Контроль за обігом і оподаткуванням підакцизних товарів у Дніпропетровській області
16 червня в прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Контроль за оборотом і оподаткуванням підакцизних товарів у Дніпропетровській області» за участі представника управління контролю за обігом і оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первого.
Андрій Первой повідомив, що з початку року в області проведено 50 фактичних перевірок у сфері обігу підакцизних товарів, в ході яких виявлено 60 порушень законодавства.
«Виявлені наступні порушення: 26 фактів торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензій; 5 фактів торгівлі тютюновими виробами без ліцензії; 5 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижче мінімальної роздрібної ціни; 6 фактів торгівлі алкогольними напоями на розлив; 4 факти торгівлі тютюновими виробами за цінами, вище максимальних роздрібних; 1 факт торгівлі алкогольними напоями без наявності марки акцизного податку; 1 факт торгівлі тютюновими виробами без наявності марок акцизного податку; 1 факт порушення місця зберігання тютюнових виробів та 1 факт ввезення сировини для виробництва тютюнових виробів без наявності відповідної ліцензії.
За наслідками проведених фактичних перевірок застосовано 6,4 млн. грн. штрафних санкцій.
Так, зокрема, в ході фактичної перевірки одного з підприємств Дніпропетровської області з питань дотримання законодавства у сфері виробництва підакцизних товарів встановлений факт ввезення сировини для виробництва тютюнових виробів без наявності ліцензії на право виробництва тютюнових виробів. До нього застосовані фінансові санкції у розмірі 5,7 млн. грн.
Також, працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлено факт виробництва фальсифікованих алкогольних напоїв, а саме – напою міцного алкогольного тростинкового (рому). За результатами перевірки підприємством донараховано 7,8 млн. грн.
Дніпропетровська митниця ДФС з початку року забезпечила понад
179,8 млн. грн. на ремонт доріг
За результатами січня-травня 2017 року в рамках експерименту з фінансового забезпечення здійснення заходів на реконструкцію та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення, а також поліпшення дорожньої інфраструктури, Дніпропетровською митницею ДФС до бюджету Дніпропетровської області направлено 179,8 млн. грн.
Нагадуємо, минулого року Кабінетом Міністрів України започатковано митний експеримент, спрямований на розвиток інфраструктурних об’єктів, в тому числі з фінансового забезпечення реконструкції та поточного ремонту автомобільних доріг. В рамках експерименту здійснюється перерахування 50% від перевиконання щомісячних планових митних платежів у спеціальні фонди відповідних регіональних бюджетів.
Завдяки плідній співпраці Дніпропетровської митниці ДФС та Дніпропетровської обласної державної адміністрації у 2017 році вдалося виконати ремонтні роботи доріг, які понад 15 років не ремонтувалися: Кіровоград – Кривий Ріг – Запоріжжя та Дніпропетровськ – Царичанка – Кобеляки – Решетіловка.
Дніпропетровська митниця ДФС у своїй роботі і надалі докладатиме максимальні зусилля для покращення благоустрою області.
ДФС запроваджує новий електронний сервіс
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) у розділі електронного сервісу «Електронна звітність» повідомила наступне.
З метою надання допомоги платникам податків при виконанні ними вимог п.16 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (із змінами і доповненнями) ДФС запроваджує новий електронний сервіс «Обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами».
Вимоги до електронних документів для здійснення обміну та до засобів надсилання документів:
- Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міністерства доходів і зборів від 29.11.2013 №729).
- Формат транспортного повідомлення відповідає вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС.
- Електронний документ надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку SOAP.
- Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФСУ.
Інструкція з використання програмного забезпечення розміщена на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/201249.html
ДФС звернула увагу платників податків, що з 16.06.2017:
– підписання електронних документів для сервісу обміну розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для накладання електронного цифрового підпису:
Шлюз ДФС (Сервіс обміну документами 2017)-5792906.cer (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/201249.html);
– зашифрування електронних документів для сервісу обміну розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для шифрування:
Шлюз ДФС (Сервіс обміну документами 2017)-5792907.cer (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/201249.html).
Про зміни, внесені до декларації акцизного податку, та
терміни звітування за новою формою
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 06.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.04.2017 №451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.05.2017 за №630/30498 (далі – Наказ №451).
Наказом №451 внесено зміни до форми декларації акцизного податку (далі – Декларація) і Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №105/26550) зі змінами.
Державна фіскальна служба України з метою забезпечення належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку та у зв’язку з набранням чинності Наказу №451 повідомила наступне.
Зазначеним Наказом, зокрема, внесено зміни до таких розділів Декларації:
– розділу А «Податкові зобов’язання із спирту етилового та інших спиртових дистилятів, алкогольний напоїв, пива та продуктів із вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше» – технічна правка у частині визначення показника графи А10;
– розділу Б «Податкові зобов’язання з тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну (в тому числі тютюнової сировини, тютюнових відходів)» – код операції Б7 доповнено новою операцією, яка звільняється від оподаткування згідно з п.п.213.3.13 п.213.3 ст.213 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) (операції з неферментованою (непереробленою) тютюновою сировиною);
– розділу В «Податкові зобов’язання з реалізації пального» – розділ доповнено рядком за кодом В17 щодо декларування суми пільг з операцій, визначених пунктами 213.2, 213.3 статті 213 та статтею 229 розділу VI Кодексу, застосування яких зупинено для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) та/або місцем здійснення діяльності яких є територія населених пунктів на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення (підпункт 38.5 пункту 38 підрозділу 10 розділу XX Кодексу);
– розділу Д «Податкові зобов’язання з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» – у колонці «Код показника додатка» змінено назву показника Д.6 з «Усього за розділами І, II» на «Усього».
У зв’язку зі скасуванням акцизного податку з роздрібного продажу пального з 01.01.2017 суб’єкти господарювання, які здійснюють реалізацію пального, не заповнюють розділ II додатка 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» (далі – додаток 6) до Декларації.
Розділ II додатка 6 до Декларації заповнюється лише у разі подання суб’єктами господарювання, які здійснюють роздрібний продаж пального, уточнюючої Декларації за відповідними операціями, що були здійснені до 01.01.2017 та задекларовані у звітності, поданій до 21.01.2017, тобто наданій за грудень 2016 року.
Також уточнено визначення осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, та враховано, що номер паспорта громадянина України, який: виготовлено у формі картки, містить дев’ять цифр та не містить серію.
З урахуванням вказаних змін до розділів Декларації внесено аналогічні зміни до додатків до Декларації та відповідних розділів Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку.
Згідно з частиною другою п.46.6 ст.46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Враховуючи норми п.46.6 ст.46 Кодексу, особи, визначені ст.212 Кодексу платниками акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку з урахуванням змін, внесених Наказом №451, не пізніше 20 серпня 2017 року за липень 2017 року.
Згідно з п.120.1 ст.120 Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу у розмірах, передбачених цією статтею, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.