На Дніпропетровщині сервіс ДФСУ «Пульс» відпрацював 190 звернень громадян
З січня по вересень 2016 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 190 заявників Дніпропетровського регіону.
Переважна кількість питань (86), порушених у зверненнях, стосувалися звітності та реєстрації накладних. Також, заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (50 звернень). Крім того, з приводу системи електронного адміністрування ПДВ зателефонував 31 платник, з інших питань – 16 громадян. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 7 звернень.
Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.
Про затвердження нової форми
звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 02.08.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 «Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за №932/29062 (далі – наказ №553).
Водночас втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 №85 (далі – наказ №85), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2014 за №276/25053, яким було затверджено форму звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій та Порядок його складання.
З огляду на це Державною фіскальною службою України у листі від 17.10.2016 №33649/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС №33649) з метою належної організації роботи щодо звітування неприбуткових установ та організацій було повідомлено наступне.адані роз’яснення з наступних питань.
Нова форма звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) передбачає:
– заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації в залежності від закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
– відображення податкового зобов’язання з податку на прибуток у разі нецільового використання отриманих коштів та/або розподілу доходів (прибутків) організації серед засновників (учасників), її членів, працівників, членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
– нове поле для місячного податкового (звітного) періоду (для подання Звіту у разі недотримання вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс));
– поле «Відомості про одночасне подання до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації форм фінансової звітності» (заповнюється у разі подання фінансової звітності за бажанням неприбуткової організації);
– відображення у додатку ГД до рядків 1.15.2 ГД, 2.6.2 ГД та 3.1 ГД Звіту (далі – додаток ГД) даних митної декларації за ввезеним товаром та показників нецільового використання гуманітарної допомоги.
Звіт подається до контролюючого органу за місцезнаходженням такої неприбуткової організації, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Також у зазначеному листі надані роз’яснення стосовно:
– подання Звіту за новою формою неприбутковими організаціями, які дотримались вимог пункту 133.4 статті 133 Кодексу;
– особливостей подання та заповнення Звіту у разі порушення вимог, визначених пунктом 133.4 статті 133 Кодексу
– порядку складання Звіту та додатків до нього, а саме:
– Додатку ВП до рядків 7 – 9 Звіту («Розрахунок податкових зобов’язань за період, за який виявлено помилку(и)»), який заповнюється у разі виправлення помилки(ок) у складі звітного/звітного нового Звіту;
– Додатку ГД до рядків 1.15.2 ГД, 2.6.2 ГД та 3.1 ГД Звіту («Інформація щодо операцій з гуманітарною допомогою»), який подається неприбутковими організаціями в обов’язковому порядку при здійсненні операцій з гуманітарною допомогою. Додаток ГД доповнено новим розділом «Гуманітарна допомога, використана не за цільовим призначенням за звітний (податковий) рік».
Також слід зазначити, що підпунктом 133.4.4 пункту 133.4 статті 133 Кодексу передбачено, якщо контролюючий орган встановить факт використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами, то такі дії є підставою для виключення такої організації з Реєстру. Крім того, такій організації нараховується податкове зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафні санкції і пеня відповідно до норм цього Кодексу. Податкові зобов’язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено таке порушення.
Лист №33649 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
Який порядок розрахунку та сплати єдиного внеску
новоствореними ФОП – платниками єдиного податку?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.4 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), у тому числі ФОП – платники єдиного податку.
ФОП – платники єдиного податку зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст.9 Закону №2464).
Згідно з п.п.2 п.6 розділу ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі – Інструкція №449), такі платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу у розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. Суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Для зазначеної категорії платників єдиний внесок встановлюється у розмірі 22% суми, що визначається такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п.4 розділу ІІІ Інструкції №449).
Мінімальний страховий внесок – сума єдиного внеску, що визначається розрахунково, як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (п.5 частини першої ст.1 Закону №2464).
Обов’язки платників єдиного внеску виникають, зокрема, у ФОП – платників єдиного податку з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами і доповненнями (абзац другий частини четвертої ст.5 Закону №2464).
Враховуючи викладене вище, новостворені ФОП – платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок у розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, у термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
При цьому, платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 301.04.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Внесені зміни до порядку заповнення документів
на сплату податків та зборів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811, що зареєстрований у Міністерстві фінансів України 20.09.2016 за №1272/29402 (далі – Наказ №811).
Зазначеним Наказом затверджено зміни до Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок), що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за №974/27419).
Відповідного до Наказу №811, зокрема, у новій редакції викладено додаток до Порядку (пункт 10) «Перелік кодів видів сплати».
Наказ №811 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 18.10.2016 №80.
До уваги посадових осіб органів державної влади та
органів місцевого самоврядування: про отримання ЕЦП!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Відповідно до Прикінцевих положень Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) у 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, до яких у тому числі віднесено посади державної служби категорії «А» та «Б», зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.
Таким чином, для подання декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), отриманий для виконання своїх службових обов’язків.
Разом з цим, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.
Додатково повідомляємо, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №145-р «Про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям, які займають посади, віднесені до категорій А і Б, та інші прирівняні до них посади» акредитовані центри сертифікації ключів Міністерства юстиції України, Державної фіскальної служби України та Державної казначейської служби України здійснюють надання послуг електронного цифрового підпису суб’єктам декларування на безоплатній основі.