Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Працівники ДПС взяли участь в онлайн семінарі з акцизного оподаткування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/458771.html повідомила наступне.
Представники ДПС взяли участь у практичному онлайн семінарі на тему: «Система відстежуваності тютюнових виробів в Європейському Союзі. Положення щодо введення в обіг тютюнових виробів і рідин для електронних сигарет і їх імплементація в національне право». Це вже третій семінар, який проводиться у рамках проєкту «Ефективне управління державними фінансами III», що реалізується Deutsche Gesellschaftfür Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за дорученням Уряду Німеччини у зв’язку із запитом Державної податкової служби України.
Під час заходу німецькі експерти в сфері державних фінансів поділились своїм досвідом з українськими державними службовцями, які відповідають за питання оподаткування та контролю запідакцизними товарами та імплементацію відповідних норм ЄС в національне законодавство України.
Учасниками семінару також були представники Секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, Міністерства фінансів України, Університету ДФС України в м. Ірпінь, Державної митної служби України
Семінар провели досвідчені німецькі експерти-практики у сфері акцизного оподаткування та митного контролю Фрідріх Зеевальд та Денніс Нерінг, які презентували досвід Міністерства фінансів ФРН та Генеральної митної дирекції Німеччини (у м. Бонн) українським фахівцям.
Основний фокус у рамках вказаного заходу було зосереджено на питаннях оподаткування тютюнових виробів в Європейському Союзі, а також функціонуванні системи виявлення та відстеження таких виробів в ЄС (Track&TraceSystem).
Протягом трьох днів практичного он-лайн семінару експерти розглянули, зокрема, такі ключові блоки:
– відстежуваність тютюнових виробів в Європейському Союзі (Track&TraceSystem);
– правові основи акцизного оподаткування тютюнових виробів: Директива ЄС про виробництво тютюнових виробів 2014/40/ЄС;
– імплементація правових основ ЄС в національне законодавство України.
Загалом практичний семінар дозволив завершити розгляд першого комплексного пакету інформації стосовно основ функціонування системи відстежуваності тютюнових виробів в Європейському Союзі. Таким чином, представники органів державної влади України змогли поглибити свої знання у відповідній сфері, які вони застосовують у рамках адаптації національного податкового законодавства до правових положень і директив ЄС.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Внесено зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб
у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 19.03.2021 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.12.2020 № 766 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків» (далі – Наказ № 766) зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.02.2021 за № 215/35837.
Цим наказом затверджено Зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року № 822, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2017 року за № 1306/31174 в частині:
реєстрації дитини у Державному реєстрі фізичних осіб − платників податків під час державної реєстрації її народження;
реєстрації фізичних осіб від 14 до 18 років у Державному реєстрі фізичних осіб − платників податків під час оформлення паспорта громадянина України вперше;
реєстрації іноземців або осіб без громадянства у Державному реєстрі фізичних осіб − платників податків з метою набуття статусу електронного резидентства України та доступу до електронних послуг, що надаються в Україні;
внесення до інформаційної бази Державного реєстру фізичних осіб – платників податків інформації про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі на підставі даних розпорядника такого реєстру.
Також передбачено, що під час проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру, можна застосовувати відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки (е-паспорт), інформації, що міститься у свідоцтві про народження (е-свідоцтво про народження), інформації про зареєстроване місце проживання, що міститься в Єдиному державному демографічному реєстрі, та інформації, що міститься в довідці, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Контролюючі органи проводять такі процедури за умови наявності технічних засобів, призначених для встановлення достовірності відображень в електронній формі інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, інформації, що міститься у свідоцтві про народження, та інформації про зареєстроване місце проживання/взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Крім того Наказом № 766 визначено, що підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків є документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження.
Особа за власним вибором пред’являє один із зазначених документів для надання даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Особа може пред’явити копію документа, що засвідчує реєстрацію особи в Державному реєстрі, у тому числі і в електронному вигляді, за умови наявності в одержувача інформації технічної можливості здійснити перевірку відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру фізичних осіб – платників податків в електронній формі, зокрема засобами Порталу Дія.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/458778.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 19.03.2021 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 08.02.2021 № 62 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ № 62), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.03.2021 за № 340/35962.
Метою Наказу № 62, у першу чергу є приведення Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 року за № 503/25280 (далі – Порядок) у відповідність до змін, внесених до Податкового кодексу України (Кодекс) законами України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» та від 14 липня 2020 року № 786-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців».
Коментарі щодо змін, які стосуються виконання нерезидентами та їх відокремленими підрозділами обов’язків щодо обліку та реєстрації платниками податків детально викладені в Інформаційному листі № 19 «Щодо оподаткування нерезидентів та їх постійних представництв за результатами 2020 року та реєстрації платниками податків з 1 січня 2021 року», розміщеного за посиланням:
https://tax.gov.ua/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/452561.html
Наказом № 62 внесено зміни до процедур взяття на облік у контролюючих органах нерезидентів (іноземних юридичних компаній, організацій), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України відповідно до статті 6 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні».
Зокрема встановлено, що основним місцем обліку нерезидента є контролюючий орган, в якому нерезидент зареєстрований платником податку на прибуток, а у разі відсутності такої реєстрації – контролюючий орган, в якому нерезидента взято на облік за правилом першої події відповідно до норм пункту 64.5 статті 64 розділу II Кодексу.
Викладено у новій редакції додаток 6 до Порядку. Цим додатком замість форми заяви про реєстрацію постійного представництва нерезидента в Україні як платника податку на прибуток (форма № 1-РПП) впроваджено форму заяви про взяття на облік нерезидента або його відокремленого підрозділу (форма № 1-ОПН).
Уточнено перелік документів, що подаються до контролюючого органу для взяття на облік нерезидентів, відокремлених підрозділів нерезидентів, у тому числі постійних представництв нерезидентів разом із заявою № 1-ОПН.
Викладено у новій редакції розділ V Порядку:
► щодо порядку взяття на облік та реєстрації нерезидента платником податку на прибуток у контролюючих органах;
► щодо процедури зняття з обліку нерезидента як платника податку на прибуток у зв’язку з припиненням нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво (постійні представництва) за наявності відповідних підстав (умов) для такого припинення.
Крім того, доповнено перелік підстав для зняття з обліку в контролюючих органах фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Зокрема, зазначається, що такі особи знімаються з обліку також після зупинення незалежної професійної діяльності або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного реєстру чи уповноваженого органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку.
З текстом Наказу № 62 можна ознайомитись за посиланнями:
https://www.reestrnpa.gov.ua/REESTR/RNAweb.nsf/wpage/doc_card?OpenDocument&ID=365F3C82A1F11400C225869C005AD11D
https://mof.gov.ua/storage/files/%D0%9D%D0%B0%D0%BA%D0%B0%
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/458800.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Оновлено інформацію про суб’єктів господарювання,
які мають податковий борг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/pereliki-/296361.html розміщено інформацію про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг станом на 01.03.2021
ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ
станом на 01.03.2021 (Завантажити)
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Послуги мобільного ЦОПу для мешканців Мишуринрізького старостинського округу Верхньодніпровської міської територіальної громади
На сьогоднішній день пріоритетним питанням є налагодження системної партнерської роботи з головами територіальних громад, сільських, селищних рад щодо надання інформаційно-роз’яснювальної підтримки у форматі виїзних семінарів-нарад, «круглих столів».
Так, днями організовано «круглий стіл» за участі начальника Верхньодніпровської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Плахотник Оксани, працівників Верхньодніпровської ДПІ ГУ ДПС, старости Мишуринрізького старостинського округу Верхньодніпровської міської територіальної громади у Кам’янському районі Швидкої Алли, землевпорядника Мишуринрізького старостинського округу Гитик Ярослава, фахівців мобільного Центру обслуговування платників (далі – ЦОП) ГУ ДПС.
Під час зустрічі Оксана Плахотник повідомила про графік роботи ЦОП, у тому числі у період карантину, вказала номери телефонів, за якими можна отримати податкові консультації спеціалістів, перелік адміністративних послуг, які можна отримати у мобільному ЦОПі, та які документи потрібно мати при собі для отримання тієї чи іншої послуги.
Крім того, повідомила, що з 01 січня 2021 року розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році. Наголосила, що обов’язок громадянина подавати річну податкову декларацію передбачено Конституцією України.
Начальник Верхньодніпровської ДПІ ГУ ДПС надала презентаційні матеріали та роз’яснила порядок отримання електронних довірчих послуг.
Під час заходу платникам роз’яснені переваги користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема Електронним кабінетом. Наголосила, що для подання декларації в електронній формі необхідно користуватися сервісом ДПС України «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua), попередньо отримавши кваліфікований електронний підпис. Також проінформувала про сервіс «InfoTAX» і Telegram-канал Державної податкової служби України, офіційні сторінки у соціальній мережі Facebook Державної податкової служби України і Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Фахівцями, задіяними в роботі мобільного ЦОПу, прийнято від мешканців громади:
– податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2020 рік – 51 шт., у тому числі 21 – в електронному вигляді;
– запити про отримання витягів з реєстру платників єдиного податку – 9 шт.;
– заяви щодо отримання відомостей з державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (форма № 10ДР) – 13 шт.;
– заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (форма № 5ДР) – 13 шт;
– облікові картки фізичної особи – платника податків (форма № 1ДР) – 2 шт.
Видано:
– довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату податку на доходи фізичних осіб та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку) – 33 шт.;
– витяг з реєстру платників єдиного податку – 9 шт.;
– надано 36 усних консультацій.
Громадянами задекларовано 240,3 тис. грн доходів. З цієї суми у 2021 році до бюджету надійде ПДФО 43,3 тис. грн, військового збору – 3,6 тис. гривень.
Староста Мишуринрізького старостинського округу Верхньодніпровської міської територіальної громади у Кам’янському районі Швидка Алла Сергіївна подякувала за надання важливої та актуальної інформації і висловила бажання співпрацювати у питаннях отримання адміністративних послуг у майбутньому.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За два місяця поточного року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшло 46 запитів на публічну інформацію
Протягом січня – лютого 2021 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) надійшло 46 запитів на отримання публічної інформації, у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року кількість запитів зменшилась на 4.
За наслідками розгляду запитів: 24- задоволено, 16 – надані роз’яснення про невідповідність вимогам ст.1 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939 -VI «Про доступ до публічної інформації», 6 – на виконанні.
З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при ГУ ДПС створено спеціальну електронну поштову скриньку dp.publik@tax.gov.ua, запити на публічну інформацію з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
Крім того ГУ ДПС, для забезпечення прозорості діяльності здійснює оприлюднення публічної інформації у формі 4 наборів відкритих даних на «Єдиному державному веб-порталі відкритих даних» та суб-сайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області».
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області виявлено заниження ПДВ майже на 150 мільйонів гривень
Фахівцями управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в ході планової перевірки виробника олії соняшникової виявлено виробництво олії соняшникової, шроту соняшникового, лушпиння соняшникового та іншої продукції по договорах переробки давальницької сировини (насіння соняшника), по якій не доведено реального джерела її походження.
В ході перевірки доведено, що контрагенти – постачальники давальницької сировини не мали можливості вирощувати сільськогосподарську продукцію (насіння соняшника) у зв’язку з відсутністю жодних необхідних умов для цього, а саме: відсутністю у власності та/або в оренді земельних ділянок, сільгосптехніки, відсутністю придбання насіннєвого матеріалу, добрив, паливно-мастильних матеріалів, відсутністю декларування придбання послуг зберігання насіння соняшника та транспортування у будь-яких інших суб’єктів, відсутністю обов’язкових для складання документів при транспортуванні сировини та готової продукції автомобільним транспортом.
В порушення положень Податкового кодексу України встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 149,5 млн грн по операціях з надання послуг переробки давальницької сировини, за відсутності реального їх здійснення; від операцій з безоплатної передачі виробленої продукції та на вартість придбаної безпосередньо виробником готової продукції, яка фактично не передавалась та виготовлена з сировини (насіння соняшника), по якій відсутнє походження.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Про особливості складання ПН/РК, що складаються за операціями з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України у зв’язку з набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 01.03.2021 № 131 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ № 131) листом від 22.03.2021 № 6946/7/99-00-21-03-02-07 (далі – Лист № 6946) проінформувала про особливості складання податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних (ПН/РК), що складаються за операціями з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції відповідно до кодів УКТ ЗЕД, перерахованих у підпункті «г» п. 193.1 ст. 193 розділу V Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які з 01.03.2021 підлягають оподаткуванню за ставкою 14 % (далі – окремі сільськогосподарські товари).
Наказ № 131 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.03.2021 за № 310/35932 та опубліковано в Офіційному віснику України № 19 від 12.03.2021. Згідно з пунктом 4 Наказу № 131 його норми застосовуються до податкових періодів, починаючи з 01 числа місяця, в якому опубліковано цей наказ.
Наказом № 131, зокрема, викладено в нових редакціях форми податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної, в яких враховано особливості їх складання, які виникають у зв’язку із запровадженням з 01 березня 2021 року згідно із Законом України від 17 грудня 2020 року № 1115-ІХ “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції” ставки податку на додану вартість у розмірі 14 % до операцій з постачання окремих сільськогосподарських товарів.
Загальні норми щодо застосування ставки податку в розмірі 14 % до операцій з постачання окремих сільськогосподарських товарів викладені в листі ДПС від 01.03.2021 № 5257/7/99-00-21-03-02-07.
Особливості складання податкових накладних
З урахуванням змін, внесених Наказом № 131 до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267), податкові накладні за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів складаються з урахуванням таких особливостей:
операції з постачання окремих сільськогосподарських товарів за вибором платника можуть бути вказані в податковій накладній або одночасно з іншими операціями з постачання, оподаткування яких здійснюється за різними ставками (20 %, 7 % та/або 0 %), або ж в окремій податковій накладній;
► у графі 8 розділу «Б» (таблична частина) податкової накладної, що складається за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів, вказується код ставки «14»;
► у графі 3.1 розділу «Б» (таблична частина) податкової накладної, що складається за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів, вказується не менше шести знаків коду УКТ ЗЕД, якщо здійснюється постачання товарів, що належать до груп кодів УКТ ЗЕД 0104 10, 1204 00, 1206 00, 1212 91;
► у розділі «А» податкової накладної обсяг операцій з постачання окремих сільськогосподарських товарів вказується в рядку VІІІ розділу «А», сума податку вказується в рядку V розділу «А». Загальна сума податку, нарахована за ставками ПДВ 20, 14 та 7 %, вказується в рядку ІІ розділу «А», в рядку І розділу «А» зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті за операцією.
Оскільки оподаткуванню за ставкою 14 % підлягають операції з постачання окремих сільськогосподарських товарів, які здійснені з 01.03.2021 (відбулася перша подія), податкова накладна із застосуванням ставки податку 14 % не може бути складена раніше вказаної дати.
У разі часткової оплати за товар і подальшого постачання всієї партії товару (оплаченої та неоплаченої частин) слід узяти до уваги наступне.
Якщо до 01.03.2021 платником було отримано попередню оплату за частину окремих сільськогосподарських товарів, що підлягають поставці, і складено відповідну податкову накладну за ставкою 20 %, а поставка всього обсягу товару відбувається після 01.03.2021, то на дату поставки повної партії товару платник податку повинен скласти другу податкову накладну з огляду на різницю між повною вартістю поставленого товару та сумою попередньої оплати, що була сплачена за його частину (оскільки це є першою подією за операцією з постачання товару, який не був оплачений авансом). Така податкова накладна складається із застосуванням ставки податку 14 %.
Застосування перерахованих вище особливостей складання податкової накладної за операціями з постачання окремих сільськогосподарських товарів забезпечено ДПС для складання податкової накладної в електронному вигляді, у тому числі і в електронному кабінеті платника податків.
Крім того Листом № 6946 надано роз’яснення щодо особливостей складання розрахунків коригування до податкових накладних, які складаються за операціями з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції відповідно до кодів УКТ ЗЕД, що з 01.03.2021 підлягають оподаткуванню за ставкою 14 %.
Лист № 6946 розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/75247.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Деклараційна кампанія 2021: нагадування фізичним особам
про терміни подання декларації і сплату зобов’язань
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що, податкова декларація про майновий стан і доходи подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) – до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником ПДФО у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 IV ПКУ).
Згідно з п.179.7 ст.179 ПКУ фізична особа зобов’язана самостійно до 01 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації про майновий стан та доходи.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
До уваги платників ПДВ!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Норми встановлені п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами і доповненнями, у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 ПКУ постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.
Якщо після отримання попередньої оплати та складання і реєстрації в ЄРПН податкової накладної відбувається зміна номенклатури товарів/послуг, постачальник (продавець) на дату постачання товарів/послуг складає розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання попередньої оплати.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Відображення одноразової компенсації витрат, понесених на сплату
єдиного внеску, у податковій декларації з податку на прибуток підприємств
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», зокрема підрозділ 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим п. 54.
Так, нормами п. 54 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму доходу у вигляді, зокрема, отриманої одноразової компенсації суб’єктам господарювання відповідно до Закону України від 04 грудня 2020 року № 1071-IX «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та включеної до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Одноразова компенсація суб’єктам господарювання – одноразова виплата держави суб’єктам господарювання, які є юридичними особами, з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (абзац третій п. 2 ст. 1 Закону № 1071).
Форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємств затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація).
Платник податків може відобразити зменшення фінансового результату на суму отриманої одноразової компенсації витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, у будь-якому рядку розділу «Різниці, передбачені підрозділом 4 розділу ХХ Податкового кодексу України» додатка РІ до Декларації, яким передбачено зменшення фінансового результату до оподаткування і який не застосовується платником податків для відображення інших різниць за результатами звітного (податкового) року. Також слід буде проставити позначку (х) у спеціальному полі Декларації (графа «Наявність доповнення») та зазначити код використаного рядка додатка РІ до Декларації та посилання на відповідну норму ПКУ – «п. 54 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ» у графі «Зміст доповнення» (без подання інших доповнень до Декларації з цієї підстави).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Які документи необхідно подати
для отримання ліцензії на виробництво пального?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з ст. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями ліцензії на право виробництва пального видаються, призупиняються та анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додаються:
► копії засновницьких документів;
► документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
Для отримання ліцензії на право виробництва пального додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
► документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт для виробництва пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
► акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці виробництва пального, необхідних для виробництва та зберігання пального;
► документ, що підтверджує акредитацію випробувальної лабораторії з визначення показників якості пального, виданий уповноваженим органом, та договір з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності власної акредитованої лабораторії);
► дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
► технологічна документація (стандарти, регламенти, технологічні інструкції), що стосується виробництва та зберігання пального;
► технічні умови щодо виробництва пального заданої якості, які повинні відповідати вимогам технічних регламентів та національним стандартам з якості пального.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право виробництва пального.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тимчасово, до 01 січня 2022 року, суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію, зокрема, на право виробництва пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об’єкта або акта готовності об’єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об’єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об’єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 01 січня 2014 року.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За видобуті обсяги підземних вод (прісної або мінеральної)
необхідно сплатити рентну плату
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що рентна плата складається, зокрема, з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та рентної плати за спеціальне використання води.
Норми встановлені п. 251.1 ст. 251 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин в частині видобування підземних вод є суб’єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об’єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі – спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об’єктах (ділянках) надр (п.п. 252.1.1 п. 252.1 ст. 252 ПКУ).
Крім того, платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, що провадять господарську діяльність з видобування підземних вод на підставі дозволів на спеціальне водокористування (п.п. 252.1.4 п. 252.1 ст. 252 ПКУ).
Ставка рентної плати за користування надрами для видобування підземних вод визначена у п. 252.20 ст. 252 ПКУ.
Відповідно до п. 255.1 ст. 255 ПКУ платниками рентної плати за спеціальне використання води є:
▼ первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів;
▼ суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Отже, суб’єкт господарювання, що здійснює видобування підземних вод (прісні або мінеральні), є платником рентної плати: за користування надрами для видобування корисних копалин та за спеціальне використання води.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
ФОП не зобов’язані повідомляти контролюючий орган
про факт сплати за них єдиного внеску роботодавцем
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що контролюючим органам з метою перевірки правильності нарахування, обчислення, повноти і своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов’язкового державного страхування (далі – єдиний внесок) надається доступ до персоніфікованих відомостей про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески.
Норми встановлені ст. 20 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.
Отже, фізичні особи – підприємці (ФОП) або особи, які провадять незалежну професійну діяльність, не зобов’язані повідомляти про факт сплати за них єдиного внеску роботодавцем.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»