Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Ми в інтернет-просторі
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
15.01.2021
Удосконалено форму податкового повідомлення – рішення
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/448248.html повідомила про наступне.
Звертаємо увагу платників податків, що з 01 січня 2021 року набрали чинності зміни до Податкового Кодексу України щодо удосконалення форми податкового повідомлення – рішення у зв’язку з реформуванням інституту відповідальності платника податків.
Так, податкове повідомлення – рішення доповнено обов’язковим елементом – мотиваційною частиною, в якій контролюючий орган буде не тільки обґрунтовувати свою позицію, а також спростовувати аргументацію платника податків.
Ці нововведення спрямовані на захист прав платників податків. Результатом їх застосування має стати зменшення зловживань з боку контролюючих органів під час проведення перевірки. У подальшому це значно спростить процедуру судового оскарження для платників податків.
Довідково:
Зазначені зміни до Податкового Кодексу України внесені Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві».
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
у 2020 році анульовано 80 ліцензій
У Дніпропетровській області станом на 01.01.2021 діє 17 015 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального по 7 052 суб’єктах господарської діяльності, серед яких щодо роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 7 451 ліцензія, на тютюнові вироби – 6 437, на право роздрібної торгівлі пальним – 614 ліцензій та 2 513 ліцензій на зберігання пального.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області ведеться систематичний контроль за своєчасністю сплати суб’єктами підприємницької діяльності за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального. Так, за 2020 рік за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 1 353 ліцензій на право торгівлі алкогольними напоями, 913 ліцензій – тютюновими виробами, 5 – на право роздрібної торгівлі пальним, 31 – на зберігання пального. Анульовано за 2020 рік 2 256 ліцензій, з яких 80 – за продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
До уваги платників графік роботи ЦОПів на період карантину
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що на період дії постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами) прийом відвідувачів у Центрі обслуговування платників здійснюється за наступним графіком роботи:
з 8 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. (у п’ятницю з 8 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв.) з обідньою перервою з 12 00 хв. до 12 год. 45 хв. та з технічними перервами для санітарної обробки і провітрювання кожні дві години на 10 – 15 хв.
В останній день граничного строку подання звітності, визначеного п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України (з урахуванням вимог п. 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України), час роботи ЦОП подовжується до 20 год. 00 хвилин. Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи скорочується на одну годину. Час технічної перерви робочого місця – раз на дві години не більше 15 хвилин.
Законом України від 17 березня 2020 року № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» встановлено, що з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
Прийом заяв на отримання адміністративних послуг, здійснюється через скриньки для кореспонденції у приміщеннях ЦОП, режим «Листування з ДПС» ITC «Електронний кабінет» або поштою.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
До уваги фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що з 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року реєстратори розрахункових операцій (РРО) та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (1 320 000 грн), незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:
► реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
► реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
► реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Суб’єктам господарювання, які мають намір використовувати ПРРО, рекомендуємо ознайомитись з інформацією, яка розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України у банері «Програмні РРО» https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/ або звернутись до центрів обслуговування платників для отримання роз’яснень з питань реєстрації та застосування ПРРО.
Нагадуємо, що з 01 серпня 2020 року представникам бізнесу надано можливість обирати той пристрій, який є більш зручним для проведення розрахункових операцій – класичний та/або програмний РРО (далі – ПРРО).
Безкоштовне програмне рішення ПРРО просте та швидке у використанні. Для початку роботи з ним не потрібно спеціальних навичок. Програмне рішення можна завантажити за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.
Безкоштовне програмне забезпечення для ПРРО є доступним для повноцінного використання.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Деклараційна кампанія – 2021:
доходи декларуються до 01 травня 2021 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з початку 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2020 року.
Платник податків може обрати зручний для себе спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація):
► особисто або уповноваженою на це особою;
► надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
► засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
Граничний термін подання Декларації за звітний (податковий) 2020 рік – до 01.05.2021.
У разі надсилання Декларації поштою платник податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової Декларації в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
При направленні Декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.
Обов’язок щодо подання Декларації у платників податків виникає у разі отримання:
► доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено ПДФО та військовий збір, тощо;
► доходів від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника ПДФО, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів;
► іноземного доходу;
► в інших передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) випадках.
Крім того, платники податків мають право задекларувати право на податкову знижку за 2020 рік, відповідно до ст. 166 ПКУ, шляхом подання Декларації по 31.12.2021 (включно).
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Легальність алкогольної продукції можливо перевірити
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що легальність алкогольної продукції можливо перевірити.
Так, на легальній алкогольній продукції має бути наявна марка акцизного податку. Це підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України.
Марка є бланком суворої звітності і захищена спеціальними елементами захисту, які не можливо підробити.
Акцизна марка для алкогольних напоїв містить два штрих-коди. Це – двомірний штрих-код швидкого реагування (QR-код) та лінійний штрих-код.
Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки. QR-код – інформацію про серію та номер марки, реквізити покупця марки: для юридичних осіб – код згідно з ЄДРПОУ, для фізичних осіб – підприємців – код, який відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків, а також посилання на вебресурс для перевірки марки.
Саме за допомогою QR-коду споживачі можуть швидко виявити підробку, скориставшись своїми гаджетами. Для цього на мобільний пристрій повинна бути встановлена програма, яка зчитує QR-коди. Для прикладу, такі додатки можна знайти та завантажити безкоштовно за допомогою GooglePlay або AppStore.
Під час сканування QR-коду мобільним пристроєм, який нанесено на марку акцизного податку, здійснюється перехід на вебресурс https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark для миттєвої перевірки марки. Тобто платник через кілька секунд отримає інформацію про суб’єкта господарювання, який отримав марку акцизного податку, та дату її видачі.
У разі неможливості зчитування QR-коду за суб’єктивними причинами (розірвано код, зам’ято тощо), або за відсутності необхідного функціоналу на гаджеті, інформацію можна перевірити і в ручному режимі.
Для цього потрібно увійти до відкритої частини Електронного кабінету за посиланням www.cabinet.tax.gov.ua, або скориставшись вебпорталом ДПС (www.tax.gov.ua). Там, у розділі «Реєстри» обрати сервіс «Пошук акцизної марки» та заповнити зазначені поля.
Так, у полі «Вид марки» необхідно обрати значення «Нового зразка» для марки, яка містить QR-код (тобто нового зразка, що запроваджений з 01.05.2020), або відповідний вид позначення марки для старого зразка.
У полі «Серія марки» – серію, яка складається з комбінації чотирьох великих літер англійського алфавіту.
У полі «Номер марки» – номер марки, який складається з шести цифр.
Далі кнопка «Пошук».
Після цього висвітлюється назва суб’єкта господарювання та його код ЄДРПОУ, якому було видано зазначену одиницю марки акцизного податку.
Для зручності користувачів та полегшення введення необхідних реквізитів після зазначення виду марки з’являється її зразок, де графічно зображено місце знаходження реквізитів марки, які необхідно ввести для пошуку.
Якщо інформація про суб’єкта господарювання у сервісі відсутня, це може свідчити про фальсифікований товар. У такому випадку громадянин може повідомити про це податкову службу письмово на адресу infozvit@tax.gov.ua або за телефоном 0800 501 007.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Способи отримання податкового номеру для дитини
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини можна наступним чином.
- Шляхом подання документів до контролюючого органу:
Згідно з п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
Пунктом 4 розділу VII Положення № 822 передбачено, що Облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред’явлення повертається) та його копію.
У разі виникнення необхідності у реєстрації в Державному реєстрі малолітніх осіб, які залишились без піклування батьків та стосовно яких не прийнято рішення про встановлення опіки (піклування), документи на проведення реєстрації подаються представником органу опіки і піклування з документальним підтвердженням особи представника та його повноважень за наявності свідоцтва про народження.
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Положення № 822 громадяни України документи для проведення реєстрації у Державному реєстрі подають до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а ті, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання в Україні, – до будь-якого контролюючого органу.
Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки № 1ДР.
У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці № 1ДР щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо фізичній особі може бути відмовлено у реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до 10 робочих днів.
За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків (додаток 3)), відповідно до порядку, визначеного Положенням № 822.
Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), протягом трьох робочих днів з дня звернення до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи та може бути продовжено до п’яти робочих днів у разі звернення до іншого контролюючого органу.
- Шляхом подання документів в електронній формі:
На сьогодні Облікову картку № 1ДР та копії документів необхідних для реєстрації у Державному реєстрі можна подати в електронному вигляді за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
Для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні Електронним кабінетом відкрита приватна частина Електронного кабінету, яка містить режим «Допомога», де розміщено інструкцію користувача з кожного режиму Електронного кабінету.
- В рамках реалізації експериментального проєкту «єМалятко»:
Здійснити реєстрацію дитини у Державному реєстрі можна також в рамках реалізації проєкту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини та відповідно до Порядку надання комплексної послуги «єМалятко», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691, з метою одержання за однією заявою комплексу адміністративних послуг, зокрема:
- за бажанням батьків дитини чи одного з них здійснювати реєстрацію дитини у Державному реєстрі під час державної реєстрації її народження;
- особам віком від 14 до 18 років, які не зареєстровані у Державному реєстрі, за їх бажанням під час оформлення паспорта громадянина України вперше.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Повідомлення про використання єдиного рахунку подається
в електронному форматі за встановленою формою
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 01.01.2021 в Україні запроваджено єдиний рахунок для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (Єдиний рахунок).
З метою застосування Єдиного рахунку, платник податків подає повідомлення.
Використання Єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання таким платником повідомлення про використання Єдиного рахунку.
У разі відмови від здійснення сплати за допомогою Єдиного рахунку, таке використання припиняється, починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.
Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання Єдиного рахунку один раз протягом календарного року.
Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків за формою J/F1307001 в електронній формі через Електронний кабінет у порядку, встановленому ст. 42 1 Податкового кодексу України.
На офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів) можливо скористатись електронною формою такого повідомлення.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Президент України підписав закон про електронні комунікації
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 12 січня 2021 року Президент України Володимир Зеленський підписав закон № 3014 «Про електронні комунікації», ухвалений Верховною Радою 16 грудня 2020 року.
Цей документ не тільки регулює відносини на ринку — між державою, надавачами та користувачами послуг, а й наближає Україну до європейських стандартів у сфері електронних комунікацій.
Чинна законодавча база в сфері електронних комунікацій формувалась понад 15 років тому і не відповідала ні сучасним вимогам ринку, ні європейським прагненням України.
Підписання закону «Про електронні комунікації» реформує застарілі регуляторні рамки в сфері електронних комунікацій відповідно до найновіших європейських норм.
Це стратегічне рішення для розвитку галузі й необхідний крок на шляху до євроінтеграції та входження нашої країни до Єдиного цифрового ринку ЄС.
Підписаний закон передбачає:
- зменшення кількості перевірок та регуляторного тиску на компанії у сфері електронних комунікацій;
- всі постачальники електронних комунікаційних мереж та послуг матимуть однакові права та доступ до інфраструктури, запроваджується механізм консультацій з учасниками ринку;
- забезпечення конкуренції на ринку електронних комунікацій, що сприятиме залученню інвестицій та покращенню якості послуг для всіх користувачів;
- користувачі матимуть можливість обирати окремі види послуг (не в складі пакету послуг) за технічної можливості;
- право на отримання вичерпної та чіткої інформації абонентом щодо опису умов договору відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг;
- зменшення спаму за рахунок обов’язкової попередньої згоди абонента на отримання інформації та обов’язкова можливість відмови абонента від розсилки;
- збільшення штрафу для постачальників електронних комунікацій у разі порушення прав користувачів.
Також законопроект дозволить надати рівний доступ усім громадянам до зв’язку та Інтернету. Цифрова країна має бути доступною для всіх!
Інформацію розміщено на єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням
https://www.kmu.gov.ua/news/prezident-ukrayini-pidpisav-zakon-pro-elektronni-komunikaciyi
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Закон України № 962: бюджетний грант
впливає на фінансовий результат до оподаткування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 04 листопада 2020 року № 962-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки культури, туризму та креативних індустрій» (далі – Закон № 962) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), який набрав чинності 23.12.2020 (Закон № 962 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 22.12.2020 № 237), крім окремих його норм.
Так, Законом № 962 п. 14.1 ст. 14 доповнено новим п.п. 14.1.2771 ПКУ, відповідно до якого бюджетний грант – це цільова допомога у вигляді коштів або майна, що надаються на безоплатній і безповоротній основі за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги для реалізації проекту або програми у сферах культури, туризму та у секторі креативних індустрій, спорту та інших гуманітарних сферах у порядку, встановленому законом. Перелік надавачів бюджетних грантів визначає Кабінет Міністрів України.
Пункти 140.4 та 140.5 ст. 140 ПКУ доповнено новими підпунктами 140.4.8 і 140.5.6 відповідно.
Згідно із вищезазначеними підпунктами:
► фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму бюджетних грантів, отриманих платником податку на прибуток підприємств та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 140.4.8 п. 140.4 ст. 140 ПКУ).
► фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат, пов’язаних із виконанням умов договору про надання бюджетного гранту, понесених у поточному звітному періоді за рахунок таких грантів (але не більше суми таких грантів) та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 140.5.16 п. 140.5 ст. 140 ПКУ).
Крім того, з 01.01.2021 запрацювали зміни до ПКУ, внесені Законом № 962, якими запроваджено знижену ставку ПДВ у розмірі 7 % для операцій з постачання послуг, пов’язаних зі сферами культури й туризму, зокрема послуг з показу вистав, культурно-мистецьких заходів, проведення екскурсій у музеях, зоопарках і заповідниках та їхнього відвідування.
Знижена ставка ПДВ застосовуватиметься і щодо послуг з розповсюдження, демонстрування, публічного сповіщення й публічного показу фільмів, адаптованих в україномовні версії для осіб з порушеннями зору та порушенням слуху.
Законом № 962 також передбачено, що протягом 2021 – 2022 років застосовуватиметься знижена ставка ПДВ у розмірі 7 % до операцій з постачання послуг з тимчасового розміщування (проживання), що надаються готелями та подібними закладами.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Мінімальна заробітна плата впливає на деякі ставки зборів і податків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
У зв’язку зі зміною з 01.01.2021 мінімальної заробітної плати, змінюються ставки деяких зборів і податків, зокрема:
► ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних і юридичних осіб (установлюються за рішенням місцевих рад залежно від місця розташування (зональності) і типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 % розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування (п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)) – у 2021 році – 90 грн (6 000 грн х 1,5 %);
► ставки збору за паркування транспортних засобів встановлюються за кожен день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. м площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі до 0,075 % мінімальної зарплати, установленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (п.п. 2681.3.1 п. 268.3 ст. 268 ПКУ) – у 2021 році – 4,50 грн (6 000 грн х 0,075 %).
► ставка туристичного збору встановлюється рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом і перспективним планом формування територій громад за кожну добу тимчасового розміщення особи в місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5 % – для внутрішнього туризму та до 5 % – для в’їзного туризму від розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення (п.п. 268.3.1 п. 268.3 ст. 268 ПКУ);
► для транспортного податку об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше ніж 5 років (включно) і середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної зарплати, установленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ) – 2021 році – більше 2 250 000 грн (6 000 грн х 375). Ставка податку не змінилась і становить у розрахунку на календарний рік 25 000 грн за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»