Незаконні дії приватного нотаріуса заблокували виплати Фонду соціального страхування України
Фонд соціального страхування України офіційно повідомляє, що внаслідок незаконної реєстраційної дії приватного нотаріуса із Дніпропетровської області у державному реєстрі юридичних осіб щодо керівника виконавчої дирекції, заблоковано виконання Фондом своїх обов’язків перед застрахованими особами та потерпілими на виробництві.
Зазначаємо, що вчинена приватним нотаріусом реєстраційна дія проведена з грубим порушенням вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» та Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5, а отже, підлягає скасуванню.
Особливо небезпечними такі дії є у період запровадженого в державі карантину, коли саме на Фонд соціального страхування України покладено обов’язки з надання грошових допомог сім’ям померлих від COVID-19 медичних працівників, оплати лікування для медиків і компенсації втраченого заробітку за час лікування від коронавірусної хвороби для працюючих українців, компенсації втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19, фінансування лікарняних і декретних виплат тощо.
На жаль, головним заручником і жертвою таких незаконних дій стали застраховані працівники, у тому числі медичні та найбільш незахищені громадяни, які втратили здоров’я під час виконання трудових обов’язків та члени їх родин.
Такі дії призвели до заборгованості з виплати матеріального забезпечення, страхових виплат та витрат на медичну і соціальну допомогу людям, які станом на сьогоднішній день склали понад 500 млн гривень, з яких: допомога по тимчасовій непрацездатності на суму понад 450 млн грн; одноразова допомога та страхові виплати членам сімей медичних працівників закладів охорони здоров’я, які померли від гострої респіраторної хвороби COVID-19 – 1,80 млн грн; щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві та членам їх сімей – 10,22 млн грн; страхові витрати на медичну та соціальну допомогу – 5,16 млн грн тощо.
З метою врегулювання ситуації та розблокування фінансування усіх виплат та соціальних послуг застрахованим особам, потерпілим на виробництві виконавча дирекція Фонду соціального страхування України відповідно до чинного законодавства здійснює заходи щодо скасування неправомірної дії приватного нотаріуса.
Оновлено договір про подання
електронних документів до ФССУ
Для подання до Фонду соціального страхування України електронних документів, зокрема, заяв-розрахунків на виплату допомог працівникам, страхувальники (роботодавці) мають укласти із відділенням робочого органу виконавчої дирекції ФССУ відповідний договір.
Наказом виконавчої дирекції Фонду від 26.08.2020 № 415-од зазначений примірний договір щодо подання електронних документів було затверджено у новій редакції. Внесені зміни приводять договір у відповідність до Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Договори про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України, укладені в попередні періоди, є чинними і не потребують переоформлення.
Дія договору поширюється на заяву-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за формами згідно із Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджені постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12.
Нагадаємо, подання електронних документів надає страхувальнику право не подавати їх на паперових носіях. У разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису, роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.