Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Ми в інтернет-просторі
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
02.03.2021
Олексій Любченко та представники проєкту METS визначили напрями співпраці у 2021 році
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі за https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/454928.html повідомляє наступне.
Голова ДПС Олексій Любченко провів друге засідання Керівного комітету проєкту METS «Україна – Швеція: Партнерство заради сучасної та ефективної податкової служби».
Участь у зустрічі також взяли заступники Голови ДПС Михайло Тітарчук та Наталія Калєніченко, заступник Голови Податкової агенції Швеції Фредрік Розенгрен, менеджер проекту METS Енн Андреассон, довгостроковий експерт проєкту METS Арне Якобссон та координатор національних програм Посольства Швеції в Україні Ганна Царенко.
«Швеція – країна, яка має одну з найпрозоріших та найефективніших податкових систем в Європі, найвищий рівень податкового комплаєнсу та довіри суспільства до податкового органу. Ось чому кращі практики Податкової агенції Швеції мають велике значення для ДПС», – наголосив Олексій Любченко.
Він також висловив впевненість, що реалізація проекту METS може надати поштовх дуже важливим змінам всередині ДПС. Основна мета проекту – покращити спроможність податкової адміністрації та сприяти перетворенню ДПС на більш сучасну, надійну, ефективну та сервісоорієнтовану службу. Це повністю відповідає стратегічним цілям, які визначено податковою службою.
Учасники зустрічі обговорили основні напрями співпраці за проєктом та затвердили план роботи на 2021 рік.
Під час зустрічі швецькі колеги відзначили великий прогрес у діяльності Державної податкової служби України.
Зокрема,заступник Голови Податкової агенції Швеції Фредрік Розенгрен зазначив, що був вражений досягненнями українських податківців, які в складні часи, викликані пандемією коронавірусу, ефективно виконують свої обов’язки та запроваджують нові сервіси для платників податків. За його словами, швецькі податківці не лише матимуть змогу поділитися своїми здобутками, але й перейняти досвід українських колег у багатьох сферах.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Представлено Публічний звіт ДПС за 2020 рік
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі за https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/454955.html повідомляє наступне.
Голова ДПС Олексій Любченко представив Публічний звіт ДПС за 2020 рік.
Результати роботи податкової служби у минулому році, позитиви та напрацювання також презентували Перший заступник Голови ДПС Наталія Рубан, заступники Голови ДПС Євген Олейніков, Михайло Тітарчук та Наталія Калєніченко.
За словами Олексія Любченка, протягом 2020 року надходження платежів (сальдо) до зведеного бюджету України склали 848 млрд гривень. Це на 15,7 % перевищило показники 2019 року.
До державного бюджету надійшло (сальдо) 567,4 млрд грн, що на 21,5 % (100,5 млрд грн) більше, ніж за 2019 рік.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету склали 507,5 млрд грн. Індикативні показники Міністерства фінансів України було перевиконано на 10,7 %. До спеціального фонду надійшло 59,9 млрд гривень.
При цьому протягом року фіксувалася динаміка виконання планових показників. Так, якщо за січень-квітень 2020 року до загального фонду державного бюджету надійшло 137,5 млрд грн (або на 11,7 млрд грн менше від очікуваних показників), то протягом травня-грудня 2020 року забезпечено 370 млрд грн (на 60,8 млрд грн більше запланованих показників).
«Всі ці досягнення виконувалися в умовах мораторію на перевірки, спаду економічної активності. При цьому була складна епідеміологічна ситуація, яка безумовно, впливала на всі процеси нашого життя, у тому числі, на податкову сферу. Несформований колектив, неукомплектація керівних посад, пізній старт конкурсного добору кадрів (перший відбувся лише у лютому 2020 року), слабка матеріально-технічна база служби. Саме в таких умовах зовнішніх та внутрішніх викликів доводилося проводити перші системні зміни», – підкреслив Голова ДПС.
Очільник ДПС переконаний, що податковій вдалося досягти максимальної ефективності використання наявного ресурсу ДПС і успішне виконання основних завдань, поставлених перед службою, у 2020 році дають підстави для позитивного прогнозу на 2021 рік.
«За 2 місяці цього року можемо констатувати перевиконання індикативних показників, які визначено Міністерством фінансів України, більш ніж на 3 млрд гривень. Порівняно з аналогічним періодом минулого року (коли не було обмежень на перевірки та не діяли карантинні обмеження) ці показники зросли на понад 10 млрд гривень», – наголосив Олексій Любченко.
Як відзначив очільник податкової служби, в податковій очікують позитивного результату з надходжень до бюджету як у першому кварталі цього року, так за 2021 рік у цілому.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Наталія Калєніченко: ДПС оцифровано майже 99 % сервісів та послуг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі за https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/455002.html повідомляє наступне.
Як ДПС реалізує цифрову трансформацію та цифровізацію у сфері оподаткування розповіла під час презентації Публічного звіту ДПС заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко.
«За 2020 рік було дуже багато зроблено. Послуги і сервіси, що були лише в проєктах, на сьогодні є реальністю. Як приклад – це програмні РРО в смартфоні. За 5 місяців 2020 року запрацювали 61 тис. програмних РРО та отримано 112 млн чеків», – розповіла Наталія Калєніченко.
Вона також поінформувала, що єдиним рахунком для сплати податків користуються 1646 платників, через послугу онлайн надмірно сплачених коштів 331 тис. платників повернуто 7,4 млрд грн.
З листопада 2020 року ДПС запроваджено електронний сервіс «InfoTAX», яким на 1 січня забезпечено 20 сервісів. Станом на 1 січня 2021 року до «InfoTAX» під’єднано понад 12 тис. користувачів. За 2 місяці 2021 року цим сервісом користувалися до 26 тис. користувачів.
ДПС також є надавачем електронних довірчих послуг. У 2020 році супроводжувалось біля 2 млн сертифікатів та надано 926 млн позначок часу на електронні документи.
Електронними сервісами активно користуються 2,6 млн платників податків. За рік їх кількість збільшилась на 36%.
«Майже 99% оцифрованих сервісів та послуг, при цьому кількість послуг та сервісів постійно зростає. Так, лише кількість адміністративних послуг за 2020 рік збільшилась з 96 до 126 (+30 адміністративних послуг за рік). Ми досягли рекордної цифри», – зазначила Наталія Калєніченко.
Протягом минулого року ДПС отримано і опрацьовано більше 7 млрд електронних документів, 6 млрд фіскальних документів з класичних РРО, 112 млн чеків програмних РРО, 481 млн електронних документів платників, 500 млн документів сформовано в /Вихідних/ ДПС.
При цьому органами ДПС надано 4,7 млн послуг в ЦОПах, з яких 1,2 млн в електронному вигляді. Контакт-центром ДПС надано 900 тис. послуг. «Інформаційні системи ДПС працюють 24/7, а більшість сервісів працюють 24/7/365. Враховуючи обсяги очевидною є необхідність оптимізації процесів при подальшому розвитку он-лайн сервісів», – розповіла Наталія Калєніченко.
Також, за її словами, є необхідність запровадження єдиної моделі сервісного обслуговування платників шляхом об’єднання послуг, які надаються Контакт-центром, Електронним кабінетом і ЦОПАми та разом з цим запровадити систему управління знаннями щодо користування сервісами, інструментами та даними ДПС.
Мінцифри та Мінфіном вже підтримано ініціативу податкової служби і 3 проєкти та 17 підпроєктів включено до каталогу проектів цифрової трансформації країни. Це – «е – акциз», «е – РРО», та наймасштабніший проєкт «е – податки», який містить 12 підпроєктів та 50 нових сервісів в он-лайн.
«Наші плани дійсно амбітні. 2021 рік – це ДПС із 100% послугами он-лайн, сервіси, за допомогою яких адмініструвати та сплачувати податки буде максимально зручно і просто. Цифрова економіка – пріоритет для Президента України, команди Цифрової трансформації та команди ДПС», – зазначила Наталія Калєніченко.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Наталія Рубан: 98 % документальних планових перевірок є результативними
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі за https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/455031.html повідомляє наступне.
Протягом минулого року податковою службою було проведено 42,4 тис. перевірок. При цьому, враховуючи запроваджений з 18 березня 2020 року мораторій на проведення документальних перевірок, аудитори податкової служби перевіряли лише операції з підакцизної групи товарів та правомірність відшкодування ПДВ. Про це повідомила Перший заступник Голови ДПС Наталія Рубан під час презентації Публічного звіту ДПС за 2020 рік.
Можливість проведення перевірок була відновлена лише наприкінці минулого року.
«Всього було охоплено документальними перевірками 0,7% від зареєстрованих юридичних і 0,7% фізичних осіб. Розрахована сума ризиків, яку ми перевірили, – це 20 млрд грн. Мушу сказати, що 98% всіх перевірок документальних планових є результативними. Безрезультатні перевірки – це, як правило, перевірки за заявою платника на ліквідацію тощо, їх не так багато», – зазначила Наталія Рубан.
Вона також розповіла, що інформація про визначені ризики є відкритою і бізнес може їх бачити. Загалом визначено 139 критеріїв ризиковості, з яких 94 – автоматизовано.
«Ми розробили програмний продукт, який надає можливість платнику у своєму електронному кабінеті може бачити ці ризики і скоригувати свою діяльність так, щоб не підпадати під ризики, під посилений аналіз і увагу податкової», – наголосила Перший заступник Голови ДПС.
За результатами перевірок у 2020 році платникам донараховано 17,7 млрд грн. Загалом більшість донарахованих платежів, по яких фіксувалися ухилення, стосувалися ПДВ та податку на прибуток.
За результатами перевірок до бюджету надійшло 2,3 млрд грн донарахованих і сплачених платниками сум, зменшено збитків на 13 млрд грн, відшкодування ПДВ – на 2,5 млрд грн, які були зафіксовані актами.
«В останні роки ми відзначаємо ріст податкової культури платників і дотримання ними вимог законодавства. Зокрема, зростання виторгів, які фіксуються, РРО на 5,5% (+ 6,7 млрд грн) може свідчити про те, що платник знає про увагу і бачить ризики. І він має добровільно коригувати свої податкові зобов’язання», – наголосила Наталія Рубан.
Перший заступник Голови ДПС також поінформувала про стан надходжень акцизного податку. Так, у 2020 році надходження цього податку перевищили очікувані на 7,9 % та показники 2019 року – на 16,3 %.
Питому вагу у загальній сумі сплаченого податку займають надходження з тютюнових виробів (+21,8 % порівняно з 2019 роком) та лікеро-горілчаної продукції (+6,4%).
Крім контролю за сплатою акцизного податку, ДПС здійснює контроль за обсягом та обігом самого акцизного продукту. Для цього використовуються електронні сервіси, за допомогою яких платники можуть зареєструвати і показати обсяг реалізованих акцизних продуктів.
«На кожному етапі проходження товару фактично створена електронна база, в якій ми фіксуємо обсяги виробленого, переданого, проданого через акцизні накладні, через довідки і звичайно ми проводимо аналітичну роботу», – зазначила Наталія Рубан.
Перший заступник Голови ДПС також повідомила, що у 2021 році заплановано проведення до 5 тис. перевірок. При цьому 95 % з них – це перевірки представників великого бізнесу, які роками залишаються збитковими, але при цьому претендують на значні суми відшкодування або працюють у високорентабельних сферах діяльності. Серед переліку суб’єктів господарювання, визначених до перевірок, немає фізичних осіб-підприємців, представників малого та середнього бізнесу.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
До уваги платників ПДВ! З 1 березня 2021 року застосовується ставка
ПДВ у розмірі 14 відсотків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі за https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/455017.html повідомляє наступне.
Державна податкова служба України повідомляє, що 25 лютого 2021 року набрав чинності Закон України від 17 грудня 2020 року № 1115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (далі – Закон № 1115), згідно з яким за ставкою ПДВ у розмірі 14 відсотків оподатковуватимуться операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України сільськогосподарської продукції, що класифікується за такими товарними позиціями згідно з УКТ ЗЕД: 0102; 0103, 0104 10, 0401 (в частині молока незбираного), 1001, 1002,1003, 1004, 1005, 1201, 1204 00, 1205, 1206 00, 1207, 1212 91 (далі – операції з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції), крім операцій з ввезення на митну територію України товарів, визначених у пункті 197.18 статті 197 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Положення норм Закону № 1115 застосовується до податкових періодів, починаючи з березня 2021 року. Таким чином, починаючи з 01 березня 2021 року операції з сільськогосподарською продукцією оподатковуватимуться ПДВ за ставкою 14 відсотків.
З метою реалізації норм Кодексу (враховуючи внесені Законом № 1115 зміни) і забезпечення можливості платникам податку виконання їх податкового обов’язку, визначеного підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Кодексу, зокрема у частині подання останніми документів (у тому числі податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних), пов’язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ДПС розроблено проєкт нових форм податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, які містять рядки та графи, призначені для відображення інформації щодо здійснюваних платниками податку операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції, що підлягатимуть оподаткуванню ПДВ за ставкою у розмірі 14 відсотків.
Відповідний проєкт наказу Міністерства фінансів України погоджується із заінтересованими органами виконавчої влади. Після затвердження у загальновстановленому порядку вказаної форми податкової накладної платники податку матимуть змогу складати податкові накладні за операціями з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції.
До набрання чинності новими формами податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, що міститимуть відповідні графи та показники для відображення операцій з постачання товарів (сільськогосподарської продукції, що класифікується за товарними позиціями згідно з УКТ ЗЕД, визначеними у нормах Закону № 1115), які, починаючи з 01 березня 2021 року, підлягатимуть оподаткуванню ПДВ за ставкою ПДВ у розмірі 14 відс., податкова накладна/розрахунок коригування до податкової накладної платниками податку не можуть бути складені та, відповідно, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Після набрання чинності норм відповідного наказу Міністерства фінансів України, яким буде затверджено вказані форми податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, платникам буде забезпечено можливість реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених за операціями з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції, зокрема, в період з 01.03.2021 по дату впровадження нової форми вказаних документів.
Принагідно інформуємо, що згідно з пунктом 521 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, у тому числі за нереєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.
На спільній онлайн нараді з представниками ОТГ обговорювались актуальні питання оподаткування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) продовжує спілкування з представниками об’єднаних територіальних громад (далі – ОТГ) з метою організації ефективної співпраці.
У рамках такої співпраці на днях під головуванням в. о. начальника ГУ ДПС Ольги Мазур проведена онлайн нарада з представниками Криничанської селищної та П’ятихатської міської рад, Саксаганської ОТГ; керівниками Божедарівської та Вишнівської селищних рад; Затишнянської сільської ради; Лихівської ОТГ та Жовтоводської міської ради.
У нараді прийняли участь керівники та фахівці підрозділів ГУ ДПС.
Ольга Мазур, відкриваючи захід, привітала присутніх та подякувала усім за участь у ньому.
Вона зупинилась на позитивній динаміці надходжень до державного та місцевих бюджетів за січень 2021 року, подякувала громадянам та бізнесу, які навіть у цей непростий для країни період сумлінно сплачують податки, а також звернула увагу на значимість спільних заходів органів податкової служби та ОТГ у наповненні бюджетів.
«Податкова служба націлена на партнерські відносини з бізнесом, який працює у прозорому полі, залучає інвестиції, запроваджує нові робочі місця і сумлінно сплачує податки.
На нашу думку у період децентралізації голови територіальних громад зацікавлені у належній податковій дисципліні платників, які мешкають та працюють на їх територіях», – акцентувала в. о. начальника ГУ ДПС.
Керівники та представники територіальних громад Кам’янського району Дніпропетровської області звернули увагу, що податкові надходження – основа фінансової спроможності ОТГ. Вони зазначили, що для стабільного наповнення бюджетів територіальних громад важливе значення має інформаційний обмін з податковими органами, зокрема, про суми податкового боргу платників перед місцевим бюджетом територіальної громади та про боржників у розрізі податків; про суми пільг у розрізі місцевих податків та платників.
На нараді обговорювались питання щодо основних джерел надходжень до місцевих бюджетів; раціонального використання земельних ресурсів, як одного із потужних джерел такого наповнення; проведення нормативно-грошової оцінки землі з метою збільшення надходжень до місцевих бюджетів; новацій у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО.
Також розглядались питання податкового боргу, що обліковується на території населених пунктів Криничанської, Божедарівської, Затишнянської, П’ятихатської, Лихівської, Саксаганської, Вишнівської об’єднаних територіальних громад та Жовтоводської міської ТГ, а також механізми врегулювання податкового боргу, зокрема підприємств комунальної форми власності, відповідно до Закону України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX.
Особлива увага приділялась спільній організації роботи податкової та ОТГ стосовно залучення до декларування доходів від продажу сільськогосподарської продукції власників земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею понад 2 га та фізичних осіб, які отримують доходи за здавання іншим фізичним особам власних паїв в оренду, проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році, а також залучення до оподаткування доходів громадян, які офіційно не працевлаштовані та отримують доходи без сплати податків.
Серед основних цілей податкової служби є створення комфортних умов для ведення бізнесу, надання зручних та доступних сервісів для платників.
Найбільш популярним сервісом ДПС залишається Електронний кабінет, який надає можливість доступу до понад 80 електронних сервісів. Призначення Електронного кабінету – надати платникам можливість реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування у режимі онлайн.
З метою вирішення невідкладних питань з оподаткування, забезпечення зручних та доступних умов для декларування і отримання послуг та сервісів фізичними і юридичними особами створено мобільний центр обслуговування платників (далі – мобільний ЦОП). Графік виїздів мобільного ЦОПу до громадян Дніпропетровщини формується з урахуванням пропозицій територіальних громад та сільських рад про необхідність отримання їх мешканцями адміністративних послуг та консультацій.
У співпраці органів податкової служби з ОТГ важливе значення має інформаційна взаємодія. Адже у сучасному суспільстві для прийняття будь-якого рішення значну роль відіграє саме інформація. На сьогодні найбільш ефективним засобом її поширення є мережа Інтернет.
Актуальну та корисну інформацію з питань застосування податкового законодавства, законодавства з єдиного внеску та діяльності податкової служби області кожен бажаючий може отримати на субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» офіційного вебпорталу «Державна податкова служба України», на офіційних сторінках «Державна податкова служба України» та «ДПС у Дніпропетровській області» соціальної мережі Facebook.
Важливим джерелом інформування суспільства для фахівців податкової служби є сайти органів влади. Вони допомагають обмінюватись інформацією та сприяють взаємодії, зокрема з територіальними громадами. У зв’язку з наявністю в ОТГ інформаційних ресурсів, зокрема сайтів та сторінок у мережі Facebook, на нараді запропоновано розміщувати податкову інформацію на таких ресурсах, можливо у тематичному розділу.
Зустріч пройшла у форматі конструктивного діалогу для кожної із сторін.
Підсумовуючи її результати в. о. начальника ГУ ДПС Ольга Мазур зазначила, що такі зустрічі проводяться з метою обговорення та вирішення актуальних питань.
Представники ОТГ подякували організаторам зустрічі та висловили впевненість на ефективну співпрацю і у подальшому.
Декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році, зокрема, від ведення сільськогосподарської діяльності
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) повідомляє, що з 1 січня 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2020 року, і триватиме вона до 30 квітня 2021 року (включно).
Нагадуємо, що обов’язковому декларуванню підлягають:
– доходи від продажу (обміну) рухомого та нерухомого майна;
– доходи у вигляді спадщини або подарунку від фізичної особи, що не є членом сім’ї І-го або ІІ-го ступеня споріднення.
– іноземні доходи;
– інвестиційні доходи, тобто доходи від продажу цінних паперів (акцій) та корпоративних прав;
– дохід у вигляді анульованої банком частини боргу за кредитом;
– дохід від оброблення земельних ділянок площею понад 2га;
– доходи від надання в оренду рухомого та нерухомого майна іншій фізичній особі.
Враховуючи аграрну спрямованість області, ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу фізичних осіб, які самостійно одноосібно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції та громадян, які є власниками сільськогосподарської техніки та надавали у 2020 році платні послуги з обробітку землі іншим фізичним особам (оранка, комбайнування тощо), але при цьому не зареєстровані як фізичні особи-підприємці (ФОП), та нагадує про обов’язок подання ними декларації про доходи.
У разі надання власних земельних ділянок (паїв) в оренду іншій фізичній особі, яка не є суб’єктом господарювання, та отримання доходу у вигляді орендної плати, такі фізичні особи – орендодавці також мають обов’язок стосовно декларування отриманих доходів та сплати відповідних податків і зборів (п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Як правило, власники техніки, котрі проживають в сільській місцевості, навесні та восени активно обробляють землю на замовлення, отримуючи доходи без сплати податків. Варто зазначити, що закон вимагає декларувати такі доходи та сплачувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
Відповідно до вимог ПКУ доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі та доходи, отримані від обробітку земель, підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Самостійно сплатити узгоджені податкові зобов’язання платники податку зобов’язані до 01 серпня (п. 179.7 ст. 179 ПКУ).
Тому, допоки не розпочався сезон весняно-польових робіт, закликаємо одноосібників, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 га та в 2020 році отримали доходи від продажу сільськогосподарської продукції, та власників сільськогосподарської техніки, які в минулому році отримали доходи за обробіток землі, подбати про подання податкової декларації про доходи за 2020 рік.
👉 Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Податковий календар на 02 березня 2021 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 02 березня 2021 року, вівторок,
Останній день сплати:
– акцизного податку за січень 2021 року (п. 57.1 ст. 57 та п.п. 222.1.1 п. 222.1 ст. 222 Податкового кодексу України (далі – ПКУ));
– військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за січень 2021 року (п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 та п. 161 підрозд. 10 розд. XX ПКУ);
– податку на додану вартість за січень 2021 року (п. 57.1 ст. 57 та п. 203.2 ст. 203 ПКУ);
– податку на доходів фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за січень 2021 року (п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 ПКУ);
– податку на доходів фізичних осіб із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за січень 2021 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці (п. 170.4 ст. 170 ПКУ);
– земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) за січень 2021 року (п. 287.3 та п. 287.4 ст. 287 ПКУ);
– рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за січень 2021 року (п. 257.5 ст. 257 ПКУ); за користування радіочастотним ресурсом України за січень 2021року (п. 257.5 ст. 257 ПКУ); за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та
нафтопродуктопроводами за січень 2021 року (п. 257.5 ст. 257 ПКУ); за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за січень 2021 року (п. 257.5 ст. 257 ПКУ).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби Україниhttps://t.me
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
За яким ідентифікатором форми документа в електронному вигляді страхувальники подають звіт щодо сум нарахованого ЄВ?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 1 розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) до контролюючих органів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за основним місцем взяття на облік як платника єдиного внеску в контролюючих органах, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Для забезпечення можливості реалізації прав та обов’язків платників подавати до контролюючих органів електронні документи засобами телекомунікаційного зв’язку з дотриманням вимог Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 із змінами та доповненнями, ДПС розміщує електронні форми документів (pdf, xsd файли) на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність> Платникам податків про електронну звітність > Інформаційно-аналітичне забезпечення > Реєстр форм електронних документів.
Звіт подається страхувальниками до контролюючих органів за формою затвердженою відповідно до Порядку № 435, а саме:
a)Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (Додаток 4 до Порядку № 435) за ідентифікатором форми F/J3000413 (F – для роботодавців фізичних осіб – підприємців, у тому числі, тих, які обрали спрощену систему оподаткування, та осіб, що провадять незалежну професійну діяльність / J – для роботодавців – юридичних осіб);
b)Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (Додаток 5 до Порядку № 435) за ідентифікатором форми F3000513 – для фізичних осіб-підприємців, у тому числі, тих, які обрали загальну та/або спрощену систему оподаткування; за ідентифікатором форми F3005113 – для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та/або членів фермерського господарства;
c) Звіт про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та суми доплати (Додаток 6 до Порядку № 435) за ідентифікатором форми F3000613;
d)Звіт про настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (Додаток 7 до Порядку № 435) за ідентифікатором форми F/J3000713.
Разом з тим, повідомляємо, що Звіт за попередній звітний період (періоди) до 2016 року, який не подавався, подається до контролюючого органу за формою, що діяла з 01 травня 2015 року та відповідно у форматах, визначених для таких форм (http://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/198072.html). Такий Звіт подається лише один раз за один звітний період (п. 3 розд. V Порядку № 435).
👉 Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Внесені на розрахунковий рахунок власні кошти ФОП до складу доходу
не включаються
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області консультує.
Відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
Враховуючи вищевикладене, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі – підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі від провадження господарської діяльності, а саме:
– виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);
– виручка в натуральній (негрошовій формі);
– суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
Таким чином, власні кошти, які фізична особа – підприємець зараховує на розрахунковий розрахунок, не включаються до складу доходу (виручки у грошовій та натуральній формі) та не відображаються у Книзі обліку доходів та витрат.
👉 Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Нотаріуси при визначені сукупного чистого доходу враховують витрати
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області консультує.
При визначенні сукупного чистого доходу приватного нотаріуса враховуються витрати наведені в Узагальнюючій податковій консультації щодо деяких питань оподаткування фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних нотаріусів, адвокатів), затвердженій наказом ДПС України від 24.12.2012 № 1185 та в Узагальнюючій податковій консультації щодо витрат приватного нотаріуса, затвердженій наказом Міндоходів України від 30.12.2013 № 884.
До витрат приватного нотаріуса можуть бути віднесені, зокрема: оренда робочого місця нотаріуса, у тому числі його поточний ремонт, обладнання пандусу для під’їзду осіб з інвалідністю; страхування цивільно-правової відповідальності приватного нотаріуса; технічне забезпечення діяльності робочого місця нотаріуса та його обслуговування:
а) охоронна та пожежна сигналізація;
б) металеві двері або металеві ролети;
в) металеві грати, захисні ролети та броньована ударостійка плівка на вікнах;
г) металеві шафи;
д) вогнестійкий сейф;
е) інформаційна вивіска;
є) обслуговування технічного обладнання (комп’ютери, у тому числі їх програмне забезпечення, принтери, сканер, ксерокс, факс, телефон тощо);
ж) підключення та користування мережею Інтернет без обмеження кількості провайдерів, включаючи мобільний Інтернет;
з) телекомунікаційні послуги;
и) меблі;
програмне забезпечення, користування електронною базою законодавства; встановлення, обслуговування та користування державними та єдиними реєстрами;
виготовлення печатки, штампів з текстами посвідчувальних написів;
витрати на придбання спеціальних бланків нотаріальних документів та ведення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій, книг, журналів реєстрації (обліку), передбачених номенклатурою;
витрати на придбання канцелярського приладдя (картонажі, архівні папки, твердий картон, канцелярський папір, технічні засоби для прошивання документів тощо);
витрати на забезпечення збереження документів нотаріального діловодства;
проходження підвищення кваліфікації, участь у короткотермінових семінарах, міжнародних семінарах, симпозіумах, науково-практичних конференціях; удосконалення професійної майстерності; навчання в школі молодого нотаріуса; придбання та передплата юридичної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
оплата праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників, секретарів, стажистів (найманих працівників);
сплата внесків до Пенсійного фонду України, у тому числі на користь найманих працівників, та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування (депозитні рахунки);
витрати на поштові та кур’єрські послуги, необхідні для ведення нотаріальної діяльності;
комунальні витрати (електро-, газо-, тепло-, водопостачання) на утримання робочого місця приватного нотаріуса, у разі якщо це нежитлове приміщення є власністю приватного нотаріуса;
сплату щомісячних членських внесків нотаріусами на забезпечення нотаріального самоврядування, відповідно до статті 16 Закону України від 02 вересня 1993 року № 3425 «Про нотаріат» зі змінами та доповненнями.
👉 Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Дохід юридичної особи – платника ЄП третьої групи при безоплатному отриманні товарів (робіт, послуг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідно до п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для юридичної особи платника єдиного податку третьої групи доходом є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.
Зокрема, згідно з п. 292.3 ст. 292 ПКУ до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).
Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.
Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (п. 292.6 ст. 292 ПКУ).
Слід зазначити, що відповідно до ст. 632 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями якщо ціна у договорі не встановлена і не може бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи із звичайних цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення договору.
З огляду на зазначене, до суми доходу юридичної особи платника єдиного податку третьої групи включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг) з урахуванням звичайних цін. При цьому поняття звичайна ціна визначено п.п. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, з урахуванням особливостей, обумовлених ст. 39 ПКУ.
👉 Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Чи збільшується розмір екологічного податку, якщо у СГ є факт перевищення затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або у разі їх відсутності?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п.п. 242.1.3 п. 242.1 ст. 242 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено об’єкт та базу оподаткування по екологічному податку, що справляється за розміщення відходів, зокрема, обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання.
Згідно із п. 249.6 ст. 249 ПКУ суми екологічного податку, який справляється за розміщення відходів, обчислюються платниками самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів у порядку визначеному ПКУ. Тобто, на підставі фактичних обсягів розміщення відходів протягом звітного кварталу.
Наявність або відсутність затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів у платника екологічного податку не впливає на обчислення сум екологічного податку, що справляється за розміщення відходів.
Розмір екологічного податку при обчисленні сум податку у разі перевищення платником податку затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або у разі їх відсутності не збільшується.
👉 Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»