Новини ГУ ДФС у Дніпропетровській області
На початок 2017 року на розгляді у адміністративних судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 9,8 тисяч справ різних категорій на загальну суму позовних вимог 11,3 млрд. грн.
З розглянутих судами у січні – травні поточного року 359 справ на суму 500,9 млн. грн., на користь територіальних органів ГУ ДФС Дніпропетровщини вирішено 246 справ на суму 361,7 млн. грн., що складає 72,2% від суми розглянутих судами справ.
У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року показник позитивного вирішення на користь територіальних органів ГУ ДФС Дніпропетровщини збільшився по кількості на 17,1%, по сумі – на 31,8%.
«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються наші позовні вимоги. Кожен юрист фахово підходить до кожної справи, що направляється до суду. Водночас, ми зміщуємо акцент у нашій роботі на досудове врегулювання спірних питань, які виникають із платниками податків», – наголошує начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.
Про впровадження інвестиційних проектів – 2017 для підтримки малого та середнього бізнесу йшлося на семінарі
З метою формування передумов для впровадження інвестиційних проектів на території міст Новомосковськ, Перещепине, Підгороднє, Новомосковського, Синельниківського, Павлоградського та Магдалинівського районів, підтримки малих, середніх та фермерських підприємств, створення інвестиційно-привабливих територій на базі Новомосковської міської ради 8 червня 2017 року проведено семінар за участі начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової, фахівців Дніпропетровського інвестиційного агентства, регіональної ради підприємців у Дніпропетровської області та Сільськогосподарської консультативної служби.
Манушак Осипова доповіла про місцеві податки та збори, механізми стимулювання місцевою громадою та наголосила, що фіскальна служба постійно взаємодіє з представниками бізнесу, налагоджує ефективний діалог, покращує надання сервісних послуг.
Також, представлено презентації ДІА «Підтримка малого та середнього підприємництва» та «Чотири кроки громади на шляху створення інвестиційно-привабливих територій», Регіональної ради підприємців у Дніпропетровській області «Механізм реалізації регіональної програми малого та середнього підприємництва», Кооперативної Академії з питань кооперації ДОГО «Сільськогосподарська консультативна служба «Кооперація – шлях до успіху підприємців та громад» та комітету з питань енергозбереження регіональної ради підприємців «Енергозберігаючі технології сьогодення».
Під час семінару учасники заходу отримали від фахівців ряд актуальних роз’яснень та відповідей на свої запитання, а також побажання натхнення у реалізації власних задумів і ініціатив.
Затверджена нова форма
податкової декларації з податку на прибуток підприємств
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 09.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за №642/30510 (далі – Наказ №467), яким у новій редакції викладено форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та форми додатків до неї.
Так, у формі Декларації з’явились нові рядки:
-
рядок 07.2 «страхові платежі, страхові внески, страхові премії за договорами перестрахування»;
-
рядок 09.1 «сума доходу, що залишився після формування призового (виграшного) фонду (позитивне значення (рядок 09.1.1 – рядок 09.1.2)):»;
-
рядок 09.1.1 «загальна сума доходів, отриманих від прийняття ставок у лотерею»;
-
рядок 09.1.2 «сума сформованого призового (виграшного) фонду лотереї відповідно до умов її проведення»;
-
рядок 09.2 «сума безнадійної заборгованості, визначеної підпунктом «е» підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України».
Із форми Декларації виключені рядки, пов’язані з розрахунком авансових внесків із податку на прибуток підприємств (рядок 26 – до змін), і рядки щодо виправлення помилок по авансових внесках (рядки 36, 37, 38 та 39).
Змінилася таблиця для відміток про наявність додатків. У ній з’явилося нове поле «ФЗ», в якому платники мають проставляти позначку «+» під час подання разом із декларацією фінансової звітності.
Так, відповідно до п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог статті 137 ПКУ.
Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до цього пункту платниками податку на прибуток, є додатком до Декларації та її невід’ємною частиною.
Також внесено зміни до таблиці «Відомості про одночасне подання до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств форм фінансової звітності» (до змін) Декларації. Тепер у формі Декларації вона розміщена відразу за таблицею «Наявність додатків» і має назву «Наявність поданих до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств додатків – форм фінансової звітності».
Крім того, внесено зміни до форм додатків до Декларації, а саме до:
– додатку ЗП до рядка 16 ЗП Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
– додатку ПН до рядка 23 ПН Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
– додатку ТЦ «Самостійне коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань платника податку»;
– додатку ВП «Розрахунок податкових зобов’язань за період, у якому виявлено помилку(и)»;
– додатку РІ «Різниці»;
– додатку АМ «Інформація щодо нарахованої амортизації»;
– додатку ЦП до рядків 4.1.3 ЦП, 4.1.4 ЦП додатка РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.
Наказ №467 набирав чинності з дня його офіційного опублікування (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 09.06.2017 №45).
Характерні помилки при заповненні податкової звітності з
екологічного податку за перший квартал 2017 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України за результатами попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за перший квартал 2017 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності.
1. Платниками під час заповнення додатків до податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497, зі змінами (далі – Декларація), не враховано, що з 1 січня 2017 року Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» збільшені на 12% ставки екологічного податку (далі – Податок), що діяли у 2016 році.
Так, деякими підприємствами за кодом забруднюючої речовини 245.1.001 «Азот амоній» задекларовано зобов’язання за ставкою «1293,1» замість «1448,27».
2. У випадку, коли коефіцієнт дорівнює «1», графа 5 додатку 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти» (далі – додаток 2) і графи 5 та 6 додатку 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах» (далі – додаток 3) до Декларації платниками не заповнюються або замість «1» зазначається «0».
3. У графі 5 додатку 2 і графах 5 та 6 додатку 3 до Декларації платниками зазначається коефіцієнт інший ніж передбачено Податковим кодексом України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) або замість коефіцієнта зазначається ставка Податку.
Так, відповідно до пункту 245.4 статті 245 ПКУ за скиди забруднюючих речовин у ставки та озера ставки Податку збільшуються у 1,5 рази. При цьому деякими платниками у додатку 2 до Декларації зазначені коефіцієнти «2,5»; «3»; «10»; «11» замість «1» або «1,5».
4. У додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів) або код не зазначається .
5. У додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.
Так, наприклад, на код «245.1.003» («Завислі речовини») зазначена ставка 18968,25 грн. за тонну (відповідно до ПКУ ставка для цього коду забруднюючої речовини складає 41,54 грн. за тонну).
Згідно з ПКУ зазначена ставка екологічного податку відповідає коду «245.2.003» – «Забруднюючі речовини, що скидаються у водні об’єкти, які не зазначені в групі кодів 245.1.000 та для яких встановлено гранично допустиму концентрацію або визначено орієнтовно безпечний рівень впливу понад 0,1 – 1 (включно) міліграмів на 1 літр».
6. Платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший додаток.
Так, замість додатку 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення» до Декларації заповнювався додаток 2 до Декларації – за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти.
З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників екологічного податку на забезпечення правильного заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.
Реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат
фізичними особами – платниками єдиного податку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №579, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №800/27245, затверджено:
– форму книги обліку доходів (для платників єдиного податку першої, другої і третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість) та порядок її ведення;
– форму книги обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість) та порядок її ведення.
Книги ведуться за вибором платника податку у паперовому або електронному вигляді, форми яких можна знайти на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) за посиланням http://sfs.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/ (графа «Форма заяви» пункту 6 «Реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку» розділу «Адміністративні послуги, що надаються державними податковими інспекціями»).
У разі обрання ведення книги у паперовому вигляді платник єдиного податку зобов’язаний подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник книги, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), податкова адреса, номер та дата свідоцтва про право на здійснення незалежної професійної діяльності (за наявності).
Реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платниками єдиного податку є адміністративною послугою, що надається державними податковими інспекціями.
Ознайомитися з інформацією щодо надання адміністративних послуг можна на веб-порталі ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/.