Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Ми в інтернет-просторі
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
25.11.2020
У ДПС презентували посібник для нових працівників – Зручнобук
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державною податковою службою України спільно з Київською школою економіки (KSE) 20 листопада проведено публічний захід на тему: «Take it easy. Зручнобук: посібник про державну службу».
Захід відбувся у форматі онлайн на платформі «Zoom». У ньому взяли участь працівники підрозділів кадрового забезпечення та розвитку персоналу органів ДПС, експерти EU4PFM з питань HR, представники Мінфіну та НАДС, студенти Київської школи економіки (KSE) та студенти вищих навчальних закладів.
У своєму виступі директор Департаменту кадрового забезпечення та розвитку персоналу ДПС Лариса Ящук розповіла про основні виклики та досягнення ДПС у сфері HR за останні півроку, а також плани на майбутнє.
Зокрема, у Державній податковій службі України затверджено HR-стратегію та План заходів щодо її реалізації. Крім того, ДПС розроблено проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Порядку проведення стажування громадян з числа молоді, які не перебувають на посадах державної служби, в апараті Державної податкової служби України», який направлено на реєстрацію до Міністерства юстиції України, а також розроблено проєкт програми адаптації новоприйнятих працівників та кроки щодо її реалізації.
Під час заходу експерти EU4PFM представили Зручнобук. Це зручний посібник, який зможе надати відповіді на більшість питань нового працівника та буде для нього корисним та зручним навігатором у ДПС. Зручнобук розроблено Київською школою економіки, за підтримки Уряду Німеччини та GIZ Ukraine та у співпраці з EU4PFM та Державною податковою службою України для покращення періоду адаптації нових працівників, які вперше у державному секторі.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/442292.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Нові сервіси в InfoTAX
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/442289.html повідомила наступне.
Користувач InfoTAX можуть просто та швидко отримати інформацію з Системи електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) про:
► суми, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
► суми залишку на електронному рахунку Казначейства.
На сьогодні InfoTAX надає 16 сервісів, до яких під’єдналося понад 5,5 тисяч користувачів.
ДПС продовжує працювати над створенням нових сервісів для зручності і комфорту при взаємодії платників з податковими органами.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
З початку року податкова служба надала 4 млн адміністративних послуг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома.
У січні – жовтні 2020 року Державна податкова служба надала майже 4 млн адміністративних послуг платникам податків.
Найбільш запитуваними серед 126 адміністративних послуг, які надає податкова, стали, зокрема, видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Протягом січня – жовтня було надано 1,1 млн таких послуг.
Понад 1,1 млн платників отримали відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.
Отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів, що контролюються податковими органами, також актуально для платників податків. Так, з початку року було надано майже 294,3 тис. таких довідок.
Крім того, з початку 2020 року було зареєстровано 293,9 тис. платників єдиного податку та надано понад 279,6 витягів з реєстру платників єдиного податку.
Також запитуваною з боку суб’єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. У січні – жовтні надано 253,7 тис. таких послуг.
Для інформаційної підтримки та допомоги платникам податків щодо стану обробки податкової звітності, реєстрації податкових накладних та функціонування електронних сервісів функціонує Контакт-центр ДПС (0 800 501 007). За січень – жовтень 2020 року фахівцями Контакт-центру надано понад 136,4 тис. консультацій із зазначених питань.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/442260.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Перенесення строків звітування про підзвітні рахунки (FATCA)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Листом від 12 листопада 2020 року Служба внутрішніх доходів США повідомила Міністерство фінансів України про перенесення для України строку подання звітів про підзвітні рахунки за звітні періоди з 2014 року по 2019 рік на 30 вересня 2021 року.
Враховуючи зазначене та положення пункту 69.8.3 статті 69 Податкового кодексу України фінансові агенти мають подати до ДПС України через систему IDES звіти про підзвітні рахунки за 2020 рік та інформацію, яка стосується звітних періодів з 2014 по 2019 роки, до 01 вересня 2021 року.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/baneryi/fatca/povidomlennya/442123.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Для рієлтерів Дніпровського регіону проведено вебінар
Днями, за організацією Дніпровського Відділення Спілки Фахівців з Нерухомості України (далі – ДРВ СФНУ) та Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) проведено зустріч у форматі вебінару під назвою «ДІАЛОГИ» для фізичних осіб – підприємців, які займаються підприємницькою діяльністю у сфері надання рієлтерських послуг.
У вебінарі прийняли участь Несин Віктор – Президент СФНУ, Заіка Валерій – керівник ДРВ СФНУ, Коваленко Олена – Радник Президента СФНУ та інші представники ДРВ СФНУ – рієлтери Дніпропетровської області, а також виконуюча обов’язки заступника начальника управління – начальник відділу адміністрування єдиного внеску, аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску ГУ ДПС Тетяна Медведовська, Коваленко Мирослава – головний державний ревізор-інспектор відділу адміністрування єдиного внеску, аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску управління податкового адміністрування ГУ ДПС.
Захід відкрила заступник начальника управління – начальник відділу інформаційної політики та адміністрування субсайту організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС Осипова Манушак. Вона привітала учасників вебінару та відзначила, що мета діалогу – роз’яснення норм чинного законодавства для суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості.
Слухачам роз’яснено на яких системах оподаткування рієлтери можуть проводити підприємницьку діяльність, порядок ведення обліку доходів і витрат на різних системах оподаткування та подання звітності і обрання видів діяльності.
Особливу увагу приділено питанню щодо надання послуг з оренди нерухомості (рієлтерами) інформації про укладені за їх посередництвом цивільно-правових договорів (угод) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за формою, встановленою наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 № 497.
Діалог між рієлтерами і представниками податкової служби відбувся у форматі конструктивного обговорення питань та жвавої дискусії. Податківці закликали рієлтерів до сумлінного виконання законодавчих норм.
Присутні отримали відповіді на нагальні питання і подякували фахівцям податкової за корисну інформацію, яку вони одержали під час спілкування.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Інтернет-конференція заступника начальника управління – начальника відділу інформаційної політики та адміністрування субсайту
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС
у Дніпропетровській області
Манушак ОСИПОВОЇ
на тему «Новації податкового законодавства»
Вітаю шановні учасники Інтернет-конференції!
На початку діалогу хотілось би нагадати, що 23 травня 2020 року набув чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466), деякі норми набрали чинності з 01 липня 2020 року, а деякі наберуть чинності з 01 січня 2021 року.
Також 08 серпня 2020 набрав чинності Закон України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» (далі – Закон № 786), крім окремих його положень.
Вищезазначені закони усувають технічні та логічні неузгодженості у Податковому кодексі України (далі – Кодекс). Норми Кодексу приводяться у відповідність до положень законів України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про публічні закупівлі», «Про заставу», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та інших.
Отже, тема нашої Інтернет-конференції пов’язана з новаціями, запровадженими законами № 466 та № 786, а також іншими нормативними актами, які вносять зміни у податкове законодавство.
Перейдемо безпосередньо до розгляду питань, які викликають інтерес у наших платників.
Питання 1. Вітаю! Мене цікавить питання, яка процедура погашення податкового боргу платниками у зв’язку з набранням чинності Закону № 466?
Відповідь: Добрий день!
Законом № 466 внесено зміни, зокрема, до глави 9 «Погашення податкового боргу платниками податків» Кодексу.
Відповідно до внесених Законом № 466 змін:
► скорочено строк, наданий для самостійного погашення платником податків суми податкового боргу, з 60 до 30 календарних днів з дня надсилання (вручення) такому платнику податкової вимоги, протягом яких не здійснюється стягнення коштів та продаж майна;
► встановлено, що стягнення заборгованості в частині чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об’єднань відтепер буде здійснюватися у порядку, встановленому статтями 59 – 60 та 87 – 101 Кодексу;
► доповнено підстави звільнення майна платника податків – боржника з податкової застави, зокрема, з дня:
● отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення сум розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань та процентів за коригування розстроченням (відстроченням) в установленому законодавством порядку;
● отримання платником податків згоди контролюючого органі на відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, відповідно до статті 92 Кодексу;
► скорочено з двох до одного місяця строк, протягом якого платник податків, що має податковий борг, може самостійно здійснити оцінку майна, яке перебуває у податковій заставі, шляхом укладення договору з оцінювачем;
► передбачено щоденне (замість щомісячного) оприлюднення інформації щодо суб’єктів господарювання, що мають податковий борг.
Питання 2. Добрий день! Хочу запитати, з якого періоду підприємцям – «єдинникам» не обов’язково вести книгу обліку доходів і витрат?
Відповідь: Добрий день! Законом № 786, внесено зміни, зокрема до підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Кодексу щодо порядку ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами – фізичними особами – підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність.
Змінами, внесеними Законом № 786 відмінено обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходів і витрат (ПКУ).
Залежно від обраної групи єдиного податку самозайняті особи, починаючи з 01.01.2021, мають вести облік своїх доходів (витрат) у наступний спосіб.
Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку першої і другої груп та платникам єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, надається право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Вони можуть вести облік як у паперовому так і в електронному вигляді (п. 296.1 ст. 296 Кодексу).
Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат. Облік доходів та витрат може вестися також в паперовому та/або електронному вигляді (п. 296.1 ст. 296 Кодексу).
Закон України № 786 фактично скасував вимогу до платників єдиного податку щодо реєстрації книг обліку доходів у податкових органах. Платникам податків з 01.01.2021 не потрібно вчиняти жодних дій по скасуванню реєстрації вже зареєстрованих книг (подавати будь-які заяви чи повідомлення не потрібно);
Питання 3. Добрий день! У мене запитання: для підпису звітності я, як директор юридичної особи, мав електронний цифровий підпис, дія якого закінчилась. Як мені відновити електронний документообіг (далі – ЕЦП) з контролюючим органом?
Відповідь: Добрий день! 01.09.2020 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Наказ № 261).
Наказом № 261 оновлено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок).
Слід зазначити, що ЕЦП діяв до 07.11.2020. Так, Законом України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) було введено поступовий перехід на кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП).
Для відновлення електронного документообігу з контролюючим органом достатньо надіслати до податкового органу будь-який електронний документ за електронним підписом керівника.
При цьому для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано таке право підпису на підприємстві, платнику податків необхідно окремо направити повідомлення про КЕП на уповноважених осіб за підписом керівника.
За умови делегування керівником (першою особою) права підпису, з направленням до ДПС повідомлення про КЕП, підприємство отримає можливість у подальшому направляти електронну звітність за підписом уповноважених осіб.
Питання 4. Добрий день! Чи сплачують туристичний збір внутрішньо переміщені особи?
Відповідь: Добрий день! 14.10.2020 набрав чинності Закон України від 17 вересня 2020 року № 905-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих умов надання пільг із сплати туристичного збору та податку на нерухоме майно» (далі – Закон № 905).
Законом № 905 підпункт. 268.2.2 пункт 268.2 статті 268 Кодексу доповнено новим підпунктом «з», відповідно до якого платниками туристичного збору не можуть бути особи, які взяті на облік як внутрішньо переміщені особи відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», які тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Кодексу, а інформація про адресу таких місць зазначена в довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи як адреса фактичного місця їх проживання/перебування.
Питання 5. Вітаю! Чи можна отримати індивідуальну податкову консультацію через Електронний кабінет?
Відповідь: Вітаю! Законом № 466 було внесено зміни до Кодексу, зокрема у частині вдосконалення порядку надання податковими органами індивідуальних податкових консультацій (далі – ІПК).
Так, змінами:
– визначено, що Електронний кабінет надає можливість платнику податків подавати звернення на отримання ІПК в електронній формі (зміни набрали чинності з 01.07.2020);
– надано право податковим органам надавати ІПК в електронній формі.
Запит на ІПК та ІПК в електронній формі необхідно підписувати з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Крім того, збільшено з 10 до 15 кількість календарних днів термін, на який може бути продовжено строк розгляду звернення на отримання ІПК.
Звертаємо увагу, що норми щодо звільнення від відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків, який діяв відповідно до наданої ІПК, а також узагальнюючої податкової консультації (п. 53.1 ст. 53 Кодексу) діють до 31.12.2020.
З 01.01.2021 вказані норми відповідно до Закону № 466 переносяться до п. 112.8 ст. 112 Кодексу і продовжать діяти.
Питання 6. Вітаю! Хочу отримати відповідь на таке питання: я планую у 2021 році займатися реалізацією рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи необхідно мені придбавати марки акцизного податку?
Відповідь: Вітаю! Так. Кабінет Міністрів України постановою від 29 жовтня 2020 року № 1037 «Деякі питання маркування марками акцизного податку тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» затвердив, зокрема зразки марок акцизного податку для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва.
Нові зразки запроваджуються з 01 січня 2021 року.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За видобування підземних вод (прісної або мінеральної)
суб’єкт господарювання сплачує рентну плату
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що рентна плата складається, зокрема, з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та рентної плати за спеціальне використання води.
Норми встановлені п. 251.1 ст. 251 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин в частині видобування підземних вод є суб’єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об’єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі – спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об’єктах (ділянках) надр (п.п. 252.1.1 п. 252.1 ст. 252 ПКУ).
Крім того, платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, що провадять господарську діяльність з видобування підземних вод на підставі дозволів на спеціальне водокористування (п.п. 252.1.4 п. 252.1 ст. 252 ПКУ).
Ставка рентної плати за користування надрами для видобування підземних вод визначена у п. 252.20 ст. 252 ПКУ.
Відповідно до п. 255.1 ст. 255 ПКУ платниками рентної плати за спеціальне використання води є:
► первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів;
► суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Отже, суб’єкт господарювання, що здійснює видобування підземних вод (прісні або мінеральні), є платником рентної плати: за користування надрами для видобування корисних копалин та за спеціальне використання води.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Сума списаної заборгованості на користь ФОП на загальній системі оподаткування відображається юрособою в ф. №1ДФ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
Під час нарахування (виплати) ФОП доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують ПДФО у джерела виплати, якщо ФОП, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Це правило не застосовується у разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до п.п. 14.1.195 та п.п. 14.1.222 п. 14.1 ст. 14 ПКУ (п. 177.8 ст. 177 ПКУ).
Відповідно до Довідника ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами, дохід, виплачений самозайнятої особі відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «157».
Отже, сума списаної юридичною особою заборгованості на користь ФОП на загальній системі оподаткування, за якою минув строк позовної давності, є доходом такої ФОП.
При цьому, юридична особа суму списаної заборгованості на користь фізичної особи – підприємця у податковому розрахунок за ф. 1ДФ відображає під ознакою доходу «157».
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Порядок оновлення інформації в контролюючому органі
у разі зміни облікових даних самозайнятих осіб
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
► інформація органів державної реєстрації;
► документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п. 66.2 ст. 66 ПКУ).
Згідно з п. 1.5 розділу І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 1588), інформація про платників податків, отримана для їх обліку згідно з Порядком № 1588, вноситься до Реєстру самозайнятих осіб, який є складовою частиною Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО).
Пунктом 9.2 розділу ІХ Порядку № 1588 визначено, що у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком № 1588, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами № 5-ОПП подається з позначкою «Зміни».
Отже, стосовно фізичних осіб – підприємців інформація про зміну облікових даних оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку визначеному Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами і доповненнями.
Стосовно фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, інформація про зміну облікових даних оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формою № 5-ОПП.
Крім того, відомості Реєстру самозайнятих осіб можуть бути оновлені (доповнені, актуалізовані) контролюючими органами на підставі електронних даних інформаційного фонду ДРФО, Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ЄДР, інших державних реєстрів, ведення яких здійснюється органами державної влади (п. 9.5 розділу ІХ Порядку № 1588).
Після оновлення відомостей Реєстру самозайнятих осіб на підставі відомостей ЄДР про внесення змін до відомостей щодо фізичних осіб – підприємців контролюючий орган передає до ЄДР відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку (п. 9.6 розділу ІХ Порядку № 1588).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Працівник не може бути допущеним до роботи
без укладення трудового договору
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що статтею 24 Кодексу законів про працю (далі – КЗпП) встановлено: працівник не може бути допущеним до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням власника або уповноваженого органу та без подання до органу податкової служби Повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення), форма і порядок подання якого затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 413).
Трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства чи фізична особа – роботодавець зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (ст. 21 КЗпП).
Трудовий договір може бути безстроковим, що укладається на невизначений строк, та строковим, що укладається на визначений строк, встановлений за погодженням сторін або на час виконання певної роботи.
Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.
Трудові відносини між громадянином, який наймається на роботу, та роботодавцем (юридичною або фізичною особою – підприємцем) оформлюються у письмовій формі.
При укладенні трудового договору з працівником може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути зазначена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу. У період випробування на працівників поширюється законодавство про працю, тобто обмеження трудових прав у тому числі на оплату праці, на соціальний захист тощо не допускається.
Нагадуємо, що Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Порядку № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
► засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;
► на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
► на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»