Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує!
Ми в інтернет-просторі
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
14.01.2021
ВАЖЛИВО ЗНАТИ: режим роботи
центрів обслуговування платників на період посиленого карантину
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/448088.html повідомила наступне.
Центри обслуговування платників працюють з 8 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. (у п’ятницю з 8 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв.) з обідньою перервою з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв., та з технічними перервами для санітарної обробки та провітрювання кожні дві години на 10 – 15 хв. Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи скорочується на одну годину.
Державна податкова служба України рекомендує платникам утриматися від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби. Особливо, якщо проблему, з якою платник збирається звернутися до ЦОП, можна вирішити дистанційно (онлайн або поштою).
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.
Прийом всієї вхідної кореспонденції, у тому числі заяв на отримання послуг, здійснюється виключно через скриньки для кореспонденції, режим листування в Електронному кабінеті у форматі pdf (обмеження 2 МБ) або поштою.
Якщо ж причина звернення невідкладна і потребує обов’язкового відвідування ЦОП, просимо платників здійснити попередній запис за телефоном відповідного ЦОП та при відвідуванні дотримуватись рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України щодо зменшення впливу та передачі гострих респіраторних вірусних інфекцій.
Контакти центрів обслуговування платників розміщено у відкритій частині Електронного кабінету (розділ «Прес-центр»), та у банері «Центри обслуговування» на вебпорталі ДПС.
Просимо із розумінням ставитись до ситуації, приносимо вибачення за можливі незручності.
Довідково.
Обмежувальні заходи встановлено відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Олексій Любченко: співпраця з МВФ
щодо реформування ДПС забезпечила позитивний результат
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко взяв участь в онлайн зустрічі з експертами місії Міжнародного валютного фонду з перегляду програми співробітництва з Україною.
«Для нас важлива співпраця з представниками Міжнародного валютного фонду в ключових питаннях розвитку податкової служби, що сприяє досягненню позитивних результатів у ефективному та послідовному впровадженні ДПС реформ відповідно до кращих світових практик», – зазначив Олексій Любченко.
Під час заходу обговорювалися питання реформування ДПС відповідно до умов Меморандуму про економічну та фінансову політику з МВФ від 2 червня 2020 року.
Зокрема, ДПС забезпечено виконання структурного маяка цього Меморандуму щодо функціонування Служби з 1 січня 2021 року як єдиної юридичної особи.
Заходи з реалізації ефективного та послідовного визначення механізму впровадження діяльності ДПС у форматі єдиної юридичної особи було поділено на два етапи. У рамках першого етапу було проведено тестування розподілу функціональних повноважень. Другий етап став фінальною стадією забезпечення діяльності ДПС як єдиної юридичної особи.
Так, відповідно до наказу ДПС від 24.12.2020 № 755 розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС своїх повноважень.
Виконано й завдання щодо створення в ДПС централізованого підрозділу управління ризиками, діяльність якого стане основою для впровадження кращих світових практик податкового комплаєнсу в Україні.
Також представники місії МВФ відзначили значні кроки ДПС щодо запровадження нового підходу до податкового аудиту, який базується на основі аналізу ризиків, розширення спектру онлайн сервісів для платників податків.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/448089.html
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
В Єдине вікно подання електронної звітності
додано документи для переходу на єдиний рахунок
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що ДПС України оновила спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії станом на 31.12.2020.
Даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 28.12.2019 по 31.12.2020 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.29.0.0. При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
Перелік змін та доповнень (версія 1.29.0.0) (станом на 31.12.2020):
Додано нові документи:
На виконання вимог Закону України від 4 жовтня 2019 року № 190-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» додано нові документи:
F/J 1307001 – Повідомлення про використання / відмову від використання єдиного рахунку;
F/J 1307101 – Запит про отримання витягу щодо включення до /виключення з Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, за даними ДПС;
F/J 1307301 – Уточнення даних «Призначення платежу» платіжного документу на сплату коштів на єдиний рахунок;
F/J 1307401 – Визначення напряму використання коштів, сплачених на єдиний рахунок (залишки);
F/J 1307501 – Розрахунковий документ для сплати на єдиний рахунок;
F/J 1407101 – Витяг з інформаційної системи щодо включення до /виключення з Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок;
F/J 1407201 – Повідомлення про помилки в «Призначенні платежу» платіжного документу на сплату коштів на єдиний рахунок;
F/J 1407301 – Повідомлення про уточнення ДПС даних «Призначення платежу» платіжного документу на сплату коштів на єдиний рахунок.
З метою впровадження нових електронних сервісів в інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних системах, які забезпечують обмін електронними документами між суб’єктами електронного документообігу додано нові документи:
J1604001 – Запит органу місцевого самоврядування про отримання інформації в розрізі платників податків – юридичних осіб;
J1704001 – Довідка про відсутність інформації.
Додано нові версії документів:
У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України (Держстат) додано нові версії документів:
S0404512 – № 2К-П Обстеження ділової активності промислового підприємства (наказ Держстату 21.05.2019 № 163);
S0603303 – № 2К-Т Обстеження ділової активності підприємства оптової та роздрібної торгівлі, з ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів (наказ Держстату 17.07.2017 № 172);
S0703003 – № 2К-Б Обстеження ділової активності будівельного підприємства (наказ Держстату 17.07.2017 № 172);
S2601103 – № 2К-СП Обстеження ділової активності підприємства сфери послуг (наказ Держстату 17.07.2017 № 172 );
S2703603 – № 2К-С Обстеження ділової активності сільськогосподарського підприємства (наказ Держстату 17.07.2017 № 172).
Довідники вводу:
spr_sti.xml – «Довідник податкових інспекцій» –станом на 31.12.2020.
У довіднику термінів видалено періоди подачі за 2015 рік та додано терміни подачі на 2021 рік.
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Власники земельних ділянок оперуватимуть
оновленою і справедливою ціною на землю
З метою забезпечення ефективної та прозорої земельної реформи, Уряд оновив Порядок проведення нормативної грошової оцінки сільгоспземель. Це означає, що власники земель отримали можливість оновлення технічної документації з оцінки земельних ділянок.
«Повна нормативно-грошова оцінка земель по всій території України була проведена ще у 2018 році. Але зрозуміло, що з часом стан земель і властивості ґрунтів можуть змінюватись. Ми почули побажання аграріїв надати їм можливість оновлювати оцінку своїх земельних ділянок і внесли певні зміни, що забезпечить справедливу ціну на землю та ефективну реалізацію земельної реформи», –прокоментував Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Ігор Петрашко.
Так, постановою вносяться зміни до:
► Порядку проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 р. № 105;
► Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051.
Реалізація постанови передбачає виключення положень щодо обов’язковості використання результатів загальнонаціональної НГО земель с/г призначення для надання відомостей із Державного земельного кадастру. Також надано можливість власнику або землекористувачу замовляти проведення НГО окремої земельної ділянки до спливу строку, визначеного частиною другою статті 18 Закону України «Про оцінку земель».
Інформацію розміщено на єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Податковий календар на 15 січня 2021 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що
15 січня 2021 року, п’ятниця, останній день подання:
– звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за грудень 2020 року;
– довідки про використані розрахункові книжки за грудень 2020.
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Які перевірки мають право здійснювати контролюючі органи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що нормами п. 522. підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім:
► документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;
► документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 ПКУ;
► фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:
● обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
● цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
● обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
● здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПКУ.
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
До уваги платників рентної плати!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників рентної плати на наступне.
Сума податкових зобов’язань з рентної плати за: користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини; за користування радіочастотним ресурсом України; транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України; транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, визначена у податковій декларації, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.
У 2021 році граничний термін сплати податкових зобов’язань вищезазначеними платниками припадає:
– за грудень 2020 року – на 01 лютого 2021 року;
– за січень 2021 року – на 02 березня 2021 року.
Звертаємо увагу платників рентної плати за: користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини; за користування радіочастотним ресурсом України; транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України; транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, а також збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, на необхідність сплатити податкових зобов’язань:
– за грудень 2020 року – не пізніше 29 січня 2021 року;
– за січень 2021 року – до 26 лютого 2021 року.
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Рекомендований (невиключний) перелік джерел інформації для отримання котирувальних цін розміщено на офіційному вебпорталі ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на виконання норм п.п. 39.3.3.4 п.п. 39.3.3 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підготувала та 30 січня 2020 року оприлюднила на своєму офіційному вебпорталі Рекомендований (невиключний) перелік джерел інформації для отримання котирувальних цін (далі – Перелік джерел) в розділах:
● Головна – >Діяльність – > Трансфертне ціноутворення – >Рекомендований (невиключний) перелік джерел інформації для отримання котирувальних цін;
● Головна – >Довідники, реєстри, переліки – >Переліки.
Додатково з метою доведення до відома платників податків – учасників контрольованих операцій (далі – КО) відповідне повідомлення про розміщення Переліку 30.12.2020 було опубліковано на офіційному вебпорталі ДПС в розділі «Новини»: Головна – >Медіа-центр – >Новини.
Зазначений Перелік джерел є складовою механізму визначення дотримання принципу «витягнутої руки» по операціях з сировинними товарами, що визначений п.п. 39.3.3 п. 39.3 ст. 39 ПКУ та направлений на забезпечення виконання вимог щодо використання методу порівняльної неконтрольованої ціни. |
ПКУ визначає рекомендаційний характер та невиключність зазначеного Переліку джерел з метою забезпечення дотримання методології аналізу та визначення відповідності принципу «витягнутої руки» та не обмежує платника податків у виборі будь-якого з джерел, інформація якого про котирувальні ціни що використовуватимуться для порівняння відповідатимуть умовам зіставності визначеним п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 ПКУ.
Базовою вимогою, якою керувалася ДПС при формуванні Переліку була наявність доступної методології формування джерелом даних та інформації про ціни та складові ціноутворення саме в рамках вимог до аналізу КО, а також наявність котирувальних цін щодо сировинних товарів, які експортуються/імпортуються українськими компаніями, доступність джерел для широкого кола платників податків.
До Переліку увійшли інформаційно-аналітичні продукти п’яти міжнародних цінових агентств (компаній) та двох вітчизняних державних підприємств, які мають значний досвід роботи з інформацією (даними) щодо цін на товари та товарні групи, що, зокрема, мають суттєву частку в українському експорті.
Визначення, у відповідності до абзацу другого п.п. 39.3.3.4 п.п. 39.3.3 п. 39.3 ст. 39 ПКУ, Кабінетом Міністрів України (КМУ) Переліку сировинних товарів (постанова КМУ від 09 грудня 2020 року № 1221 «Про затвердження переліку сировинних товарів та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України України від 08 вересня 2016 року № 616») та оприлюднення ДПС Переліку дозволяє забезпечити, починаючи з 2021 року, практичне застосування норм ПКУ щодо КО з сировинними товарами.
Виходячи з результатів практичного застосування Переліку джерел буде визначатись необхідність здійснення його коригування(нь) в майбутньому.
Виходячи з норм п.п. 39.3.3.4 п.п. 39.3.3 п. 39.3 ст. 39 ПКУ, забезпечення ідентифікації Переліку джерел (його позицій) при здійсненні посилань та документальному відображенні при формуванні матеріалів за результатами аналізу ризиків трансфертного ціноутворення та перевірок КО проводиться шляхом наведення повної назви Переліку джерел та зазначенням оприлюднення на офіційному вебпорталі ДПС (30.12.2020).
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН: дії платника податків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі – Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі – комісія регіонального рівня).
Відповідно до п. 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в ЄРПН платник ПДВ має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, може включати:
● договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
● договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
● первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки – фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
● розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
● документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 Порядку № 520, платник ПДВ має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в ПН/РК.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо такі ПН/РК складено на одного отримувача – платника ПДВ за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН/РК відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)) (п. 6 Порядку № 520).
Згідно із п. 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 Порядку № 520, платник ПДВ подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв’язку.
Пунктом 8 Порядку № 520 визначено, що ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв’язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 4 Порядку № 520, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9 Порядку № 520).
Комісія регіонального рівня протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п. 4 Порядку № 520, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН та надсилає його платнику ПДВ в порядку, встановленому ст. 42 Податкового кодексу України.
-
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»