Більше 47 тисяч мешканців Дніпропетровщини взяли участь у кампанії декларування доходів громадян
З початку року від мешканців регіону до органів ДФС Дніпропетровщини надійшло 47290 декларацій про майновий стан та доходи, отримані у 2015 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала 3,36 млрд. грн.
За результатами кампанії «Декларування – 2016» на Дніпропетровщині податок на доходи фізичних осіб до сплати складає 77,3 млн. грн., що на 6,2 млн. грн. більше, ніж в минулому році. Сума військового збору до сплати складає 13,0 млн. грн. Повернення ж з казни у вигляді податкової знижки отримають 7119 громадян на загальну суму 8,5 млн. грн. Про це повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 295 мешканців Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає майже 1,40 млрд. грн.
Нагадаємо, на відміну від обов’язкового декларування доходів, яке закінчилося 04 травня 2016 року, правом скористатися податковою знижкою кожен громадянин зможе впродовж усього року.
Актуальні зміни в податковому законодавстві в липні – серпні 2016 року
У липні – серпні 2016 року в податковому законодавстві України відбувся ряд змін.
Про це в ході інтернет-конференції повідомила начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.
1. Так, з 1 липня 2016 року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, починаючи зі звіту за червень 2016 року, повинні надавати звітність по єдиному внеску за новими формами.
«Нові форми звітності з єдиного внеску затверджені наказом Міністерства фінансів України від 11 квітня 2016 року №441« Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування », який набрав чинності з 1 червня 2016 року », – зазначила вона.
2. З 1 липня поточного року набрав чинності наказ Мінфіну України від 25 травня 2016 року №503 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», яким затверджено нові редакції:
– Податкової декларації з податку на додану вартість;
– Порядку заповнення податкових накладних;
– деяких форм реєстраційних заяв, а саме форми №1-ПДВ «Реєстраційна заява платника податку на додану вартість» та форми №3-ПДВ «Заява про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість».
«Декларація з ПДВ за новою формою вперше повинна надаватися платниками ПДВ за звітні (податкові) періоди:
– Серпень поточного року (граничний термін надання – 20 вересеня 2016 року);
– 4-й квартал 2016 роки (граничний термін надання – 9 лютого 2017 року) », – зазначила Манушак Осипова.
3. З 1 липня поточного року внесено зміни до оподаткування пенсій.
«Законом України від 2 червня 2016 року №1411-VIII« Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій» скасовано оподаткування пенсій в розмірі, який перевищує 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність у розрахунку на місяць, встановленого на 1 січня звітного податкового року.
Таким чином в 2016 році не обкладаються податком на доходи фізичних осіб і військовим збором пенсії, включаючи суму їх індексації, в розмірі, що не перевищують 10 740 гривень.
Пенсії, які перевищують цю суму, в частині такого перевищення обкладаються ПДФО за ставкою 18% і військовим збором за ставкою 1,5%.
За цими же ставками обкладаються пенсії з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії оподатковуються або не оподатковуються в країні їх виплати.
При цьому, не оподатковуються ПДФО і військовим збором пенсії, встановлені учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється дія статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», – підкреслила начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
4. З 16 липня 2016года набула чинності постанова Кабміну України від 13 липня 2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включених неприбутковими підприємствами, установами та організаціями до Реєстру та виключення з Реєстру» (Порядок).
«Цим Порядком визначено:
– алгоритм дій для неприбуткових організацій та контролюючих органів при включенні / виключенні неприбуткових організацій в / з такого Реєстру;
– особливості перебування в Реєстрі, включення і виключення неприбуткових організацій з Реєстру в перехідний період, тобто до 1 січня 2017 року.
Так, відповідно до Постанови №440 органи Державної фіскальної служби протягом 2-х місяців з дня набрання нею чинності повинні направити неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день введення в дію Закону України від 17.07.2015 №652- VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», тобто на 13 серпня 2015 року, письмові запити про надання в місячний строк з дня їх отримання відповіді про відповідність неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, і завірених нею копій статутних документів організації (крім тих, які оприлюднені на порталі електронних сервісів), а для житлово-будівельних кооперативів також завірених ними копій документів, які підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт споруди або придбання такого будинку ЖБК.
Якщо неприбуткова організація відповідає вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу, ДФС приймає рішення про включення такої організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій (Реєстр).
Якщо подані документи не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу, неприбутковій організації направляється відповідне повідомлення. Така організація не може бути виключена до 1 січня 2017 року з Реєстру.
Неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 роки не привели свої статутні документи у відповідність до вимог, встановлених пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 роки таким органом з Реєстру з урахуванням положень пунктів 16 і 17 Порядку, затвердженого Постановою №440.
Нагадаю, що до затвердження цього Порядку діяло Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Мінфіну України від 24 січня 2013 року №37 », – зазначила Манушак Осипова.
5. З 26 липня поточного року оновлені порядки реєстрації та використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО), реєстрації та ведення розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (КОРО).
«Нові порядки затверджені наказом Мінфіну України від 14 червня 2016 року №547« Про затвердження порядків реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій », який зареєстрований в Мін’юсті України 5 липня 2016 року за №918 / 29048 (Наказ №547).
Наказом №547 затверджено:
– Порядок реєстрації та використання РРО, які використовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги);
– Порядок реєстрації та використання РРО, які використовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
– Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій;
– Порядок опломбування РРО.
Крім того, Наказом №547 затверджено нові форми КОРО, які доповнено колонками для відображення розрахунків за ставками акцизного податку та сум акцизного податку.
Наказом №547 передбачено звільнення суб’єктів господарювання від обов’язку відображати в КОРО та розрахункових книжках інформацію про розрахункові операції, які обкладаються акцизним податком, і суми акцизного податку, якщо розрахункові документи, на підставі яких здійснюються записи, друкуються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені в державний реєстр РРО, до введення в дію Наказу №547.
Разом з тим, до створення реєстру центрів сервісного обслуговування суб’єктам господарювання для реєстрації РРО до заяви про реєстрацію (перереєстрацію) РРО необхідно подавати до контролюючого органу також копію договору (або іншого документа), яким підтверджується право, надане виробником (постачальником) РРО центру сервісного обслуговування на проведення технічного обслуговування і ремонту відповідної моделі (модифікації) РРО », – розповіла керівник підрозділу ГУ ДФС.
6. З 1 серпня поточного року подешевшали авто, що були у вжитку.
«Таке здешевлення сталося на підставі Закону України від 31 травня 2016 року №1389-VIII« Про внесення змін до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів »(Закон №1389).
Документ передбачає тимчасове, до 31 грудня 2018 року, зниження акцизу на вживані автомобілі інших виробників раніше 1 січня 2010 року.
При цьому, зниження ставки акцизу не стосуватиметься легкових автомобілів, які:
– вироблені або ввезені через країну, яка визнана в Україні агресором, або ввезені з / через окуповані території;
– ввезені на митну територію України з метою особистого користування, або на користь інших осіб, для обміну, поставки, дарування, комісії, доручення поруки або інших цивільно – правових договорів або за рішенням суду в кількості більше одного автомобіля протягом календарного року », – зазначила Манушак Осипова.
7. З 1 серпня поточного року запрацювала система інформаційного обміну між митницями ДФС, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації.
«Система« Єдине вікно »передбачає створення єдиної електронної бази даних, яка дозволяє різним службам контролю та митниць в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який проходить через кордон України і про результати його державного контролю.
Очікується, що «Єдине вікно» значно спростить і прискорить проходження митниці, що полегшить ведення бізнесу.
Будуть зменшені витрати для бізнесу, так як проходження митниці буде швидше, а значить і дешевше.
Введення «Єдиного вікна» на митниці буде сприяти ефективному розподілу ресурсів, адже огляд товарів буде проводитися одночасно всіма контролюючими органами.
Ця система введена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 року №364 «Деякі питання реалізації принципу« єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю» .
З метою реалізації цього принципу наказом Мінфіну України від 25 липня 2016 року №657 затверджено переліки даних, необхідних для функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи митниць ДФС, а саме:
– перелік місць митного оформлення товарів, в яких застосовується порядок інформаційного обміну за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації в розрізі митниць (192 місця по Україні, з них 13 місць – по Дніпропетровській митниці ГУ ДФС);
– перелік пунктів пропуску через державний кордон України, в яких функціонують комплекси для здійснення автоматизованого контролю за переміщенням радіоактивних речовин і ядерних матеріалів (47 пунктів по Україні);
– перелік документів, які необхідно подати відповідному контролюючому органу для завершення відповідного виду державного контролю.
Крім того, хотілося б звернути увагу на те, що до 1 липня поточного року громадяни, які згідно з нормами Податкового кодексу України володіли в 2015 році:
– квартирою або квартирами, загальна площа яких перевищила 60 квадратних метрів;
– житловим будинком або будинками, загальна площа яких перевищила 120 квадратних метрів;
– різними типами об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, загальна площа яких перевищила 180 квадратних метрів повинні отримати від податкових інспекцій за місцем проживання (реєстрації) податкове повідомлення – рішення про сплату суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, із зазначенням відповідних реквізитів для її сплати.
При цьому, звертаємо увагу на те, що відповідно до підпункту 266.4.1 пункту 266,4 статті 266 Податкового кодексу за 2015 рік місцеві ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування, встановлена нормами Кодексу.
Нагадуємо, що термін сплати цього податку – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення.
У разі, якщо таке повідомлення – рішення не прийшло, а громадяни володіють житловою площею, яка підлягає оподаткуванню, такі фізичні особи можуть звернутися з письмовою заявою до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних, зокрема, об’єктів житлової та / або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які знаходяться у власності платника податку, або нарахованої суми податку (підпункт 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України).
Таким чином, при наявності у громадян квартири, яка підлягає оподаткуванню, і неотриманні повідомлення – рішення про сплату податку на нерухомість рекомендуємо звернутися до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) для врегулювання питання нарахування податку.
Також нагадуємо, що 9 серпня поточного року закінчується граничний термін подання звітності за 2-й квартал і півріччя 2016 року. При цьому, граничний термін сплати податкових зобов’язань за 2-й квартал поточного року – 19 серпня 2016 року », – зазаначила начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.
Щодо реалізації принципу «єдиного вікна»
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
З 01.08.2016 набрала чинності постанова КМУ від 25.05.2016 №364 «Деякі питання реалізації принципу «єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю» згідно якої Затверджено Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом “єдиного вікна” з використанням електронних засобів передачі інформації.
Порядок визначає механізм взаємодії органів доходів і зборів, державних органів, уповноважених на здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю та підприємств за принципом “єдиного вікна” із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів.
Рішення про застосуванням положень цього Порядку приймається підприємством у разі електронного декларування товарів шляхом надсилання органу доходів і зборів електронного повідомлення.
Взаємодія органів доходів і зборів, контролюючих органів та підприємств відповідно до цього Порядку здійснюється за принципом “єдиного вікна” відповідно до міжнародної практики та рекомендацій міжнародних організацій із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів та після доопрацювання та інтеграції інформаційних систем – з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади та системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
Інформаційна система надсилає підприємству електроннеповідомлення з електронним цифровим підписом посадової особи органу доходів і зборів, а посадова особа підприємства в свою чергу надсилає електронне повідомленняз електронним цифровим підписом та скановані копії документів, необхідних для завершення відповідного виду державного контролю.
Запроваджується автоматичний обмін даними щодо етапів здійснення всіх видів контролю товарів, які переміщуються через митний кордон України.
Під час проходження кордону інформаційна система автоматично формує та надсилає підприємству електронне повідомлення, в якому зазначаються: види державного контролю, які завершено у пункті пропуску через державний кордон України та види державного контролю, які необхідно завершити у зонах митного контролю на митній території України, а також вичерпний перелік документів, які необхідно подати відповідному контролюючому органові для завершення необхідного виду державного контролю.
Інформаційна система повідомляє відповідний контролюючий орган про автоматично сформовані рішення щодо здійснення відповідного виду державного контролю.
Уповноважена посадова особа відповідно контролюючого органу протягом чотирьох робочих годин з моменту отримання через веб-інтерфейс електронного повідомлення і сканованих документів приймає рішення в порядку, встановленому законодавством. Якщо протягом цього часу рішення не прийнято то інформаційна система автоматично формує рішення про здійснення відповідного виду державного контролю, яке є підставою для завершення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України
Огляд товарів та/або відбір зразків проводиться одночасно всіма контролюючими органами, час та місце проведення якого може обирати декларант шляхом направлення електронного повідомлення.
За наявності у місцях проведення огляду товарів чи відбору зразків стаціонарних чи портативних технічних засобів митного контролю, які забезпечують відеоспостереження, такий огляд проводиться з обов’язковою його відеофіксацією.