ДПС оновила Опис АРІ фіскального сервера
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба продовжує доопрацювання АРІ фіскального сервера контролюючого органу з урахуванням пропозицій та зауважень, наданих його користувачами.
Розроблений ДПС Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу, який містить інформацію щодо режимів роботи ПРРО, включаючи офлайн, опис елементів даних, які використовуються в методах АРІ, ХML-формати розрахункового документа та фіскального звітного чека (z-звіту) тощо, було розміщено на офіційному вебпорталі ДПС та в Електронному кабінеті.
На сьогодні вже розширено функціонал щодо забезпечення роботи ПРРО в умовах відсутності зв’язку з фіскальним сервером контролюючого органу, зокрема – отримання діапазону фіскальних номерів, що присвоює ПРРО розрахунковим документам, фіскальним звітним чекам, відповідним повідомленням під час роботи в режимі офлайн, а також взаємодії ПРРО з фіскальним сервером після відновлення зв’язку.
ДПС пропонує подальше тестування цього АРІ розробникам програмних реєстраторів розрахункових операцій, які можуть бути запропоновані до використання після 01 серпня 2020 року. АРІ буде доопрацьовуватись ДПС до 01 серпня 2020 року. Пропозиції та зауваження до опису АРІ фіскального сервера контролюючого органу можна надіслати на електронну адресу: rro.api@tax.gov.ua.
Довідково.
Для тестування програмних реєстраторів розрахункових операцій з АРІ фіскального сервера контролюючого органу такий програмний реєстратор необхідно зареєструвати в Електронному кабінеті. Опис процедури реєстрації наведено в розділі «Програмний РРО (тестова версія)» (https://cabinet.tax.gov.ua/help/cashregs.html).
Нагадаємо, що термін набрання чинності Законом України від 20 вересня 2019 року № 128 з 19 квітня 2020 року змінено на 01 серпня 2020 року відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/413194.html
Вчасно сплатіть податки! 30 березня останній день
сплати податків та зборів за лютий 2020 року!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/413224.html повідомила про останній день сплати деяких податкових зобов’язань за лютий 2020 року та нагадала, що дізнатися про реквізити рахунків для сплати податків в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України можна:
- на офіційному вебпорталі ДПС у рубриках:
► Головна/Бюджетні рахунки (https://www.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/);
► Головна/Законодавство/Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування/Реквізити рахунків для сплати єдиного внеску (з 03.01.2020) (https://tax.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/reestri/402760.html);
- у приватній частині Електронного кабінету в меню «Стан розрахунків з бюджетом» платник податків має доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Податковий календар на 30 березня 2020 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що
понеділок, 30 березня 2020 року, останній день сплати:
– єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за лютий 2020 року;
– плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за лютий 2020 року;
– податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за лютий 2020 року;
– військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за лютий 2020 року;
– рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за лютий 2020 року;
– рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за лютий 2020 року;
– рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за лютий 2020 року;
– рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за лютий 2020 року;
– податку на доходи фізичних осіб із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за лютий 2020 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці;
– податку на додану вартість за лютий 2020 року;
– акцизного податку за лютий 2020 року.
Відповіді на актуальні запитання
щодо Електронних довірчих послуг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників відповіді на актуальні запитання щодо Електронних довірчих послуг (ЕДП).
ЗАПИТАННЯ № 1. Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС та переліком документів, необхідних для отримання ЕДП?
ВІДПОВІДЬ. Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua /Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».
ЗАПИТАННЯ № 2. Де можна ознайомитись з інформацією щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом та за яких умов їх можна сформувати?
ВІДПОВІДЬ. Детальну інформацію щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом розміщено на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (https://acskidd.gov.ua).
Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити онлайн на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/ On-line (https://acskidd.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Для початку використання сервісу повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» платнику необхідно встановити актуальну версію безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1», яка доступна для завантаження за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/«За допомогою Користувача ЦСК» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1 (версія:1.3.1.46)».
Додатково усім клієнтам КН ЕДП ІДД ДПС рекомендовано переглянути Відеоінструкцію по повторному формуванню сертифіката за електронним запитом (https://www.youtube.com/watch?v=aq606khOuYM&feature=youtu.be).
Також детальний опис по роботі сервісу та перелік можливих помилок розміщено у відповідних розділах Настанови користувача https://acskidd.gov.ua/download/manual/EU13OManualDPS.pdf#page=68 .
Слід зазначити, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:
– чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
– незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
– особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
ЗАПИТАННЯ № 3. До якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС може звернутись платник податків для отримання ЕДП?
ВІДПОВІДЬ. Платник податків може звернутись до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС для отримання електронних довірчих послуг.
При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.
З інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КН ЕДП ІДД ДПС можна ознайомитись на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
ЗАПИТАННЯ № 4. Чи можливо здійснити первинну процедуру реєстрації в Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?
ВІДПОВІДЬ. Первинна процедура отримання електронних довірчих послуг від Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.
Відповідно до вимог Регламенту КН ЕДП ІДД ДПС заявник має бути особисто присутнім під час первинної процедури реєстрації.
Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) у розділі «Отримання електронних довірчих послуг».
ЗАПИТАННЯ № 5. Де можна отримати форму заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа для блокування, скасування або поновлення кваліфікованого сертифіката відкритого ключа?
ВІДПОВІДЬ. Форма заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (далі – заява) для блокування, скасування або поновлення кваліфікованого сертифіката розміщена на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) у розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів».
Блокування або скасування кваліфікованого сертифіката можливо здійснити у телефонному режимі. Заява в усній формі подається заявником (користувачем) до КН ЕДП ІДД ДПС засобами телефонного зв’язку за номером (044) 284-00-10, при цьому заявник повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:
– ідентифікаційні дані власника кваліфікованого сертифіката;
– ключову фразу голосової автентифікації.
Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних користувача з інформацією в реєстрі сертифікатів).
Заява у письмовій формі подається до відокремленого пункту реєстрації користувачів КН ЕДП ІДД ДПС за встановленою формою та засвідчується власноручним підписом заявника (користувача).
Нагадуємо!
У разі виникнення питань стосовно ЕДП ви можете: – переглянути Запитання-відповіді в Базі знань на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР) обравши категорію 301 «Електронні довірчі послуги» за посиланням: http://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&theme=4&action=search; – переглянути інформацію на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua); – надіслати питання на електронну поштову скриньку: inform@acskidd.gov.ua; – зателефонувати до Контакт-центру – тел. 0-800-501-007 (напрямок 2) (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) для отримання консультацій; – зателефонувати до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС – тел. (044) 284-00-10 для блокування та скасування кваліфікованих сертифікатів; – звернутись до представництва у вашому регіоні. |
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням:
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/413193.html
З 01.03.2020 по 30.04.2020 нежитлова нерухомість
не є об’єктом оподаткування податком на нерухомість
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 17.03.2020 набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», яким внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим п. 525, відповідно до якого об’єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухомість), у період з 01 березня по 30 квітня 2020 року.
При цьому платники податку на нерухомість (крім фізичних осіб), що відповідно до п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ подали податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за відповідні місяці.
Фізичним особам – платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, перерахунок здійснюється контролюючим органом.
До уваги платників ПДВ!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує платникам ПДВ, що підставою для нарахування сум ПДВ, які відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної (далі – ПН), також є документи, визначені п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Пунктом 198.2 ст. 198 ПКУ визначено, що датою віднесення сум ПДВ до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг.
Відповідно до п. 3 Порядку складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.09.2015 № 841 «Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання» із змінами (далі – Порядок № 841), Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт (далі – Звіт), подається до закінчення п’ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника ПДФО, що надав кошти під звіт.
При цьому, якщо під час службового відрядження платник ПДФО отримав готівку із застосуванням платіжних карток, він подає Звіт і повертає суму надміру витрачених коштів до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження. Відрядженій особі – платнику ПДФО, який застосував платіжні картки для проведення розрахунків у безготівковій формі, а строк подання платником податку Звіту не перевищив десяти банківських днів, за наявності поважних причин роботодавець (самозайнята особа) може продовжити такий строк до двадцяти банківських днів (до з’ясування питання в разі виявлення розбіжностей між відповідними звітними документами) (абзац четвертий п. 3 Порядку № 841).
Згідно з п. 6 Порядку № 841 Звіт складається платником ПДФО (підзвітною особою), що отримала такі кошти на підприємствах всіх організаційно-правових форм або у самозайнятої особи.
Оскільки документи, що підтверджують витрати понесені підзвітною особою під час відрядження або виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника ПДФО, подаються разом зі Звітом, то датою формування податкового кредиту на підставі ПН та інших документів, які дають право на формування податкового кредиту без отримання ПН, є дата подання авансового звіту.
Продаж підакцизних товарів комітента здійснює комісіонер
через власні пункти продажу: хто є платником акцизного податку?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що платником акцизного податку є суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів.
Норми встановлені п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до ст. 1011 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями за договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов’язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.
Таким чином, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є комісіонер, як особа, яка здійснює реалізацію товарів (в тому числі через власні пункти продажу).
Виникнення обов’язку із нарахування та/або сплати акцизного податку у інших осіб (у тому числі власника товару) ПКУ не передбачено.