ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує платників податків
З 1 травня збільшується мінімальна заробітна плата та мінімальний страховий внесок
ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська звертає увагу, що
з 1 травня 2016 року в Україні збільшуються розміри прожиткового мінімуму і мінімальної зарплати з 1378 грн. до 1450 грн.
Ставка для нарахування єдиного соціального внеску з 1 січня 2016 року становить 22% до визначеної бази нарахування. В пункті 5 статті 8 Закону Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» установлено порядок нарахування єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ), якщо база його нарахування не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід. В такому випадку сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), і ставки ЄСВ (22%).
Тому з 1 травня розмір мінімального страхового внеску становитиме 319,00 грн. (1450 грн. *22%).
На рівні мінімального страхового внеску повинні сплачувати ЄСВ за себе фізособи-підприємці платники єдиного податку та самозайняті особи.
Також зміниться максимальний розмір доходу, на який потрібно нараховувати ЄСВ: з 1 січня 2016 року він становить 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених в місяць нарахування доходу. Тобто з 1 травня він дорівнює 36250 грн. (1450 грн. * 25).
Відповідно збільшиться максимальний розмір нарахованого ЄСВ. З 1 травня він складе 7975 грн. (36250 грн. * 22%) або 3048,63 грн. (36250 грн. * 8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юридична особа.
Без змін залишаються наступні пільги, виплати та ставки податків:
– граничний розмір добових, сума податкової соціальної пільги, а також граничний розмір доходу, який дає право на неї;
– сума неоподатковуваного доходу у вигляді подарунків;
– сума нецільової благодійної допомоги;
– ставки єдиного податку для I і II групи;
– ставки податку на нерухоме майно.
Звіти щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів необхідно подати до 10 травня 2016 року
Нагадуємо, що форми звітності з виробництва й обігу спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядки їх заповнення, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49.
Таку звітність подають суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на види діяльності, пов’язані з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Звіти складаються окремо за кожний місяць до 10 числа місяця, що настає за звітним, та подаються до органів фіскальної служби за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
Відповідно до Закону України від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та / або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000 гривень.
За заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток за результатами 2015 року нараховується лише пеня
Звертаємо увагу, що у разі, якщо за даними перевірки результатів діяльності платника податку на прибуток у 2015 році контролюючим органом встановлено заниження податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств, що виникло внаслідок порушення порядку обчислення, правильності заповнення податкових декларацій з податку на прибуток підприємств, відповідно до п. 31 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) штрафні санкції, передбачені статтею 123 ПКУ, до платника податку на прибуток підприємств не застосовуються.
На суму донарахованого контролюючим органом грошового зобов’язання нараховується пеня, передбачена ст. 129 ПКУ.
Щодо питань реєстрації платником акцизного податку
ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська нагадує, що відповідно до п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.
При цьому, згідно з абзацом другим п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, реалізацією пального для цілей розділу VI «Акцизний податок» Кодексу є будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (у т.ч. передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання.
У разі реалізації пального реєстрація як платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу).
З метою забезпечення виконання норм п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212, п. 231.8 ст. 231 та ст. 232 Кодексу прийнято постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № № 113 та 114, якими затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального (далі – Порядок № 113) та Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних (далі – Порядок № 114) відповідно.
Також на виконання норм ст. ст.231 та 232 Кодексу та вказаних вище постанов Уряду Міністерством фінансів Україні 25.02.2016 видано накази: – № 218 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535); – № 219 «Про затвердження форми Акта інвентаризації обсягів залишку пального та Порядку його заповнення та подання» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 12.03.2016 за № 377/28507).
Згідно з пунктом 6 розділу ІІ Порядку № 113 заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі – Заява) складається та подається до контролюючого органу за основним місцем обліку особи як платника податків засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.
У Заяві надається інформація про всі введені в експлуатацію пункти (склади, комплекси, станції, інші об’єкти) з реалізації пального. Такі відомості мають містити перелік всіх пунктів з реалізації пального, де платником здійснюються операції, що відносяться до операцій з реалізації пального, визначені абзацом другим п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, незалежно від того, перебувають чи ні такі пункти у власності або оренді платника податку.
Заява може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Також для формування заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
Підтвердженням про отримання контролюючим органом Заяви є перша квитанція (квитанція про доставку). Після автоматичної обробки Заяви платнику не пізніше наступного робочого дня направляється друга квитанція.
У другій квитанції зазначається інформація про результати розгляду, а саме: повідомлення про реєстрацію особи платником податку шляхом включення її до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального (далі – Реєстр платників); або повідомлення про необхідність подання нової заяви у разі виявлення порушень вимог щодо електронного цифрового підпису, дотримання форми, порядку заповнення і подання Заяви.
Не пізніше наступного робочого дня після отримання запиту ДФС направляє особі засобами електронного зв’язку в електронному вигляді витяг із Реєстру платників. Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до Реєстру платників.
Також переглянути інформацію з Реєстру платників можливо в оновленому «Електронному кабінеті платника» (відкрита та закрита частини/Інформація з Реєстрів ДФС/Реєстр платників акцизного податку).
Про реєстрацію акцизних накладних, які були виписані з 1 березня 2016 року
Нагадуємо, що при реалізації пального платники акцизного податку повинні скласти акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії пального та зареєструвати її в ЄРАН (п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)).
Крім цього, особа, що здійснює реалізацію пального, повинна була протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, подати до контролюючого органу за основним місцем обліку акт інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.
Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній п. 232.3 ст. 232 розділу VI Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального (п. 9 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).
Інформуємо, що відповідно до п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212, п. 231.8 ст. 231 та ст. 232 Кодексу постановами Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 та № 114 затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального (далі – Порядок № 113) та Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних (далі – Порядок № 114) відповідно.
Також на виконання норм ст. 231 та ст. 232 Кодексу та вказаних вище постанов Уряду Міністерством фінансів Україні 25.02.2016 видано накази:
-
№ 218 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535);
-
№ 219 «Про затвердження форми Акта інвентаризації обсягів залишку пального та Порядку його заповнення та подання» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.03.2016 за № 377/28507).
За інформацією Головного управління організації роботи ДФС у Дніпропетровській області.