Головне управління ДПС у Дніпропетровській області
Ми в інтернет-просторі
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
10.12.2020
ДПС посіла 2 місце серед ЦОВВ за кількістю
завантаження наборів відкритих даних
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
За даними Міністерства цифрової трансформації України https://thedigital.gov.ua/news/mincifra-bilshe-1-mln-koristuvachiv-na-portali-vidkritih-danih ДПС увійшла в ТОП – 6 ЦОВВ, які найбільше завантажили на Портал відкритих даних наборів даних у формі відкритих даних.
Так, ДПС посіла 2 місце серед ЦОВВ по кількістю завантаження вказаних наборів даних – 11,2 тис.
ДПС нагадує, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» зі змінами за ДПС закріплено 41 основний набір даних, який на сьогодні оприлюднено в повному обсязі та здійснюється їх оновлення.
Зазначені набори даних оприлюднюються на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних https://data.gov.ua/organization/tax та на офіційному вебпорталі ДПС https://tax.gov.ua/datasets.php.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/444329.html
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Надходження акцизного податку з вироблених в Україні товарів
збільшились порівняно з минулорічними на 7,5 млрд гривень
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/4445.html42 повідомила, що за січень – листопад 2020 року до загального фонду Державного бюджету України зібрано акцизного податку з вироблених в Україні товарів у сумі майже 61,1 млрд гривень. Фактичні надходження перевищили очікувані на 5,7 %. Додатково бюджет отримав понад 3,3 млрд гривень.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 14,1 %, або на 7,5 млрд гривень.
За листопад 2020 року до загального фонду Державного бюджету України зібрано акцизного податку з вироблених в Україні товарів у сумі майже 5,7 млрд гривень. Це на 7 %, або на 373,7 млн грн більше очікуваних надходжень податку. Надходження податку у листопаді перевищили відповідний показник минулого року на 37,4 %, або на 1,5 млрд гривень.
До спеціального фонду Державного бюджету України у січні – листопаді 2020 року надійшло 10,9 млрд грн акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів. Це на 3,3 млрд грн, або на 42,9 % більше порівняно з відповідним періодом минулого року.
У листопаді до спеціального фонду Державного бюджету України надійшло 1,2 млрд грн акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів. Порівняно з листопадом минулого року надходження зросли на 57,8 %, або на 447,4 млн гривень.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
На Дніпропетровщині оперативно упереджено розповсюдження схемного податкового кредиту на суму понад 125 млн гривень
В ході моніторингу фінансово – господарських операцій, по «гарячих слідах» зупинено розповсюдження податкового кредиту на суму 125,3 млн гривень.
Так, підприємство шляхом штучного маніпулювання показників податкової звітності, безпідставно збільшило суму ліміту в СЕА ПДВ за рахунок реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування за періоди 2018 – 2019 років.
ГУ ДПС у Дніпропетровській області оперативно здійснено низку невідкладних заходів:
– суб’єкт господарювання включено до переліку ризикових платників;
– повідомлено Головне управління Національної поліції у Дніпропетровській області з метою визначення причетних до протиправних дій осіб;
– повідомлено органи юстиції щодо вірогідного факту компрометації особистих електронних ключів.
Матеріали аналітичного дослідження направлені до правоохоронних органів для розгляду питання стосовно відкриття кримінального провадження за статтями 364 та 366 КК України.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Для податкової служби України на сьогодні пріоритетом є розвиток сервісної складової та цифровізація адміністративних послуг для платників
Адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону (відповідно до Закону ВР України від 06.09.2012 № 5203 «Про адміністративні послуги»).
Найбільшу кількість адміністративних послуг в Україні надає саме податкова служба. На сьогодні 37 Центрів обслуговування платників при державних податкових інспекціях та мобільний ЦОП ГУ ДПС у Дніпропетровській області та надають 40 адміністративних послуг, 30 з яких надаються безкоштовно.
Протягом січня – жовтня 2020 року ЦОП Дніпропетровської області:
опрацьовано звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг | надано адміністративних послуг | у тому числі в електронній формі | |
2020 | 225 191 | 219 198 | 41272 (18,8%) |
В зв’язку із прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co-V-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів», прийом звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг платників в ЦОП у цьому році частіше здійснюється дистанційно, у тому числі за допомогою електронних сервісів. Тому кількість відвідувачів ЦОП зі зверненнями у сфері надання адміністративних та інших послуг зменшилась на 18,5 % у порівняні з 2019 роком, проте кількість поданих звернень щодо отримання адміністративної послуги та отриманих адміністративних послуг в електронній формі в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року – збільшилась майже вдвічі.
За аналогічний період 2019 року ЦОП Дніпропетровської області:
опрацьовано звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг | надано адміністративних послуг | у тому числі в електронній формі | |
2019 | 276177 | 277831 | 22165 (8%) |
Найбільш запитуваною серед адміністративних послуг, які надає податкова, є видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. За 10 місяців 2020 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області було надано понад 73 тис. таких послуг.
З початку 2020 року Державна податкова служба України є активним учасником співпраці в експериментальному проекті «Е-Малятко» – реєстрація особи в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини», який стартував у нашій області на початку 2020 року, що дозволяє батькам зареєструвати новонароджену дитину в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження.
Після того, як в родину приходить таке щастя, як народження дитини, відразу після цього треба оформлювати велику купу документів, отримувати від держави ті чи інші послуги. Спільно з Мінцифри ДПС України реалізовано послуг «Е-Малятко» та зареєстровано в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків 34,8 тис. малюків, з них не відвідуючи податкові органи Дніпропетровської області – 4,2 тис. осіб (12% від загальної кількості).
З метою досягнення істотного поліпшення якості функціонування, податкова докорінно змінює підхід до надання послуг. Цей процес називається реінжиніринг. Саме завдяки йому Мінцифри вдалося об’єднати у «Е-Малятко» 9 послуг та надавати їх онлайн за однією заявою.
Дві із доступних послуг є базовими — державна реєстрація народження, за результатами якої видається свідоцтво про народження дитини, та визначення походження дитини. Ще 7 послуг залишаються опціональними: присвоєння податкового номера, внесення до Демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису (УНЗР), визначення належності дитини до громадянства України, реєстрація місця проживання, внесення відомостей до Реєстру пацієнтів, призначення допомоги при народженні та призначення допомоги на дитину з багатодітної сім’ї.
До початку функціонування проекту «Е-Малятко» для отримання свідоцтва про народження, оформлення соціальної допомоги на дитину та її прописку за адресою проживання батьків (або одного з них) потрібно було зібрати 8 документів і відвідати 3 державні установи. Строк отримання усіх документів, які батьки повинні оформити після народження дитини, складав 10 робочих днів.
Сьогодні скористатися послугою «Е-Малятко» мати або батько дитини можуть використовуючи один з таких способів:
► подати електронну заяву в пологовому будинку або перинатальному центрі (для новонароджених);
► подати електронну заяву в Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) або відділі ДРАЦС (за місцем народження дитини або місцем реєстрації батьків);
► за допомогою мобільного телефону (смартфону) через додаток онлайн-послуг «Дія».
Інформування заявника про надання послуги або відмову у задоволенні електронної заяви здійснюється одним з таких засобів:
- за допомогою смс-повідомлення;
- шляхом відправки листа електронною поштою;
- через мобільний застосунок «Дія» у телефоні (смартфоні).
Звертаю увагу, якщо батьки не скористались послугою «Е-Малятко» в пологовому будинку, то можуть скористатися онлайн-сервісом. «Е-Малятко» — це не окремий сайт (не треба його шукати), а комплексна система цифрових послуг, які входять до загальнодержавного онлайн-сервісу «Дія», та можуть бути отримані як через мережу Інтернет, так і офлайн.
Щоб скористатися комплексною послугою «Е-Малятко» онлайн, необхідно мати кваліфікований електронний підпис, який також можна отримати віддалено у будь якого надавача електронних довірчих послуг. Уся інформація, якою володіє держава про громадянина, автоматично підтягнеться в електронному кабінеті громадянина. Користувачу потрібно просто дозаповнити вільні поля заяви — зробити це може як мати дитини, так і батько. Всі послуги можна замовити в один час в одному місці. До заяви вносяться відомості про батьків та дитину, а навпроти послуг, які бажаєте отримати, ставиться галочка. Орієнтовний час заповнення заяви з адміністратором «Е-Малятко» – 15-20 хв.
Для замовлення комплексної послуги потрібні мінімум документів:
- оригінали паспортів батьків (або інших документів, що посвідчують особу);
- оригінал медичного свідоцтва про народження (форма 103/о, видається у пологовому будинку);
- податкові номери обох батьків — оригінали не потрібні, достатньо мати сканкопії або фото;
- інформація про дату, місто та орган, що уклав шлюб (якщо батьки перебувають у шлюбі) — оригінали не потрібні, достатньо мати сканкопії або фото.
Користуючись сервісом «Е-Малятко», ви отримаєте такі переваги: економите час, заповнюєте лише одну заяву у пологовому будинку, ЦНАП, відділі ДРАЦС (за місцем народження дитини або місцем реєстрації батьків) або за допомогою мережі Інтернет, пред’являючи мінімум документів.
Закликаємо батьків Дніпропетровської області, пам’ятайте та користуйтеся комплексною електронною послугою «Е-Малятко».
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Закони України щодо лібералізації та підтримки бізнесу набрали чинності
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що у офіційному виданні «Голос України» від 09.12.2020 № 228 опубліковано три важливих закони для підтримки бізнесу під час карантину, а саме:
► Закон України від 01грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (далі – Закон № 1017).
Закон № 1017 визначає граничні обсяги доходів, неперевищення яких є однією з умов застосування суб’єктами спрощеної системи оподаткування відповідних груп платників єдиного податку, зважаючи на встановлені законом розміри мінімальної заробітної плати, що дасть змогу враховувати під час реалізації відповідних норм зміни в економічній ситуації.
Крім того, виключено норми щодо застосування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих до суб’єктів господарювання штрафних (фінансових) санкцій.
До 1 січня 2022 року відтерміновано обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО)/програмних РРО для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), які є платниками єдиного податку другої – четвертої груп та обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує граничного обсягу доходу, встановленого для першої групи платників єдиного податку, крім тих, які провадять діяльність у сферах з істотними ризиками ухилення від оподаткування.
► Закон України від 04 грудня 2020 року № 1071-ІХ «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2» (далі – Закон № 1071).
Законом № 1071 передбачено надання одноразової матеріальної допомоги у розмірі 8 тис. грн найманим працівникам, які втратили частину заробітної платні внаслідок запровадження карантинних обмежень, та ФОП, які втратили частину доходу внаслідок карантину.
Допомога ФОП не надається, якщо вони:
- зареєстровані менше ніж за три місяці до набрання чинності цим законом;
- у 2020 році сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за себе менше ніж за три місяці, а також якщо їхній вид діяльності не підпадає під карантинні обмеження.
Крім того, Закон № 1071 передбачає надання одноразової матеріальної допомоги компаніям для виплат найманим працівникам у разі скорочення штату під час дії карантину. Ця норма стосується підприємств, які (на час набуття чинності законом) вимушено скоротили або можуть скоротити тривалість робочого часу працівників через простій у зв’язку з впровадженням карантину.
Розмір допомоги вираховується пропорційно скороченню робочого часу працівника, але не може перевищувати 8 тис. гривень.
Законом № 1071 також передбачається одноразова компенсацію суб’єктам господарювання з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску. Розмір одноразової компенсації становитиме середньомісячну суму єдиного внеску з розрахунків останніх 10 місяців.
► Закон України від 04.12.2020 р. № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2»(Далі – Закон № 1072).
Законом № 1072 передбачено:
- звільнення платників єдиного податку I групи від сплати цього податку за грудень 2020 року та січень – травень 2021 року;
- звільнення від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску платників єдиного податку першої групи в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 01 по 31 грудня 2020 року, з 01 по 31 січня, з 01 по 28 лютого, з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2021 року за себе, та визначити, що такі періоди включаються до страхового стажу;
- списання податкового боргу платникам податків у разі, якщо сукупний розмір боргу платника за усіма податками і зборами не перевищує 3 060 грн та його не погашено станом на 01.11.2020;
- відстрочення до 29 грудня 2021 року погашення податкового боргу платників податків – фізичних осіб, у тому числі самозайнятих осіб, що у загальній сумі не перевищує 6800 гривень тощо.
Вищезазначені закони набирають чинності з дня, наступного за днем їх опублікуванням, тобто 10.12.2020. Розділ I Закону № 1017 щодо нових лімітів доходу для платників єдиного податку та правил застосування РРО у 2021 році набере чинності з 01 січня 2021 року.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Затверджено переклад Таксономії фінансової звітності
за міжнародними стандартами фінансової звітності
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Міністерство фінансів України наказом від 13.11.2020 року № 709 (далі – Наказ № 709) затвердило переклад Таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності.
Наказ № 709 розроблено відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Наказом № 709 встановлено, що фінансова звітність на основі Таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності складається та подається в єдиному електронному форматі із застосуванням розширюваної мови ділової звітності (XBRL).
Крім того, відповідно до Наказу № 709 втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 25.10.2019 № 452 «Про затвердження перекладу Таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності».
Наказ набирає чинності з 01 січня 2021 року.
Наказ № 709 розміщено на офіційному сайті Міністерства фінансів України за посиланням
https://mof.gov.ua/storage/files/%D0%9D%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B7%20709.pdf
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Облік доходів і витрат самозайнятих осіб з 01.01. 2021 за новими правилами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» змінено порядок ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами, зокрема, відмінено обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходу та витрат, Книг обліку доходів.
Так, залежно від обраної системи оподаткування самозайняті особи, починаючи з 01 січня 2021 року, мають вести облік своїх доходів (витрат) у наступний спосіб:
► фізичні особи – підприємці (ФОП) на загальній системі зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Кодекс дозволяє вести облік доходів і витрат в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. На сьогодні і до моменту затвердження нової форми Міністерством фінансів України залишається чинною Книга обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджена Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 вересня 2013 № 481 (далі – Книга).
► Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Податковим кодексом України визначає, що такі особи мають можливість вести облік доходів і витрат в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку також визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. На сьогодні і до моменту затвердження нової форми Міністерством фінансів України залишається чинною Книга.
► ФОП – платникам єдиного податку першої і другої груп та платникам єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, буде надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
Ці суб’єкти господарювання будуть мати можливість вести облік як у паперовому так і в електронному вигляді.
► ФОП – платникам єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, також надано право вести облік у довільній формі (у паперовому або електронному вигляді) шляхом помісячного відображення доходів та витрат.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Отримана на розрахунковий рахунок ФОП
сума кредиту не включається до доходу
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що фінансовий кредит – це кошти, що надаються банком-резидентом або нерезидентом, що кваліфікується як банківська установа згідно із законодавством країни перебування нерезидента, або резидентами і нерезидентами, які мають згідно з відповідним законодавством статус небанківських фінансових установ, а також іноземною державою або його офіційними агентствами, міжнародними фінансовими організаціями та іншими кредиторами – нерезидентами юридичній чи фізичній особі на визначений строк для цільового використання та під процент.
Норми встановлені п.п.14.1.258 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно із п. 177.1 ст. 177 розділу IV ПКУ оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.
Якщо ФОП отримав кредит на свій розрахунковий рахунок, враховуючи те, що отримання ФОП кредиту відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначені строки, то протягом дії договору кредиту сума кредиту не включається до складу доходу такого суб’єкта господарювання.
При цьому слід зазначити, якщо сума кредиту не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів ФОП та оподатковується на загальних підставах.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Оподатквуння ПДВ у лізингодавця операції з постачання товарів, отриманих від іншого лізингоодержувача у зв’язку з невиконанням договору фінансового лізингу
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 189.5 ст. 189 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі постачання товарів, які були повернуті лізингоодержувачем лізингодавцю за договором фінансового лізингу у зв’язку з його невиконанням чи неналежним виконанням (у тому числі повернуті на підставі виконавчого напису нотаріуса), та при цьому лізингодавцем за операцією з повернення таких товарів до складу податкового кредиту не включалися суми ПДВ, базою оподаткування є позитивна різниця між ціною постачання та ціною придбання таких товарів.
Ціна придбання визначається як вартість товарів, за якою такі товари були повернуті лізингодавцю, а саме як первісна вартість товарів (об’єкта фінансового лізингу) за вирахуванням сплачених лізингових платежів у частині компенсації вартості об’єкта фінансового лізингу. У разі придбання товарів у платника ПДВ ціна придбання визначається з урахуванням ПДВ.
Якщо за товарами, база оподаткування при постачанні яких визначалася як позитивна різниця між ціною постачання та ціною придбання, в майбутніх податкових періодах суми ПДВ за операцією з повернення таких товарів були включені до складу податкового кредиту лізингодавця, застосовується положення п. 198.5 ст. 198 ПКУ.
При цьому у разі подальшого постачання товару, повернутого за договором з фінансового лізингу постачальник (лізингодавець) складає податкову накладну на позитивну різницю між ціною постачання та ціною придбання таких товарів.
Така податкова накладна складається в загальному порядку відповідно до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами і доповненнями.
При цьому у графі 2 податкової накладної (опис (номенклатура) товарів/послуг продавця) зазначається об’єкт фінансового лізингу.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Про витрати на відрядження, які не включаються
до оподатковуваного доходу платника ПДФО
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) не включаються кошти, отримані платником ПДФО на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п. 170.9 ст. 170 ПКУ, а також суми компенсаційних виплат в іноземній валюті, що виплачуються відповідно до закону працівникам дипломатичної служби, направленим у довготермінове відрядження.
Норми встановлені 165.1.11 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від (далі – ПКУ).
Згідно з п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ не є доходом платника ПДФО – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.
Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування ПДФО лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, в тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.
Включаються до оподатковуваного доходу вартість алкогольних напоїв і тютюнових виробів, суми «чайових», за винятком випадків, коли суми таких «чайових» включаються до рахунку згідно із законами країни перебування, а також плата за видовищні заходи.
Будь-які витрати на відрядження не включаються до оподатковуваного доходу платника ПДФО за наявності документів, що підтверджують зв’язок такого відрядження з господарською діяльністю роботодавця/сторони, що відряджає, зокрема (але не виключно) таких: запрошень сторони, що приймає, діяльність якої збігається з діяльністю роботодавця/сторони, що відряджає; укладеного договору чи контракту; інших документів, які встановлюють або засвідчують бажання встановити цивільно-правові відносини; документів, що засвідчують участь відрядженої особи в переговорах, конференціях або симпозіумах, інших заходах, які проводяться за тематикою, що збігається з господарською діяльністю роботодавця/сторони, що відряджає.
Якщо згідно із законами країни відрядження або країн, територією яких здійснюється транзитний рух до країни відрядження, обов’язково необхідно здійснити страхування життя або здоров’я відрядженої особи чи її цивільної відповідальності (у разі використання транспортних засобів), то витрати на таке страхування не включаються до оподатковуваного доходу платника ПДФО.
За запитом представника контролюючого органу роботодавець/сторона, що відряджає, забезпечує за власний рахунок переклад підтвердних документів, виданих іноземною мовою.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Здійснення контрольованих операцій та інвестицій в асоційовані підприємства: оподаткування податком на прибуток підприємств
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перевищення ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», над договірною (контрактною) вартістю (вартістю, за якою відповідна операція повинна відображатися при формуванні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку) реалізованих товарів (робіт, послуг) при здійсненні контрольованих операцій у випадках, визначених ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)
Норми встановлені п.п. 140.5.1 п. 140.5 ст. 140 ПКУ.
Вищезазначені вимоги п.п. 140.5.1 п. 140.5 ст. 140 ПКУ застосовуються за результатами податкового (звітного) року.
Фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перевищення договірної (контрактної) вартості (вартості, за якою відповідна операція повинна відображатися при формуванні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку) придбаних товарів (робіт, послуг) над ціною, визначеною за принципом «витягнутої руки», при здійсненні контрольованих операцій у випадках, визначених ст. 39 ПКУ (п.п. 140.5.2 п. 140.5 ст. 140 ПКУ).
Вимоги п.п. 140.5.2 п. 140.5 ст. 140 ПКУ застосовуються за результатами податкового (звітного) року.
Підпунктом 140.5.3 п. 140.5 ст. 140 ПКУ визначено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму втрат від інвестицій в асоційовані, дочірні та спільні підприємства, розрахованих за методом участі в капіталі або методом пропорційної консолідації.
- Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»