Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Ми в інтернет-просторі
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
04.11.2020
ДПС спрощено та прискорено процес зняття з обліку ФОПів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державна податкова служба України активізувала роботу щодо зняття з обліку фізичних осіб – підприємців, які припинили підприємницьку діяльність.
Так, станом на сьогодні близько 452 тис. платників податків – фізичних осіб, які не здійснювали підприємницьку або незалежну професійну діяльність та не мають податкових ризиків, очікують зняття з податкового обліку більше трьох років.
Для оптимізації процесу зняття з обліку без проведення перевірки ФОПів, які фактично не здійснювали господарську діяльність, ДПС затверджено методичні рекомендації. Це спрощує та прискорює механізм припинення діяльності таких платників.
У рекомендаціях визначено механізм організації роботи комісій з розгляду питань доцільності/недоцільності проведення перевірок фізичних осіб та форму висновку доперевірочного аналізу щодо недоцільності проведення перевірки.
За два останні тижні вересня 2020 року більше 8 тис. фізичних осіб зняті з обліку в контролюючих органах без проведення документальних перевірок.
Робота зі зняття з податкового обліку платників податків – фізичних осіб, які подали заяви на припинення та не мають боргів перед державою, триває.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/439590.html
На Дніпропетровщині платники сплатили
до місцевих бюджетів 362,2 млн грн акцизного податку
За десять місяців поточного року до місцевих бюджетів надійшло 362,2 млн грн акцизного податку з роздрібної реалізації, що складає 110,3 відсотків доведеного завдання.
Так, у Дніпропетровській області станом на 01.11.2020 року діє 16 894 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального по 7 174 суб’єктам господарської діяльності. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року загальна кількість виданих ліцензій збільшилась на 2 921.
Серед яких щодо роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 7 466 ліцензій, на тютюнові вироби – 6 338, на право роздрібної торгівлі пальним – 609 ліцензій та 2 487 ліцензій на зберігання пального.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області ведеться систематичний контроль за своєчасністю сплати суб’єктами підприємницької діяльності за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального.
Так, з початку 2020 року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 1 886 ліцензій З них на право торгівлі алкогольними напоями – 1088; тютюновими виробами – 7704 роздрібної торгівлі пальним – 14; на зберігання пального – 14.
Анульовано з початку 2020 року 1 812 ліцензій, з яких 74 – за продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.
Затверджено нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Кабінет Міністрів України постановою від 29 жовтня 2020 року № 1037 «Деякі питання маркування марками акцизного податку тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Постанова № 1037) затвердив:
► нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів
► зразки марок акцизного податку для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва.
Нові зразки запроваджуються 01.01.2021.
Постановою № 1037 також внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів».
Постанова № 1037 опубліковано в офіційному виданні «Урядовому кур’єрі» від 03.11.2020 № 213 та розміщено на Урядовому порталі «Єдиний вебпортал органів виконавчої влади України» за посиланням
https://www.kmu.gov.ua/npas/deyaki-pitannya-markuvannya-markami-akciznogo-podatku-tyutyunovih-virobiv-i-ridin-shcho-vikoristovuyutsya-v-elektronnih-sigaretah-i291020-1037
Внесено зміни у назви стандартів бухгалтерського обліку
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що Міністерство фінансів України наказом від 29.09.2020 № 588 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» (далі – Наказ № 588) (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.10.2020 за № 1020/35303) вніс зміни до більшості Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (далі – П(С)БО).
Наказом № 588 у назви 25-ти стандартів бухгалтерського обліку додано слово «національні».
Також внесено певні уточнення та доповнення до НП(С)БО, а саме: до НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність» та НП(С)БО 17 «Податок на прибуток».
Так, у П(С)БО 17 уточнено, що відстрочені податкові активи та відстрочені податкові зобов’язання відображаються в балансі окремими статтями необоротних активів і довгострокових зобов’язань за недисконтованою сумою, що підлягає відшкодуванню або сплаті.
З НП(С)БО 25 виключено згадку про заборгованість засновників з формування статутного капіталу зі статті «Поточна дебіторська заборгованість». Крім того, уточнено, що у статті «Неоплачений капітал» відображається сума заборгованості власників (учасників) за внесками до статутного капіталу. Суми за цією статтею вираховуються під час визначення підсумку власного капіталу.
Форму № 1-мс після позиції «Нерозподілений прибуток (непокритий збиток)» доповнили новою позицією «Неоплачений капітал».
Відповідно мікропідприємства отримають нову форму Балансу за ф. №1-мс та після її набрання чинності саме її мають заповнювати.
Наказ № 588 опубліковано у бюлетені «Офіційному віснику» від 03.11.2020 № 86 і він набрав чинності також 03.11.2020.
До уваги платників: електронний цифровий підпис діє до 07.11.2020!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує,що 07.11.2018 набув чинності оновлений Закон України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155), який ввів поняття нового, більш захищеного електронного підпису – кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та скасував поняття електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).
Законом № 2155 було введено поступовий перехід на КЕП. Згідно із частиною 5 розділу VII Закону № 2155 платники податків мали можливість повноцінно використовувати ЕЦП протягом двох років з моменту набуття чинності нових норм та замінити ЕЦП на КЕП у зручний для себе час, щоб з 07.11.2020 і у подальшому підписувати електронні документи і звітність.
Якщо платником було отримано електронний підпис до 07.11.2018, то такий ЕЦП припиняє свою дію 07.11.2020. У цьому випадку необхідно отримати актуальний КЕП, звернувшись до надавача електронних довірчих послуг.
Якщо отримано електронний підпис після 07.11.2020, то необхідно впевнитися у тому, що це КЕП, щоб і надалі комфортно продовжувати свою роботу після 07.11.2020.
Оскільки КЕП є електронним файлом, для його зберігання потрібен фізичний носій. Відповідно до норм Закону № 2155 такий носій має назву «засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки», який є:
► звичайним пристроєм, на якому створюється та зберігається КЕП (будь-який флеш-накопичувач, жорсткий диск комп’ютера тощо), згідно з п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155 він називається простим засобом КЕП;
► пристрій із вбудованими апаратно-програмними засобами, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, копіювання чи ознайомлення з параметрами особистого ключа. Даний пристрій є захищеним носієм особистих ключів та відповідає умовам п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 749. Прикладом такого носія є токен.
В якому вигляді має зберігатися КЕП, залежить від виду діяльності суб’єкта господарювання.
Так, згідно з вимогами абзацу. 2 ч. 2 ст. 17 Закону № 2155, з 07.11.2020 зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов’язані наступні суб’єкти:
◄ представники органів державної влади;
◄ представники органів місцевого самоврядування;
◄ працівників державних установ, підприємств, організацій;
◄ нотаріуси;
◄ державні реєстратори та суб’єкти, що виконують їхні обов’язки згідно з уповноваженням держави.
Використання програмних РРО має переваги перед класичними
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 01.08.2020 суб’єкти господарювання можуть здійснювати готівкові розрахунки із споживачами застосовуючи програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – програмний РРО).
Програмне забезпечення, яке фактично є програмним РРО, можна безкоштовно скачати з сайту ДПС і встановити на свій пристрій. Безкоштовною є не тільки сама програма, але і її підтримка. Допомогу з питань реєстрації та застосування ПРРО можна отримати в Центрах обслуговування платників.
Використання програмних РРО мають переваги перед класичними РРО, а саме:
► за допомогою різних гаджетів (програмне забезпечення можна скачати на смартфон, планшет, комп’ютер тощо);
► швидка та зручна реєстрація програмного РРО через Електронний кабінет;
► можливість використання режиму «офлайн»;
► відсутність необхідності ведення книг обліку розрахункових операцій;
► електронні чеки замість паперових.
Нагадуємо, що Інструкції з встановлення та налаштування програмного РРО розміщено за посиланнями:
https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy-/
https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/fiskalniy-dodatok-prrosto/
Інструкції щодо заповнення реєстраційної форми та повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа розміщено за посиланням
https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/instruktsii-schodo-zapovnennya-form/
Про зміну особистих даних необхідно повідомити контролюючий орган
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні особи – платники податків у разі зміни особистих даних, а саме: місця проживання (податкової адреси), прізвища, імені, по батькові, тощо, зобов’язані інформувати контролюючі органи.
Про зміну таких даних, фізичні особи повідомляють податкову шляхом подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (форма № 5 ДР) або Заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта (форма № 5 ДРП).
Заява за ф. № 5ДР або Заява за ф. № 5ДРП подається особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу.
Крім того, фізичні особи, які отримали електронний цифровий підпис, можуть повідомити податкові органи про зміну особистих даних, скориставшись сервісом ДПС України Електронний кабінет.
Довідково: податковою адресою фізичної особи – платника податків визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п. 45.1 ст. 45 Податкового кодексу України).
Електронний кабінет – сервіс ДПС для отримання послуг в режимі он-лайн
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що доступ до відкритої (загальнодоступної) частини Електронного кабінету мають усі користувачі без використання електронних довірчих послуг.
Доступ до приватної частини (особистого кабінету) надається користувачам після проходження електронної ідентифікації за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації та відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги», Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 749.
Відкрита (загальнодоступна) частина Електронного кабінету забезпечує можливість отримання користувачем інформації, яка відповідно до законодавства є відкритою та підлягає оприлюдненню.
Приватна частина (особистий кабінет) Електронного кабінету забезпечує надання платнику податків послуг, перелік яких визначено пунктом 421.2 ст. 421 глави 1 розділу II Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Усі подані платником податків документи, звернення, заяви, листи відображаються у приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету та завантажуються до інформаційних ресурсів ДПС.
Користувачами Електронного кабінету є:
● відкритої частини:
♦ фізичні та юридичні особи, які мають вільний доступ до мережі Інтернет;
● приватної частини (особистого кабінету):
♦ платники податків, які здійснили вхід після проходження електронної ідентифікації за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації та відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги»;
♦ уповноважені посадові особи державних органів, визначених відповідно до спільних наказів, укладених договорів (угод, протоколів) про інформаційну взаємодію між ДФС та державними органами, які здійснили вхід після проходження електронної ідентифікації за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації та відповідно до вимог Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 749 (далі – уповноважені особи).
Для забезпечення взаємодії з контролюючими органами засобами Електронного кабінету користувачі безпосередньо або через відповідальних осіб такого користувача (директор/бухгалтер/ особа, яка має право підпису) здійснюють вхід шляхом авторизації такого користувача.
Платник податків під час проходження електронної ідентифікації зазначає свою електронну адресу, підтверджує правильність своїх ідентифікаційних даних та визначає спосіб взаємодії з контролюючими органами.
За достовірність відомостей, зазначених під час електронної ідентифікації, відповідає користувач.
Після електронної ідентифікації особи платник податків має право доступу до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету, яка є індивідуальною персоніфікованою веб-сторінкою користувача.
Послуги засобами Електронного кабінету уповноваженим особам надаються виключно з метою виконання прав та обов’язків, покладених на державні органи відповідно до законодавства.
Надання послуг засобами Електронного кабінету уповноваженим особам здійснюється шляхом формування та направлення такими особами до ДПС запитів і надання відповідей на такі запити.
Перелік інформації, строки її надання, форми та електронні формати запитів (відповідей) визначаються ДПС спільно з державними органами (оформлюються угодами, протоколами в установленому законодавством порядку).
Для забезпечення контролю за роботою та адміністрування Електронного кабінету технічному адміністратору надається право перегляду журналу всіх дій (подій), що відбуваються в Електронному кабінеті, включаючи, зокрема, фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через Електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в Електронному кабінеті, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу.
Платникам податків та уповноваженим посадовим особам державних, у тому числі контролюючих, органів надається право перегляду журналу всіх дій (подій), що відбуваються у приватній частині Електронного кабінету (особистому кабінеті), включаючи, зокрема, фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через Електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в Електронному кабінеті, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу.
Платник податків має право в будь-який момент відмовитися від електронної форми взаємодії з контролюючим органом шляхом надіслання повідомлення про відмову через Електронний кабінет за формою заяви про припинення дії договору про визнання електронних документів згідно з додатком 3 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.
Починаючи з дня, що настає за днем надіслання такого повідомлення, взаємодія платника податків з контролюючим органом в електронній формі припиняється і здійснюється в загальному порядку, встановленому ПКУ.
Податкова знижка за витратами на надання медичної допомоги з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), суму коштів або вартість майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відс. суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
Норми встановлені п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
Законом України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набрав чинності 18.03.2020, внесено зміни, зокрема, до п. 11 підрозділу 1 розділу XX «Інші перехідні положення» ПКУ, згідно з якими за результатами 2020 року, при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень ст. 166 ПКУ, сума коштів або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом карантину, що запроваджений Кабінетом Міністрів України у порядку, встановленому законом, на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), включається до податкової знижки у повному обсязі без урахування обмежень, визначених п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
Нагадуємо, що платники скористатись правом на податкову знижку за результатами 2019 року можуть до кінця поточного року. Для цього таким платникам необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи по 31 грудня 2020 року включно.