Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє
Надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини з початку року збільшилися майже на 1,4 мільярдів гривень
У Дніпропетровській області за п’ять місяців поточного року надходження до місцевих бюджетів становлять 6 мільярдів 203,5 мільйони гривень, що на 1 мільярд 399,3 мільйонів більше, ніж за відповідний період минулого року.
Так, на 883,5 мільйони гривень збільшилися надходження з податку на доходи фізичних осіб, всього їх надійшло 3 мільярди 87,9 мільйонів гривень. На 394,7 мільйонів гривень більше, ніж у минулому році, сплатили юридичні та фізичні особи земельного податку та орендної плати. Всього до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону надійшло 1 мільярд 309,9 мільйонів гривень плати за землю.
На 230,8 мільйонів гривень збільшилися надходження з єдиного податку, який сплачують суб’єкти малого підприємництва, загалом надходження становлять 555,6 мільйонів гривень.
Податковий календар з 1 по 18 липня 2016 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що
1 липня, п’ятниця, останній день сплати:
– рентної плати за травень 2016 року за:
– користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
– користування радіочастотним ресурсом України;
– транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;
– транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України
11 липня, понеділок, останній день подання:
– звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту (форма №1-РС) за червень 2016 року;
– звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) червень 2016 року;
– звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів (форма №3-РС) червень 2016 року;
– звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (форма №1-ОА) червень 2016 року;
– звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів в оптовій мережі (форма №1-ОТ) червень 2016 року;
– звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма №1-РА) червень 2016 року;
– звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма №1-РТ) червень 2016 року
15 липня, п’ятниця, останній день подання:
– звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за червень 2016 року (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
– довідки про використані розрахункові книжки за червень 2016 року.
З березня поточного року затверджена нова форма розрахункової квитанції
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі – Наказ №13), затверджено, зокрема, Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі – Положення).
Наказ №13 набрав чинності 11.03.2016.
Пунктом 3 розділу I Положення визначено, що установлені у цьому Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов’язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності у документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.
Розрахункова квитанція – розрахунковий документ, бланк якого виготовлений друкарським способом, а окремі реквізити заповнюються від руки або шляхом проставлення штампа при реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) або при видачі коштів покупцеві у разі повернення товару, рекомпенсації послуги, прийняття цінностей під заставу та в інших випадках. Форма №РК-1 розрахункової квитанції наведена у додатку 3 до цього Положення (пункт 1 розділу IV Положення).
Відповідно до пункту 2 розділу IV Положення розрахункова квитанція складається з двох частин – корінця та відривної частини.
Відривна частина розрахункової квитанції повинна містити обов’язкові реквізити (пункт 3 розділу IV Положення):
– напис «РОЗРАХУНКОВА КВИТАНЦІЯ», серію (чотири літери) та номер (шість цифр), нанесені при виготовленні бланка квитанції;
– найменування СГ;
– для СГ, що не є платниками ПДВ, – податковий номер або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), перед яким друкуються великі літери «ІД»;
– для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, – індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери «ПН»; за наявності на розрахунковій квитанції податкового номера дозволяється не вказувати податковий номер або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
– назви окремих реквізитів, які стосуються даних про товар (послугу), а саме: написи «Назва товару (послуги)», «Вартість о. в.» (вартість одиниці виміру), «ПДВ (%)», «Акцизний податок», «Вартість»;
– рядки для записування даних про товар (послугу) або про операцію виплати: назва товару (послуги, назва операції виплати), вартість одиниці виміру товару (суми коштів за однією операцією виплати), ставки акцизного податку, ставки ПДВ у відсотках, вартість товару (суми коштів за здійсненими операціями виплати);
– напис «Сума розрахунку (грн. коп.)» та загальну вартість усіх товарів (послуг), оплачених за однією розрахунковою квитанцією (загальну суму виданих коштів);
– напис «Розрахунок провів», рядок для підпису особи, яка здійснює розрахунки;
– дату (день, місяць, рік) проведення розрахунків.
Корінець розрахункової квитанції повинен містити обов’язкові реквізити (пункт 4 розділу IV Положення):
– серію та номер, які нанесені при виготовленні бланка квитанції та збігаються із серією та номером відривної частини;
– напис «Сума розрахунку (грн. коп.), всього» та загальну суму отриманих за товар або послугу (виданих покупцеві) коштів;
– напис «у тому числі за ставками ПДВ ___ %», суму коштів, отриманих за товари чи послуги, продаж яких оподатковується ПДВ за ставкою ___ %, за ставкою акцизного податку ___, суму коштів, отриманих за товари чи послуги, продаж яких оподатковується акцизним податком за ставкою ___, або суму виданих покупцеві коштів, якщо видана сума зменшує податкові зобов’язання платника ПДВ;
– рядки для записування даних про товари (послуги), а в разі реалізації в роздрібній мережі підакцизних товарів – назву товару (з додатковим зазначенням марки для палива) та його вартість;
– дату (день, місяць, рік) проведення розрахунків.
Згідно з пунктом 5 розділу IV Положення при виготовленні бланка розрахункової квитанції додатково до серії та номера можуть наноситися друкарським способом інші реквізити.
Внесені зміни до порядку реєстрації та обліку платників
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що набрали чинності накази Міністерства фінансів України:
– від 03.03.2016 №308 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників» (далі – Наказ №308) – з 15.04.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 15.04.2016 №28);
– від 18.03.2016 № 373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (далі – Наказ №373) – з 29.04.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 29.04.2016 №32);
– від 18.03.2016 № 375 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ №375) – з 10.05.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 10.05.2016 №34).
Змінами, внесеним Наказом №308 до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відмінене присвоєння новоствореним платникам класу професійного ризику виробництва за основним видом економічної діяльності.
Наказом №375 внесені зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, відповідно до яких виключені положення щодо формування та направлення органами ДФС до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма №18-ОПП).
Одночасно Наказом №373 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість приведене у відповідність до норм пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами і доповненнями та виключені процедури анулювання реєстрації платника ПДВ за наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи – підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Також Наказом №373 запроваджено такі нововведення:
1) якщо особа у встановлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначена така сама бажана дата реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві;
2) оперативне інформування платників про результати розгляду заяв, поданих ними в електронній формі. Так, якщо за результатами розгляду заяви в електронній формі (форма №1-ПДВ, форма №3-ПДВ) контролюючим органом прийнято рішення про відмову у реєстрації (анулюванні реєстрації) платника ПДВ або запропоновано надати нову заяву про реєстрацію (анулювання реєстрації) платника ПДВ, то така відмова або пропозиція викладається контролюючим органом в електронній формі та надсилається на адресу електронної пошти, з якої надійшла заява;
3) встановлено десятиденний строк для направлення до ДФС рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
Наказами №308 та №375 для проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб запроваджені нові процедури та документи (відомості) органів ДФС про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Відтепер державний реєстратор або інший суб’єкт державної реєстрації направлятиме до органів ДФС запити для отримання відомостей про наявність/відсутність заборгованості, органи ДФС у відповідь – зазначені відомості. Крім того, встановлено єдиний строк у 10 робочих днів для призначення документальної позапланової перевірки платника податків, що припиняється (закривається), як у випадках прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, так й у інших випадках.