Новини ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Майже 290 тисяч адміністративних послуг отримали в ЦОПах
платники Дніпропетровщини
У роботі тридцяти шести Центрів обслуговування платників, що працюють у Дніпропетровській області, задіяні 179 працівників, які надають кваліфіковані адміністративні послуги. Зокрема, найбільш популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, з початку 2017 року мешканцям регіону видано понад 133 тисяч реєстраційних номерів.
Також значну кількість послуг надано з реєстрації книг обліку розрахункових операцій – майже 27 тисяч; з надання витягу з реєстру платників єдиного податку – майже 25 тисяч та з реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – понад 22 тисяч.
З переліком безоплатних адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області в розділі «Адміністративні послуги» та у Центрах обслуговування платників області.
Затверджено новий Державний реєстр РРО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України наказом від 18.12.2017 №854 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Державний реєстр).
Оновлений Державний реєстр містить перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.
Кількість моделей РРО збільшилась до 160 (раніше моделей РРО було 152).
Також, в оновленому Державному реєстрі наведено перелік РРО, виключених з Державного реєстру у 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється (таких РРО 5 моделей).
Слід зазначити, що втратив чинність наказ ДФС України від 07.06.2017 №406.
Податковий календар на 29 грудня 2017 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що
29 грудня, п’ятниця, останній день сплати:
– плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за листопад 2017 року;
– податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за листопад 2017 року;
– податку на доходи фізичних осіб із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за листопад 2017 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитної спілці;
– військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за листопад 2017 року;
– податку на додану вартість за листопад 2017 року;
– рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за листопад 2017 року;
– рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за листопад 2017 року;
– рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за листопад 2017 року;
– рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за листопад 2017 року;
– акцизного податку за листопад 2017 року**
**Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку в сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм Податкового кодексу України (п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 ПКУ).
До уваги виробників та реалізаторів пального!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 01.01.2018 набирає чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 №891, якою затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів – лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку (далі – Порядок).
Крім того, згідно з п.12 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) норми п.230.1 ст.230 ПКУ щодо обладнання акцизних складів, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками застосовуються з 1 січня 2018 року.
Порядком передбачено створення багатофункціональної системи контролю з автоматизованого збору інформації щодо виробництва та реалізації пального, відстеження в режимі он-лайн наявності пального у резервуарах, перерахунку його залишків та надлишків, установлення динамічних відхилень його залишків та інших параметрів отримання та відпуску пального.
Відповідно до Порядку адміністратором та держателем Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку (далі – Реєстр) є ДФС України.
Інформацію до Реєстру вносять виробники та реалізатори пального за допомогою спеціального програмного продукту, розробленого ДФС України.
Порядком також встановлено порядок подання суб’єктами господарювання інформації до Реєстру та можливість її коригування.
Звертаємо увагу, що згідно інформації, розміщеної на офіційному сайті Верховної Ради України, зареєстровано «Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» від 14.11.2017 за №6776-д, згідно з яким в остаточній редакції запропоновано внести зміни до п.12 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, а саме: цифри «2018» замінити цифрами «2019».
Звітність фізичної особи – підприємця, який за власним рішенням припиняє підприємницьку діяльність протягом звітного (податкового) року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) внесені зміни до розділу ІV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема:
– фізичним особам – підприємцям (далі – ФОП) надано право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних із провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат;
– у разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, ФОП за власним рішенням, останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового (звітного) періоду, до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;
– ФОП – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит), встановлено право на сплату суми податкового зобов’язання, нарахованої на суму боргу, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’заним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання.
У зв’язку з запровадженими змінами наказом Міністерства фінансів України від 06.04.2017 №556 (далі – Наказ №556) форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) та інструкцію щодо її заповненя викладено у новій редакції. Наказ зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2017 за №821/30689 та набирає чинності з 31.12.2017.
Отже, фізичні особи, які згідно з ПКУ зобов’язані та/або мають право подати декларацію здійснюють свій обов’язок та/або реалізують таке право за формою декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 у редакції Наказу №556.
Враховуючи вищезазначені зміни, в декларації передбачено внесення відомостей до категорії платників (рядок 8 декларації) щодо осіб, які припинили підприємницьку діяльність протягом звітного (податкового) року, шляхом зазначення позначки «V» та визначення дати прийняття про припинення. Такі декларації є ліквідаційними для даної категорії платників податків. Слід зазначити, що цю позначку повинні зазначати лише особи, які прийняли рішення про припинення у звітному (податковому) році, тобто дата прийняття такого рішення не повинна бути менше ніж 01.01.2017 та більше ніж 31.12.2017.
Чи включається до доходу ФОП на загальній системі оподаткування
сума кредиту, яка погашається юридичною особою – поручителем?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно з п.177.2 ст.177 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (далі – ФОП).
При цьому, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла ФОП як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:
– виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо ФОП чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);
– виручка в натуральній (негрошовій формі);
– суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
Відповідно до ст.1054 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV зі змінами та доповненнями за кредитним договором банк або інша фінансова установа (кредитодавець) зобов’язується надати грошові кошти (кредит) позичальникові у розмірі та на умовах, встановлених договором, а позичальник зобов’язується повернути кредит та сплатити проценти.
Враховуючи те, що кредит, отриманий ФОП від банку на розрахунковий рахунок підлягає поверненню, то дана сума кредиту не підлягає включенню до складу доходу.
При цьому, якщо погашення кредиту здійснюється юридичною особою – поручителем, то дохід, в сумі погашеного поручителем кредиту, включається до складу доходу та є об’єктом оподаткування ПДФО за правилами, встановленими ст.177 ПКУ.