Новини ГУ ДФС у Дніпропетровській області
З початку року 91 дніпропетровський підприємець позбувся ліцензій
за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
Впродовж січня – вересня 2018 року місцеві бюджети Дніпропетровщини поповнилися на 68,7 млн грн від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, що на 5,5 млн грн. більше надходжень трьох кварталів минулого року.
«Усього в області діє 13561 ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 5012 суб’єктам господарської діяльності. Наразі, протягом дев’яти місяців поточного року суб’єкти господарювання регіону отримали 11173 ліцензії, з них 5972 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 5201 – тютюнових виробів», – зазначив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Сергій Кирпа.
Разом з тим, з січня по вересень поточного року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 1919 ліцензій; анульовано – 1853, в тому числі – 91 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Новації для внутрішньо переміщених осіб шодо податкової знижки
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 06 вересня 2018 року № 2530-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України» внесено зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а саме: п. 166.3 ст. 166 ПКУ доповнено підпунктом 166.3.9 такого змісту: «суму коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку), який має статус внутрішньо переміщеної особи.
Платник податку на доходи фізичних осіб має право скористатися зазначеною в цьому підпункті податковою знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого та другого ступенів споріднення:
не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;
не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.
Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року».
Нагадуємо, що Закон № 2530 набрав чинності 04.10.2018 (опубліковано у офіційному виданні «Голос України» від 06.10.2018 № 185).
Затверджено Реєстр великих платників податків на 2019 рік
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що наказом ДФС України від 26 вересня 2018 року № 617 затверджено Реєстр великих платників податків на 2019 рік (далі – Наказ № 617).
Наказ № 617 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro- diyalnist/73022.html
Внесено зміни до порядку
випуску, обігу та погашення податкових векселів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить, що 13.10.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2018 року № 826 «Про внесення зміни до Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості» (далі – Постанова № 826).
Постановою № 826 виключено п. 9 Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості, а саме, що підставою для взяття на облік податкового векселя є довідка векселедавця щодо прогнозованого обсягу нафтопродуктів та/або речовин, які планується отримати від підприємства-виробника або ввезти на митну територію України. Форма довідки затверджується Мінфіном.
Постанова № 826 опублікована у офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 13.10.2018 № 193.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими
працівниками є однаковим для всіх роботодавців
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що чинним законодавством України передбачено: порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців, будь-то юридична особа, чи фізична особа-підприємець (далі – ФОП).
Так, відповідно до ст. 21 Кодексу закону про працю України від 10 грудня 1971 року (далі – КЗпП) ФОП мають укладати трудові договори з найманими працівниками.
Порядок укладення трудового договору з працівниками регулює ст. 24 КЗпП. Трудовий договір укладається в письмовій формі. При укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, – також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інші документи.
Трудовий договір вважається укладеним тільки після того, як його підписали роботодавець і працівник і видано наказ (розпорядження) про прийняття прицівника на роботу. Згідно ст. 24 КЗпП працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Водночас, ФОП до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором повинна обов’язково подати повідомлення до ДФС України за встановленою формою одним із таких способів (форма повідомлення визначена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу»):
■ засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
■ на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
■ на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Окремо звертаємо увагу на те, що відповідно до п. 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці, Міністерства соціального захисту населення, Міністерства юстиції від 29 липня 1993 року № 58 із змінами (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 року за № 110) (далі – Інструкція), заповнення трудової книжки вперше проводиться власником або уповноваженим ним органом не пізніше тижневого строку з дня прийняття працівника на роботу.
Відповідно до п. 2.21-1 Інструкції трудові книжки працівників, які працюють на умовах трудового договору у ФОП без створення юридичної особи з правом найму, та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов’язану з наданням послуг, зберігаються безпосередньо у працівників.