Фонд прийняв до оплати лікарняні через ізоляцію від COVID-19 на 1,5 млн грн.
Фонд прийняв до оплати лікарняні через ізоляцію
від COVID-19 на 1,5 млн грн.
Станом на 15 червня до Фонду соціального страхування України подали заяви-розрахунки для фінансування листків непрацездатності, виданих у зв’язку з ізоляцією від COVID-19, на суму 1,45 млн гривень.
Загалом Фонд прийняв до оплати 1 245 лікарняних листків, які були видані застрахованим особам у випадку самоізоляції під медичним наглядом або в разі перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.
Допомога по тимчасовій втраті працездатності, яка викликана ізоляцією від коронавірусної хвороби, надається Фондом на підставі виданого у встановленому порядку лікарняного листка із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 – 11».
Для відкриття листка непрацездатності застрахована особа, яка має покази до самоізоляції, має звернутись до свого сімейного лікаря у телефонному режимі. На сьогодні врегульована можливість відкриття листків непрацездатності дистанційно, тож працівник не має потреби йти до лікарні. Також за допомогою засобів електронного зв’язку або безконтактно роботодавець може подати заяву-розрахунок, за якою Фонд здійснює фінансування.
Нагадаємо, усі застраховані особи мають право на компенсацію від Фонду соціального страхування України втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19. Виплата такої допомоги здійснюється на підставі відповідного листка непрацездатності, її розмір становить 50% середнього доходу незалежно від тривалості страхового стажу.
Водночас, для медичних працівників ФССУ компенсує втрачений за час ізоляції від COVID-19 заробіток у розмірі 100% середнього доходу.
Фонд затвердив форми заяв на отримання одноразових виплат
за кошти державного бюджету в разі інвалідності
або смерті медика від COVID-19
Для отримання одноразової страхової допомоги відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» медичні працівники, яким буде встановлено інвалідність внаслідок захворювання на COVID-19, а також члени родини, батьки та утриманці в разі смерті медичного працівника мають подати до робочого органу Фонду соціального страхування України відповідну заяву. Форми заяв про призначення страхових виплат затверджено наказом виконавчої дирекції Фонду.
У разі смерті медичного працівника від COVID-19 внаслідок виконання професійних обов’язків, відповідно до рішення Уряду за кошти державного бюджету ФССУ здійснить виплату одноразової допомоги у 750-кратному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 01 січня календарного року, що становить 1,576 млн гривень. Зазначені кошти будуть пропорційно розподілені між членами сім’ї, батьками і утриманцями.
Родичі та утриманці померлого через коронавірусну інфекцію медичного працівника мають подати заяву до робочого органу Фонду за місцем проживання медика на момент смерті. У заяві необхідно вказати власні персональні дані, інформацію щодо всіх членів родини, утриманців і батьків померлого, про яких відомо заявнику, та особовий рахунок в банку, на який необхідно здійснити виплату.
До заяви додаються копії паспорта, ідентифікаційного коду заявника, а також копії документів, що підтверджують право на одноразову допомогу (свідоцтво про шлюб у разі виплати допомоги чоловіку/дружині медика, свідоцтво про народження медика в разі виплати батькам тощо), примірник акту розслідування гострого професійного захворювання медичного працівника та ін.
У випадку встановлення медичному працівнику інвалідності протягом одного календарного року після захворювання на COVID-19 внаслідок виконання професійних обов’язків, медик має подати заяву до робочого органу Фонду за місцем свого проживання. Залежно від встановленої групи інвалідності виплати складуть від 630,6 тис. грн (ІІІ група інвалідності), до 735,7 тис. грн (ІІ група) і 840,8 тис. грн (І група).
До заяви додаються копії паспорта та ідентифікаційного коду, висновок МСЕК про групу інвалідності та ступінь втрати працездатності, примірник акта розслідування гострого професійного захворювання та ін.
Виплата одноразової допомоги здійснюється Фондом соціального страхування України за кошти державного бюджету упродовж місяця з моменту прийняття заяви.