Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує!
Про роботу електронного реєстру відшкодування ПДВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Міністерство фінансів України (далі – Мінфін) на офіційному веб-порталі повідомило про запуск 01.04.2017 електронного Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Реєстр).
У повідомленні на офіційному веб-порталі щодо стану запуску Реєстру станом на 04.04.2017 Мінфін зазначив, що Реєстр працює. Платники можуть в онлайн-режимі моніторити інформацію щодо своїх заявок на повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ. Також повідомлено, що зараз тривають роботи по виявленню технічних помилок та їх усуненню.
Нагадуємо, що Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 (далі – Постанова №26), набрав чинності з 01.04.2017.
Постановою №26, з урахуванням норм Податкового кодексу України, передбачено:
– формування та ведення одного Реєстру на підставі баз даних ДФС та Казначейства;
– визначення чітких даних, які відносяться до такого Реєстру;
– автоматичне внесення заяв до Реєстру, що здійснюється протягом операційного дня у хронологічному порядку їх надходження;
– щоденне оприлюднення Реєстру на офіційному веб-сайті Мінфіну, крім інформації про реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування. Оновлення даних Реєстру не здійснюється у вихідні, святкові та неробочі дні.
Оновлено довідники податкових пільг
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) затверджені станом на 01.04.2017:
– Довідник №82/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
– Довідник №82/2 інших податкових пільг.
У цих Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; по акцизному податку з ввезених на митну територію України та з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції); з місцевих податків та зборів; по державному миту.
Дані зазначених Довідників використовуються платниками під час заповнення звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
Довідники пільг розміщені на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki-/54005.html
Затверджено порядок визначення середньозваженого значення
показника рентабельності для цілей трансфертного ціноутворення
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №191 (далі – Постанова №191), якою відповідно до п.п.39.3.2.8 п.п.39.3.2 п.39.3 ст.39 Податкового кодексу України затверджено Порядок визначення середньозваженого значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи для цілей трансфертного ціноутворення.
Це дозволить забезпечити реалізацію законодавчої новації, запровадженої Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким вдосконалено норми, що регулюють питання податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.
Так, з 01.01.2017 для цілей трансфертного ціноутворення запроваджено використання у певних випадках фінансової інформації зіставних юридичних осіб. При цьому, якщо під час застосування методів трансфертного ціноутворення порівняння ціни або рентабельності в контрольованій операції проводиться з цінами або показниками рентабельності кількох зіставних неконтрольованих операцій або юридичних осіб обов’язково використовується діапазон цін (рентабельності).
Під час визначення діапазону рентабельності використовується, зокрема, інформація про зіставних юридичних осіб за звітний (податковий) період (рік), у якому здійснена контрольована операція, або за декілька таких періодів. У разі використання декількох періодів розраховується середньозважене значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи.
Постанова №191 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.
Чи необхідно подавати річну податкову декларацію фізичній особі, яка у звітному календарному році отримала дохід від продажу нерухомого майна, що перебувало в її власності понад три роки?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з п.п.164.2.4 п.164.2 ст.164 цього розділу ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями статті 172 ПКУ.
Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) нерухомого майна визначено статтею 172 ПКУ, відповідно до пункту 172.1 якої дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Згідно з п.172.4 ст.172 ПКУ під час проведення операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус, зокрема, посвідчує відповідний договір за наявності документа про сплату податку до бюджету сторонами (стороною) договору та щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку у порядку, встановленому розділом IV ПКУ для податкового розрахунку.
Сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи, зокрема, особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, – до нотаріального посвідчення договору купівлі – продажу (п.п.«а» п.172.5 ст.172 ПКУ).
Отже, своєчасною сплатою податку на доходи фізичних осіб є сплата його до нотаріального посвідчення договорів купівлі – продажу нерухомого майна.
У разі якщо за операцією купівлі – продажу одного з об’єктів нерухомого майна, зазначених у п.172.1 ст.172 ПКУ виконуються умови встановлені цим пунктом, дохід отриманий фізичною особою від такого продажу не оподатковується, тобто у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку. Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 103.24 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».