ДПІ У БАБУШКІНСЬКОМУ РАЙОНІ М. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ІНФОРМУЄ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ
На Дніпропетровщині ліквідовано конвертцентр, який завдав збитків бюджету на 18,1 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України викрито та припинено діяльність міжрегіонального конвертаційного центру, що надавав послуги суб’єктам господарювання Київської, Кіровоградської, Запорізької та Дніпропетровської областей.
За час діяльності центру протягом 2015-2016 років через його розрахункові рахунки було проконвертовано понад 109 млн. грн.. від злочинної діяльності бюджет зазнав збитків на суму близько 18,1 млн. гривень.
На розрахункові рахунки фіктивних підприємств, що відкриті в філії банку, із залишком коштів у сумі 1,8 млн. гривень накладено арешт.
На підставі ухвал суду проведено обшуки в офісах та за місцями проживання фігурантів центру, де виявлено та вилучено 336 тис. гривень готівкою, 37 комп’ютерних системних блоків, 4 ноутбуки, 1 сервер і фінансово-господарську документацію, що свідчить про протиправну діяльність.
Актуально для учасників ринку РРО!
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування» (далі – Постанова №149) затверджено:
– Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
– Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій з приймання та переказу готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування (ПТКС).
Реалізація Постанови №149 сприятиме підвищенню ефективності контролю за операціями з купівлі-продажу іноземної валюти та готівковими розрахунками через платіжні термінали, забезпечить нормативно-правове регулювання застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) у вказаних сферах, створить єдині підстави для розробки і впровадження нових сучасних моделей РРО, включення їх до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів та комп’ютерних систем, а також для доопрацювання існуючих моделей РРО.
Постанова прийнята для реалізації норм Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», який передбачає обов’язкове застосування РРО під час здійснення операцій, зокрема:
– з купівлі-продажу іноземної валюти, якщо такі операції виконуються не у касах уповноважених банків;
– комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням ПТКС, крім тих, що дають змогу здійснювати виключно операції з отримання коштів
Зважаючи на вищевикладене, ДФС України звернулася на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/241803.html) до усіх учасників ринку РРО з проханням для здійснення валютно-обмінних операцій та операцій з приймання та переказу готівкових коштів через ПТКС вжити заходів щодо неухильного виконання вимог законодавства:
– виробників касової техніки прискорити розробку, впровадження та надання заявок на включення у Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій реєстраторів, призначених для застосування при здійсненні операцій з приймання та переказу готівкових коштів через ПТКС та операцій з купівлі-продажу іноземної валюти. Для цього провести необхідні випробовування таких реєстраторів та подати заявки на включення до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.
– звернула увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з приймання готівкових коштів для подальшого їх переказу через ПТКС та суб’єктів господарювання, що здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти на необхідність налагодження роботи з виробниками касової техніки по впровадженню РРО, які відповідають вимогам щодо реалізації фіскальних функцій, затвердженим Постановою №149.
До уваги громадян – платників податків! Нові можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника»
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що у рамках кампанії декларування доходів громадян Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) доопрацьовано електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) у частині надання можливості підготувати, заповнити та надіслати податкову декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб (далі – декларація) в електронному вигляді. Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
У відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) можна заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а у закритій частині (особистий кабінет) платник може подати декларацію в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД).
Детальну інформацію щодо режиму роботи пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД можна переглянути у розділі «Контакти» за посиланням:
http://acskidd.gov.ua/contacts
Послуги ЕЦП у Дніпропетровській області платникам податків надають два пункти реєстрації користувачів у м. Дніпропетровськ за адресами:
– пр. ім. Газети «Правда», буд.95а, Центр обслуговування платників, зал 3, кабінети 9 та 10 (тел.: (0562) 27-30-76);
– вул. Героїв Сталінграду, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22 (тел.: (056) 749-63-34).
Нагадуємо, що форма та інструкція щодо заповнення декларації затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».
Звертаємо увагу, що матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів розміщено у банері «Декларування доходів громадян» на офіційних:
– веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/
– суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням:
http://dp.sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/
Затверджено акт інвентаризації пального
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що з 05.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №219 «Про затвердження форми Акта інвентаризації обсягів залишку пального та Порядку його заповнення та подання», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.03.2016 за № 377/28507 (далі – Наказ №219).
Наказ №219 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 05.04.2016 №25.
Відповідно до пункту 9 підрозділу 5 «Особливості застосування ставок акцизного податку та екологічного податку» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) Наказом №219 затверджена форма Акту інвентаризації обсягів залишку пального і Порядок заповнення та подання Акта інвентаризації обсягів залишку пального.
Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування у системі електронного адміністрування реалізації пального (пункт 9 підрозділу 5 розділу ХХ Кодексу).
Пунктом 9 підрозділу 5 розділу ХХ Кодексу визначено, що дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання.
При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.
До уваги фізичних осіб – платників податків: особливості оподаткування військовим збором!
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська звертає увагу, що громадяни – платники податків під час декларування доходів за 2015 рік у декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) розраховують суму податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та з військового збору.
При цьому, слід враховувати, що відповідно до підпункту 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з нормами Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах: 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 цього Кодексу.
Таким чином, військовим збором оподатковуються:
– доходи у вигляді процентів, що нараховані на цінні папери, емітовані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику та на боргові зобов’язання Національного банку України тощо (підпункт 165.1.2.Кодексу);
– дивіденди у вигляді акцій (часток, паїв), емітованих юридичною особою – резидентом, що нараховує такі дивіденди, за умови, що таке нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, та в результаті якого збільшується статутний фонд емітента на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів (підпункт 165.1.18 Кодексу);
– сума доходу за здані (продані) ним вторинну сировину, побутові відходи, брухт кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні, залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю, та брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України (підпункт 165.1.25 Кодексу);
– інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов’язаннями Національного банку України та казначейськими зобов’язаннями України, емітованими центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти (підпункт 165.1.52 Кодексу).
Податкові новації у 2016 з податку на прибуток підприємств
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що Законом України від 24.12.2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у частині справляння податку на прибуток, зокрема:
– відмінено щомісячну авансову сплату податку на прибуток підприємств (зміни до пункту 57.1 статті 57 Кодексу), що сприяє зниженню податкового тиску на платників податку на прибуток;
– запроваджено щоквартальне декларування податку на прибуток.
Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком (пункт 137.4 статті 137 Кодексу).
Водночас пунктом 137.5 статті 137 Кодексу для окремих категорій платників податку встановлено річний податковий (звітний) період, а саме:
для платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;
для виробників сільськогосподарської продукції;
для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень.
За інформацією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.