Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів
В прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Контроль за оборотом і оподаткуванням підакцизних товарів» за участі начальника відділу управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первого.
Він повідомив, що з 1 липня введено ліцензування на продаж, збереження і виробництво палива. Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а оплата за них здійснюється щорічно. Річна плата за ліцензію на право виробництва і на право зберігання палива складає 780 гривень.
«Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі паливом необхідно звернутися до Головного управління ДФС. З собою потрібно мати заяву, документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, акт введення об’єкта в експлуатацію, дозвіл на початок виконання робіт.
За невиконання вимог з ліцензування таких об’єктів в законодавстві України передбачено ряд штрафних санкцій. Серед них:
– виробництво пального без ліцензії – 1 млн гривень;
– оптова торгівля пальним без ліцензії – 500 тис гривень;
– роздрібна торгівля пальним без ліцензії – 250 тис гривень», – сказав Андрій Первой.
Також зазначено, що з початку року управлінням контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 121 перевірку, в ході яких виявлено 146 порушень законодавства. За результатами проведених фактичних перевірок до суб’єктів господарювання застосовано майже 1, 9 млн грн штрафних санкцій.
«Працівниками Державної фіскальної служби зафіксовано 43 факти торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії, 25 фактів торгівлі тютюновими виробами без ліцензії, 55 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від мінімальних роздрібних цін, 17 фактів торгівлі алкогольними напоями на розлив, 5 фактів торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимально встановлених і 1 факт торгівлі тютюновими виробами поштучно. За результатами перевірки встановлено 9 фактів торгівлі без наявності відповідних ліцензій та 84 факти продажу підакцизної продукцією неповнолітнім», – додав Андрій Первой.
Податківці Дніпропетровщини нарахували майже 1,9 млн грн за результатами перевірок щодо контролю за обігом підакцизних товарів
Протягом І півріччя 2019 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 121 фактичну перевірку суб’єктів господарювання щодо контролю за обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів. У ході цих перевірок виявлено 146 порушень законодавства та донараховано 1 млн 885 тис. гривень. Про це повідомив начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярьов.
Найчастіше суб’єкти господарювання торгували алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії (68 випадків).
Крім того, виявлено: 55 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін, 17 фактів торгівлі алкогольними напоями на розлив, 5 випадків торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від встановлених виробником або імпортером, 1 факт торгівлі тютюновими виробами поштучно.
Податковий календар на 30 липня 2019 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що:
вівторок, 30 липня 2019 року, останній день сплати:
– плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень 2019 року;
– податку на додану вартість за червень 2019 року;
– рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за червень 2019 року;
– рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за червень 2019 року;
– рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за червень 2019 року;
– рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за червень 2019 року;
– єдиного податку платниками четвертої групи за ІІ квартал 2019 року;
– податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за червень 2019 року;
– військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за червень 2019 року;
– акцизного податку за червень 2019 року;
– податку на доходи фізичних осіб із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за червень 2019 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.
Затверджено зміни до деяких нормативно-правових актів
Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 23.07.2019 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України (далі – МФУ) від 31.05.2019 № 226 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.06.2019 за № 685/33656 (далі – Наказ № 226).
Наказом № 226 внесено зміни до
► наказу МФУ від 25.02.2000 № 39 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва»». Цей стандарт тепер матиме назву НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність»;
► наказу МФУ від 19.04.2001 № 186 «Про затвердження спрощеного Плану рахунків бухгалтерського обліку»;
► Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом МФУ від 30.11.1999 № 291. Тепер рахунки класу 9 «Витрати діяльності» будуть вести усі підприємства з відкриттям за власним рішенням рахунків класу 8 «Витрати за елементами»;
► П(С)БО 31 «Фінансові витрати», затвердженого наказом МФУ від 28.04.2006 № 415. Уточнено, що фінансові витрати визнаються, зокрема, юридичними особами, які відповідно до Закону про бухгалтерський облік визнані мікропідприємствами, малими підприємствами, непідприємницькими товариствами, підприємствами, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, а також представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності – витратами того звітного періоду, за який вони були нараховані (визнані зобов’язаннями).
► НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом МФУ від 07.02.2013. № 73. Зазначено, що для мікропідприємств, малих підприємств, які визнані такими відповідно до Закону про бухгалтерський облік, непідприємницьких товариств, представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності та підприємств, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються НП(С)БО 25. Зазначені підприємства можуть самостійно визначати доцільність складання фінансової звітності за формами, наведеними у цьому Національному положенні (стандарті).
Наказ № 226 опубліковано 23.07.2019 у інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» № 55.
Деклараційна кампанія 2019 року:
сплатіть ПДФО та військовий збір своєчасно!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Норми визначені п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України.
Отже, 31 липня 2019 року – останній день сплати фізичними особами ПДФО та військового збору, зазначених в поданій ними річній Декларації за 2018 рік.
Крім того, нагадуємо, що до 1 серпня 2019 року мають сплатити ПДФО та військовий збір приватні нотаріуси, адвокати, арбітражні керуючі та інші особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
ДФС України надано роз’яснення щодо обліку в СЕАРП та СЕ пального,
яке ввозиться на митну територію України
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України у зв’язку з запровадженням нової системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі — СЕАРП та СЕ) з питань обліку в СЕАРП та СЕ пального, що ввозиться на митну територію України, повідомила наступне.
Обсяги ввезеного на митну територію України пального обліковуються в СЕАРП та СЕ та зараховуються автоматично на підставі оформлених митних декларацій у розрізі платників податку та умов оподаткування пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД.
Відповідно до п.п. 14.1.141 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ.
Таким чином ПКУ відносить до пального всі підакцизні товари, визначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ.
У зв’язку з цим, з метою обліку та зарахування ввезеного пального за даними митних декларацій в розрізі умов оподаткування до СЕАРП та СЕ, з 23.07.2019 при декларуванні за митними деклараціями типів «ІМХХYY» (де «XX» – код відповідного митного режиму «40» або «41», а YY» – один з кодів «АА», «ДР», «ДЕ», «ТК», «ТФ», «ТН», «ДТ») товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ (крім непідакцизних товарів за кодами згідно з УКТЗЕД 2710 19 62 00, 2710 19 64 00, 2710 19 68 10, 2710 19 68 20, 2710 19 68 90, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00, що згідно з описом можуть відноситись як до підакцизних, так і до. непідакцизних), в окремому полі електронної митної декларації або електронної копії митної декларації на паперовому носії без наведення у паперовому примірнику необхідно зазначити код виду умови оподаткування пального акцизним податком згідно з ПКУ, а саме:
«01» – сплата акцизного податку в загальному порядку за ставками згідно з п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ;
«02» – звільнення від оподаткування акцизним податком згідно зі ст. 213 ПКУ;
«03» – оформлення векселя та часткова сплата акцизного податку на умовах, встановлених п. 229.8 ст. 229 ПКУ, при ввезенні на митну територію України бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2710123100, 2710127000 та 2710192100;
«04» – оподаткування на умовах, встановлених пунктами 229.2 – 229.7 ст. 229 ПКУ пального, ввезеного на митну територію України в якості сировини для виробництва непідакцизної продукції.
Укладення договору між ЦСО та користувачами
про технічне обслуговування та ремонт РРО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що введення реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та зовнішніх модемів в експлуатацію, їх технічне обслуговування та ремонт здійснюються центрами сервісного обслуговування (далі – ЦСО) виключно на підставі договорів про технічне обслуговування та ремонт РРО, укладених із суб’єктами господарювання.
Виконання зазначених робіт іншими особами або ЦСО без укладення із суб’єктами господарювання відповідних договорів забороняється.
Застосування РРО, опломбованого засобами контролю ЦСО, з яким суб’єкт господарювання не уклав договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, вважається порушенням встановленого порядку опломбування.
У разі укладення, розірвання, припинення або внесення змін до договору між ЦСО та користувачем про технічне обслуговування та ремонт РРО ЦСО не пізніше дати набрання чинності відповідним правочином повинен надіслати Повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій за формою № 3-ЦСО (далі – повідомлення за ф. № 3-ЦСО) (додаток 1 до Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 547)) до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО. Таке повідомлення за ф. № 3-ЦСО надсилається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів із зазначенням обов’язкових реквізитів електронних документів.
Норми визначені п. 1 розділу II Порядку № 547.
Пунктом 17 розділу II Порядку № 547 передбачено, що ЦСО у разі припинення дії договору із суб’єктом господарювання про технічне обслуговування та ремонт РРО повідомляє про це контролюючий орган за місцем реєстрації РРО такого суб’єкта господарювання. Повідомлення за ф. № 3-ЦСО надсилається у порядку та строки, визначені п. 1 розділу II Порядку № 547.
Отже, у разі укладення договору між ЦСО та користувачами про технічне обслуговування та ремонт РРО ЦСО не пізніше дати набрання чинності відповідним правочином зобов’язані надіслати повідомлення за ф. № 3-ЦСО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО. При цьому приєднання примірника такого договору до повідомлення за ф. № 3-ЦСО Порядком № 547 не передбачено.