Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Майже 70 тис. осіб скористалися розділом «Відкриті дані»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У I кварталі 2021 року 69,6 тис. користувачів відвідали розділ «Відкриті дані» ДПС. Вони здійснили перегляд (завантаження) наборів даних у формі відкритих даних, які оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС https://tax.gov.ua/datasets.php
Найбільшу кількість переглядів має новий набір даних «Інформація про платників, які мають борг (недоїмку) зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» – 17,3 тис. переглядів (25 %).
У ТОП – 7 наборів даних, по яких здійснено найбільшу кількість переглядів, увійшли:
Інформація про платників, які мають борг (недоїмку) зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 17,3 тис. переглядів (25 %);
Реєстр платників єдиного податку – 15,8 тис. переглядів (22,7 %);
Реєстр платників податку на додану вартість – 11,7 тис. переглядів (17 %);
Інформація про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість – 11,4 тис. переглядів (16,4 %);
Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг – 5,7 тис. переглядів (8,3 %);
Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового – 2,3 тис. переглядів (3,3 %);
Реєстр неприбуткових установ та організацій – 1,1 тис. переглядів (1,6 %).
З регіонів України найчастіше набори даних переглядали користувачі з м. Києва, Харківської, Дніпропетровської, Львівської, Одеської областей.
Серед зарубіжних країн, з яких найбільше здійснювався користувачами перегляд наборів даних, – Королівство Нідерландів, Федеративна Республіка Німеччина, Сполучені Штати Америки.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/462186.html
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Надходження екологічного податку: нарада у Дніпровській міській раді
Днями, у приміщенні Дніпровської міської ради відбулася нарада з питання повноти сплати платниками до бюджету екологічного податку.
У нараді прийняли участь, зокрема, керівництво: департаментів міськради по роботі з доходами місцевого бюджету та екологічної політики, Державної екологічної інспекції Придніпровського округу, постійної комісії міськради з питань екології, а також начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Чуб Ганна та начальник управління податкового адміністрування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Копильченко Тетяна.
«Дніпропетровська область є сумлінним лідером з екологічних показників. За обсягами надходжень регіон займає третє місце у структурі надходжень екологічного податку по Україні.
Платниками, які здійснюють забруднення довкілля на території м. Дніпра та які зареєстровані як платники екологічного податку, у першому кварталі 2021 року до бюджету міста сплачено 0,4 млн грн, розпис місцевого бюджету виконано на 128,2 % », – проінформувала Чуб Ганна.
Вона зазначила, що низькі екологічні стандарти діяльності суб’єктів господарювання – це джерело надприбутків, які підприємці, що не дотримуються принципів соціальної відповідальності, не декларують, і у результаті – такі доходи не оподатковуються згідно з чинним законодавством.
Начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Чуб Ганна запропонувала алгоритм дій для подальшої продуктивної співпраці.
«Тому тільки спільними зусиллями органів державної податкової служби, Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області, Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації можна забезпечити розширення кількості платників екоподатку та бази оподаткування з метою забезпечення повноти його сплати до бюджетів», – акцентувала увагу очільниця ГУ ДПС.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
В облдержадміністрації відбулося засідання
міжвідомчої регіональної робочої групи
Днями у Дніпропетровській обласній державній адміністрації відбулося засідання міжвідомчої регіональної робочої групи щодо боротьби із нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним на території Дніпропетровської області.
У засіданні прийняли участь начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Чуб Ганна та заступник начальника управління – начальник відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Первой Андрій.
Міжвідомча регіональна робоча група створена з метою протидії незаконному обігу пального та боротьби із нелегальним обігом фальсифікованих, незаконно виготовлених нафтопродуктів, для забезпечення додержання суб’єктами, які здійснюють торгівлю пальним, сплати податків, виконання законодавчих вимог, щодо будівництва, безпеки праці, екології, санітарних та інших норм. До її складу входять представники ГУ ДФС, ГУ ДПС, УСБУ, ГУНП, УСР, ГУ ДСНС, обласної прокуратури, ГУ Держгеокадастр, екологічної інспекції, ДАБІ, ГУ Держпраці у Дніпропетровській області, Антимонопольного комітету, органів місцевого самоврядування, Нафтогазової асоціації України та структурних підрозділів ОДА.
Міжвідомча робоча група здійснює відпрацювання АЗС за переліком, доведеним Нафтогазовою Асоціацією України.
Робота щодо боротьби з нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним на території Дніпропетровської області продовжується.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Бізнесу Дніпропетровщини актуально
про податкове законодавство на онлайн семінарі
Днями, за організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) та КП Дніпропетровської обласної ради «Центр підтримки малого та середнього бізнесу» у форматі онлайн проведено семінар з представниками бізнесу Дніпропетровщини.
Захід відбувся за участі в. о. заступника начальника ГУ ДПС Леонова Валерія; директора КП Дніпропетровської обласної ради «Центр підтримки малого та середнього бізнесу» Шевченко Миколи, а також заступника начальника управління – начальника відділу адміністрування податку на прибуток, неприбуткових установ і організацій та спрощеної системи оподаткування управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС Бохан Вікторії; заступника начальника управління – начальника відділу пресслужби та адміністрування субсайту організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС Осипової Манушак; заступника начальника управління – начальника відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Первого Андрія; заступника начальника відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС Дудника Романа; головного державного ревізора інспектора відділу адміністрування податку на додану вартість управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС Глухої Тетяни; представників КП Дніпропетровської обласної ради «Центр підтримки малого та середнього бізнесу» та бізнес-спільноти Дніпропетровщини.
Семінар відкрив Леонов Валерій, який привітав учасників і подякував присутнім за їх відгук і підтримку дистанційного спілкування.
«Кожний рік супроводжується широким спектром новацій у податковому законодавстві. Не є виключенням і 2021 рік. Сьогодні будуть розглядатись актуальні питання податкового законодавства з урахуванням побажань присутніх.
На наш погляд, створена чітка інформаційна платформа для комунікації між податківцями та бізнесом. І як наслідок є позитивні результати після проведення таких заходів. Впевнений, що семінар пройде у форматі конструктивного діалогу, буде корисним і кожен отримає відповіді на нагальні питання», – зазначив в. о. заступника начальника ГУ ДПС.
На заході розглядались важливі питання, пов’язані із зупиненням податкових накладних, деякими особливостями заповнення Таблиці даних платника податку на додану вартість.
Учасників семінару ознайомлено з порядком застосування суб’єктами господарювання РРО та програмних РРО, перевагами програмних РРО.
Приділено увагу ліцензуванню роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, запровадженого з 01.01.2021, порядку отримання ліцензій на право зберігання пального, а також розглядались питання щодо наслідків відсутності таких ліцензій.
Шевченко Микола позитивно оцінив розвиток комунікацій, направлених на зміцнення партнерських відносин між податковою службою і представниками бізнесу регіону, подякував за організацію онлайн семінару та висловив побажання проводити такі семінари і надалі.
Узагальнюючи результати заходу, слід зазначити, що традиція взаємодії податківців з представниками бізнесу є дієвим інструментом реалізації ефективних відносин між податковою службою і платниками податків. Результатом цього є створення сприятливого податкового клімату для забезпечення сумлінної сплати податків.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Реєстрація та використання РРО/ПРРО в господарській діяльності суб’єктів господарювання»
У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» заступником начальника управління – начальником відділу обліку платників та об’єктів оподаткування, ведення реєстрів управління електронних сервісів Світланою Пономарьовою на тему «Реєстрація та використання РРО/ПРРО в господарській діяльності суб’єктів господарювання»:
Питання: Добрий день! Скажіть, будь ласка, в яких випадках при проведенні розрахункових операцій через РРО/ПРРО суб’єкти господарювання повинні програмувати коди УКТ ЗЕД?
Відповідь: Доброго дня! Пунктом 11 статті 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Реквізити фіскального касового чека на товари (послуги) визначено п. 2 розділу 2 Положення про форму і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350 (далі – Положення № 13).
Згідно з абзацом восьмим п. 2 розділу 3 Положення № 13 фіскальний касовий чек на товари (послуги) має містити, зокрема, код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством).
Код УКТ ЗЕД є обов’язковим реквізитом для підакцизних товарів та відповідно до Положення № 13 фактично є частиною назви товару.
Питання: Добрий день! Чи можна використовувати ПРРО при оптовій або роздрібній торгівлі пальним?
Відповідь: Згідно з п. 1 ст. 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО із створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Використання ПРРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється.
Питання: Доброго дня! В мене таке питання: як створити каталог номенклатури товарів в ПРРО по зручним для користувача групам з можливістю здійснення пошуку?
Відповідь: Доброго дня! Номенклатуру товарів формує та вводить користувач ПРРО самостійно. Виконання пошуку по назві товару або її частині реалізовані в безкоштовному рішенні ДПС. Користувач ПРРО може самостійно виконати налаштування груп товарів для пошуку.
Наразі база номенклатури товарів містить такий перелік даних: внутрішній код товару (послуги), штриховий код товару (послуги) код товару за УКТЗЕД, код послуги за ДКПП, найменування товару, код одиниці виміру, найменування одиниці виміру, ціна (грн), ПДВ – літера, ПДВ – ставка (%), збір – літера, збір – ставка (%).
Поля, за якими здійснюється пошук – внутрішній код товару (послуги), штриховий код товару (послуги), найменування товару.
Питання: Доброго дня! В мене таке питання: як налаштувати друк чеків при використанні у господарській діяльності ПРРО?
Відповідь: Доброго дня! Безкоштовний ПРРО дозволяє друк фіскальних чеків на різних пристроях.
Процедуру налаштування друку описано в керівництві користувача, що знаходиться в складі архівного файлу разом з програмним забезпеченням для завантаження.
Питання: Доброго дня! ПРРО неможливо використовувати на операційній системі IOS (для iPhone), чи буде доопрацьовано програмне забезпечення ?
Відповідь: Доброго дня! Так, розробку безкоштовної версії ПРРО, застосовану для операційної системи IOS, завершено. Її буде надано для експлуатації після завершення дозвільних процедур.
Питання: Добрий день! Скажіть, будь ласка, який порядок використання кваліфікованих електронних підписів фізичних осіб – підприємців та їх найманих працівників при застосуванні ПРРО?
Відповідь: Доброго дня! Кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) в ПРРО має використовуватись з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
В ПРРО може використовуватись КЕП лише тих осіб, дані про сертифікати електронних підписів яких внесені до Реєстру ПРРО, та які є дійсними на момент проведення розрахункової операції.
Подання даних про сертифікати електронних підписів, що використовуються в ПРРО, здійснюється з дотриманням пункту 7 розділу ІІ Порядку № 317.
Суб’єкт господарювання надсилає до ДПС Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формою J/F1391801 з інформацією про ідентифікатор ключа сертифікату, який використовується для підпису, у тому числі щодо особи, якій надані повноваження проводити розрахункові операції.
Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру ПРРО.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
В облдержадміністрації відбулося засідання
міжвідомчої регіональної робочої групи
Днями у Дніпропетровській обласній державній адміністрації відбулося засідання міжвідомчої регіональної робочої групи щодо боротьби із нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним на території Дніпропетровської області.
У засіданні прийняли участь начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Чуб Ганна та заступник начальника управління – начальник відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Первой Андрій.
Міжвідомча регіональна робоча група створена з метою протидії незаконному обігу пального та боротьби із нелегальним обігом фальсифікованих, незаконно виготовлених нафтопродуктів, для забезпечення додержання суб’єктами, які здійснюють торгівлю пальним, сплати податків, виконання законодавчих вимог, щодо будівництва, безпеки праці, екології, санітарних та інших норм. До її складу входять представники ГУ ДФС, ГУ ДПС, УСБУ, ГУНП, УСР, ГУ ДСНС, обласної прокуратури, ГУ Держгеокадастр, екологічної інспекції, ДАБІ, ГУ Держпраці у Дніпропетровській області, Антимонопольного комітету, органів місцевого самоврядування, Нафтогазової асоціації України та структурних підрозділів ОДА.
Міжвідомча робоча група здійснює відпрацювання АЗС за переліком, доведеним Нафтогазовою Асоціацією України.
Робота щодо боротьби з нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним на території Дніпропетровської області продовжується.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Бізнесу Дніпропетровщини актуально
про податкове законодавство на онлайн семінарі
Днями, за організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) та КП Дніпропетровської обласної ради «Центр підтримки малого та середнього бізнесу» у форматі онлайн проведено семінар з представниками бізнесу Дніпропетровщини.
Захід відбувся за участі в. о. заступника начальника ГУ ДПС Леонова Валерія; директора КП Дніпропетровської обласної ради «Центр підтримки малого та середнього бізнесу» Шевченко Миколи, а також заступника начальника управління – начальника відділу адміністрування податку на прибуток, неприбуткових установ і організацій та спрощеної системи оподаткування управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС Бохан Вікторії; заступника начальника управління – начальника відділу пресслужби та адміністрування субсайту організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС Осипової Манушак; заступника начальника управління – начальника відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Первого Андрія; заступника начальника відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС Дудника Романа; головного державного ревізора інспектора відділу адміністрування податку на додану вартість управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС Глухої Тетяни; представників КП Дніпропетровської обласної ради «Центр підтримки малого та середнього бізнесу» та бізнес-спільноти Дніпропетровщини.
Семінар відкрив Леонов Валерій, який привітав учасників і подякував присутнім за їх відгук і підтримку дистанційного спілкування.
«Кожний рік супроводжується широким спектром новацій у податковому законодавстві. Не є виключенням і 2021 рік. Сьогодні будуть розглядатись актуальні питання податкового законодавства з урахуванням побажань присутніх.
На наш погляд, створена чітка інформаційна платформа для комунікації між податківцями та бізнесом. І як наслідок є позитивні результати після проведення таких заходів. Впевнений, що семінар пройде у форматі конструктивного діалогу, буде корисним і кожен отримає відповіді на нагальні питання», – зазначив в. о. заступника начальника ГУ ДПС.
На заході розглядались важливі питання, пов’язані із зупиненням податкових накладних, деякими особливостями заповнення Таблиці даних платника податку на додану вартість.
Учасників семінару ознайомлено з порядком застосування суб’єктами господарювання РРО та програмних РРО, перевагами програмних РРО.
Приділено увагу ліцензуванню роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, запровадженого з 01.01.2021, порядку отримання ліцензій на право зберігання пального, а також розглядались питання щодо наслідків відсутності таких ліцензій.
Шевченко Микола позитивно оцінив розвиток комунікацій, направлених на зміцнення партнерських відносин між податковою службою і представниками бізнесу регіону, подякував за організацію онлайн семінару та висловив побажання проводити такі семінари і надалі.
Узагальнюючи результати заходу, слід зазначити, що традиція взаємодії податківців з представниками бізнесу є дієвим інструментом реалізації ефективних відносин між податковою службою і платниками податків. Результатом цього є створення сприятливого податкового клімату для забезпечення сумлінної сплати податків.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Реєстрація та використання РРО/ПРРО в господарській діяльності суб’єктів господарювання»
У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» заступником начальника управління – начальником відділу обліку платників та об’єктів оподаткування, ведення реєстрів управління електронних сервісів Світланою Пономарьовою на тему «Реєстрація та використання РРО/ПРРО в господарській діяльності суб’єктів господарювання»:
Питання: Добрий день! Скажіть, будь ласка, в яких випадках при проведенні розрахункових операцій через РРО/ПРРО суб’єкти господарювання повинні програмувати коди УКТ ЗЕД?
Відповідь: Доброго дня! Пунктом 11 статті 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Реквізити фіскального касового чека на товари (послуги) визначено п. 2 розділу 2 Положення про форму і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350 (далі – Положення № 13).
Згідно з абзацом восьмим п. 2 розділу 3 Положення № 13 фіскальний касовий чек на товари (послуги) має містити, зокрема, код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством).
Код УКТ ЗЕД є обов’язковим реквізитом для підакцизних товарів та відповідно до Положення № 13 фактично є частиною назви товару.
Питання: Добрий день! Чи можна використовувати ПРРО при оптовій або роздрібній торгівлі пальним?
Відповідь: Згідно з п. 1 ст. 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО із створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Використання ПРРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється.
Питання: Доброго дня! В мене таке питання: як створити каталог номенклатури товарів в ПРРО по зручним для користувача групам з можливістю здійснення пошуку?
Відповідь: Доброго дня! Номенклатуру товарів формує та вводить користувач ПРРО самостійно. Виконання пошуку по назві товару або її частині реалізовані в безкоштовному рішенні ДПС. Користувач ПРРО може самостійно виконати налаштування груп товарів для пошуку.
Наразі база номенклатури товарів містить такий перелік даних: внутрішній код товару (послуги), штриховий код товару (послуги) код товару за УКТЗЕД, код послуги за ДКПП, найменування товару, код одиниці виміру, найменування одиниці виміру, ціна (грн), ПДВ – літера, ПДВ – ставка (%), збір – літера, збір – ставка (%).
Поля, за якими здійснюється пошук – внутрішній код товару (послуги), штриховий код товару (послуги), найменування товару.
Питання: Доброго дня! В мене таке питання: як налаштувати друк чеків при використанні у господарській діяльності ПРРО?
Відповідь: Доброго дня! Безкоштовний ПРРО дозволяє друк фіскальних чеків на різних пристроях.
Процедуру налаштування друку описано в керівництві користувача, що знаходиться в складі архівного файлу разом з програмним забезпеченням для завантаження.
Питання: Доброго дня! ПРРО неможливо використовувати на операційній системі IOS (для iPhone), чи буде доопрацьовано програмне забезпечення ?
Відповідь: Доброго дня! Так, розробку безкоштовної версії ПРРО, застосовану для операційної системи IOS, завершено. Її буде надано для експлуатації після завершення дозвільних процедур.
Питання: Добрий день! Скажіть, будь ласка, який порядок використання кваліфікованих електронних підписів фізичних осіб – підприємців та їх найманих працівників при застосуванні ПРРО?
Відповідь: Доброго дня! Кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) в ПРРО має використовуватись з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
В ПРРО може використовуватись КЕП лише тих осіб, дані про сертифікати електронних підписів яких внесені до Реєстру ПРРО, та які є дійсними на момент проведення розрахункової операції.
Подання даних про сертифікати електронних підписів, що використовуються в ПРРО, здійснюється з дотриманням пункту 7 розділу ІІ Порядку № 317.
Суб’єкт господарювання надсилає до ДПС Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формою J/F1391801 з інформацією про ідентифікатор ключа сертифікату, який використовується для підпису, у тому числі щодо особи, якій надані повноваження проводити розрахункові операції.
Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру ПРРО.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Щодо розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня
про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН під час дії карантину
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що порядок оскарження рішень контролюючих органів в адміністративному порядку визначено ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Водночас, Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набрав чинності 02 квітня 2020 року, доповнено п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Відповідно до вимог п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) (далі – завершується дія карантину), зупиняється перебіг строків, встановлених ст. 56 ПКУ (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від’ємного значення з ПДВ), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених, зокрема, ст. 56 ПКУ. З першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, перебіг строків, які зупинялися відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, продовжується з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.
Тобто, якщо скарга на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) подана у період з 02 квітня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину або не розглянута станом на 18 березня 2020 року і строк прийняття рішення по такій скарзі припадає на період з 02 квітня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, то прийняття рішення по скарзі поза межами строків визначених ст. 56 ПКУ не призводить до задоволення скарги.
З урахуванням того, що першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, перебіг строків, які зупинилися, продовжується, то комісія центрального рівня має право прийняти рішення щодо розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК) в ЄРПН з першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Щодо розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня
про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН під час дії карантину
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що порядок оскарження рішень контролюючих органів в адміністративному порядку визначено ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Водночас, Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набрав чинності 02 квітня 2020 року, доповнено п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Відповідно до вимог п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) (далі – завершується дія карантину), зупиняється перебіг строків, встановлених ст. 56 ПКУ (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від’ємного значення з ПДВ), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених, зокрема, ст. 56 ПКУ. З першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, перебіг строків, які зупинялися відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, продовжується з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.
Тобто, якщо скарга на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) подана у період з 02 квітня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину або не розглянута станом на 18 березня 2020 року і строк прийняття рішення по такій скарзі припадає на період з 02 квітня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, то прийняття рішення по скарзі поза межами строків визначених ст. 56 ПКУ не призводить до задоволення скарги.
З урахуванням того, що першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, перебіг строків, які зупинилися, продовжується, то комісія центрального рівня має право прийняти рішення щодо розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК) в ЄРПН з першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Інформація для платників податку на прибуток підприємств
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що базова (основна) ставка податку на прибуток підприємств становить 18 відсотків.
Норми встановлені п. 136.1 ст. 136 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Пунктом 136.2 ст. 136 ПКУ визначено, що під час провадження страхової діяльності юридичних осіб – резидентів одночасно із ставкою податку на прибуток, визначеною у п. 136.1 ст. 136 ПКУ, ставки податку на дохід встановлюються у таких розмірах:
► 3 відсотки за договорами страхування від об’єкта оподаткування, що визначається у п.п. 141.1.2 п. 141.1 ст. 141 ПКУ;
► 0 відсотків за договорами з довгострокового страхування життя, договорами добровільного медичного страхування та договорами страхування у межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема договорів страхування додаткової пенсії, та визначених підпунктами 14.1.52, 14.1.52 прим. 1, 14.1.52 прим. 2 і 14.1.116 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Ставки 0, 4, 5, 6, 12, 15, 18 і 20 відсотків застосовуються до доходів нерезидентів та прирівняних до них осіб із джерелом їх походження з України у випадках, встановлених п. 141.4 ст. 141 ПКУ (п. 136.3 ст. 136 ПКУ).
Згідно з п. 136.4 ст. 136 ПКУ під час провадження букмекерської діяльності, азартних ігор (у тому числі казино) одночасно із ставкою податку на прибуток, визначеною у п. 136.1 ст. 136 ПКУ, ставка податку на дохід встановлюється у розмірі:
► 10 відсотків від доходу, отриманого від азартних ігор з використанням гральних автоматів;
► 18 відсотків від доходу, отриманого від букмекерської діяльності, азартних ігор (у тому числі казино), крім доходу, отриманого від азартних ігор з використанням гральних автоматів, зменшеного на суму виплачених виплат гравцю.
Податок на дохід, визначений як об’єкт оподаткування у підпунктах 134.1.2, 134.1.4, 134.1.5 п. 134.1 ст. 134 ПКУ, є частиною податку на прибуток (п. 136.5 ст. 136 ПКУ).
Під час провадження діяльності з випуску та проведення лотерей встановлюється ставка податку на дохід від суми доходів, визначених п.п. 134.1.4 п. 134.1 ст. 134 ПКУ, у розмірі 30 відс. з урахуванням положень п. 48 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ (п. 136.6 ст. 136 ПКУ).
Пунктом 48 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що розмір ставки податку на дохід від операцій з випуску та проведення лотерей, визначений п.п. 14.1.271 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, становить:
► з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року включно – 18 відсотків;
► з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року включно – 24 відсотки;
► з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року включно – 26 відсотків;
► з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року включно – 28 відсотків;
► з 01 січня 2021 року застосовується ставка податку, визначена п. 136.6 ст. 136 ПКУ, у розмірі 30 відсотків.
На період до 31 грудня 2021 року передбачено застосування ставки 0 відсотків для платників податку на прибуток, які відповідають критеріям, визначеним у п. 44 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Про несправність РРО (програмного РРО)
необхідно повідомити контролюючий орган
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 16 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані у разі виявлення несправностей:
► реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), а також пошкодження засобів контролю – протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити центр сервісного обслуговування, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому суб’єкт господарювання зареєстрований платником податків (абзац перший п. 16 ст. 3 Закону № 265);
► програмного РРО – протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами телекомунікацій повідомити про це контролюючий орган, виробника програмного РРО та/або центр сервісного обслуговування (за наявності) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац другий п. 16 ст. 3 Закону № 265).
Згідно з п. 12 розділу ІІ Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 (далі – Порядок № 317), у разі виявлення несправностей програмного РРО або його викрадення чи компрометації особистого ключа суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій направити до контролюючого органу, виробника програмного РРО та/або центру сервісного обслуговування (за наявності) Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (додаток 2 до Порядку № 317).
Нормами Закону № 265 не передбачено відповідальності до суб’єкта господарювання у разі не повідомлення контролюючого органу про виявлення несправностей РРО та/або програмного РРО, а також пошкодження засобів контролю.
При цьому, за непроведення розрахункових операцій через РРО та/або програмного РРО застосовуються фінансові санкції передбачені до п. 1 ст. 17 Закону № 265.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Матеріальна допомога систематичного характеру
надається роботодавцем на оздоровлення: оподаткування ПДФО
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що для цілей розділу IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.
Норми встановлені п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний оподатковуваний дохід (п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ).
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику ПДФО відповідно до умов трудового договору (контракту) (п.п. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Отже, якщо виплата матеріальної допомоги має систематичний характер і така допомога надається всім або більшості працівникам, наприклад, допомога на оздоровлення, при цьому її виплати передбачені положеннями про оплату праці найманих працівників (колективним договором, галузевою угодою тощо), прийнятими згідно з нормами трудового законодавства, то така матеріальна допомога з метою оподаткування прирівнюється до заробітної плати і вся сума такої допомоги включається до загального місячного оподатковуваного доходу платника ПДФО і оподатковується за ставкою 18 %, встановленою п. 167.1 ст. 167 ПКУ, з врахуванням вимог п. 164.6 ст. 164 ПКУ.
Якщо працедавець надає окремим працівникам нецільову благодійну (матеріальну) допомогу за їх заявами у зв’язку з особистими обставинами, яка носить разовий характер, наприклад на вирішення соціально-побутових потреб, то її оподаткування регулюється п. 170.7 ст. 170 ПКУ, згідно з абзацом третім п.п. 170.7.1 п. 170.7 ст. 170 ПКУ якого встановлено, що цільовою є благодійна допомога, що надається під визначені умови та напрями її витрачання, а нецільовою вважається допомога, яка надається без встановлення таких умов або напрямів.
Згідно з абзацом першим п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2021 році – 3 180 гривень).
Сума перевищення допомоги над вказаним розміром включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО на доходи фізичних осіб згідно з п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ і підлягає оподаткуванню у джерела виплати за ставкою встановленою п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відсотків).
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Для отримання ліцензії на виробництво рідин, що використовуються
в електронних сигаретах, необхідно надати документи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що згідно з ст. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями ліцензії, зокрема, на виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах видаються, призупиняються та анулюються органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.
Для отримання ліцензії на право виробництва рідин, що використовуються в електронних сигаретах, суб’єкт господарювання подає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, заяву, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
У такій заяві зазначаються:
► найменування суб’єкта господарювання, код ЄДРПОУ (для фізичних осіб – суб’єктів господарювання – прізвище, ім’я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);
► адреса місця виробництва рідини, що використовується в електронних сигаретах.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»