Безкоштовні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів від ДПС отримали 178,3 тис. клієнтів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Протягом січня – квітня поточного року послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС скористались 178,3 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано майже 423,7 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Майже 88,7 тис. фізичних осіб протягом січня – квітня 2021 року отримали 179,5 тис. кваліфікованих сертифікатів.
Також протягом вказаного періоду 89,7 тис. юридичних осіб отримали 244,1 тис. кваліфікованих сертифікатів.
Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 81,2 тис. клієнтів, з яких 48,6 тис. – юридичних та 32,6 тис. – фізичних осіб. За електронними запитами сформовано 174,9 тис. сертифікатів.
Всього з початку діяльності надавача видано понад 9,7 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен клієнт має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.
Таким чином клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/471208.html
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
ДПС посилює взаємодію з територіальними громадами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/mediatsentr/novini/471424.html повідомила наступне.
Державна податко ва служба реалізує пілотний проєкт по взаємодії з територіальними громадами для покращення адміністрування місцевих податків і збільшення надходжень до місцевих бюджетів (бюджетів громад). Про це повідомив виконуючий обов’язки Голови ДПС Євген Олейніков під час засідання колегії ДПС.
Участь у пілотному проєкті взяли територіальні органи ДПС Черкаської, Чернігівської, Івано-Франківської та Дніпропетровської областей.
За словами Євгена Олейнікова, результатом реалізації пілотного проєкту для 1 469 територіальних громад стане:
– створення паспорту територіальної громади,
– визначення потенціалу податкової спроможності,
– відпрацювання моделі взаємодії податкових органів та територіальних громад з метою покращення адміністрування місцевих податків,
– запровадження додаткових сервісів підприємствам, територіальним громадам, громадянам для легкості і простоти адміністрування та сплати податків,
– створення умов для залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в розвиток територіальних громад.
Під час відпрацювання проєкту була розроблена інтегрована платформа, яка надасть можливість максимально сформувати в електронному вигляді паспорт територіальної громади.
У паспорті територіальної громади буде міститися інформація, яка впливає на сферу адміністрування податків, зокрема, про адміністративно-територіальний устрій, соціально-демографічні показники, фінансові показники, податкова інформація, інформація про об’єкти оподаткування доходів місцевого бюджету. На сьогодні в ІТ-системі встановлено зв’язок між 24 млн об’єктами оподаткування та 22 млн інтегрованими картками платників з 1 469 територіальними громадами.
Перші результати впровадження пілотного проєкту показали резерви збільшення надходжень до місцевих бюджетів та, відповідно, підвищення фінансової спроможності місцевих громад для розвитку територій.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
На заході «UkraineInvest Talks: Dnipro» – про прогрес у впровадженні реформ та розвиток інвестиційного клімату
Днями, за організацією Державної установи «Офіс із залучення та підтримки інвестицій» спільно з Дніпровською міською радою відбувся захід у комбінованому форматі дискусійних панелей (офлайн та онлайн) «UkraineInvest Talks: Dnipro».
Мета заходу – інформування інвестиційної спільноти про прогрес у впровадженні реформ та розвитку інвестиційного клімату, посилення співпраці з органами влади на місцях та презентації механізмів залучення інвестицій.
У заході прийняли участь Прем’єр-міністр України Шмигаль Денис, Голова Дніпровської міської ради Філатов Борис, представники Офісу Президента, парламенту та Уряду, керівники кампаній-інвесторів та представники міжнародної бізнес-спільноти, голови обласних та міських рад, від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області – керівник Чуб Ганна.
Шмигаль Денис відкрив захід, привітав учасників і побажав продуктивної комунікації.
За словами Прем’єр-міністра України Дніпропетровська область сьогодні є лідером по кількості іноземних інвестицій, тому не випадково м. Дніпро обрано для проведення «UkraineInvest Talks: Dnipro».
Борис Філатов презентував інвестиційний потенціал м. Дніпра.
На заході розглядались питання стосовно інвестиційної політики та розвитку регіонів, досвіду інвесторів в регіонах, інвестиційних можливостей регіонів, індустріальних парків, діалогу з інвестором: Україна-Світ.
Важливою передумовою розвитку країни є розвиток інвестиційного ринку і посилення регіонів як ключових драйверів економіки. Завдання місцевої влади полягає у наданні локальної підтримки малому і великому бізнесу та вмілому використанні наявних інструментів залучення інвестицій в розвиток регіонів.
Усвідомлення, аналіз та вміле використання конкурентних переваг регіону є першочерговим завданням місцевої влади для формування привабливого інвестиційного клімату. Місцеві ограни влади мають бути посередником між представниками бізнесу та потенційними інвесторами, а також гарантом створення необхідних умов для комфортного ведення бізнесу.
Міжнародний досвід демонструє, що індустріальні парки стають основою інноваційних стратегій розвитку країн та багатьох регіонів, забезпечують формування економіки знань, інформаційних технологій, нових бізнес процесів та економічне лідерство держав на світовій арені.
Надзвичайно важливо, щоб інвесторам на місцевому рівні надавалась підтримка разом з інструментами та механізмами для сприяння комунікації та економічній співпраці. У цьому аспекті важливими є побудова ефективного діалогу між місцевою владою та міжнародною бізнес-спільнотою, і зокрема, інформування щодо можливостей залучення фінансування від провідних інвестиційних фондів для приватних інвестиційних проектів та розвитку муніципальної інфраструктури.
Успішна взаємодія органів влади з кампаніями-інвесторами – це запорука продуктивної співпраці, направленої на запровадження нових інвестиційних проектів і залучення нових інвесторів, а результат такої співпраці є підґрунтям для розвитку регіону і країни в цілому.
Наприкінці заходу були підведені підсумки та визначені шляхи довгострокових відносин на майбутнє.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Проведено онлайн-практикум за темою «Фінансове забезпечення територіальних громад: законодавчі ініціативи по ПДФО»
Днями, за організацією Дніпропетровського регіонального відділення Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» (далі – РВ АМУ) в рамках проекту міжнародної технічної допомоги ІІ8АГО «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), проведено онлайн-практикум із застосування законодавства на тему: «Фінансове забезпечення територіальних громад: законодавчі ініціативи по ПДФО».
У заході прийняли участь виконавчий директор Дніпропетровського РВ АМУ Молошна Олена, начальник управління доходів департаменту фінансів Дніпропетровської обласної державної адміністрації Сигарьова Світлана, представники РВ АМУ.
Від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області присутні в. о. заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Леонов Валерій і начальник управління податкового адміністрування фізичних осіб ГУ ДПС Самсоненко Євгенія.
Молошна Олена у привітальному слові побажала всім продуктивної роботи.
Леонов Валерій повідомив, що враховуючи високу питому вагу податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) в загальній сумі надходжень, актуальним залишається питання виплати заробітної плати в розмірах, не менших ніж встановлено законодавством.
«Що ж стосується детінізації доходів, а саме заробітної плати та дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, то важливість цього питання для місцевого бюджету області визначена питомою вагою надходжень ПДФО у власних доходах місцевого бюджету. З метою збільшення надходжень до місцевого бюджету необхідно продовжувати активну роботу створених при територіальних громадах робочих груп по легалізації заробітної плати та зайнятості населення», – зазначив в.о. заступника начальника ГУ ДПС.
На онлайн-практикумі здійснено огляд джерел нормативно – правового забезпечення фінансової діяльності органів місцевого самоврядування та новел в бюджетному законодавстві.
Також розглянуті питання, пов’язані з особливостями формування бюджетів територіальних громад в частині ПДФО, динамікою виконання показників поточного року у Дніпропетровській області.
Учасників ознайомлено зі актуальними законодавчими ініціативами РВ АМУ по ПДФО та економічним підґрунтям законодавчих ініціатив по ПДФО на базовому рівні місцевого самоврядування.
Особливу увагу приділено шляхам і способам зростання надходжень до місцевих бюджетів від ПДФО.
Під час жвавої дискусії пройшло обговорення актуальних питань, пов’язаних з надходженнями ПДФО до місцевих бюджетів.
Підсумовуючи, учасники заходу зазначили, що спільна конструктивна робота державних органів дасть можливість збільшити власні надходження місцевого бюджету та спрямувати їх на соціально-економічний розвиток регіону
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Послуги мобільного ЦОПу для мешканців Петриківської територіальної громади
З метою реалізації податкового сервісу щодо якісного надання адміністративних та інших послуг, фахівцями Петриківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) здійснено виїзд мобільного Центру обслуговування платників (далі – ЦОП) 24 травня 2021 року до мешканців с. Хутірське Хутірського старостинського округу Петриківської селищної територіальної громади Дніпровського району Дніпропетровської області.
Виїзд мобільного ЦОПу здійснено за сприянням старости с. Хутірське Мирошника Олександра.
Роботу ЦОПу здійснено за участі в. о. заступника начальника ГУ ДПС Леонова Валерія, який у режимі онлайн звернувся до керівника та мешканців Хутірського старостинського округу Петриківської селищної територіальної громади. Він зазначив важливість співпраці між органами податкової служби та місцевого самоврядування, зокрема з надання послуг, особливо для мешканців віддалених населених пунктів і висловив впевненість у подальшому співробітництві.
Під час роботи мобільного ЦОПу начальником Петриківської ДПІ ГУ ДПС Нерушом Олександром проінформовано мешканців громади про перелік адміністративних послуг, які можна отримати у мобільному ЦОПі, перелік документів, які потрібні для їх отримання, а також про режим роботи ЦОП, у т.ч. під час карантину та контактні телефони, за якими можна отримати роз’яснення з того чи іншого питання. Крім того, ним було зазначено, що мобільний ЦОП – це лише один з кроків податкової на зустріч платникам та методів своєчасного і якісного надання послуг фізичним особам, що проживають на територіях громад.
Фахівці мобільного ЦОПу особливу увагу приділили перевагам користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, у тому числі Електронним кабінетом, для роботи в якому необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи (далі – КЕП), зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС:
– м. Дніпро, просп. Слобожанський, буд. 95а (Лівобережна ДПІ);
– м. Дніпро, просп. Богдана Хмельницького, буд. 25 (Шевченківська ДПІ);
– м. Кривий Ріг, просп. Героїв – підпільників, буд. 42 (Криворізька північна ДПІ);
– м. Кривий Ріг, вул. Пушкіна, буд. 4 (Криворізька південна ДПІ);
– м. Кривий Ріг, вул. Кобилянського, буд 148а (Криворізька ДПІ)
або скористатись можливостями банківських установ.
Громадяни отримали примірники брошур, інформаційних листів «Електронний кабінет» – зручний електронний сервіс Державної податкової служби», «Податкова знижка для фізичних осіб», «Види розрахунків: застосування РРО», «Програмні РРО: відповіді на актуальні питання»; «Платники можуть скористатися дистанційними сервісами кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС».
Відвідувачів мобільного ЦОПу ознайомлено зі сторінками ДПС України та ГУ ДПС у Дніпропетровській області на Facebook, а також Telegram-каналом ДПС України.
Фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, прийнято, зокрема:
– заяв за формою № 1-ДР – 7 шт.;
– заяв за формою № 5-ДР – 18 шт.
Також, надана практична допомога громадянам в отриманні безкоштовних КЕП, консультації з питань сплати земельного податку, орендної плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, роз’яснення з питання включення бюджетних установ до реєстру неприбуткових.
Староста с. Хутірське Мирошник Олександр та мешканці Хутірського старостинського округу висловили слова подяки податківцям за проведену зустріч та бажання спілкуватися і у подальшому.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Щодо продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів через додатки служб з організації кур’єрської доставки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Електронна торгівля – господарська діяльність у сфері електронної купівлі-продажу, реалізації товарів дистанційним способом покупцю шляхом вчинення електронних правочинів із використанням інформаційно-телекомунікаційних систем (п. 2 ст. 3 Закон України від 3 вересня 2015 року № 675-VIII «Про електронну комерцію» (далі – Закон 675)).
Інтернет-торгівля – це електронна торгівля, внаслідок якої товари реалізують дистанційним способом посередництвом інтернет-магазину.
Інтернет-магазин – засіб для представлення або реалізації товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину (п. 8 ст. 3 Закону № 675).
Покупець повинен отримати підтвердження вчинення електронного правочину у формі електронного документа, квитанції, товарного чи касового чеку, квитка, талона або іншого документа у момент вчинення правочину або у момент виконання продавцем обов’язку передати покупцеві товар (п. 11 ст. 11 Закону № 675).
Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю з зазначенням в них місця торгівлі (ст. 15 Закону № 481).
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі (ч. 38 ст.15 Закону № 481).
УВАГА!
Місце торгівлі – місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів (абз.14 ст. 1 Закону № 481).
Місце проведення розрахунків – місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (ст. 2 Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265)).
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані, зокрема:
► проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
► надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);
► застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з додержанням встановленого порядку їх застосування (ст. 3 Закону № 265).
Отже, суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами зобов’язані мати відповідну ліцензію, а суб’єкти, які здійснюють інформаційно-агентські послуги та кур’єрську доставку, використовуючи мобільний додаток для отримання та виконання доручень користувачів (споживачів) щодо придбання та доставки замовлень не зобов’язані мати відповідну ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
Крім цього, продавці (реалізатори), повинні забезпечити дотримання вимог ст. 15³ Закону № 481 щодо заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, особами, які не досягли 18-річного віку, у невизначених для цього місцях торгівлі, тощо.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/471415.html
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Податковий календар на 31 травня 2021 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що
31 травня 2021 року, понеділок, останній день сплати:
► акцизного податку за квітень 2021року;
► ПДВ за квітень 2021 року
► земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) за квітень 2021 року
► за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за квітень 2021 року;
► рентної плати:
- за користування радіочастотним ресурсом України за квітень 2021 року;
- за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за квітень 2021 року;
- за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за квітень 2021 року.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Деякі особливості процедури оскарження в судовому порядку рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Норми встановлені п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 56.18 ст. 56 ПКУ з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.
Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
Статтею 102 ПКУ врегульовано питання застосування строків давності визначення податкових зобов’язань, які становлять 1095 днів.
Загальні норми процедури судового оскарження в рамках розгляду публічно-правових спорів регулюються Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року № 2747-IV зі змінами і доповненнями (далі – КАСУ).
Позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого КАСУ або іншими законами (частина перша ст. 122 КАСУ).
Для захисту прав, свобод та інтересів особи КАСУ та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (частина третя ст. 122 КАСУ).
Так, відповідно до частини четвертої ст. 122 КАСУ якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень. Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб’єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб’єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Отже, строк оскарження в судовому порядку рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) становить 1095 днів із дня отримання такого рішення якщо до подання позовної заяви платником не проводилася процедура адміністративного оскарження.
Якщо платник скористався своїм правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржується в судовому порядку в такі строки:
а) тримісячний строк – за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення платнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;
б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення платника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Лікарняний, виплачений ФОП Фондом соціального страхування України, підлягає оподаткуванню ПДФО та військовим збором
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають, зокрема, фізичні особи – підприємці (ФОП), особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності на інших підставах.
Норми визначені ст. 18 Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1105).
Статтею 20 Закону № 1105 встановлено види матеріального забезпечення та соціальних послуг за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.
Зокрема, за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності надається такий вид матеріального забезпечення як допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною).
Умови надання допомоги по тимчасовій непрацездатності та тривалість її виплати визначені ст. 22 Закону № 1105.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, врегульовано Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначено ст. 177 ПКУ.
Доходом ФОП є доходи, отримані виключно від здійснення підприємницької діяльності.
Відповідно до п. 177.6 ст. 177 ПКУ у разі якщо ФОП отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) – фізичних осіб.
Підпунктом 4 п. 292.11 ст. 292 ПКУ передбачено, що до складу доходу ФОП – платника єдиного податку, визначеного ст. 292 ПКУ, не включаються, зокрема суми коштів цільового призначення, що надійшли від фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Отже, дохід у вигляді матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною)), який виплачується Фондом соціального страхування України не включається до доходу ФОП проте оподатковується за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податків – фізичних осіб.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб ПДФО регламентується розділом IV ПКУ, відповідно до п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 якого передбачено винятки, за якими отримані доходи платника ПДФО не включаються до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
Однак слід зауважити, що винятки, передбачені п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов’язану з тимчасовою втратою працездатності.
Податковий агент, який нарахує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника ПДФО, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18 відс., визначену ст. 167 ПКУ (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).
Разом з тим, об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ).
Відповідно до п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ.
Ставка військового збору становить 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ (п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ (п.п. 1.4 п. 161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ).
Отже, допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною) нарахована (виплачена) ФОП Фондом соціального страхування України є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, а Фонд соціального страхування України є податковим агентом щодо такого доходу.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється тільки за наявності ліцензії
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво).
Норми визначені ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481).
У заяві обов’язково зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір отримати ліцензію (оптова торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами).
Контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом ліцензування – ДПС. Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату. (ст. 16 Закону).
Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.
Отже, ліцензія на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами видається за заявою суб’єкта господарювання, яка може бути подана особисто або уповноваженою особою заявника, чи надіслана рекомендованим листом.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Чи повідомляються контролюючі органи про зміну засновників юрособи?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
► інформація органів державної реєстрації;
► документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Норми визначені п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п. 66.2 ст. 66 ПКУ).
У разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з главою 6 ПКУ, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний подати контролюючому органу, в якому він обліковується, уточнені документи протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів (п. 66.5 ст. 66 ПКУ).
Відповідно до ст. 9 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами (далі – Закон № 755) в ЄДР містяться дані, зокрема, й про перелік засновників (учасників) юридичної особи: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія та номер паспорта, якщо засновник – фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник – юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв’язку з державною реєстрацією.
Порядок внесення змін до облікових даних платників податків встановлено розділом ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Згідно з п. 9.2 розділу IX Порядку у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до ЄДР, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами № 1-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою № 1-ОПН – з позначкою «Перереєстрація/зміни».
Отже, стосовно платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР, слід зазначити, що інформація про зміну засновників оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку визначеному Законом № 755.
Стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну засновників діяльності оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни» або за формою № 1-ОПН – з позначкою «Перереєстрація/зміни».
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Повідомлення про прийняття працівника на роботу до контролюючих органів – обов’язок роботодавця
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної податкової служби (далі – ДПС) за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Порядку повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 413) до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
► засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;
► на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
► на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.
Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Норми встановлені Порядком № 413.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Обчислення суми екологічного податку за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти.
Норми визначені п.п. 240.1.2 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська міська державні адміністрації до 01 грудня року, що передує звітному, подають до контролюючих органів переліки підприємств, установ, організацій, фізичних осіб – підприємців, яким в установленому порядку видано дозволи на викиди, спеціальне водокористування та розміщення відходів, а також направляють інформацію про внесення змін до переліку до 30 числа місяця, що настає за кварталом, у якому такі зміни відбулися (п. 250.3 ст. 250 ПКУ).
Об’єктом та базою оподаткування екологічним податком, зокрема є обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об’єкти (п.п. 242.1.2 п. 242.1 ст. 242 ПКУ).
Суми екологічного податку, який справляється за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, обчислюються платниками самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів скидів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів за формулою наведеною у п. 249.5 ст. 249 ПКУ.
Статтею 245 ПКУ встановлені ставки податку за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти.
Крім того, абзацом дев’ятим п. 4 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ передбачено, що Кабінет Міністрів України щорічно до 01 червня у разі необхідності вносить до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до ПКУ щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції, зокрема з екологічного податку.
Слід зазначити, що контролюючі органи залучають за попереднім погодженням працівників, зокрема центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, для перевірки правильності визначення платниками податку фактичних обсягів скидів (п. 250.12 ст. 250 ПКУ).
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»