Головне управління ДПС у Дніпропетровській області Ми в інтернет-просторі
У ДПС провели тренінг для комунікаційних підрозділів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/457062.html повідомила.
Якою має бути ефективна комунікація зі ЗМІ та громадськістю, які сучасні тенденції у створенні інформаційного контенту та процеси формування іміджу податкової служби як ефективного сервісного органу – такі питання обговорювалися під час тренінгу з питань комунікацій, який сьогодні провели в ДПС.
«Податкова служба – відкрита та прозора інституція, діяльність якої завжди у фокусі суспільства. У службі відбуваються кардинальні перетворення, впроваджуються в роботу нові механізми та процеси. І саме від ефективної інформаційної політики залежить поінформованість щодо цих змін платників податків. Комунікаційні підрозділи мають не просто тримати руку на пульсі, але й постійно вдосконалювати свою роботу, впроваджувати нові способи подачі інформації та змінювати формат своєї роботи в залежності від вимог сьогодення», – наголосила начальник управління інформаційної політики Організаційно-розпорядчого департаменту ДПС Анастасія Політіко.
Під час тренінгу, участь в якому взяли працівники комунікаційних підрозділів ДПС з усієї країни, експерти з комунікацій проекту EU4PFM Олександра Журахівська та Катерина Зінов’єва розповіли про антикризові та Digital-комунікації.
Так, зокрема, обговорювалися основні завдання антикризових комунікацій, базові правила створення антикризових стратегій. Особлива увага також приділялася візуалізації контенту, питанням покращення задоволеності інформаційних потреб платників тощо.
Учасники тренінгу мали змогу поділитися своїм досвідом та детально обговорити актуальні питання роботи за комунікаційним напрямом.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Наталія Калєніченко: в Україні мають бігати дані, а не люди
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє про наступне.
Заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко взяла участь в онлайн конференції «Система «Трембіта»: як ми зробили, аби бігали дані, а не люди».
Захід був присвячений впливу системи «Трембіта» на цифрову трансформацію України та презентації результатів проекту EGOV4UKRAINE, що є частиною програми U-LEAD з Європою, фінансованою ЄС та його країнами-членами Німеччиною, Швецією, Данією, Польщею, Естонією, Словенією.
«Державна податкова служба України бере активну участь у цифровій трансформації України. Одним з важливих проектів цифрової трансформації є обмін електронними даними між ДПС та іншими державними органами, порталом «Дія» з використанням технічних рішень системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта»», – розповіла Наталія Калєніченко.
За її словами, ДПС разом з Міністерством цифрової трансформації та проектом EGOV4UKRAINE розроблено та впроваджено нові електронні вебсервіси:
«Реєстрація особи в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження дитини»;
«Реєстрація особи в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (віком 14 – 18 років) під час оформлення паспорта громадянина України у формі картки вперше».
Цією послугою скористалось 134,2 тис. осіб.
Також для підтвердження даних щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків на Єдиному державному вебпорталі «ДІЯ» запроваджено сервіс «Проведення підтвердження відповідності реєстраційних даних Державного реєстру фізичних осіб – платників податків на запити суб’єктів інформаційних відносин – «еРНОКПП»». Ним скористалось 3,8 млн осіб.
Загалом ДПС опрацьовано понад 8 млн запитів.
«Ми впевнені, що в Україні мають бігати дані, а не люди! ДПС вдячна команді Міністерства цифрової трансформації та команді проекту EGOV4UKRAINE за підтримку та плідну співпрацю», – зазначила Наталія Калєніченко.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/456883.html
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Чергове оновлення спеціалізованого клієнтського
програмного забезпечення для формування та подання звітності
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС оновлено до версії 1.29.7.0 спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» станом на 10.03.2021. Даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 31.12.2020 року по 10.03.2021 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.29.*. При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
Перелік змін та доповнень (версія 1.29.7.0) (станом на 10.03.2021):
Нові документи:
З метою впровадження нових електронних сервісів для платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового додано нові документи:
F/J 1306001 – Запит про отримання інформації щодо незареєстрованого в Єдиному реєстрі акцизних накладних другого примірника акцизної накладної/розрахунку коригування;
F/J 1406001 – Витяг з Єдиного реєстру акцизних накладних щодо незареєстрованого другого примірника акцизної накладної/розрахунку коригування.
У відповідності до Порядку надання Державною податковою службою України інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи фізичних осіб на запити Національного агентства з питань запобігання корупції, затвердженого наказом Міністерства фінансів України, Національного агентства з питань запобігання корупції від 12.08.2020 року № 495/344/20 додано нові документи:
J1603801 – Запит на отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про податкового агента та суму доходу, нарахованого та виплаченого фізичній особі податковим агентом, суму нарахованих та сплачених (перерахованих) податків з доходів фізичних осіб та/або суму доходу, отриманого самозайнятою особою, а також суму річного доходу, задекларованого фізичною особою в податковій декларації про майновий стан і доходи;
J1703801 – Відповідь на запит. Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про податкового агента та суму доходу, нарахованого та виплаченого фізичній особі податковим агентом, суму нарахованих та сплачених (перерахованих) податків з доходів фізичних осіб та/або суму доходу, отриманого самозайнятою особою, а також суму річного доходу, задекларованого фізичною особою в податковій декларації про майновий стан і доходи.
Нові версії документів:
У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України (Держстат) додано нові версії документів:
S0501409 – № 14-ЗЕЗ (квартальна). Звіт про придбання (продаж) товарів для забезпечення життєдіяльності транспортних засобів, потреб пасажирів та членів екіпажу (наказ Держстату 21.07.2017 р. N 190 зі змінами);
S0600318 – № 3-торг (квартальна). Звіт про продаж і запаси товарів у торговій мережі(наказ Держстату 16.07.2018 № 153 зі змінами);
S0601315 – № 1-опт (квартальна). Звіт про продаж і запаси товарів (продукції) в оптовій торгівлі (наказ Держстату 13.07.2018 № 149 зі змінами);
S1001014 – № 10-зез (квартальна). Звіт підприємства з іноземними інвестиціями (наказ Держстату від 13.06.2019 № 206 зі змінами);
S1001312 – № 13-зез (квартальна). Звіт підприємства про інвестиції за кордон (наказ Держстату від 13.06.2019 № 206 зі змінами).
Довідники вводу:
Для документів F/J 1201011 (ПН), F/J 1201111, F/J 1201211 (РК) – підключено довідник контрагентів.
spr_sti.xml – «Довідник податкових інспекцій» – станом на 05.03.2021 року.
Приклади формування електронних документів (Excel-файли):
Податкова накладна(11).xls – Податкова накладна (версія 11).
Інформацію розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посилання
https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Внесено зміни до форми акта (довідки) перевірок
з трансфертного ціноутворення
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що з 12.03.2021 діє нова форма акта (довідки) перевірок з трансфертного ціноутворення (ТЦУ) та вимоги до його (її) складання.
Так, Міністерством фінансів України наказом від 24.12.2020 № 806 «Про внесення змін до форми акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» та вимог до його (її) складання» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 26.02.2021 за № 248/35870)(далі – Наказ № 806) викладено у новій редакції:
► форму Акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»;
► Вимоги до складення форми акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки».
Вимоги приведено у відповідність до Закону України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із змінами, яким передбачено зміни та доповнення до ст. 39 Податкового кодексу України.
З урахування змін акт перевірки складається, якщо за результатами перевірки виявлено, що умови контрольованої операції відрізняються від умов, що відповідають принципу «витягнутої руки», що призвело до неправильного розрахунку обсягу оподатковуваного прибутку платника податку та/або заниження суми податку. У разі відсутності таких порушень складається довідка.
Акт (довідка) про результати перевірки складається у паперовій формі державною мовою і має наскрізну нумерацію сторінок. Титульний аркуш акта (довідки) про результати перевірки друкується на номерному бланку контролюючого органу для складання актів документальних перевірок.
В акті (довідці) про результати перевірки не допускаються виправлення цифрових показників, дат та інших даних.
У разі необхідності використання в акті (довідці) про результати перевірки скорочених назв і загальноприйнятих абревіатур, при першому вживанні вони зазначаються повністю з одночасним наведенням у дужках їх скорочень, абревіатур, які будуть використовуватись далі в тексті.
Усі вартісні показники відображаються у національній валюті України. У разі використання для розрахунку оподатковуваного прибутку платника податку та/або заниження сум податків показників, виражених в іноземній валюті, в акті (довідці) одночасно відображається їх еквівалент у національній валюті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, встановленим Національним банком України на дату проведення фінансово-господарських операцій, якщо інше не встановлено законом.
Наказ № 806 набрав чинності з дня його офіційного опублікування. Опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 12.03.2021 № 19.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Зиму проводжали, Масляну відзначали – про декларування розповідали!
Масляна – улюблене народне свято, яке православні відзначають перед Великим постом.
Масляну також називають Сирним тижнем, Млинницею, Колодієм і припадає вона щороку на різні дати в залежності від того, на який день випадає Великдень.
У 2021 році українці святкують давньослов’янське свято з 08 по 14 березня.
У кожного дня Масляної є своє, особливе, значення.
Масляний тиждень, що символізує проводи зими і радісне очікування весни, служить підготовкою до останньої неділі – Прощеної.
Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області також долучилися до святкування цього улюбленого всіма українцями свята та провели акцію, присвячену деклараційній кампанії 2021 року.
Податківці вітали громадян зі святом та нагадали їм про умови декларування доходів, отриманих впродовж попереднього року, а також про терміни подання декларацій.
У ході акції громадянам вручено пам’ятки «Доходи, які підлягають обов’язковому декларуванню» та надані роз’яснення стосовно обов’язкового декларування громадянами своїх доходів у 2021 році. Особливу увагу акцентовано на поданні декларації в електронному вигляді через мережу Інтернет.
Вже традиційно таке спілкування з мешканцями Дніпропетровщини є корисним заходом, під час якого громадяни дізнаються ще більше нового про декларування власних доходів.
Отже, під час подання річної декларації інформація, отримана декларантами, обов’язково стане у нагоді.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За два місяця поточного року до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини зібрано на 743,6 млн грн більше ніж торік
Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – лютий 2021 року склали 4 млрд 944,6 млн грн, що на 743,6 млн грн більше аналогічного періоду 2020 року. Про це повідомила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Чуб.
Більше половини надходжень у місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 2 млрд 749,8 млн грн, що перевищує минулорічні показники аналогічного періоду майже на 154,8 млн гривень.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили протягом двух місяців 2021 року 710,1 млн грн, що на 204,4 млн грн більше ніж у минулому році.
Замикає трійку лідерів єдиний податок. Впродовж 2021 року спрощенці області сплатили 749,5 млн грн, що на 62,5 млн грн більше рівня 2020 року.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
За два місяці громадянами Дніпропетровській області
задекларовано 832,7 млн грн доходів за минулий рік
У рамках деклараційної кампанії, що розпочалася 1 січня та триватиме до 1 травня поточного року, громадянами та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 5 328 податкових декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 832,7 млн гривень. Податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб складає 17,7 млн грн, сума військового збору до сплати складає 3,1 млн грн, що на 0,6 млн гривень.
Доходи у сумі понад 1 млн грн задекларували 56 мешканців Дніпропетровщини. Сума задекларованого ними доходу склала 462,3 млн гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 4,1 млн грн, сума військового збору до сплати – 0,5 млн гривень.
Окрім того, 995 декларантів звернулися до податкових органів Дніпропетровської області за податковою знижкою. Відтак з казни громадянам області буде повернуто 3,1 млн гривень.
«Результати першої половини деклараційної кампанії свідчать про зростання рівня громадянської свідомості до добровільного процесу чесно декларувати доходи та не приховувати свій здобуток. Саме така активність і є показником справжньої економічної зрілості суспільства», – зазначила начальник управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Євгенія Самсоненко.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Що необхідно знати, укладаючи трудовий договір?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що трудові відносини працівників усіх підприємств, установ і організацій, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, регулюються Кодексом законів про працю України (КЗпП) незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності.
Згідно з трудовим договором працівник зобов’язується виконувати визначену ним роботу, дотримуватись правил внутрішнього трудового розпорядку, власник чи уповноважена ним особа – виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, потрібні для виконання роботи, передбачені законодавством, колективним договором і угодою сторін.
Відмова в укладенні трудового договору, а отже, в прийнятті на роботу, має бути обґрунтованою: відсутність вакантних місць, належної кваліфікації в претендента чи пряма заборона, яка випливає з чинного законодавства (праця жінок та неповнолітніх на важких роботах, прийняття на посади з матеріальною відповідальністю осіб, раніше засуджених за корисливі злочини, близьких родичів, якщо робота пов’язана з їхньою безпосередньою підпорядкованістю).
Згідно зі ст. 23 Кодексу законів про працю України (КЗпП) договір укладають на невизначений термін або термін, погоджений сторонами чи на час виконання певної роботи. Здебільшого трудові договори укладають на невизначений термін, а строкові – в тих випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений термін через характер роботи або умови її виконання (сезонна робота тощо).
Якщо в трудовому договорі не обумовлено термін, це означає, що працівник зараховується на постійну роботу. Однак і строковий договір може перетворитися в постійний, якщо після його закінчення трудові відносини тривають.
Укладається трудовий договір, як правило, у письмовій формі, але можливий і усний варіант (ст. 24 КЗпП). Проте незалежно від того, в якій формі укладено договір, він оформляється наказом чи розпорядженням про зарахування працівника на роботу та повідомленням центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування й реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Досить часто нові працівники проходять випробувальний термін (статті 26 – 28 КЗпП). Це обумовлюють під час укладення трудового договору, роблячи відповідний запис в наказі про прийняття на роботу. Але випробування можуть проходити не всі категорії працівників: молодь до 18 років, випускники профтехучилищ, молоді спеціалісти, звільнені в запас до цього переліку не належать.
Випробувальний термін не має перевищувати трьох місяців, а в окремих випадках, за погодженням з профспілковою організацією – 6 місяців.
Для осіб з інвалідністю спеціально створюються робочі місця на підприємствах, визначаються виробництва, цехи та дільниці, де вони можуть працювати.
Слід зазначити, що є певні особливості укладення договору з молодими людьми. Так, згідно зі ст. 188 КЗпП на роботу приймається молодь, яка досягла 16-річного віку. Виняток встановлено для п’ятнадцятилітніх, яким дозволяють працювати батьки або опікуни. Також учні можуть виконувати легку роботу, якщо це не шкодить здоров’ю і навчанню, але лише за згодою батьків і за досягнення 14-річного віку.
Для укладення трудового договору працівник має пред’явити паспорт, трудову книжку, а в деяких випадках ще й документ про освіту та про стан здоров’я. Усі інші документи подають лише згідно з чинним законодавством. Вимагати відомостей про партійну належність, національність, забезпеченість житлом, про роботу за сумісництвом заборонено.
За порушення вимог трудового законодавства при укладенні трудових договорів КЗпП передбачена фінансова відповідальність (ст. 265 КЗпП).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Особливості звітування
фізичними особами – «незалежниками»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – «незалежники»), зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, в якій поряд з доходами від провадження незалежної професійної діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
Норми встановлені п. 178.4 ст. 178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Декларація за 2020 рік подається «незалежниками» до 01 травня 2021 року.
Отже, з метою декларування доходів отриманих у 2020 році «незалежник» заповнює та подає до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію про майновий стан і доходи за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177.
Зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2020 № 783, зареєстрованим в Мінюсті 28.12.2020 р. за № 1295/35578 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859», діятимуть до доходів, отриманих незалежниками протягом 2021 року та задекларованих у 2022 році.
«Незалежники», які мають найманих працівників, за І кв. 2021 року подають розрахунок за формою 1ДФ з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2020 № 773.
Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність та які мають найманих працівників, є податковими агентами у розумінні ст. 171 ПКУ та зобов’язані подавати податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку (п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2020 № 773 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2020 за № 1304/35587 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4».
Податковий розрахунок подається у термін протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу), тобто останній день подання податкового розрахунку за 1 квартал 2021 року – 10 травня 2021 року.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Порядок скасування реєстрації ПРРО
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що порядок застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) регулюється Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» (далі – Порядок № 317).
Порядок скасування реєстрації ПРРО встановлено розділом III Порядку № 317.
Так, відповідно до пунктів 1, 2 розділу III Порядку № 317 реєстрація ПРРО діє до дати скасування реєстрації ПРРО, що здійснюється шляхом виключення його з реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.
Реєстрація ПРРО скасовується на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку № 317) (далі – Заява) з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J1316701) (додаток 2 до Порядку № 317) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».
До подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання має забезпечити передачу всіх копій створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком № 317.
Пунктом 3 розділу III Порядку № 317 передбачено, що реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером, якщо:
► до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
► щодо господарської одиниці, де використовується ПРРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання;
► щодо суб’єкта господарювання наявне судове рішення, що набрало законної сили, про ліквідацію у зв’язку з банкрутством або про припинення, що не пов’язане з банкрутством, про визнання недійсними установчих документів;
► стосовно фізичної особи – підприємця наявні дані про те, що особа померла, оголошена померлою, визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність обмежено;
► суб’єкта господарювання знято з обліку в контролюючих органах у інших випадках, передбачених ст. 67 ПКУ та Законом України від 15 березня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.
Повідомлення про скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами Електронного кабінету із зазначенням підстав (п. 4 розділу III Порядку № 317).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Помилка в обов’язкових реквізитах ПН: що з податковим кредитом?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну (ПН) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений Податковим кодексом України (далі – ПКУ) термін.
Норми встановлені п. 201.1 ст. 201 ПКУ.
Правила формування податкового кредиту та вимоги до його документального підтвердження встановлені ст. 198 та ст. 201 ПКУ.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї (далі – РК), складена та зареєстрована в ЄРПН платником ПДВ, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 ст. 201 ПКУ).
Згідно з п.п. «а» п. 198.1 ст. 198 ПКУ до податкового кредиту відносяться суми ПДВ, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.
Не відносяться до податкового кредиту суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН ПН/РК чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ (п. 198.6 ст. 198 ПКУ).
Тобто враховуючи норми ст. 198 та п. 201.10 ст. 201 ПКУ покупець формує податковий кредит за операцією з придбання товарів/послуг на підставі ПН, складеної за такою операцією, за допомого якої можливо ідентифікувати здійснену операцію, та не має права включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену у ПН, у якій допущено помилку в обов’язкових реквізитах визначених п. 201.1 ст. 201 ПКУ, якщо помилки в реквізитах такої накладної заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст, навіть за умови реєстрації такої ПН в ЄРПН.
При цьому, відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПКУ РК складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Право на податковий кредит на підставі ПН, складеної з порушенням податкового законодавства виникає лише після виправлення помилок шляхом складання до такої ПН розрахунку коригування та реєстрації його в ЄРПН.
Разом з цим, покупець має право включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену у ПН, у якій допущено помилку в обов’язкових реквізитах, визначених п. 201.1 ст. 201 ПКУ, якщо така ПН зареєстрована в ЄРПН, а помилки в реквізитах такої накладної не заважають підтвердити зміст операції, період, сторони та суму сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Визначення розпорядника акцизного складу/акцизного складу пересувного
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що, розпорядник акцизного складу – це суб’єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб’єкт господарювання – платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Норми визначені п.п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Підпунктом 14.1.2241 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що розпорядник акцизного складу пересувного – це суб’єкт господарювання – платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:
► реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;
► ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених ст. 229 ПКУ.
При переході від одного суб’єкта господарювання до іншого права власності на пальне або спирт етиловий, що переміщується та/або зберігається у транспортному засобі, відбувається зміна розпорядника акцизного складу пересувного.
Не є розпорядником акцизного складу пересувного суб’єкт господарювання (перевізник, експедитор), який здійснює транспортування пального або спирту етилового.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»