Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
До уваги суб’єктів господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У зв’язку з чисельними зверненнями фермерів і приватних землевласників Державна податкова служба України інформує про необхідність отримання ліцензії на право зберігання пального суб’єктами господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Такі суб’єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження та копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату за таку ліцензію на суму 780 грн (код класифікації доходів бюджету 22013400).
Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.
Постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 р. № 609 «Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» органами ліцензування із зберігання пального визначено територіальні органи ДПС.
Плата за ліцензії справляється органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених цим Законом, і зараховується до місцевих бюджетів.
У зв’язку із зазначеним вище, суб’єкту господарювання, який має намір отримати ліцензію на право зберігання пального(виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), необхідно звертатись до головного управління ДПС в області та/або м. Києві за місцем провадження діяльності.
Крім цього, зразки рекомендованих форм заяв, зокрема, на отримання ліцензії на право зберігання пального, розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: www.tax.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/mistsya-nadannya.
Звертаємо увагу, що за порушення норм Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» щодо зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням.
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/457884.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
ОТД Казначейства США:
ДПС досягла значного прогресу в управлінні проектами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/457616.html повідомила наступне.
Офіс технічної допомоги Казначейства США високо оцінив прогрес, досягнутий ДПС в управлінні проектами.
Такими є результати аналізу впровадження ДПС комплексної програми управління змінами, який здійснила консультативна група ОТД Феріс Фінк, Філ Бренд та Дон Мейнворінг.
Експерти ОТД підкреслили, що управлінням відомчих реформ ДПС було розроблено детальний План проекту, який охоплює велику кількість заходів, необхідних для впровадження як єдиної юридичної особи, так і нових організаційних структур. Розробка такого поглибленого проектного плану є важливою передумовою успішного переходу до єдиної юридичної особи та пов’язаного з цим функціонального підпорядкування.
ДПС вдалося не лише розробити надійний план, а й майстерно втілити його у життя.
Як зазначено у звіті, завдяки об’єднанню усіх раніше існуючих юридичних осіб в єдину уніфіковану юридичну особу ДПС прийняла стандартну операційну модель, що використовується прогресивними податковими органами в усьому світі. Впровадження єдиної юридичної особи, зі свого боку, забезпечило основу для трансформаційних реформ як організаційної структури, так і бізнес-процесів. Водночас значна увага приділяється і усуненню корупції та підвищенню прозорості діяльності служби.
Консультативна група ОТД також надала рекомендації ДПС щодо більш повного використання інструментів та методів управління змінами.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Мобільний ЦОП для мешканців Криворізького регіону
З метою налагодження партнерських відносин та співпраці із знов створеною об’єднаною Новопільською сільською радою Криворізького району, визначення пріоритетних напрямів співпраці щодо наповнення місцевого бюджету та запобігання його втрат, роз’яснення норм податкового законодавства та надання адміністративних послуг 10 березня 2021 року мобільним Центром обслуговування платників Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ЦОП ГУ ДПС) здійснено виїзд до Новопільської сільської ради Криворізького району за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, село Новопілля, вул. Садова, буд. 46.
Виїзд здійснено у складі начальника Криворізької ДПІ ГУ ДПС Мартинова Володимира, заступника начальника Криворізького північного відділу організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС Мокряк Вікторії, фахівців Криворізької ДПІ ГУ ДПС.
Під час зустрічі з мешканцями громади Мартинов Володимир проінформував про графік роботи ЦОП Криворізької ДПІ ГУ ДПС, у тому числі на період карантину; за якими номерами телефонів можна отримати будь-яку податкову консультацію спеціаліста; які саме адміністративні послуги можна отримати у мобільному ЦОПі; які документи потрібно мати для отримання тієї чи іншої послуги.
Керівник ДПІ зауважив, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році. Визначив коло осіб, які повинні декларувати доходи, звернув увагу присутніх щодо важливості проведення якісної кампанії декларування шляхом залучення якомога більшої кількості платників, у тому числі одноосібників.
Під час зустрічі фахівцями мобільного ЦОПу надавались консультації щодо роботи Електронного кабінету. Одна з ключових функцій податкової служби – зробити процес роботи з платниками податків максимально автоматизованим та у період карантинного режиму максимально безпечним. Тому, безкоштовним сервісом «Електронний кабінет» можна скористатись цілодобово, як з персональних комп’ютерів, так і зі смартпристроїв.
Платники отримали інформацію щодо роботи з сервісом «Електронний кабінет», необхідності отримання безкоштовних кваліфікованих електронних підписів, адрес пунктів кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС:
• м. Кривий Ріг, просп. Героїв – підпільників, буд 42, (Криворізька північна ДПІ)
• м. Кривий Ріг, вул. Пушкіна, буд 4, (Криворізька південна ДПІ)
• м. Кривий Ріг, вул. Кобилянського, буд 148а, (Криворізька ДПІ),
або скористатися можливостями банківських установ через Приват24.
Під час зустрічі були розглянуті питання стосовно встановлення ставок єдиного податку, плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та інших місцевих податків та зборів на наступні бюджетні періоди, надання пільг для фізичних осіб. Проведено роз’яснювальну роботу щодо змін у законодавстві стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО (далі – ПРРО) фізичними особами –підприємцями – платниками єдиного податку. Громадянам надані консультації щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки згідно з п.п. 166.3.3 п. 163.3 ст. 163 Податкового кодексу України.
Присутнім роздані примірники брошур «Електронний кабінет» – зручний електронний сервіс Державної податкової служби», а також з питань декларування доходів, отриманих у 2020 році громадянами – власниками земельних паїв, які обробляють їх самостійно (одноосібно).
За результатами роботи мобільного ЦОПу у Новопільській сільській раді Криворізького району прийнято від фізичних осіб 3 заяви за формою № 5-ДР про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та 1 заява про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків за формою № 1-ДР, 1 заява за формою № 10-ДР.
Десять працівників сільської ради та 2 одноосібника отримали кваліфікований електронний підпис, з них 10 осіб замовило інформацію про доходи за 2020 рік з використанням ІТС «Електронний кабінет» для заповнення декларації державного службовця.
Під час роботи мобільного ЦОП звернулось двоє громадян з питання невірного нарахування земельного податку з фізичних осіб. Їм була надана допомога у заповненні заяв про внесення пільги.
Отримано 19 заяв щодо зміни землевласників та нарахування земельного податку.
Подано 10 податкових декларацій про майновий стан і доходи. Задекларовано доходу:
– від самостійного оброблення паїв (одноосібники) – 120,0 тис. грн, до сплати ПДФО – 10,0 тис. грн , військовий збір – 0,8 тис. грн – (9 громадян).
– від спадщини – 188,4 тис. грн, до сплати ПДФО – 9,4тис. грн, військовий збір – 2,8 тис. грн (1 громадянин).
Наприкінці зустрічі Мартинов Володимир закликав учасників зустрічі користуватися інформаційними ресурсами податкової служби у соціальних мережах, а також Telegram-каналом.
Під час роботи мобільного ЦОП мешканці громади висловили вдячність працівникам мобільного ЦОП за надану можливість отримати кваліфіковані консультації із визначених ними питань та подати документи на реєстрацію/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Голова Новопільської сільської ради подякував за можливість для своєї громади отримати послуги та відповідні консультації, виявив бажання співпрацювати у питаннях отримання адміністративних та інших послуг у майбутньому.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Мобільний ЦОП завітав до територіальних
громад Васильківської селищної ради
Васильківською ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) відповідно до визначеного графіку виконавчого комітету Васильківської селищної ради щодо спільних робочих виїздів у старостинські округи у рамках проведення кампанії декларування 10.03.2021 здійснено виїзд мобільного Центру обслуговування платників ГУ ДПС (далі – ЦОП) до с. Великоолександрівка Великоолександрівського старостинського округу та 11.03.2021 до с. Воскресенівка Воскресенівського старостинського округу.
Виїзд забезпечено за участі фахівців Васильківської ДПІ ГУ ДПС, працівника Павлоградського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб ГУ ДПС.
Під час виїзду проведено інформаційно-роз’яснювальну та консультаційну роботу з питань: деклараційної кампанії 2021, щодо врегулювання податкового боргу відповідно до Закону України від 04.12.2020 № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2»; переваг користування електронними сервісами ДПС, безкоштовного отримання КЕП, актуальні питання щодо сплати земельного податку, орендної плати, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; ознайомлення зі сторінками ДПС України на Facebook та YouTube, Telegram-каналом, сторінкою «ДПС у Дніпропетровській області» на Facebook.
Мешканці територіальних громад також отримали від податкової примірники друкованої продукції інформаційно-роз’яснювального характеру.
Під час виїзду фахівцями мобільного ЦОПу від мешканців Великоолександрівського старостинського округу прийнято:
– заяви за формою № 5-ДР – 59 шт.,
– заяви за формою № 10-ДР – 41 шт.,
– заяви на отримання довідки про подану податкову декларацію про майновий стан і доходи – 68 шт.,
– заяви з проведення звірки даних з податку на майно з фізичних осіб (з плати за землю) – 61 шт.
Фахівцями організовано роботу для подання декларації про майновий стан і доходи, за результатами чого з використанням отриманих кваліфікованих електронних підписів через електронний сервіс «Електронний кабінет» громадянами подано 8 декларацій про майновий стан і доходи .
За результатами проведеної роботи подано 81 податкову декларацію про майновий стан і доходи у тому числі 8 – в електронному вигляді, 73 – у паперовому вигляді.
Загальна сума задекларованих доходів відповідно до поданих декларацій про майновий стан і доходи – 606,0 тис. грн, як результат – до бюджету надійде 109,1 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 9,1 тис. грн військового збору.
Під час виїзду до Воскресенівського старостинського округу фахівцями мобільного ЦОПу прийнято:
– заяви за формою № 1-ДР – 1шт.,
– заяви за формою № 5-ДР – 19шт.,
– заяви за формою № 10-ДР – 17шт.,
– заяви на отримання довідки про подану податкову декларацію про майновий стан і доходи – 14шт.,
– заяви з проведення звірки даних з податку на майно з фізичних осіб (з плати за землю) – 20 шт.
Податківцями організовано роботу для подання декларації про майновий стан і доходи, за результатами чого з використанням отриманих кваліфікованих електронних підписів через електронний сервіс «Електронний кабінет» громадянами подано 3 декларації про майновий стан і доходи.
Усього громадянами подано 42 податкові декларації про майновий стан і доходи у тому числі 3 – в електронному вигляді, 39 – у паперовому вигляді.
Загальна сума задекларованих доходів згідно з поданими деклараціями про майновий стан і доходи – 212,3 тис. грн, як результат – до бюджету надійде 38,2 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 3,2 тис. грн військового збору.
Для забезпечення своєчасної сплати податків і зборів, декларантам надані реквізити рахунків для сплати податків і зборів до державного та місцевого бюджету.
Мешканці с. Великоолександрівка та с. Воскресенівка подякували за надані послуги та відповідні консультації, за забезпечення зручних, доступних умов для громадян і платників щодо отримання сервісів та послуг від ДПС, та висловили бажання співпрацювати у питаннях отримання адміністративних послуг і у подальшому.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
З початку року Центрами обслуговування платників Дніпропетровської області надано майже 41,2 тис. адміністративні послуги
В органах Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) працюють 35 центрів обслуговування платників (ЦОП) при ДПІ та мобільний ЦОП. Адміністративні послуги надаються у 36 ДПІ, мобільному ЦОП та ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
В ЦОП платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.
Центрами забезпечується надання 40 видів адміністративних послуг, 30 з яких надаються безкоштовно.
«Загалом працівниками ЦОП протягом січня – лютого 2021 року опрацьовано 42 019 звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг; платниками податків отримано 41 194 адміністративні послуги,- підкреслив в.о. заступника начальника ГУ ДПС Валерій Леонов.
З переліком адміністративних послуг, що надаються ГУ ДПС можна ознайомитись на офіційному суб – сайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» у розділі «Адміністративні послуги» (https://dp.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/administrativni-poslugi-golov-upr-dfs/) та у Центрах обслуговування платників області.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За результатами фактичної перевірки до підприємства
застосовано 20,9 мільйонів гривень штрафних санкцій
Фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в ході фактичної перевірки виробника лікеро – горілчаних виробів, при перевірці первинних документів, встановлено факт зберігання, транспортування, реалізації товару «Коньяк України ординарний оброблений «Три зірочки»» в одиницях виміру дал (наливом в автоцистернах) без відповідного позначення марками акцизного податку встановленого зразка.
Таким чином було порушено норми Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального».
До підприємства за зберігання, транспортування та реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка застосовано штрафних санкцій на сумму 20,9 млн гривень.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Програмний РРО: режим офлайн
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317, на період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – програмний РРО) та фіскальним сервером, проведення розрахункових операцій суб’єктом господарювання здійснюється в режимі офлайн, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером. Такий режим може тривати не більше ніж 36 годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця).
Програмний РРО має бути автоматично переведений із режиму офлайн у режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент відновлення зв’язку між програмний РРО та фіскальним сервером.
Програмне рішення програмного РРО під час роботи в режимі офлайн має забезпечувати постійний контроль щодо, зокрема, відновлення зв’язку програмного РРО із фіскальним сервером та перевіряти наявність такого зв’язку перед формуванням кожного розрахункового документа в режимі офлайн, дотримання граничних строків застосування режиму офлайн, інформувати особу, яка здійснює розрахункову операцію про залишок часу, протягом якого може тривати режим офлайн, та припинити проведення розрахункових операцій у режимі офлайн у разі досягнення одного із граничних строків (36 годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця);
Відповідно до п.п. 3.4 п. 3 Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв’язку до органів Державної податкової служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012 № 1057 із змінами програмний РРО забезпечує постійний контроль щодо відновлення та наявності зв’язку програмного РРО з фіскальним сервером контролюючого органу для передачі пакета даних встановленого формату та змісту, передачу такого пакета даних після відновлення зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу в момент виходу програмного РРО з режиму офлайн.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
ФОП, які одночасно є найманими працівниками,
звільняються від сплати за себе єдиного внеску
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці (ФОП), в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.
Норми визначені підпунктами 4 та 5 частини 1ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Законом України від 13 травня 2020 року № 592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників», внесені зміни до Закону № 2464, зокрема, ст. 4 Закону № 2464 доповнено частиною 6.
Так, згідно з частиною 6 ст. 4 Закону № 2464 особи, зазначені у підпунктах 4 і 5 частини 1 ст. 4 Закону № 2464, які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.
Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Деклараційна кампанія 2021: оподаткування інвестиційного прибутку
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що відповідно до норм п.п. 164.2.9 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включається, зокрема інвестиційний прибуток від проведення платником ПДФО операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у підпунктах 165.1.40 і 165.1.52 п. 165.1 ст.165 ПКУ.
Оподаткування інвестиційного прибутку визначено п. 170.2 ст. 170 ПКУ
Так, облік загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами ведеться платником податку самостійно, окремо від інших доходів і витрат. Для цілей оподаткування інвестиційного прибутку звітним періодом вважається календарний рік, за результатами якого платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, в якій має відобразити загальний фінансовий результат (інвестиційний прибуток або інвестиційний збиток), отриманий протягом такого звітного року.
Інвестиційний прибуток розраховується як позитивна різниця між доходом, отриманим платником податку від продажу окремого інвестиційного активу з урахуванням курсової різниці (за наявності), та його вартістю, що визначається із суми документально підтверджених витрат на придбання такого активу з урахуванням норм підпунктів 170.2.4 – 170.2.6 п. 170.2 ст. 170 ПКУ (крім операцій з деривативами).
При застосуванні платником ПДФО норм п.п. 170.2.9 п. 170.2 ст. 170 ПКУ податковий агент – з професійний торговець цінними паперами, включаючи банк, з метою визначення об’єкта оподаткування під час виплати платнику ПДФО доходу за придбані у нього інвестиційні активи враховує документально підтверджені витрати такого платника на придбання цих активів.
Запровадження обов’язку податкового агента для професійного торговця цінними паперами, включаючи банк, не звільняє платника ПДФО від обов’язку декларування результатів усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених в п.п 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ.
До продажу інвестиційного активу прирівнюються також операції з:
► обміну інвестиційного активу на інший інвестиційний актив;
► зворотного викупу або погашення інвестиційного активу його емітентом, який належав платнику ПДФО;
► повернення платнику ПДФО коштів або майна (майнових прав), попередньо внесених ним (або особою, у якої інвестиційний актив був придбаний прямо чи опосередковано) до статутного капіталу емітента корпоративних прав, у разі виходу такого платника податку з числа засновників (учасників) такого емітента, зменшення статутного капіталу такого емітента чи ліквідації такого емітента.
Придбанням інвестиційного активу вважаються також операції з внесення платником ПДФО коштів або майна до статутного капіталу юридичної особи – резидента в обмін на емітовані ним корпоративні права.
Інвестиційний актив, подарований платнику ПДФО чи успадкований платником ПДФО, вважається придбаним за вартістю, що дорівнює сумі державного мита та ПДФО, сплачених у зв’язку з таким даруванням чи успадкуванням.
Інвестиційний прибуток за операціями з деривативами розраховується як позитивна різниця між доходом, отриманим платником ПДФО за операціями з деривативами (похідними інструментами), включаючи отримані суми періодичних або разових виплат, передбачених умовами контрактів (договорів), та документально підтвердженою сумою, сплаченою платником ПДФО іншій стороні такого контракту (договору) з деривативами (похідними інструментами), в тому числі сплаченими сумами періодичних або разових виплат, які передбачені умовами контракту (договору).
Документальним підтвердженням (первинним документом) доходів та витрат за операціями з інвестиційними активами, укладеними в електронній формі на фондовій біржі для клієнтів – учасників фондової біржі, визнається звіт торговця цінними паперами (брокера), який формується на базі біржового звіту та договору на брокерське обслуговування.
У разі продажу або придбання платником податку інвестиційних активів до/у нерезидентів – пов’язаних осіб або нерезидентів, зареєстрованих у державах (на територіях), що включені до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст.39 ПКУ, доходи та витрати за такими операціями визначаються:
► у розмірі не нижче звичайної ціни у разі продажу платником ПДФО інвестиційного активу;
► у розмірі не вище звичайної ціни у разі придбання платником ПДФО інвестиційного активу.
Якщо в результаті розрахунку інвестиційного прибутку за правилами, встановленими цією статтею, виникає від’ємне значення, воно вважається інвестиційним збитком (п.п. 170.2.3 п. 170.2 ст. 170 ПКУ).
Нормами п.п. 170.2.4 п. 170.2 ст. 170 ПКУ встановлено, якщо протягом 30 календарних днів до дня продажу пакета цінних паперів (корпоративних прав) чи деривативів, а також протягом наступних 30 календарних днів з дня такого продажу платник ПДФО придбаває пакет ідентичних цінних паперів (корпоративних прав) чи деривативів, то:
а) інвестиційний збиток, що виник внаслідок такого продажу, не враховується під час визначення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами;
б) вартість придбаного пакета для цілей оподаткування визначається за ціною його придбання, але не нижче ніж ціна проданого пакета.
Відповідно до п.п. 170.2.5 170.2 ст. 170 ПКУ, якщо платник ПДФО протягом звітного (податкового) року продає інвестиційний актив за договором, який обумовлює право на його зворотний викуп у наступному році, чи придбаває опціон на такий викуп, інвестиційний збиток, який виникає внаслідок такого продажу, не враховується під час визначення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами.
Якщо платник ПДФО, який продає інвестиційний актив протягом звітного (податкового) року, внаслідок чого виникає інвестиційний збиток, придбає такий інвестиційний актив або ідентичний йому пакет у наступному звітному (податковому) році, то для цілей оподаткування вартість такого придбаного пакета визначається на рівні ціни проданого пакета, відповідно збільшеної або зменшеної на різницю між цінами придбання таких двох пакетів.
Якщо платник ПДФО продає пакет цінних паперів (корпоративні права) чи деривативів пов’язаним з ним особам, інвестиційний збиток, що виникає внаслідок такого продажу, не враховується під час визначення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами.
Якщо платник ПДФО дарує інвестиційний актив або передає його у спадщину, інвестиційний збиток, що виникає внаслідок такого дарування або передачі у спадщину, не враховується під час визначення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами.
Згідно з п.п 170.2.6 п. 170.2 ст. 170 ПКУ до складу загального річного оподатковуваного доходу платника ПДФО включається позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами за наслідками такого звітного (податкового) року.
Загальний фінансовий результат операцій з інвестиційними активами визначається як сума інвестиційних прибутків, отриманих платником ПДФО протягом звітного (податкового) року, зменшена на суму інвестиційних збитків, понесених платником ПДФО протягом такого року.
Якщо загальний фінансовий результат операцій з інвестиційними активами має від’ємне значення, його сума переноситься у зменшення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами наступних років до його повного погашення.
Фінансовий результат за операціями з цінними паперами чи деривативами визначається платником ПДФО. При цьому платник ПДФО визначає фінансовий результат за операціями з цінними паперами чи деривативами, що перебувають в обігу на фондовій біржі, окремо від фінансового результату за операціями з цінними паперами чи деривативами, що не перебувають в обігу на фондовій біржі.
Для цілей цього пункту під національним законодавством розуміється законодавство тієї держави, на території якої здійснюється обіг цінних паперів чи деривативів (укладення цивільно-правових угод, що тягне за собою перехід права власності на цінні папери чи деривативи).
Дія підпунктів 170.2.4 та 170.2.5 п. 170.2 ст. 170 ПКУ не поширюється на придбання або продаж цінних паперів та деривативів, що здійснюються на фондовій біржі, а також у разі:
► придбання або продажу пакета акцій розміром понад 25 відсотків статутного капіталу емітента;
► викупу акцій емітентом, у тому числі на вимогу власника акцій;
► придбання емісійних цінних паперів у процесі їх приватного розміщення;
► придбання або продажу цінних паперів, які відповідно до вимог законодавства не можуть перебувати в обігу на фондовій біржі.
Якщо протягом звітного періоду платником ПДФО понесені (нараховані) витрати, пов’язані з придбанням цінних паперів та деривативів, емітенти яких на момент укладання відповідного договору включені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності, такі витрати не враховуються при визначенні фінансового результату за операціями з цінними паперами або деривативами.
Нормами п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ визначено, що не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу:
а) дохід, отриманий платником ПДФО протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суму, визначену в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, а саме – якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
б) дохід, отриманий платником ПДФО від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному підпунктами 165.1.40 та 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.
У випадках, зазначених у підпунктах «а» і «б» п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ, платник ПДФО не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.
Податковим агентом платника ПДФО, який здійснює операції з інвестиційними активами з використанням послуг професійного торговця цінними паперами, включаючи банк, є такий професійний торговець. Податковий агент під час кожного нарахування ПДФО інвестиційного прибутку нараховує (утримує) ПДФО за ставкою, визначеною п.п. 167.5.1 п. 167.5 ст. 167 ПКУ – 18 %, та сплачує (перераховує) утриманий ПДФО до бюджету під час кожного нарахування такого доходу, що не звільняє платника ПДФО від подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи при отриманні ним доходу, зазначеного у п. 170.2 ст. 170 ПКУ (п.п. 170.2.9 п. 170.2 ст. 170 ПКУ).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Запроваджено зміни до переліку товарів на відповідність критеріям ризикованості для моніторингу ПН та РК
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України наказом від 11.03.2021 № 277 «Про внесення змін до наказу ДПС від 03.02.2020 № 67» (далі – Наказ № 277) внесла зміни до Переліку кодів товарів згідно з УК ТЗЕД, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних/розрахунків коригування, які подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні автоматизованого моніторингу.
Зміни запроваджені з метою удосконалення автоматизованого моніторингу щодо перевірки відповідності операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування (ПН/РК), поданих для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, критеріям ризиковості здійснення операцій відповідно до вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.
До переліку включено 173 позиції товарів з кодами УКТ ЗЕД (у попередній версії було 149).
Наказ № 277 розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/75218.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств
у разі виконання угоди про розподіл продукції
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до угоди про розподіл продукції одна сторона – Україна доручає іншій стороні – інвестору на визначений строк проведення пошуку, розвідки та видобування корисних копалин на визначеній ділянці (ділянках) надр та ведення пов’язаних з угодою робіт, а інвестор зобов’язується виконати доручені роботи за свій рахунок і на свій ризик з наступною компенсацією витрат і отриманням плати (винагороди) у вигляді частини прибуткової продукції.
Норми встановлені частиною першою ст. 4 Закону України від 14 вересня 1999 року № 1039-XIV «Про угоди про розподіл продукції» зі змінами та доповненнями.
Відповідно до п. 335.2 ст. 335 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) під час виконання угоди про розподіл продукції інвестор (оператор) сплачує, зокрема, податок на прибуток підприємств.
Особливості сплати податку на прибуток під час виконання угоди про розподіл продукції передбачено ст. 336 ПКУ.
Податок на прибуток сплачується інвестором (оператором) з прибутку, отриманого інвестором (інвесторами) від виконання угод про розподіл продукції, у розмірах, встановлених ПКУ на дату укладення угоди про розподіл продукції, з урахуванням ст. 340 ПКУ (п. 336.1 ст. 336 ПКУ).
Підпунктом «а» п. 336.1 ст. 336 ПКУ встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток інвестора (інвесторів), який визначається виходячи з вартості прибуткової продукції, визначеної відповідно до законодавства про розподіл продукції, набутої інвестором (інвесторами) та/або оператором у власність у результаті розподілу продукції, зменшеної на суму сплаченого інвестором єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також на суму інших витрат (включаючи накопичені витрати при виконанні робіт до появи першої прибуткової продукції), пов’язаних з виконанням угоди, але які не відшкодовуються (не підлягають відшкодуванню) компенсаційною продукцією відповідно до угоди.
Якщо вартість прибуткової продукції за угодою про розподіл продукції виражена в іноземній валюті, для цілей обчислення податку на прибуток підприємств така вартість перераховується в гривні в порядку, передбаченому угодою про розподіл продукції.
Будь-які інші доходи, отримані інвестором (оператором) протягом строку дії угоди від діяльності, пов’язаної з виконанням такої угоди, не розглядаються як об’єкт оподаткування та не враховуються під час його визначення.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Про первинні документи, які підтверджують витрати на придбання електронних квитків для відрядження працівника підприємства
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Норми визначені п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Абзацом першим п. 44.2 ст. 44 ПКУ встановлено, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Частиною першою ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Згідно з п. 12 розділу ІІ «Порядок відрядження в межах України», п. 11 розділу ІIІ «Порядок відрядження за кордон» Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59 зі змінами та доповненнями (далі – Інструкція), у разі використання електронного авіаквитка підставою для відшкодування витрат на його придбання є такий пакет документів: оригінал розрахункового або платіжного документа, що підтверджує здійснення розрахункової операції у готівковій чи безготівковій формі (платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера); роздрук на папері частини електронного авіаквитка із вказаним маршрутом (маршрут/квитанція); оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира або роздрукований на паперовому носії електронний посадковий талон, отриманий у разі онлайн-реєстрації на авіарейс.
У разі використання електронного проїзного/перевізного документа на поїзд підставою для відшкодування витрат на його придбання є роздрукований на паперовому носії посадочний документ (у разі перевезення багажу – роздрукований на паперовому носії перевізний документ; у разі окремого замовлення послуги (зокрема, послуги з користування комплектом постільних речей, резервування місць) – роздрукований на паперовому носії документ на послуги).
У разі здійснення Інтернет-замовлення проїзних документів на автобусні пасажирські перевезення підставою для відшкодування витрат на придбання електронного квитка є роздрукований на паперовому носії проїзний документ.
Інструкція є обов’язковою для органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що повністю або частково утримується (фінансується) за рахунок бюджетних коштів. Інші підприємства та організації даний документ можуть використовувати як допоміжний (довідковий).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»