ДПІ У БАБУШКІНСЬКОМУ РАЙОНІ М. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ІНФОРМУЄ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ
Впродовж чотирьох місяців 2016 року власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 1 мільярд 030 мільйонів гривень. Це на 296,2 мільйонів гривень, або на 40,4% більше, ніж за січень – квітень 2015 року.
При цьому 972,9 млн. грн. сплачено юридичними особами і 57,3 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні показники чотирьох місяців минулого року перевищено юридичними особами на 283,6 млн. грн., фізичними особами – на 12,6 млн. грн.
Нагадаємо, плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.
Фахівцями ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська викрито схеми ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах
Фахівцями ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська відповідно до плану-графіку проведено документальну планову виїзну перевірку публічного акціонерного товариства, що здійснює діяльність у нафтовій галузі важкої промисловості економіки України (далі – Підприємство).
В ході проведення перевірки здійснено детальне дослідження та аналіз наданих Підприємством первинних документів, податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку та вжито заходи щодо встановлення фактичних обставин здійснення господарських операцій зі зберігання та транспортування нафтопродуктів, зокрема, шляхом тісної співпраці з Головним слідчим управлінням фінансових розслідувань ДФС України, іншими територіальними органами ДФС.
Перевіркою викрито схему ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах шляхом документального оформлення господарських операцій, які не відображають реального руху активів між їх учасниками.
Під час перевірки посадові особи Підприємства перешкоджали виконанню функцій та обов’язків покладених на органи державної фіскальної служби, зокрема, шляхом ненадання до перевірки форм первинного обліку нафтопродуктів, що є обов’язковими для всіх суб’єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб – підприємців), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України. За ненадання контролюючим органам оригіналів документів при здійсненні податкового контролю платника податків притягнуто до відповідальності, передбаченої п.121.1 ст.121 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями).
За наслідками перевірки виявлено втрати бюджету від несплати податків у сумі понад 13,6 мільйонів гривень, на платника податків накладено штраф у розмірі 6,4 мільйонів гривень. За фактом ухилення службовими особами Підприємства від сплати податків у особливо великих розмірах Слідчим управлінням кримінальних розслідувань Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС України внесено до ЄРДР кримінальне провадження за ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України. Триває досудове розслідування.
Щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з безоплатного розповсюдження продукції в рекламних цілях
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового Кодексу України об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.
Постачанням товарів відповідно до підпункту 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 Кодексу є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
Податковий кредит звітного періоду відповідно до пункту 198.3 статті 198 Кодексу визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з:
-
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;
-
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
При цьому платник податку згідно з пунктом 198.5 статті 198 Кодексу зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися зокрема в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Господарською діяльністю згідно з підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Кодексу є діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.
Таким чином, якщо вартість товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в оподатковуваних операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари придбаваються для використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника податку, а тому податкові зобов’язання з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення, відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу, не нараховуються, а сформований податковий кредит не коригується.
Щодо порядку застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання програмної продукції
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що відповідно до підпунктів “а” і “б” пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких згідно зі статтею 186 Кодексу розташоване на митній території України.
Пунктом 261 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу визначено, що для операцій з постачання програмної продукції, тимчасово, з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року, запроваджено пільговий режим оподаткування податком на додану вартість, згідно з яким звільняються від оподаткування цим податком операції з постачання програмної продукції.
Для цілей цього пункту Кодексу до програмної продукції належать:
-
результат комп’ютерного програмування у вигляді операційної системи, системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп’ютерної програми (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів;
-
криптографічні засоби захисту інформації.
Зокрема, операції з постачання систем та/або устаткування/обладнання, невід’ємною складовою яких є програмна продукція, не віднесені до операцій з постачання товарів і послуг, до яких застосовуються податкові пільги з податку на додану вартість. Відповідно при здійсненні таких операцій платники податків зобов’язані здійснювати нарахування та сплату податку на додану вартість за такими операціями на загальних підставах, визначених для поставки товарів та послуг в Україні.
Лише у випадку, якщо програмна продукція була поставлена підприємством – постачальником як окремий елемент поставки та на таку продукцію передано право власності (згідно з договором про передання виключних майнових прав інтелектуальної власності), така операція звільняється від оподаткування податком на додану вартість як операція з постачання програмної продукції згідно з пунктом 261 підрозділу 2 розділу XX Кодексу.
Враховуючи викладене та у разі, якщо згідно з цивільно-правовим договором програмне забезпечення, яке інстальоване на програмно-апаратних платформах, є невід’ємною їх частиною та не виділено як окремий елемент поставки, а також на таке програмне забезпечення не передано право власності, то операція з постачання програмно-апаратних платформ (у яких міститься програмне забезпечення) для цілей оподаткування ПДВ розглядається як одна операція, яка підлягає оподаткуванню податком у загальновстановленому порядку.
Щодо перевірок контролюючими органами актів інвентаризації залишків пального
ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська інформує, що Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909) з 01.03.2016 запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) та введення акцизної накладної як обов’язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку.
Відповідно до п.9 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податків повинні протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального (далі – акт інвентаризації) станом на початок дня 1 березня 2016 року. Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального враховуються у формулі, визначеній п. 232.3 ст. 232 Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Дані акта інвентаризації можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання.
При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в СЕАРП на підставі даних акта перевірки.
Зазначена норма Кодексу не обмежує контролюючі органи у виборі виду перевірки, що передбачені ст. 75 Кодексу. Зокрема такі питання можуть бути перевірені, як у ході фактичної так і документальної перевірки.
Порядок проведення перевірок та строки їх проведення визначається ст. ст. 77-82 Кодексу.