Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Інформаційний лист № 14. ПДВ і нові коди УКТ ЗЕД відповідно до нового Закону України «Про Митний тариф України»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/429353.html повідомила, що черговий, 14-й випуск інформаційного листа присвячений змінам в адмініструванні ПДВ, пов’язаним з набуттям чинності Закону України від 04 червня 2020 року № 674-IX «Про Митний тариф України», з урахуванням вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
У листі ви дізнаєтеся: на що звернути увагу при застосуванні норм закону; як складати податкову накладну та розрахунок коригування до неї починаючи з 03 липня 2020 року; на які коди УКТ ЗЕД посилатися для цілей звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 64 підрозділу 2 розділу XX Кодексу для ввезення та постачання електромобілів.
Інформаційний лист можна скачати тут:
https://tax.gov.ua/data/material/000/337/429352/Informaciyniy_list_14.pdf
Інформаційний лист № 15. Сплата частини чистого прибутку (доходу) та дивідендів на державну частку: Закон України № 466
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
Темою 15-го інформаційного листа від ДПС стали новації щодо сплати частини чистого прибутку (доходу) та дивідендів на державну частку, передбачені Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», а також Законом України від 16 січня 2020 року № 465-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві».
– Які повноваження мають контролюючі органи щодо адміністрування сплати частини чистого прибутку (доходу) та дивідендів на державну частку?
– Яку звітність мають подавати до контролюючих органів платники частини чистого прибутку (доходу) та платники дивідендів на державну частку?
– Які звітні (податкові) періоди визначені Кодексом для подання Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку та за якою формою він подається?
– Як господарські товариства з державною часткою у статутному капіталі повинні сплачувати грошові зобов’язання за звітний рік?
Відповіді на ці та інші питання читайте в інформаційному листі, який можна скачати тут: https://tax.gov.ua/data/material/000/337/429459/Informaciyniy_list_15.pdf
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/429461.html
Олексій Любченко: Співпраця з МВФ –
один з каталізаторів системних змін служби
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/429400.html проінформувала.
Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко провів робочу зустріч з представниками Міжнародного валютного фонду. Питаннями для обговорення стали відомча реформа ДПС, законодавчі зміни, робота податкової служби з наповнення бюджету та детінізації економіки.
На сьогодні в ДПС активно працюють над впровадженням єдиної юридичної особи. Це важлива інституційна реформа, яка змінює функціонування всієї структури органів податкової служби. Як відзначив Голова ДПС Олексій Любченко, під час підготовки моделі єдиної юридичної особи, плану впровадження та делегування повноважень у податковій керувалися рекомендаціями та пропозиціями МВФ.
«Перш за все, змінено місію податкової служби та пріоритети в роботі. Ми відійшли від позиції, що нібито податкова служба забезпечує надходження до бюджету, як було при попередній місії. Нова місія утверджується в баченні, що ДПС має бути транспарентною, сучасною та технологічною податковою службою, яка надає якісні та зручні послуги платникам, ефективно адмініструє податки, збори та платежі і виявляє нетерпимість до корупції», – розповів Голова Державної податкової служби України.
Жодних незручностей в обслуговуванні, якісний податковий сервіс та ДПС як дієвий орган виконавчої влади з чітко побудованою вертикаллю і розподілом функцій – таких результатів від нової реформи очікують в податковій.
Олексій Любченко також зазначив, що консультативна підтримка міжнародних експертів для податкової служби є важливою. Адже на сьогодні в ДПС вибудовують остаточну модель служби і рекомендації міжнародних фахівців є надзвичайно корисними.
«Ми вдячні представникам Міжнародного валютного фонду за їх підтримку і допомогу. Ваші звіти та рекомендації, які ми отримуємо по завершенню роботи місій МВФ, дозволяють нам почути об’єктивну думку про наші процеси спостерігачами ззовні, тобто незаангажованими фахівцями. Це дає нам можливість звернути увагу на ті процеси, які до цього здавалися зрозумілими та відпрацьованими», – наголосив Олексій Любченко.
Платники податків позитивно оцінюють зміни у податковій сфері. Незважаючи на збільшення у липні цього року індикативних показників з надходжень до бюджету на 2 млрд грн, індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 123,1 відсотка.
Таких результатів, зокрема, вдалося досягти за рахунок ефективних заходів з детінізації економіки та руйнуванню схем з ухилення від оподаткування.
Велику увагу наразі в податковій приділено і розвитку корпоративної культури. На думку керівника податкової служби, змінити негативний імідж податківця не можливо без системних змін у ставленні до своїх обов’язків самих податківців. Цього неможливо досягти без очищення від корупційних проявів. Партнерські відносини між податковою і бізнесом мають будуватися на взаємній повазі. Саме тому зараз проводиться робота з працівниками Центрів обслуговування платників з метою підвищення культури спілкування та рівня обслуговування платників податків.
Голова ДПС висловив вдячність та сподівання на перспективну роботу з огляду на те, що до команди експертів МВФ приєдналися Дейв Хартнетт та Майкл О’Греді, колишні керівники податкових служб Великої Британії та Ірландії. Їх досвід роботи на найвищих керівних посадах податкових служб їх країн дає підстави сподіватися на повне порозуміння щодо викликів та можливостей інституційної реформи ДПС, яка наразі впроваджується.
У свою чергу представники МФВ відзначили позитивні зміни у роботі служби за останні місяці. За їх словами, вони вражені послідовністю кроків податкової служби та виваженої внутрішньосистемної політики, орієнтованої на досягнення результату.
Міжнародні експерти, зокрема, висловили готовність надавати українським податківцям консультативну допомогу в процесах функціонування служби. Також звернуто увагу на необхідності дотримання високого рівня обслуговування платників, якісного адміністрування податків та впровадження ІТ-технологій.
Відкритість. Доступність. Прозорість
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України відкрита до інформаційного співробітництва з платниками податків, засобами масової інформації, органами державної влади та місцевого самоврядування, іншими установами та організаціями.
Служба здійснює інформаційну взаємодію з понад 50 органами державної влади, у тому числі з правоохоронними органами, та забезпечує передачу більше 150 наборів даних з інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС.
Варто зазначити, що Державна податкова служба України – серед відомств, що є абсолютними лідерами по відкритості. ДПС здійснює постійне оновлення наборів даних у формі відкритих даних на Порталі відкритих даних Єдиного державного вебпорталу відкритих даних (https://data.gov.ua/organization/tax) та на офіційному вебпорталі ДПС (http://tax.gov.ua/datasets.php?q=).
На цих інформаційних ресурсах податкова служба оновлює 41 основний набір даних. Завдяки їх оприлюдненню користувачі інформаційних ресурсів можуть вільно використовувати та поширювати інформацію з відповідних реєстрів.
За останні 3 місяці ДПС реалізовано та реалізовується більше ніж 10 проєктів з надання доступу правоохоронним органам до інформації з інформаційних ресурсів ДПС, як у вигляді обміну даними, так і доступу до ІТС ДПС у режимі реального часу.
Також тимчасовій слідчій комісії (ТСК) систематично надається інформація та організовано автоматизовані робочі місця для роботи в ІТС ДПС.
У результаті реалізації таких проєктів правоохоронні органи та ТСК володіють та володітимуть відповідно обсягом інформації, що надаватиме можливість повного оперативного контролю за поточним адмініструванням податків.
На сьогодні ДПС щоденно обробляється понад 40 тис. запитів. З Державного реєстру фізичних осіб – платників податків протягом 2020 року надано більше 6 млн повідомлень на запити, що надходять у рамках інформаційного співробітництва.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/429471.html
Дистанційні комунікації – основний формат спілкування
платників ПДВ з податківцями Дніпропетровщини
Питання зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) є одними з актуальніших для платників ПДВ.
На Дніпропетровщині фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) та управлінь, які утворені на правах відокремлених підрозділів ГУ ДПС (далі – теруправління), з метою надання роз’яснень платникам ПДВ деяких положень постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», проведено ряд чергових зустрічей з представниками бізнесу у режимі он-лайн.
Зустрічі проводились протягом липня – серпня поточного року за темою «Зупинення податкових накладних, деякі особливості заповнення Таблиці даних платника податку на додану вартість».
У заходах прийняли участь представники таких теруправлінь: Кам’янського (28.07.2020), Правобережного (29.07.2020), Нікопольського (04.08.2020), Криворізького південного (05.08.2020) та Криворізького північного (11.08.2020).
Від ГУ ДПС долучились до заходів начальник управління комунікацій ГУ ДПС Осипова Манушак; заступник начальника управління – начальник відділу пресслужби управління комунікацій ГУ ДПС Комліченко Любов; начальник відділу досудового врегулювання спорів управління правового забезпечення ГУ ДПС Кабак Сергій; начальник відділу перевірок інших галузей економіки управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС Дядченко Юлія; головний державний ревізор-інспектор відділу організації роботи боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, аналітичної роботи та ведення баз даних управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДПС Курило Сергій.
Фахівцями податкової під час спілкування з’ясовані найбільш проблемні питання, які виникають у платників ПДВ під час реєстрації податкових накладних в ЄРПН, та надані роз’яснення стосовно причин зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, дій суб’єктів господарювання у таких ситуаціях, особливостей заповнення Таблиці даних платника податку на додану вартість та надання пояснень про фінансово-господарську діяльність платника ПДВ.
Зустрічі проходили у форматі конструктивного діалогу і зворотнього зв’язку, адже органи податкової служби завжди відкриті до спілкування з платниками.
Представники бізнесу висловили подяку за організовані заходи та підтримали ініціативу проведення і у подальшому таких зустрічей для розгляду нагальних питань, що виникають у суб’єктів господарювання під час проведення діяльності.
На Дніпропетровщині 330 мешканців задекларували
понад мільйонні статки
За сім місяців поточного року громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 40 тисяч 210 декларацій про майновий стан і доходи за 2019 рік. Загальна сума задекларованого громадянами доходу становить 4 млрд 822,4 млн грн, що на 424,2 млн грн більше, ніж за минулий рік.
Сума задекларованого до сплати податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) становить 174,1 млн грн, що у порівнянні з минулим роком на 71,1 млн грн більше. Сума задекларованого військового збору, що підлягає сплаті до бюджету, становить 25,4 млн гривень, тобто на 11,4 млн грн більше, ніж у минулому році.
Побільшало у нашому регіоні і офіційних мільйонерів.
Так, доходи у сумі понад 1 млн грн задекларували 330 мешканців нашої області, це на 29 громадян більше, ніж у минулому році. Загальна сума задекларованого ними доходу складає 3 млрд 115,6 млн грн, що на 489,6 млн грн більше, ніж у 2019 році.
«На сьогодні правом на отримання податкової знижки скористались 4 930 громадян. При цьому, сума ПДФО, що підлягає поверненню з бюджету, складає 12,5 млн гривень. Громадяни, які бажають реалізувати своє право на отримання податкової знижки за 2019 рік, можуть подати до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації декларацію про майновий стан і доходи протягом усього 2020 року», – повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Каліногорська Вікторія.
Також вона звернула увагу, що фізичні особи, які задекларували отримані впродовж минулого року доходи, зобов’язані до 1 жовтня поточного року сплатити суму самостійно визначених податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору.
З 12.08.2020 суб’єктами державної реєстрації забезпечується прийом документів, що подаються для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 07.08.2020 набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 06.08.2020 № 2659/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 14 липня 2020 року № 2409/5» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 07.08.2020 за № 754/35037) (далі – Наказ № 2659/5).
Так, відповідно до Наказу № 2659/5З з 12.08.2020 суб’єктами державної реєстрації забезпечується прийом документів, що подаються для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань в паперовій формі, з видачею опису, складеного без використання засобів Єдиного державного реєстру та без зазначення коду доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації.
Здійснення дій, визначених пунктами 2 – 10 частини другої статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», за такими документами здійснюється за допомогою оновленого програмного забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань у визначений законом строк, перебіг якого розпочинається з 23 год. 59 хв. 16 серпня 2020 року, якщо більш ранній термін не визначено в оголошенні, розміщеному на вебсайті Міністерства юстиції України.
Наказ № 2659/5 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 07.08.2020 № 61.
Закон України №466:
зміни щодо проведення документальних позапланових перевірок
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема стосовно проведення документальних перевірок.
Так, з 23.05.2020 відповідно до внесених змін підставами для проведення документальної позапланової перевірки є, зокрема:
► неподання платником податків в установлений законом термін податкової декларації, розрахунків, звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до п. 39.4 ст. 39 ПКУ, якщо їх подання передбачено законом (п.п. 78.1.2 п. 78.1 ст. 78 ПКУ);
► отримання інформації, що свідчить про ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік (п.п. 78.1.22 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).
Крім того, з 23.05.2020 виключено п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, згідно з яким документальна позапланова перевірка проводилась контролюючим органом на підставі отриманого судового рішення (слідчого судді) про призначення перевірки, винесене ним відповідно до закону.
З 01.07.2020 також підставою для проведення документальної позапланової перевірки буде отримання контролюючим органом після проведення документальної планової перевірки або документальної позапланової перевірки інформації та/або документів від іноземних державних органів, які стосуються питань, що були охоплені під час попередніх перевірок платника податків та свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки (п.п. 78.1.21 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).
З 01.01.2021 документальна позапланова перевірка може бути проведена у разі, якщо платником податків подано в установленому порядку контролюючому органу заперечення до акта перевірки в порядку, визначеному п. 86.7 ст. 86 ПКУ, або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі якщо платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об’єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження (оновлений п.п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).
Сплата єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність та членами фермерських господарств
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Норми встановлені абзацом третім частини 8 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Разом з тим, при визначенні бази нарахування єдиного внеску за звітний рік згідно з приписами абзацу другого пункту 3 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами (далі – Інструкція) сума отриманого доходу (прибутку), яка зазначена в декларації про майновий стан і доходи, розподіляється на кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник єдиного внеску, та відображається у Звіті про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами (далі – Порядок № 435).
Члени фермерських господарств зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини 8 ст. 9 Закону № 2464).
Відповідно до підпункту 1 пункту 6 розділу IV Інструкції, обчислення сум єдиного внеску членами фермерських господарств здійснюється після отримання частки розподіленого доходу (прибутку) від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році, який підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При визначенні доходу (прибутку), з якого сплачується єдиний внесок, враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник єдиного внеску.
Обчислені суми єдиного внеску відображаються у Звіті згідно з додатком 5 до Порядку № 435.
Отже, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерських господарств сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Про алгоритм розрахунку податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО на суму витрат, понесених за навчання
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що порядок застосування податкової знижки визначений ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Підпунктом 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.
Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності (п. 164.6 ст. 164 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, алгоритм нарахування податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО на суму витрат, понесених за навчання, за наслідками звітного податкового року розраховується наступним чином:
♦ визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму ПСП за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП, утриманого ПДФО фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця);
♦ на підставі підтверджувальних документів визначається сума (вартість) витрат платника ПДФО – резидента, дозволених до включення до податкової знижки;
♦ розраховується сума ПДФО на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку: з суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік віднімається сума ПДФО, визначена як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником ПДФО витрат на оплату за навчання, та ставки ПДФО.
При цьому відповідно до п. 179.8 ст. 179 ПКУ сума, що має бути повернута, зараховується на банківський рахунок платника ПДФО, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.
Перехід права власності на об’єкт нерухомості від одного власника до іншого протягом року: обчислення суми податку на нерухоме майно,
збільшеної на 25 тисяч гривень
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що за наявності у власності платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває, зокрема у власності фізичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. метрів. (для квартири) та/або 500 кв. метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), збільшується на 25 000 грн на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
Норми встановлені п.п. 266.7.11 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
У разі переходу права власності на об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частку, від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року сума податку, збільшена на 25 000 грн на рік за загальну площу такого об’єкту (його частки), що перевищує 300 кв. метрів (для квартири) та/або 500 кв. метрів (для будинку), обчислюється контролюючими органами для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений будинок, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності за формулою:
(Сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1
п. 266.7 ст. 266 ПКУ) + (25 000 грн/12 х Кміс), де:
Кміс – кількість місяців володіння об’єктом житлової нерухомості.