Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує
На Дніпропетровщині у січні власна безпека провела 19 службових розслідувань та перевірок
Протягом січня поточного року відділом власної безпеки при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області ГУВБ України проведено 19 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких розпочато 4 кримінальних провадження у відношенні працівників фіскальної служби; винесено 6 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області щодо вжиття заходів реагування, усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 8 працівників територіальних підрозділів ГУ ДФС області.
В ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних проявів з боку працівників ГУ ДФС області, відділом власної безпеки проведено понад 80 лекцій та співбесід з ними та кандидатами на вступ до лав служби.
З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у першому місяці 2016 року проведено перевірки 14 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 1 претенденту відмовлено у прийомі на службу.
Січневі надходження військового збору від дніпропетровських платників – майже 90 млн. грн.
Протягом січня 2016 року платники Дніпропетровської області спрямували на потреби Збройних Сил України 89,6 мільйонів гривень військового збору, що на 76,7 відсотків перевищує надходження цього збору в січні минулого року (50,7 млн. грн.).
Нагадуємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків; податкові агенти (для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні).
Відтак, відповідно до норм Податкового кодексу оподатковується заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати. Військовий збір також стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Оподаткуванню підлягають теж доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг).
Слід відзначити, платники податків військовий збір платять у розмірі 1,5% від своїх доходів.
Про обов’язкове надання платниками податку на прибуток фінансової звітності
У зв’язку з проходженням деклараційної кампанії за підсумками декларування податку на прибуток за 2015 рік, Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам податку на прибуток про обов’язковість виконання положень пункту 46.2 статті 46 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс), якими передбачено: «Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації».
Таким чином, при проведенні деклараційної кампанії за 2015 рік, всі платники податку на прибуток разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств обов’язково повинні надати фінансову звітність.
Наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1415/27860 затверджено форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація №857). Декларація №857 містить таблицю щодо відомостей про одночасне подання до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств форм фінансової звітності, (а саме: форми №1 «Баланс», форми №2 «Звіт про фінансові результати» та інших форм), в якій у відповідних клітинках проставляється позначка «+».
Слід зазначити, що великі платники податку, у яких згідно з підпунктом 14.1.24 пунктом 14.1 статті 14 Кодексу обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує п’ятсот мільйонів гривень або загальна сума сплачених до Державного бюджету України податків за платежами, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за такий самий період перевищує дванадцять мільйонів гривень додатково надають форму №3 «Звіт про рух грошових коштів», форму №4 «Звіт про власний капітал», форму №5 «Примітки до річної фінансової звітності».
Граничний термін подання декларації №857, що використовують базовий звітний (податковий) період календарний квартал – 09.02.2016 .
Граничний термін подання декларації №857, що використовують базовий звітний (податковий) період календарний рік – 29.02.2016 .
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію пального!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 24.12.2015 №909-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) з 01.03.2016 передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та введення акцизної накладної як обов’язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку.
Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з урахуванням змін, внесених Законом №909, особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального. Крім цього, особа, що здійснює реалізацію пального повинна не пізніше 20 березня 2016 року подати до контролюючого органу за основним місцем обліку акт інвентаризації обсягів залишку пального.
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 117.3 статті 117 Кодексу здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку у встановленому порядку, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Повідомляємо, що Державною фіскальною службою України на офіційному веб-порталі (sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» – «2016 рік» розділу «Регуляторна політика», розміщеного на головній сторінці у розділі «Діяльність», оприлюднено проекти нормативно-правових актів щодо впровадження та функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального та порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, які на даний час проходять процедуру реєстрації та затвердження у відповідних органах, а саме:
– 03.02.2016 проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального»;
– 03.02.2016 проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних»;
– 04.02.2016 проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення залишку пального»;
– 04.02.2016 проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Акта інвентаризації обсягів залишку пального та порядку його заповнення та подання».
За якими ставками справляється земельний податок?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 та підпункту 265.1.3 пункту 265.1 статті. 265 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків.
Згідно з пунктом 12.3 статті 12 Кодексу сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (підпункт 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Кодексу).
У разі, якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу).
Статтею 274 Кодексу встановлені ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження).
Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування – не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки (пункт 274.1 статті 274 Кодексу).
Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12% від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) (пункт 274.2 статті 274 Кодексу).
Статтею 277 Кодексу встановлені ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (пункт 277.1 статті 277 Кодексу).
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 112.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Звертаємо увагу, що рішення місцевих рад міст та районів Дніпропетровської області, яким були встановлені ставки земельного податку, розміщені на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням:
http://dp.sfs.gov.ua/rishennya-mistsevih-rad-/podatok-na-mayno/plata-za-…