Новини ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Днями в ІА «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Результати роботи в напрямку легалізації заробітної плати».
У заході взяла участь фахівець управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Лариса Воробйова.
Вона повідомила: «З початку 2017 року по Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області до бюджету надійшло 9,6 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 2,7 млрд. грн. більше аналогічного періоду минулого року (6,9 млрд. грн.); військового збору – 613, 3 млн. грн., що на 11,7 млн. грн. більше попереднього року, зростання – 2%. Позитивні результати досягнуті за рахунок залучення органами ДФС додаткових джерел до оподаткування – збільшення чисельності платників податків, підвищення рівня оплати праці, легалізації робочих місць, проведення роз’яснювальної роботи серед платників податків, контрольно-перевірочних та інших заходів тощо.
Крім того, додаткові надходження до бюджету склали 8 млн. грн. податку на доходи з фізичних осіб 1 млн. грн. військового збору, 9,5 млн. грн. єдиного соціального внеску.
З початку року перевірено 140 юридичних і фізичних осіб. За результатами контрольно-перевірочних заходів до бюджету надійшло податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску близько 2,7 млн. грн.», – зазначила Лариса Воробйова.
Оновлено порядок відкриття та ведення рахунків
клієнтів банків і здійснення безготівкових розрахунків
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 31 жовтня 2017 року набрала чинності постанова Національного банку України від 25.10.2017 №106 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова НБУ №106).
Постановою НБУ №106 внесено зміни до:
– Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Національного банку України від 12.11.2003 №492;
– Положення про порядок здійснення банками України вкладних (депозитних) операцій з юридичними і фізичними особами, затвердженого постановою Національного банку України від 03.12.2003 №516;
– Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України від 21.01.2004 №22.
ПостановоюНБУ №106, зокрема, врегульовано такі питання:
• скасовано обов’язок щодо використання суб’єктом господарювання печаток на документах (у тому числі на розрахункових документах);
• дозволено укладення договорів про відкриття банківського рахунку та банківського вкладу в електронній формі, зокрема, шляхом приєднання клієнта до публічної пропозиції укладення договору;
• визначено порядок відкриття фізичними особами – підприємцями поточних рахунків фізичним особам для здійснення деяких видів виплат заробітної плати та прирівняних до неї платежів;
• удосконалено режим функціонування поточних рахунків клієнтів, зокрема, в частині виплат, пов’язаних з відрядженням.
Постанову НБУ №106 опубліковано 30.10.2017 на сайті офіційного Інтернет-представництва Національного банку України у рубриці «Офіційне опублікування нормативно-правових актів» за посиланням:
https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=8804895
Дохід у вигляді інвестиційного прибутку, отриманий фізичною особою від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, ПДФО не оподатковується
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст.10 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» облігації внутрішніх державних позик України – це державні цінні папери, що розміщуються виключно на внутрішньому фондовому ринку і підтверджують зобов’язання України щодо відшкодування пред’явникам цих облігацій їх номінальної вартості з виплатою доходу відповідно до умов розміщення облігацій.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 №80 «Про випуски облігацій внутрішніх державних позик» встановлено, що Міністерство фінансів України виступає емітентом державних облігацій.
Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), відповідно до п.162.1 ст.162 якого платником податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Статтею 165 ПКУ визначено виключний перелік доходів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», який набрав чинності 01.01.2017 внесено зміни, зокрема, до п.п.165.1.52 п.165.1 ст.165 ПКУ.
Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема інвестиційний прибуток від операцій з державними цінними паперами, емітованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з урахуванням курсових різниць (п.п.165.1.52 п.165.1 ст.165 ПКУ).
Отже, з 01.01.2017 дохід, отриманий фізичною особою – резидентом у вигляді інвестиційного прибутку від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, емітованих Міністерством фінансів України, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
Включення житлово-будівельного кооперативу до
Реєстру неприбуткових установ та організацій
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що правові, організаційні, економічні та соціальні основи функціонування кооперації в Україні визначаються Законом України від 10.07.2003 №1087-IV «Про кооперацію» зі змінами та доповненнями.
Згідно з Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 №76, житлово-будівельним кооперативом (далі – ЖБК) вважається юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об’єдналися на основі об’єднання їх майнових пайових внесків для участі в будівництві або реконструкції житлового будинку (будинків) і наступної його (їх) експлуатації.
Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (далі – об’єкти) визначає Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» (далі – Порядок).
Відповідно до п.11 Порядку датою прийняття в експлуатацію об’єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.
Відповідно до п/п.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації – неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткові організації), які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п.133.4 ст.133 ПКУ.
Вимоги, яким одночасно зобов’язана відповідати неприбуткова організацієя встановлено п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Згідно із п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 ПКУ до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені ЖБК (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства).
Отже, ЖБК має право на отримання статусу неприбутковості після закінчення будівництва (або придбання) і здачі об’єкта в експлуатацію у разі його подальшого обслуговування та управління таким ЖБК. При цьому такий ЖБК позбавляється права в статусі неприбуткової організації здійснювати будівництво інших об’єктів.
Слід зауважити, що ЖБК додатково подають до контролюючого органу документи, які підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку, і подальшого його обслуговування та управління ним прилеглої до нього території.