Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує
Актуально для платників податку на додану вартість!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 1 січня 2017 року відповідно до змін, внесених Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до підпункту «і» пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, стали обов’язковими реквізитами податкової накладної для усіх без винятку товарів і послуг код товару згідно з УКТ ЗЕД та код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
Торгово-промислова палата України листом від 20.01.2017 №146/08.1-7.1 проінформувала Державну фіскальну службу України, що система торгово-промислових палат в Україні володіє кваліфікованим та досвідченим штатом експертів в усіх регіональних палатах і здатна швидко задовольнити попит на визначення кодів товарів для усіх платників податку на додану вартість.
З урахуванням вищевикладеного, інформацію про код товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності можна отримати в регіональних торгово-промислових палатах.
До уваги виробників, реалізаторів та імпортерів тютюнових виробів: законодавчі зміни у 2017 році
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Законами України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), які набрали чинності з 01.01.2017, крім окремих норм, внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині акцизного податку.
Законом №1791 тимчасово, до 31.12.2029 включно, запроваджено обмеження місячного обсягу (у кількісному виразі виключно у четвертому кварталі кожного року) продажу марок акцизного податку підприємству – виробнику або імпортеру тютюнових виробів продавцем марок акцизного податку, який не може перевищувати 115% середньомісячного обсягу реалізації на митній території України тютюнових виробів цим підприємством – виробником або імпортером за попередні три календарні місяці. Зазначене поширюється лише на підприємства, які провадять діяльність із виробництва та/або імпорту тютюнових виробів більше 12 місяців та обсяг придбання марок акцизного податку якими протягом поточного місяця перевищує 1 мільйон штук (п.16 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Відповідно до нового п.п.213.3.13 п.213.3 ст.213 ПКУ перелік операцій з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування, доповнено операціями з:
– ввезення на митну територію України неферментованої (непереробленої) тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію ферментованої (переробленої) тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або її експорт;
– реалізації ферментованої (переробленої) тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами виробникам тютюнових виробів;
– реалізації тютюнової сировини тютюново-ферментаційним заводам особами, які виробляють тютюнову сировину на митній території України.
Водночас змінами, внесеними Законом №1797, передбачено, що у разі реалізації тютюнової сировини суб’єктам господарювання, які не є виробниками тютюнових виробів та/або тютюново-ферментаційними заводами, із суб’єктів, що здійснили таку реалізацію, справляється штраф у розмірі 200% вартості реалізованої тютюнової сировини. Реалізована таким чином сировина підлягає конфіскації та знищенню (до статті 221 ПКУ додано пункт 221.5).
З 01.01.2017 суми акцизного податку виробниками тютюнових виробів сплачуються до бюджету не при придбанні марок акцизного податку як було раніше, а протягом п’яти робочих днів після отримання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання податкової декларації. При цьому, якщо зазначений строк припадає на день наступного бюджетного року, сума акцизного податку сплачується виробниками тютюнових виробів до закінчення бюджетного року, в якому отримані марки (абзац другий п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 ПКУ).
Якщо виробники не сплатили суми акцизного податку протягом п’яти робочих днів після отримання марок акцизного податку, марки за наступними заявками-розрахунками цих виробників не видаються до дня, в якому здійснено в повному обсязі сплату акцизного податку та штрафних санкцій, розрахованих відповідно до п.126.2 ст.126 ПКУ (абзац третій п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 ПКУ).
Про це повідомила Державна фіскальна служба України у листі від 08.02.2017 №3080/7/99-99-12-03-03-17, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/285820.html.
Відповідальність за несвоєчасне подання звітності
про контрольовані операції: зміни – 2017
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), який набрав чинності з 01.01.2017, крім окремих норм, внесено зміни, зокрема, до статті 120 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) стосовно відповідальності платників податків за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності .
Законом №1797 статтю 120 ПКУ доповнено новим пунктом 120.4, яким з 01.01.2017 встановлено окрему відповідальність платників податків за несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції (далі – Звіт) та/або документації з трансфертного ціноутворення (далі – Документація) або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог п.39.4 ст.39 ПКУ (до 01.01.2017 відповідальність за несвоєчасне подання Звіту та несвоєчасне декларування контрольованих операцій визначалась п.120.3 ст.120 ПКУ).
Відповідно до п.11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, у разі встановлення після 01.01.2017 контролюючими органами факту несвоєчасного подання платником податків Звіту та/або Документації або фактів несвоєчасного декларування контрольованих операцій у поданому Звіті, застосовується штраф (штрафи) згідно з п.120.4 ст.120 ПКУ незалежно від звітного періоду здійснення контрольованих операцій.
Штрафні санкції, визначені п.120.4 ст.120 ПКУ, розраховуються за кожний календарний день, починаючи з 01.01.2017.
Водночас зазначаємо, що склад правопорушень, визначених пунктами 120.3 та 120.4 ст.120 ПКУ, не передбачає одночасне застосування зазначених норм. Штрафні санкції, передбачені п.120.4 ст.120 ПКУ, застосовуються у разі, якщо платником податків до початку документальної перевірки подано:
– звіт про контрольовані операції та/або документацію з трансфертного ціноутворення з порушенням термінів, визначених п.39.4 ст.39 ПКУ;
– уточнюючий звіт про контрольовані операції, в якому додатково задекларовані контрольовані операції.
У 2017 році змінені умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) з 01.01.2017 внесені зміни, зокрема, до статті 43 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), що регламентує умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені.
Законом № 1797 оновлена редакція пункту 43.4 статті 43 ПКУ, яким передбачено, що платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів:
– на поточний рахунок платника податків в установі банку;
– на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;
– повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
Крім того статтю 43 ПКУ доповнено пунктом 43.41, відповідно до якого у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ), зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ) у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
При цьому, пунктом 2001.5 статті 2001 ПКУ передбачається перерахування коштів до державного бюджету з рахунку платника у СЕА ПДВ у сумі податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають сплаті за наслідками звітного податкового періоду, відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ.
Враховуючи викладене та на виконання пункту 43.41 статті 43 ПКУ, надміру сплачені податкові зобов’язання з ПДВ, що підлягали сплаті за наслідками звітних податкових періодів та перераховані до бюджету відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ з рахунка платника податку у СЕА ПДВ, підлягають поверненню виключно на рахунок такого платника у СЕА ПДВ.
У разі відсутності рахунка у СЕА ПДВ на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів, вказане повернення таких надміру сплачених зобов’язань здійснюється шляхом перерахування коштів на поточний рахунок платника податків в установі банку.
Податкові зобов’язання з ПДВ, надміру сплачені до бюджету за умов, не пов’язаних з виконанням пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ, підлягають поверненню відповідно до пункту 43.4 статті 43 ПКУ.