Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує!
У ДПС проведено засідання робочої групи з питань розробки моделі компетенцій
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У ДПС здійснюються заходи щодо провадження ефективної HR-політики. Представниками служби спільно з експертами Програми підтримки державного управління фінансами для України – EU4PFM проведено засідання робочої групи ДПС з питань розробки моделі компетенцій.
На засіданні обговорювалася мета розробки моделі компетенцій для кожної посади, її формат та вимоги, строки надання пропозицій.
Зокрема, зазначалося, що результатом розробки мають бути сформовані профілі компетенцій для кожної посади, а саме: опис та умови роботи, освіта, спеціальні знання, навички та досвід роботи, якими повинен володіти працівник, що займатиме певну посаду.
Використання таких моделей дозволить проводити якісний добір кадрів на посади з урахуванням відповідності визначеним компетенціям. Це, у свою чергу, сприятиме максимальному залученню потенціалу кожного працівника служби для виконання його посадових обовʼязків.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/475866.html
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
До уваги платників податків!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/475930.html наступне.
Відповідно до підпункту 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України, транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом “а” пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України. Такі заявки подаються суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Такі заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, забороняється.
З метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня
2015 року № 835 (зі змінами) «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», ДПС здійснює щоденне оновлення оприлюдненого Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий у формі відкритих даних на Порталі відкритих даних Єдиного державного вебпорталу відкритих даних (data.gov.ua) та на офіційному вебпорталі ДПС.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Боротьба з нелегальним обігом пального – питання порядку денного засідання міжвідомчої регіональної робочої групи
Днями, в приміщенні Дніпропетровської обласної державної адміністрації відбулося засідання міжвідомчої регіональної робочої групи щодо боротьби з нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним на території Дніпропетровської області.
У засіданні прийняли участь керівники державних органів Дніпропетровської області, від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) – присутні в.о. заступника начальника ГУ ДПС Мазур Ольга, заступник начальника управління – начальник відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Первой Андрій.
На засіданні розглядались актуальні питання, пов’язані із дотриманням суб’єктами господарювання законодавства України під час реалізації пального.
Мазур Ольга зазначила, що спільна робота представників податкової служби та інших державних органів, направлена на ліквідацію «тіньової» торгівлі нафтопродуктами, є результативною. Так, всього з початку роботи міжвідомчої регіональної групи по боротьбі з незаконним обігом пального проведено 34 перевірки, за результатами яких до суб’єктів господарювання застосовано фінансових санкцій у розмірі майже 2 млн грн, 1 об’єкт демонтовано, анульовано 19 ліцензій.
Учасники заходу підвели підсумки і визначились, що законні підстави для ефективної боротьби з нелегальним ринком пального в країні є значним важелем в напрямку виведення реалізації пального в легальне поле.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Проведено засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС Дніпропетровській області
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) повідомляє, що сьогодні, 16 червня 2021 року, у режимах онлайн та офлайн відбулося засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – Громадська рада).
Під час засідання розглянуто та обговорено проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» (далі – Проєкт постанови КМУ), який оприлюднено на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2021-rik/75611.html.
Проєкт постанови КМУ розроблено з метою забезпечення дієвого контролю органами ДПС за суб’єктами господарювання, які здійснюють свою господарську діяльність в ризикових сферах, або таких, що мають ризик несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та передбачає скорочення строків дії обмежень, встановлених пунктом 522 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, у частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок.
Присутня на заході заступник начальника відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС Ригаль Віта також ознайомила членів Громадської ради з новаціями у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО).
Вона зазначила, що з 01 серпня 2020 року в Україні суб’єкт господарювання залежно від його потреб у своїй роботі може самостійно обирати працювати з використанням класичного РРО чи програмного РРО (далі – ПРРО). Електронні чеки мають таку ж юридичну силу, як і паперові чеки. Також, фіскальні функції звичайного РРО і ПРРО однакові, але програмний реєстратор зручніший тим, що його можливо завантажити та зареєструвати через особистий кабінет платника податків.
До 1 січня 2022 року РРО та ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 мінімальних заробітних плат (далі – МЗП) або 1 320 000 грн у 2021 році, крім тих, які здійснюють:
– реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
– реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
– реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
На засіданні також обговорювались та вирішені інші питання щодо діяльності Громадської ради.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Адміністративні послуги мобільного ЦОПу для мешканців Вищетарасівського старостинського округу
Для реалізації якісного податкового сервісу і надання адміністративних та інших послуг 11 червня 2021 року здійснено виїзд мобільного центру обслуговування платників (далі – ЦОП) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) до мешканців с. Вищетарасівки Вищетарасівського старостинського округу Мирівської об’єднаної територіальної громади.
Вищетарасівський старостинський округ має загальну територію 6799,98 га ріллі та налічує 3 396 мешканців.
Виїзд мобільного ЦОПу забезпечено за участі фахівців Томаківської ДПІ ГУ ДПС (далі – ДПІ) та за сприянням старости Вищетарасівського старостинського округу Мирівської об’єднаної територіальної громади Сівака Олександра.
Під час роботи мобільного ЦОПу начальник ДПІ Рибка Руслана повідомила присутнім, що мобільний ЦОП – це крок на зустріч нашим платникам, громадянам для надання адміністративних послуг, що проживають у віддалених куточках громади. Вона повідомила про перелік послуг, які можна отримати у мобільному ЦОПі, та перелік документів, потрібних для їх отримання.
Начальниця ДПІ звернула увагу присутніх на те, що всі громадяни України, які володіють рухомим або нерухомим майном, мають сплачувати податки до бюджетів усіх рівнів. Плата за землю – обов’язковий платіж. Нарахування земельного податку фізичним особам здійснюють податкові органи за місцем знаходження земельної ділянки на підставі даних Державного земельного кадастру. Контролюючі органи надсилають або вручають особисто платнику за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року повідомлення-рішення. Якщо платник виявив розбіжності, йому необхідно звернутись до контролюючого органу з оригіналами документів на право власності, користування пільгою для проведення звірки та уточнення даних. Строки сплати земельного податку у 2021 році для громадян – протягом 60 діб після отримання податкового повідомлення.
Також, фахівці ДПІ ознайомили громадян з графіком роботи ЦОПу, контактними номерами телефонів, за якими надаються податкові консультації та інформацію щодо отримання адміністративних та інших послуг.
Присутнім роздані примірники брошур «Щодо зміни порядку подання звітності про нарахування ЄСВ», «Про заповнення реквізиту «Призначення платежу» у розрахункових документах», «Податкова знижка для фізичних осіб», «Програмні РРО: відповіді на актуальні питання» тощо.
Крім того, податківцями надано роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема, електронним кабінетом, перевагами звітування в електронному вигляді, надано відповіді на
проблемні питання щодо сплати земельного податку, орендної плати, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Також, мешканців с. Вищетарасівки ознайомлено зі сторінками ДПС України на Facebook та You Tube, Telegram-каналом, сторінкою «ДПС у Дніпропетровській області» на Facebook.
Фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу у с. Вищетарасівка, від громадян прийняті:
– заяви за формою № 5-ДР – 10шт.;
– заяви за формою № 10-ДР – 2 шт.
Також надано консультацію та прийнято податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2020 рік для нарахування податкової; 11 громадянам надано консультації щодо нарахування та сплати земельного податку.
Вручено 65 повідомлень-рішень по земельному податку власникам земельних ділянок.
Староста Вищетарасівського старостинського округу Мирівської об’єднаної територіальної громади Сівак Олександр та мешканці подякували за надані послуги, консультації та висловили бажання співпрацювати у питаннях отримання адміністративних послуг і у подальшому. Так як населений пункт розташований від районного центру на відстані 38 км, то мобільний ЦОП – це актуальна і сучасна форма надання адміністративних послуг для мешканців віддалених куточків громади.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
На Дніпропетровщині надходження податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки, зросли на 95,1 млн гривень
Цьогоріч власники нерухомості Дніпропетровщини сплатили на 95,1 млн грн більше податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), ніж за аналогічний період минулого року. Надходження податку в поточному році склали 254,6 млн гривень. Про це інформують в Головному управлінні ДПС в Дніпропетровській області.
Нагадаємо, податок сплачують фізичні та юридичні особи, які є власниками житлової та нежитлової нерухомості. Юридичні особи самостійно визначають суму податку до сплати у декларації та сплачують податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Фізичним особам податок нараховують до 1 липня органи податкової служби, вручаючи їм податкові повідомлення-рішення. Громадяни в поточному році сплачють податок за об`єкти, що були у володінні в 2020 році, строк сплати – впродовж 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення.
Сплачувати податок зобов’язані не всі фізичні особи, а лише ті, які володіють квартирою, квартирами, житлова площа яких перевищує 60 кв.м і будинку площею більше 120 кв.м. У випадку наявності об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв.м., тобто податок нараховується лише на «зайві» квадратні метри.
Крім того, розрахована сума податку на нерухоме майно, збільшується на 25 тис. грн за кожен об’єкт нежитлової нерухомості, загальна площа яких перевищує 300 кв. м для квартири або 500 кв. м для будинку.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Затверджено Порядок застосування податковими органами заходів впливу у вигляді штрафних санкцій до юридичних осіб (крім уповноважених установ) за порушення вимог валютного законодавства
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 29.05.2021 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 року № 524 (далі – Постанова № 524), якою затверджено Порядок застосування податковими органами заходів впливу у вигляді штрафних санкцій до юридичних осіб (крім уповноважених установ) за порушення вимог валютного законодавства (далі –Порядок).
Порядок затверджено відповідно до норм частини першої статті 15 Закону України «Про валюту і валютні операції» (Закон).
Порядок визначає механізм застосування ДПС та її територіальними органами (податковими органами) заходів впливу у вигляді штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства (крім порушення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів) та встановлює розмір штрафних санкцій.
Дія Порядку поширюється на юридичних осіб (крім уповноважених установ), які порушили вимоги валютного законодавства.
Податкові органи застосовують до юридичних осіб (крім уповноважених установ) заходи впливу у вигляді штрафних санкцій за кожний вид порушення вимог валютного законодавства, встановлених Законом та/або визначених нормативно-правовими актами Національного банку України, які прийняті відповідно до Закону.
Постанова № 524 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 29.05.2021 № 102.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Міністерством фінансів України затверджено
Узагальнюючі податкової консультації
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що на офіційному субсайті Міністерства фінансів України за посиланням
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Бізнесу презентовано «пілот» електронної акцизної марки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Міністерство цифрової трансформації України разом із Державною податковою службою України за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» презентували представникам European Business Association пілотний проєкт «Електронна акцизна марка».
З боку Комітету з питань імпорту та торгівлі алкогольними напоями Асоціації було зазначено, що бізнес у перспективі підтримує ідею скасування марок акцизного податку для алкогольних напоїв у тому вигляді, в якому вони є зараз, а також спрощення чи переведення звітності щодо марок акцизного податку у електронний вигляд, що безумовно спростить адміністрування цих процесів.
При цьому було наголошено, що бізнес виступає категорично проти запровадження будь-яких інструментів, спрямованих на облік кожної окремої пляшки алкогольного напою на всіх етапах руху товару. Адже відслідковування в ланцюжку поставок кожної пляшки з урахуванням обсягів поставок компаній потребуватиме значного додаткового ресурсу – людського, технічного і фінансового. Більше того, це одночасно спричинить значні ризики можливих помилок, пов’язаних з людським фактором.
Особливу увагу бізнес звернув на необхідність перехідного періоду для впровадження будь-яких змін, пов’язаних з маркою акцизного податку, як це передбачено діючим законодавством (не раніше, ніж через 24 місяці з моменту набрання чинності відповідними змінами). Також слід врахувати необхідність залишення в обігу товарів з тривалим та необмеженим строком придатності з марками старого зразка до придбання таких товарів кінцевим споживачем в межах строку придатності.
Водночас, у бізнесу є багато питань та коментарів щодо деталей реалізації цього проєкту та супутніх додаткових фінансових затрат, які від цього залежать (зокрема, формату нової марки, cпособу та місця нанесення на пляшку, необхідності нового обладнання для поклейки марки чи зчитування кодів, вартості генерації кодів та інформації, яка буде в них зашита, дій з пошкодженою пляшкою чи маркою, яка не може бути просканованою, тощо), та які потребують додаткового обговорення. Адже від відповідей на ці запитання залежатиме ставлення бізнесу до проєкту вцілому.
Підтримуючи прагнення навести лад на ринку, учасники зустрічі домовились продовжити співпрацю з розробки механізму, який би сприяв вирішенню існуючих проблем на ринку, не створював додаткових обтяжень та труднощів для легальних виробників та імпортерів алкогольних напоїв.
Довідково: Проєкт має на меті систематизувати контроль за обігом підакцизних товарів, спростити процес отримання акцизних марок для виробників та імпортерів, а також збільшити доходи державного бюджету шляхом детінізації ринку підакцизних продуктів.
Інформацію розміщено на сайті Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) за посиланням
https://eba.com.ua/sogodni-biznesu-bulo-prezentovano-pilot-elektronnoyi-aktsyznoyi-marky/
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Дії платника ПДВ у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі – Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі – комісія регіонального рівня).
Відповідно до п. 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник ПДВ має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, може включати:
► договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
► договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
► первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки – фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
► розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
► документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 Порядку № 520, платник ПДВ має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в ПН/РК.
Платник ПДВ має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо такі ПН/РК складено на одного отримувача – платника ПДВ за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)) (п. 6 Порядку № 520).
Згідно із п. 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 Порядку № 520, платник ПДВ подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв’язку з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).
Пунктом 8 Порядку № 520 визначено, що ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв’язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником ПДВ до контролюючого органу відповідно до п. 4 Порядку № 520, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9 Порядку № 520).
Комісія регіонального рівня протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п. 4 Порядку № 520, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН та надсилає його платнику ПДВ в порядку, встановленому ст. 42 Податкового кодексу України.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
До уваги платників податків!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що процедура щодо звірки інформації по сплаті податків і зборів надає можливість платникам переконатися у відсутності заборгованості перед бюджетом, а у разі її наявності – запобігти подальшому накопиченню, вчасно сплативши борг.
Перевірити стан розрахунків з бюджетом можливо у Центрах обслуговування платників за місцем реєстрації (податкової адреси), або скориставшись електронними сервісами податкової служби за допомогою меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету.
Крім того, якщо фізична особа – платник податків змінила особисті реєстраційні дані, а саме: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання (податкову адресу), тощо, то такий платник зобов’язаний повідомити контролюючі органи про зміну даних протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання до контролюючих органів Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Форма № 5 ДР) або Заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта (Форма № 5 ДРП).
На сьогодні існує два шляхи внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків шляхом подання Заяви за формою № 5 ДР:
► особисто або через законного представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу;
► засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» на офіційному веб-порталі ДПС України, з використанням кваліфікованого електронного підпису (https://cabinet.tax.gov.ua)
Заява за формою № 5 ДРП подається особисто або через законного представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Про ставки ПДВ для операцій
з окремими видами сільськогосподарської продукції
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 25.02.2021 набули чинності зміни до Податкового кодексу України, щодо зниження ставки ПДВ з 20 % до 14 % на операції з імпорту та постачання на території України сільськогосподарської продукції по окремим УКТ ЗЕД.
Зазначені зміни внесені Законом України від 17 грудня 2020 року № 1115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (далі – Закон № 1115-ІХ).
Положення норм Закону № 1115-ІХ застосовується до податкових періодів, починаючи з березня 2021 року. Отже, починаючи з 01 березня 2021 року операції з сільськогосподарської продукції оподатковуються ПДВ за ставкою 14 %.
Вищезазначені зміни стосуються наступних товарних позицій згідно з УКТ ЗЕД:
▼ продукція тваринного походження:
0102 велика рогата худоба, жива,
0103 свині, живі,
0104 10 вівці,
0401 (в частині молока незбираного),
▼ продукція рослинного походження:
1001 пшениця і суміш пшениці та жита (меслин),
1002 жито,
1003 ячмінь,
1004 овес,
1005 кукурудза,
1201 соєві боби,
1204 00 насіння льону,
1205 насіння свиріпи та ріпака,
1206 00 насіння соняшника,
1207 насіння та плоди інших олійних культур,
1212 91 цукрові буряки.
Операції, які розпочалися до 01 березня 2021 року, завершуються за ставкою ПДВ 20 %.
Крім того, Законом № 1115-ІХ визначено, що операції із ввезення на митну територію України племінних чистопородних тварин та племінних (генетичних) ресурсів за вищевказаними кодами залишаються звільненими від оподаткування ПДВ (п. 197.18 ст. 197 Податкового кодексу України).
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Інформацію про суми податкових пільг
платник відображає у податковій звітності
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг.
Всі суб’єкти господарювання, які не сплачують податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, мають відображати інформацію про суми податкових пільг у податковій звітності, що подається до контролюючого органу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 року № 891 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг» (далі – Постанова № 1233), зокрема з 01.01.2020 скасовано «Звіт про суми податкових пільг» і встановлено, що субʼєкт господарювання, що не сплачує податки та збори у звʼязку з отриманням податкових пільг, веде облік таких пільг та відображає інформацію про суми податкових пільг у податковій звітності.
Згідно з п. 2 Постанови № 1233 ДПС України затверджуються Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, та Довідник інших податкових пільг (далі – Довідники).
У зазначених Довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати на землю, акцизного податку, місцевих податків та зборів, оподаткування неприбуткових установ і організацій, а також початок та кінець дії пільг.
Довідники розміщено на офіційному вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua) в рубриці Головна/Довідники, Реєстри, Переліки/Довідники/Довідники пільг за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki-/54005.html
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
ФОП сплачує єдиний внесок за місцем своєї реєстрації,
незалежно від розташування робочих місць найманих працівників
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що відповідно до п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором.
Платник єдиного внеску зобов’язаний подавати звітність та сплачувати до контролюючого органу за основним місцем обліку єдиний внесок у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування (п. 4 частини другої ст. 6 Закону № 2464).
Відповідно до п. 65.1 ст. 65 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) взяття на облік ФОП у контролюючих органах здійснюється за податковою адресою.
Податковою адресою платника податку – фізичної особи визначається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, ФОП, яка використовує працю найманих осіб, сплачує та подає звітність по єдиному внеску за своїм місцем реєстрації, незалежно від територіального розташування робочих місць найманих працівників.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
ФОП – «спрощенці» першої групи з червня 2021 року
сплачують єдиний податок і єдиний внесок
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», передбачені пільги для фізичних осіб – підприємців (ФОП) – платників єдиного податку першої групи.
Так, платників єдиного податку першої групи тимчасово було звільнено:
▼ від сплати єдиного податку за грудень 2020 року та січень – травень 2021 року (крім випадків порушення умов застосування першої групи платників єдиного податку) (п. 529 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України);
▼ від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) за періоди з 01 по 31 грудня 2020 року; з 01 по 31 січня, з 01 по 28 лютого, з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2021 року за себе. Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за зазначені періоди в розмірах та порядку, визначених Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску.
Крім того, для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої групи платників єдиного податку та які не сплачували страхові внески за періоди з 01 по 31 грудня 2020 року; з 01 по 31 січня, з 01 по 28 лютого, з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2021 року такі періоди включаються до страхового стажу та вважається, що страхові суми було сплачено у розмірі мінімального страхового внеску, визначеного законодавством для кожного з таких періодів.
Тобто, єдиний внесок та єдиний податок «спрощенці» першої групи мали можливість не сплачувати за грудень 2020 року та за січень – травень (включно) 2021 року.
Отже, вперше такі ФОП сплачують єдиний податок у червні 2021 року, а єдиний внесок – у липні 2021 року.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!