Керівництво ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийняло участь у засіданні колегії Державної служби України з питань праці
За організацією Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області, на чолі Голови Державної служби України з питань праці, Голови колегії Романа Чернеги у будівлі Дніпропетровської обласної державної адміністрації відбулося розширене засідання колегії Державної служби України з питань праці.
У заході прийняли участь представники Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області, Державної служби України з питань праці та керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
На колегії розглядалися питання стосовно стану державного нагляду, промислової безпеки та охорони праці на підприємствах вугільної промисловості; застосування вимог нормативно-правових актів з охорони праці у сфері котлонагляду та підіймальних споруд з урахуванням змін у законодавстві; результатів роботи територіальних органів держпраці у частині здійснення державного контролю щодо своєчасної та у повному обсязі виплати заробітної плати; заходів державного нагляду у сфері охорони праці та промислової безпеки та їх впливу на стан виробничого травматизму у галузях національної економіки у першому півріччі 2019 року і інші.
З доповіддю щодо легалізації найманої праці та заробітної плати і неприпустимості допуску до роботи найманих працівників без належного оформлення з ними трудових відносин виступила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.
Вона зазначила: «Основним показником роботи фіскальної служби області є 100 відсоткове забезпечення надходжень до державного та місцевих бюджетів податками та зборами. Бюджетоутворюючим податком є податок на доходи фізичних осіб. А зростання надходжень з цього податку дуже важливе, як для державного, так і місцевого бюджетів».
Спільними зусиллями фіскальної служби, Пенсійного фонду, Держпраці та органами місцевого самоврядування проведена широкомасштабна роз’яснювальна кампанія, завдяки якої легалізовано більше 100 тис. працівників у минулому році та майже 7 тисяч найманих працівників у поточному році. «Детінізація» принесла бюджету близько 30 мільйонів гривень додаткових надходжень з податку на доходи фізичних осіб та 54 мільйони гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
З початку року Комісіями, створеними при органах виконавчої влади з питання підвищення рівня заробітної плати та легалізації найманої праці, проведені зустрічі з 3 600 суб’єктами господарювання.
Ці зустрічі дали позитивні результати та до бюджету додатково надійшло близько 10 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб.
Також Ірина Сікіріна у виступі зауважила, що фіскальна служба області відповідно до Податкового кодексу України здійснює перевірки платників та у разі виявлення порушень трудового законодавства передає матеріали до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області. Заходи, які вживає ГУ ДФС у Дніпропетровській області з Пенсійним фондом та Головним управлінням Держпраці Дніпропетровської області, дозволяють не тільки збільшити відрахування до бюджету, але й забезпечити захист прав громадян.
Голова Державної служби України з питань праці Роман Чернега ознайомив учасників заходу з Планом роботи колегії Державної служби України з питань праці на ІІ півріччя 2019 року.
Засідання пройшло в атмосфері конструктивного обговорення нагальних питань і шляхів їх вирішення.
Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено лекцію для студентів вищого навчального закладу м. Дніпра
У приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з метою ознайомлення молоді з основними напрямками діяльності ГУ ДФС та перспективою працевлаштування випускників вищих навчальних закладів в органах фіскальної служби відбулась лекція для студентів Дніпровського державного аграрно-економічного університету.
У заході з доповідями прийняли участь керівництво управлінь ГУ ДФС: начальник управління по роботі з персоналом Геннадій Гребінчук, начальник управління комунікацій Манушак Осипова, заступник начальника управління податків і зборів з юридичних осіб Віталій Мироненко та начальник відділу розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Євген Судніков.
Представники ГУ ДФС ознайомили студентів з сервісним обслуговуванням платників податків – фізичних та юридичних осіб, системою податків і зборів з юридичних осіб, порядком взаємодії із громадськістю та засобами масової інформації, а також умовами працевлаштування випускників вищих навчальних закладів в органах ДФС.
На лекції акцентовано, що основні завдання фіскальної служби направлені на добровільну сплату податків та зборів громадянами та суб’єктами господарювання. Запропоновано студентам – майбутнім спеціалістам по закінченню навчання поповнити ряди податківців області та прийняти активну участь у побудові майбутнього нашої держави.
Система електронного адміністрування пального та спирту етилового: визначення розпорядника акцизного складу
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.07.2019 запроваджена система електронного адміністрування пального та спирту етилового.
Нормами п.п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що розпорядником акцизного складу є суб’єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб’єкт господарювання – платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу;
Згідно з п.п. 14.1.224¹ п. 14.1 ст. 14 ПКУ розпорядником акцизного складу пересувного є суб’єкт господарювання – платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:
► реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;
► ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених ст. 229 ПКУ.
Не є розпорядником акцизного складу пересувного суб’єкт господарювання (перевізник, експедитор), який здійснює транспортування пального або спирту етилового.
Порушення умов, за яких платнику надавалося звільнення
від оподаткування при ввезенні товарів на митну територію України: нарахування пені
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що порядок нарахування пені у разі порушення умов, за яких надавалося звільнення (умовне звільнення) від оподаткування при ввезенні товарів на митну територію України визначено ст. 132 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, у разі порушення умов митних режимів, при розміщенні в які надано умовне звільнення від оподаткування, а також у разі порушення умов щодо цільового використання товарів, при ввезенні яких надано звільнення від оподаткування відповідно до ПКУ, особа, відповідальна за дотримання митного режиму, а також особа, відповідальна за дотримання умов, за яких надається звільнення від оподаткування (щодо цільового використання товарів), зобов’язані сплатити суму податкового зобов’язання, на яку було надано звільнення (умовне звільнення), та пеню, нараховану на суму такого податкового зобов’язання за період з дня надання звільнення (умовного звільнення) від оподаткування до дня оплати.
У разі направлення претензій щодо сплати податкових зобов’язань гаранту пеня нараховується на строк, що не перевищує 3 місяці з дня, що наступає за днем закінчення строку виконання зобов’язань, забезпечених гарантією.
Під час здійснення перевезень на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року нарахування пені призупиняється на строк до трьох місяців з дня отримання претензії гарантійним об’єднанням і поновлюється, якщо після закінчення цього строку претензія залишається неврегульованою.
Норми встановлені п. 132.1 ст. 132 ПКУ.
Згідно з п. 132.2 ст. 132 ПКУ для цілей обчислення пені строком сплати митних платежів вважається:
► при використанні товарів в інших цілях, ніж ті, у зв’язку з якими було надано звільнення (умовне звільнення) від оподаткування митними платежами, – перший день, коли особою було порушено обмеження щодо користування та розпорядження товарами.
Якщо такий день установити неможливо, строком сплати митних платежів уважається день прийняття контролюючим органом митної декларації на такі товари (п.п. 132.2.1 п. 132.2 ст. 132 ПКУ);
► при порушенні вимог і умов митних процедур, що відповідно до податкового законодавства тягне за собою обов’язок щодо сплати митних платежів – день здійснення такого порушення. Якщо такий день установити неможливо – строком сплати митних платежів уважається день початку дії відповідної митної процедури (п.п. 132.2.2 п. 132.2 ст. 132 ПКУ);
► в інших випадках – день виникнення обов’язку щодо сплати митних платежів (п.п. 132.2.3 п. 132.2 ст. 132 ПКУ).
Відповідно до норм п. 132.3 ст. 132 ПКУ у разі, якщо платник податків до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов’язання та погашає його, пеня не нараховується.
Це правило не застосовується, якщо:
а) платник податків не подає податкову декларацію за період, протягом якого відбулося таке заниження;
б) судом встановлено вчинення злочину посадовими особами платника податків або фізичною особою – платником податків щодо умисного ухилення від сплати зазначеного податкового зобов’язання (п. 132.3 ст. 132 ПКУ).
До уваги платників податку на прибуток підприємств,
які укладають договори з нерезидентами
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податку на прибуток підприємств на наступне.
Нормами п.п. 141.4.9 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що під час укладання договорів з нерезидентами не дозволяється включення до них податкових застережень, згідно з якими підприємства, що виплачують доходи, беруть на себе зобов’язання щодо сплати податків на доходи нерезидентів.
Суми податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел, що сплачені суб’єктами господарювання за кордоном, зараховуються під час сплати ними податку в Україні. При цьому зарахуванню підлягає сума податку, розрахована за правилами, встановленими розділом ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПКУ.
Розмір зарахованих сум податку з іноземних джерел протягом податкового (звітного) періоду не може перевищувати суми податку, що підлягає сплаті в Україні таким платником податку протягом такого періоду.
Слід зауважити, що не підлягають зарахуванню у зменшення податкових зобов’язань такі податки, сплачені в інших країнах:
● податок на капітал/майно та приріст капіталу;
● поштові податки;
● податки на реалізацію (продаж);
● інші непрямі податки незалежно від того, підпадають вони під категорію прибуткових податків чи оподатковуються іншими податками згідно із законодавством іноземних держав.
Зарахування сплачених за митним кордоном України сум податку здійснюється за умови подання письмового підтвердження контролюючого органу іншої держави щодо факту сплати такого податку та за наявності чинного міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування доходів.
Затверджено Зміни до Інструкції з бухгалтерського обліку операцій з готівковими коштами та банківськими металами в банках України
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 02.07.2019 набрала чинності постанова Правління Національного банку від 27 червня 2019 року № 85 «Про затвердження Змін до Інструкції з бухгалтерського обліку операцій з готівковими коштами та банківськими металами в банках України» (далі – Постанова № 85).
Постановою № 85 вдосконалено порядок бухгалтерського обліку операцій з готівковими коштами в банках України.
Постанову № 85 розміщено на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України 01.07.2019 за посиланням
https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=8804895