Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Співпраця з ОТГ – шлях вирішення актуальних питань оподаткування
Налагодження та розширення співпраці з об’єднаними територіальними громадами (далі – ОТГ) – один з пріоритетних напрямків роботи податкової служби Дніпропетровського регіону, що надзвичайно важливо зараз – у період децентралізації.
У рамках такої співпраці 19 лютого поточного року в. о. начальника Головного управління ДПС Ольгою Мазур проведена зустріч у форматі «круглого столу», на яку були запрошені голова Солонянської селищної ради Михайло Копейко та Перещепинський міський голова Ярослав Цвіркун.
У зустрічі прийняли участь фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області практично з усіх напрямків роботи.
Ольга Мазур, відкриваючи захід, привітала присутніх та подякувала усім за участь у зустрічі.
Вона зупинилась на позитивній динаміці надходжень до державного та місцевих бюджетів за минулий рік та січень 2021 року і звернула увагу на значимість спільних заходів органів податкової служби та ОТГ у наповненні бюджетів.
«Минулий та поточні роки – особливі. Карантинні умови, запроваджені державою з березня 2020 року, завдали певні складні умови для бізнесу.
І ми вдячні громадянам та бізнесу, які навіть у цей непростий для країни період сумлінно сплачують податки. Адже сумлінна сплата податків – це приклад високої податкової культури», – акцентувала в. о. начальника Головного управління ДПС.
Голова Солонянської селищної ради Михайло Копейко та Перещепинський міський голова Ярослав Цвіркун звернули увагу, що стабільність та економічний розвиток будь-якої територіальної громади, у першу чергу, залежить від наповнення бюджету. Вони зупинились на основних напрямках роботи; питаннях, які потребують першочергового вирішення, у тому числі шляхом співпраці з податковою службою області.
У ході зустрічі обговорювались питання надходження коштів до місцевих бюджетів; забезпечення повноти обліку землекористувачів, як одного із шляхів збільшення надходжень до місцевих бюджетів плати за землю; своєчасне проведення та перегляд раніше затвердженої нормативної грошової оцінки землі, яка згідно з Податковим кодексом України є базою оподаткування землі.
Особлива увага приділялась спільній організації роботи щодо залучення до декларування доходів від продажу сільськогосподарської продукції «одноосібників» (власників земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею більше 2 га) та фізичних осіб, які отримують доходи за здавання іншим фізичним особам власних паїв в оренду, а також проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році.
Крім того обговорювались питання податкового боргу, що обліковується на території населених пунктів Солонянської ОТГ і Перещепинської ОТГ, та механізмів врегулювання податкового боргу, зокрема підприємств комунальної форми власності, відповідно до Закону України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX.
Також розглядались можливості електронних сервісів Державної податкової служби України, зокрема Електронного кабінету, переваги подання податкової звітності в електронному вигляді. Для реалізації податкового сервісу та надання роз’яснень щодо максимальної кількості адміністративних та електронних послуг у минулому році введено в дію мобільний центр обслуговування платників Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – мобільний ЦОП).
Мобільний ЦОП створено з метою вирішення невідкладних питань з оподаткування, забезпечення зручних та доступних умов для декларування і отримання послуг та сервісів фізичними і юридичними особами, поліпшення іміджу органів Державної податкової служби України.
Мобільний ЦОП надає послуги громадянам віддалених куточків області. При цьому, графік виїздів мобільного ЦОПу формується з урахуванням пропозицій територіальних громад та сільських рад про необхідність отримання їх мешканцями адміністративних послуг та консультацій.
У житті сучасного суспільства важливу позицію займає інформація. На сьогодні найбільш ефективним засобом її поширення є мережа Інтернет.
Важливим джерелом інформування суспільства для фахівців податкової служби є сайти органів влади, які сприяють обміну інформацією та посиленню взаємодії, зокрема з територіальними громадами. Адже ОТГ – це органи місцевого самоврядування, які найбільш наближені до населення. У зв’язку з наявністю в ОТГ інформаційних ресурсів, зокрема сайтів та сторінок у мережі Фейсбук, на зустрічі запропоновано розміщувати податкову інформацію на таких ресурсах, можливо у тематичному розділу.
Підсумовуючи результати заходу в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Мазур зазначила: «З метою обговорення та вирішення актуальних питань і проводяться такі зустрічі, як сьогодні.
Ми відкриті до співробітництва, нових ідей та конструктивної співпраці і впевнені, що результат буде позитивним».
Захід пройшов у форматі цікавого та корисного діалогу для кожної із сторін.
Представники ОТГ подякували податківцям Дніпропетровщини за проведену зустріч та висловили впевненість у подальшій співпраці щодо спільних дій у вирішенні нагальних питань.
На Дніпропетровщині з початку року за несвоєчасну сплату призупинено дію 220 ліцензій
У Дніпропетровській області станом на 01.02.2021 діє 17 243 ліцензії на виробництво, оптову, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберіганням пального по 7 369 суб’єктах господарювання, з них:
– 13 741 ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (7398 – алкогольні напої, 6343 – тютюнові вироби) по 4 730 суб’єктах господарської діяльності;
– 84 ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (70 – алкогольні напої, 14 – тютюнові вироби) по 58 суб’єктах господарської діяльності;
– 25 ліцензій на виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів (23 – алкогольні напої, 2 – тютюнові вироби) по 25 суб’єктах господарської діяльності;
– 618 ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним по 103 суб’єктах господарської діяльності;
– 2 558 ліцензій на зберігання пального по 2 257 суб’єктах господарської діяльності;
– 211 ліцензій на право оптової торгівлі пальним по 190 суб’єктах господарської діяльності;
– 6 ліцензій на виробництво пального по 6 суб’єктах господарської діяльності.
Фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснюється контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами господарювання ліцензій на виробництво, оптову, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберіганням пального.
Так, з початку 2021 року призупинено дію 220 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу, з них: на право торгівлі алкогольними напоями – 100, тютюновими виробами – 120.
Анульовано з початку року 45 ліцензій, з них:
– 30 – на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями;
– 15 – на право торгівлі тютюновими виробами.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Постановка на облік в податкових органах і реєстрації платниками податку на прибуток підприємств нерезидентів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Законами України від 16 січня 2020 року № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», від 14 липня 2020 року № 786 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» та від 17 грудня 2020 року № 1117 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування окремих об’єктів оподаткування» внесені зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями в частині постановки на облік в податкових органах і реєстрації платниками податку на прибуток підприємств нерезидентів.
ДПС України надає актуальні запитання-відповіді щодо реєстрації нерезидентів платниками податку на прибуток підприємств та їх оподаткування.
Запитання: Чи виникнуть проблеми із застосуванням положень Податкового кодексу України, які розглядають постійне представництво як окремого платника податку на прибуток підприємств, у зв’язку зі скасуванням відповідної реєстрації для постійного представництва?
Відповідь: Ні. Проблем із реєстрацією не виникає. Іноземні компанії вже реєструються як платники податку на прибуток. Для взяття на облік та реєстрації платником податку на прибуток іноземна компанія подає до контролюючого органу заяву за формою № 1-ОПП (із зазначенням підстав для взяття на облік). До такої заяви додаються документи, перелік яких визначений у пункті 64.5 статті 64 Кодексу. Всім іноземним компаніям при взятті на облік в контролюючих органах надається податковий номер, яким є реєстраційний (обліковий) 9 – значний номер. Іноземній компанії видається довідка про взяття на облік за формою N 34- ОПП. Додатково питання реєстрації іноземних компаній викладені в Інформаційному листі N 19. Територіальні органи (ЦОП) поінформовані і приймають документи.
Питання: Як дотримуватися нових правил за відсутності нового порядку реєстрації нерезидентів як платників ПнПП?
Відповідь: Наказ Міністерства фінансів України від 08.02.2021 № 62 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» – на державній реєстрації в Мінюсті. Водночас Кодексом прямо визначені і підстави, і перелік документів, які подаються для взяття на облік. Тому до набрання чинності змінами слід керуватися нормами пункту 64.5 статті 64 Кодексу і Порядком обліку платників податків і зборів в частині, яка не суперечить Кодексу.
Питання:Чи повинні нерезиденти, діяльність яких в Україні не створює постійне представництво, реєструватися платниками податку на прибуток підприємств?
Відповідь: Ні
Питання: Чи буде нерезидент як новий платник податку на прибуток підприємств вважатися правонаступником його постійного представництва щодо податкових активів та зобов’язань, сформованих у попередніх звітних періодах?
Відповідь: Так
Питання: Чи призводить зняття з обліку постійного представництва як платника податку на прибуток і відповідна реєстрація відповідного нерезидента до проведення податкової перевірки такого представництва та/або нерезидента?
Відповідь: Ні
Питання: Чи повинен нерезидент, зареєстрований платником податку на прибуток підприємств, готувати окрему фінансову звітність для цілей цього податку, окрім фінансової звітності його постійного представництва?
Відповідь: Ні
Питання:Якщо постійне представництво нерезидента подавало квартальну звітність з податку на прибуток підприємств у 2020 році, чи повинен такий нерезидент продовжувати подавати квартальну звітність у 2021 році, якщо річний дохід постійного представництва за 2020 рік перевищує 40 млн гривень?
Відповідь Так У разі виникнення питань нерезиденти, постійні представництва можуть звернутися до ДПІ
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Як перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує. Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, отриманого в Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС), можна на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС наступним чином:
1) за посиланням Головна/«Пошук сертифікатів та СВС»/«Пошук сертифікатів».
Для цього в полі:
«код ЄДРПОУ» необхідно зазначити відповідно код ЄДРПОУ (для юридичних осіб);
«Реєстраційний номер облікової картки платника податків» – реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта у разі, якщо через релігійні переконання користувач в установленому порядку відмовився від реєстраційного номеру облікової картки платника податків та має відповідну відмітку у паспорті (для фізичних осіб);
«УНЗР ІD картки» – унікальний номер запису у реєстрі ІD картки (для фізичних осіб).
При цьому пошук сертифікатів користувачем може здійснюватись за одним або декількома реквізитами.
Після проставлення відповідних реквізитів користувачу необхідно натиснути «Пошук». У вікні «Результати пошуку» зазначено відомості про початок та закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;
2) за допомогою безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» (далі – Програма), актуальна версія якого доступна для завантаження за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1 (версія:1.3.1.46)».
Після завантаження Програми необхідно в меню Програми натиснути посилання «Переглянути сертифікати». Із наведеного переліку сертифікатів необхідно вибрати свій сертифікат або, у разі його відсутності, додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші, обрати пункт «Детальна інформація». У вікні, яке з’явилось, можна переглянути детальну інформацію про кваліфікований сертифікат відкритого ключа, у т.ч. щодо терміну його дії.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Як платнику податку на прибуток, який застосовує коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (у т. ч. на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), розрахувати суму пільги з податку на прибуток, передбачену п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 ПКУ?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області консультує. Відповідно до п.п. 16.1.6 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків зобов’язаний подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг – пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку).
Податкова пільга – передбачене податковим законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 ст. 30 ПКУ (п. 30.1 ст. 30 ПКУ).
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1233).
Згідно з нормою п. 2 Порядку № 1233, яка набрала чинності з 01.01.2020, суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та відображає інформацію про суми податкових пільг у податковій звітності, що подається контролюючому органу у строки, встановлені ПКУ.
У зв’язку з цією нормою суб’єкти господарювання, що не сплачують податок на прибуток підприємств у зв’язку з отриманням податкових пільг, ведуть облік сум таких пільг, які відображаються у додатку ПП до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами та доповненнями (далі – додаток ПП).
У додатку ПП до Декларації (далі – додаток ПП) відображаються відомості щодо коду пільги та найменування пільги за кожним видом податкових пільг з податку на прибуток підприємств згідно із довідником пільг, затвердженим ДПС; суми податку, не сплаченого до бюджету у зв’язку з отриманням податкової пільги (вивільнені від оподаткування кошти); строку користування податковою пільгою у звітному періоді; суми податкової пільги, що використана за цільовим призначенням.
Підпунктом 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 ПКУ встановлено, що фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років. Положення п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 ПКУ застосовуються з урахуванням п. 3 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Сума податку на прибуток, яку платник податку не сплатив до бюджету у зв’язку з таким зменшенням фінансового результату до оподаткування є пільгою (код пільги згідно з Довідником інших податкових пільг – 11020301), та відображається у додатку ПП.
Додаток ПП вперше подається починаючи зі звітних періодів 2020 року.
Сума пільги, передбаченої п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 ПКУ, розраховується таким чином: сума від’ємного значення попереднього звітного року в межах суми прибутку звітного періоду х розмір базової ставки податку : 100. При цьому платник податку, який застосовує коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ (у т. ч. на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), суму такої пільги відображає у додатку ПП, якщо показник у рядку 04 «Об’єкт оподаткування (рядок 02+ рядок 03РІ)» Декларації за відповідний звітний період має позитивне значення без врахування суми від’ємного значення об’єкта оподаткування попереднього звітного року.
Сумою прибутку податкового (звітного) періоду в межах якого визначається сума від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років для розрахунку суми пільги з податку на прибуток, передбаченої п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 ПКУ, є показник у рядку 04 «Об’єкт оподаткування (рядок 02+ рядок 03РІ)» Декларації зі знаком «+ чи -» без врахування суми від’ємного значення об’єкта оподаткування попереднього звітного року, відображеної у рядку 3.2.4 додатка РІ за такий період.
У разі якщо об’єкт оподаткування з податку на прибуток у звітному періоді має від’ємне значення або дорівнює нулю без врахування від’ємного значення об’єкта оподаткування попереднього звітного року, то втрати до бюджету не виникають та сума пільги не визначається.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідно до п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Фізична особа має право подати нову податкову декларацію для отримання податкової знижки, якщо виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані у поданій декларації
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області консультує. Відповідно до п.п. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).
Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).
Отже, якщо платником податку – фізичною особою виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані у поданій податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), для реалізації права на податкову знижку, то він може подати Декларацію з типом «Нова звітна» до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Затверджено зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що з метою приведення процедури оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів під час адміністративного оскарження у відповідність до вимог податкового законодавства, Міністерством фінансів України наказом від 14.01.2021 № 9 (далі – Наказ № 9) затверджено зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами.
Зокрема, уточнено, що скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в частині виконання функцій контролюючого органу відповідно до пп. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.
Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Також передбачено, що скарги на рішення контролюючого органу щодо нерезидентів, визначені у п. 56.3 1 статті 56 Кодексу, можуть бути подані до контролюючого органу, який прийняв такі оскаржувані рішення.
Контролюючий орган, який прийняв оскаржувані рішення, повинен розглянути скаргу нерезидента в порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня.
Скарга подається у письмовій формі до контролюючого органу вищого рівня протягом 10 робочих днів (раніше було 10 календарних днів), що настають за днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що оскаржується. Протягом 6 місяців з дати закінчення вказаного строку платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). Розглядаючи клопотання платника податків, контролюючий орган вищого рівня, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними.
Наказ набрав чинності з 12.02.2021 року.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Єдиний внесок: списати суми недоїмки, штрафів та пені можливо до 01.03.2021
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує. Фізичним особам підприємцям (далі – ФОП), які не здійснюють підприємницьку діяльність, та особам, які провадять незалежну професійну діяльність і не отримували дохід від цієї діяльності у період з 01.01.2017 до 01.12.2020, надана можливість скористатись правом щодо списання несплаченої станом на 01.12.2020 суми недоїмки з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), штрафів та пені, нарахованої на ці суми недоїмки включно до дати подання заяви про списання недоїмки.
Такою можливістю зазначені особи можуть скористатись до 01.03.2021.
Для цього необхідно виконати наступні умови:
– подати заяву державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи ФОП про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;
– особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подати до податкового органу за основним місцем обліку заяву про зняття з обліку як платника єдиного внеску;
– подати заяву у довільній формі щодо списання нарахованого єдиного внеску за період з 01.01.2017 до 01.12.2020;
– подати до податкового органу за місцем реєстрації звітність відповідно до вимог частини 2 статті 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами за період з 01.01.2017 по грудень 2020 року включно. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше.
Отже, для звірення даних на отримання можливості здійснити списання заборгованості з єдиного внеску зазначеним категоріям платників необхідно у строк не пізніше 26.02.2021 звернутися до податкового органу.
Відомості про доходи – просто і зручно
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Цифрова трансформація Державної податкової служби триває. Для спрощення та зручності спілкування громадян з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, банками, іншими установами та організаціями ДПС запроваджено новий е-сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС».
Для отримання відомостей про доходи не потрібно звертатись до органів ДПС. Достатньо за допомогою засобів Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua) подати запит та отримати відповідь «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків», засвідчену кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
Електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, є аналогом документа, виданого контролюючим органом у паперовій формі.
Перевірити правовий статус підпису можна на офіційному вебсайті центрального засвідчувального органу в розділі «Довірчі послуги» → «Перевірити підпис» за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Одержувач електронного документа отримує можливість ідентифікувати підписувача такого документа та перевірити його цілісність.
Довідково повідомляємо, що в рамках нового е-сервісу також надано можливість отримати особою інформацію про свої доходи за період, починаючи з І кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (з розбивкою поквартально).