Новини ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Операція «Урожай» триває
У рамках операції «Урожай» та з метою виявлення кола осіб, які мають у власності земельні ділянки площею понад 2 га і обробляють їх одноосібно, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) направлено 127 листів до райдержадміністрацій, селищних рад та об’єднаних територіальних громад щодо проведення сумісних заходів та надання інформації стосовно власників земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які власні земельні ділянки надають в оренду:
– юридичним особам та/або фізичним особам – підприємцям;
– іншим фізичним особам, які не є суб’єктам господарювання.
Також фахівцями ГУ ДФС проведено роботу по залученню до декларування доходів громадян – власників земельних ділянок площею понад 50 га.
Станом на 01.07.2019 виявлено 89 фізичних осіб зазначеної категорії, з яких, зокрема, 40 – подали декларації, 38 – надають земельні ділянки в оренду суб’єктам господарювання (податок на доходи фізичних осіб утримується податковим агентом).
Крім того, на адресу 60 сільськогосподарських підприємств ГУ ДФС надіслано листи щодо дотримання законодавства про працю, проведено 65 співбесід стосовно використання у виробничому процесі трудових ресурсів.
Під час проведення сумісних засідань з юридичними особами обговорювалися питання збільшення рівня заробітної плати та легалізації робочих місць в аграрному секторі економіки.
Так, у червні поточного року, за участі представників контролюючого органу, Державної служби України з питань праці та місцевих органів влади проведена робота з 92 підприємствами, за наслідками якої додатково суб’єктами господарювання оформлено 240 працівників.
Робота у цьому напрямку триває та знаходиться на постійному контролі ГУ ДФС.
Інформація для платників акцизного податку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki—reestri—perelik/reestri/383525.html станом на 10.07.2019 розміщено Єдиний державний реєстр суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki—reestri—perelik/reestri/383606.html розміщено Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового станом на 11.07.2019.
До уваги розробників програмного забезпечення!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
ДФС України повідомила, що Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів (наказ Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 (із змінами), що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.12.2015 за № 1058/27503) викладено у новій редакції, затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2019 № 292 «Про внесення змін до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів» (далі – Наказ № 292).
На теперішній час Наказ № 292 проходить процедуру державної реєстрації у Міністерстві юстиції України та передбачається, що він набере чинності з 05 серпня 2019 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
Наказ № 292 розроблено у зв’язку із запровадженням в Україні з 05 серпня 2019 року міжнародного номера банківського рахунку за стандартом IBAN.
Для внесення банками та іншими фінансовими установами змін до функціонуючого програмного забезпечення, призначеного для обміну електронними документами з ДФС, створення і оброблення документів у встановленому Наказом № 292 форматі, та введення цього програмного забезпечення в експлуатацію до дня набрання чинності Наказом № 292, на офіційному вебпорталі ДФС (www.sfs.gov.ua) у розділі «Електронна звітність» – «Програмний модуль для формування та направлення повідомлень про відкриття/закриття рахунків» – «Форми електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків» розміщено оновлені електронні форми документів для кожного типу файла повідомлень та схеми контролю.
Документи знаходяться за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/programniy-modul/formi-elektronnih-povidomlen.
Звертаємо увагу, що до названих електронних форм документів можуть бути внесені зміни після проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/385042.html
Особливості проведення фактичної перевірки
у частині дотримання законодавства про працю
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що фактична перевірка проводиться, зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету.
Норми встановлені п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки (п. 85.2 ст. 85 ПКУ).
Згідно з нормами п. 80.6 ст. 80 ПКУ під час проведення фактичної перевірки у частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), в тому числі тим, яким установлено випробування, перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з’ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника. Для з’ясування факту належного оформлення трудових відносин з працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).
Про вручення податкових повідомлень-рішень поштовою службою
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені ст. 66 ПКУ, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Норми встановлені ст. 42 ПКУ.