До уваги сільськогосподарських підприємств!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 18.03.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №156 (далі – Постанова №156), яка внесла зміни до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №11.
Сільгосппідприємствам надано можливість акумулювати кошти податку на додану вартість (далі – ПДВ) для використання їх на виробничі цілі. Зазначений механізм буде діяти до 1 січня 2017 року.
Нагадуємо, що Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесено зміни до статті 209 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) щодо спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства у частині запровадження розподілу позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань ПДВ та сумою податкового кредиту ПДВ.
Зокрема, така позитивна різниця:
– за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) підлягає перерахуванню до держбюджету – 50% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 50%;
– за операціями із зерновими і технічними культурами підлягає перерахуванню до держбюджету – 85% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 15%;
– за операціями з продукцією тваринництва підлягає перерахуванню до держбюджету – 20% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 80%.
Постановою №156 Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, приведено у відповідність до норм Кодексу.
Постанову №156 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.03.2016 №20.
Змінилися вимоги до касового чеку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 11.03.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі – Наказ №13).
Затверджене Наказом №13 Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі – Положення №13) врегульовує відображення в розрахункових документах акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, уточнює реквізити розрахункових документів, що друкуються реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків електронним платіжним засобом (платіжною карткою) із застосуванням платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій та визначає реквізити розрахункового документа при здійсненні операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, у тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування.
У зв’язку з цим Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (sfs.gov.ua) звернулася до:
– виробників та імпортерів касової техніки з проханням якнайшвидше впровадити у виробництво моделі та модифікації реєстраторів розрахункових операцій, що забезпечують друкування касових чеків з усіма передбаченими Положенням №13 обов’язковими реквізитами (як відображенням акцизного податку так і відповідних реквізитів при застосуванні платіжного терміналу у разі розрахунків електронним платіжним засобом (платіжною карткою));
– виробників/імпортерів касової техніки та центрів сервісного обслуговування щодо організації в найкоротший термін роботи з доопрацювання наявних у користувачів реєстраторів розрахункових операцій для друку всіх передбачених Положенням №13 реквізитів касових чеків. При цьому звертає увагу на норму пункту 5 Наказу №13 щодо вимог до форми і змісту фіскальних касових чеків у частині відображення інших податків, крім податку на додану вартість;
– користувачів реєстраторів розрахункових операцій з проханням щонайшвидше разом із центрами сервісного обслуговування та виробниками/імпортерами касової техніки доопрацювати наявний парк реєстраторів розрахункових операцій для забезпечення дотримання вимог чинного законодавства до форми та змісту розрахункових документів.
– суб’єктів господарювання, що застосовують при проведенні розрахункових операцій книги обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки, щодо подання звітності про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за квітень 2015 року і подальші періоди за оновленою формою №ЗВР-1, починаючи з травня 2016 року.
Урядом змінено перелік товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 24.03.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №142 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. №436» (далі – Постанова №142).
Зазначеною Постановою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №436 «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України».
Так, зокрема, затверджено нові переліки: насіння і садивного матеріалу, радіоактивних матеріалів, радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв спеціального призначення, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України. Водночас скорочено перелік товарів, які підлягають оцінці відповідності згідно з вимогами технічних регламентів при перетині кордону.
Постанову №142 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.03.2016 №20.
Особливості визначення критеріїв контрольованої операції для цілей трансфертного ціноутворення
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Для цілей трансфертного ціноутворення господарською операцією є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно:
– операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;
– операції з надання послуг;
– операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об’єктами інтелектуальної власності;
– фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;
– операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів.
Таке визначення встановлено підпунктом 39.2.1.4 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Відповідно до підпунктів 39.2.1.1 та 39.2.1.2 підпунктів 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є:
– господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків з пов’язаними особами – нерезидентами;
– зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів – нерезидентів;
– господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України.
При цьому господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 – 39.2.1.3 і 39.2.1.5 пункту 39.2 статті 39 Кодексу, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови (підпункт 39.2.1.7 пункту 39.2 статті 39 Кодексу):
– річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
– обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Таким чином, визначальною умовою для визнання операцій контрольованими є вплив таких операцій на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків.