Новини ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Про набрання чинності постановою
Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року №21
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Державна фіскальна служба України листом від 26.01.2018 №2497/7/99-99-15-03-03-17 «Про набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року №21» (далі – лист ДФС №2497) повідомила наступне.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 17.01.2018 №21 «Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – постанова №21).
Постанову №21 розроблено та прийнято з метою систематизації (уніфікації) нормативно-правових актів Уряду.
Так, прийнятою постановою №21 зведено в єдиний нормативно-правовий акт дві постанови Кабінету Міністрів України (від 20.10.2011 №1068 та від 04.02.2013 №69), які згідно з пунктом 2 постанови №21 визнано такими, що втратили чинність.
Норми прийнятої постанови №21 не встановлюють новий порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України підакцизних товарів, не запроваджують нові форми звітності, вони відповідають прямим нормам Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
При цьому, враховуючи тенденцію систематичного внесення змін до ст.229 ПКУ у частині розширення переліків підакцизних товарів, що використовуються як сировина в хімічній промисловості за нульовою ставкою акцизного податку, у постанові №21 вже не зазначаються переліки кодів згідно з УКТ ЗЕД нафтопродуктів та речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, а наводиться посилання на відповідні пункти ст.229 ПКУ.
Зокрема, у п.1 Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості, затвердженого постановою №21 (далі – Порядок), зазначено, що він визначає механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості, які реалізуються із застосуванням нульової ставки акцизного податку або ввезення яких здійснюється без сплати акцизного податку відповідно до п.п.229.4.1 п.229.4, п.п.229.5.1 п 229.5, п.п 229.6.1 п 229.6, п.п 229.7.1 п 229.7 ст.229 ПКУ.
Крім цього, постановою №21 приведені у відповідність до норм чинного законодавства назви центральних органів виконавчої влади.
Зазначаємо, що відповідно до підпунктів 15 та 16 постанови №21 у разі нецільового використання нафтопродуктів та/або речовин векселедавець є платником акцизного податку з обсягу продукції, використаної не за призначенням (підпункти 212.1.7 та 212.1.8 п.212.1 ст.212 ПКУ), та несе відповідальність, передбачену п.п.229.4.16 п.229.4, п.п.229.5.18 п.229.5, п.п.229.6.14 п.229.6, п.п.229.7.16 п.229.7 ст.229 ПКУ.
Таким чином, починаючи з 23.01.2018, податкові векселі, авальовані банком, що видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, оформлюються на підставі Порядку.
Звертаємо увагу, що до приведення у відповідність до положень постанови №21 наказів Міністерства фінансів України від 07.08.2012 №899, від 27.03.2013 №430 контролюючі органи і платники податків користуються порядками роботи податкових постів та застосовують форми довідок і журналів, що затверджені цими наказами.
Лист ДФС №2497 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72782.html
Нарахування пені у разі самостійного виявлення платником
заниження податкового зобов’язання з ПДВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що порядок нарахування пені визначено ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до частини другої п.129.4 ст.129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Згідно з п.129.9 ст.129 ПКУ у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст.50 ПКУ пеня, передбачена ст.129 ПКУ, не нараховується, якщо зміни до податкової звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного ПКУ.
У разі подання платником уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання за звітний період, за який виправляється помилка, пеня нараховується за весь період заниження, починаючи з наступного дня за граничним терміном сплати ПДВ за звітний період, за який виправляється помилка, пеня нараховується за весь період заниження, починаючи з наступного дня за граничним терміном сплати ПДВ за звітний період, за який виправляється помилка, включаючи день погашення такого податкового зобов’язання.
Для отримання розстрочення суми податкового зобов’язання за іпотечним кредитом необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) внесено зміни, згідно з якими, зокрема, за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит), платник податку на доходи фізичних осіб має право на сплату суми податкового зобов’язання, нарахованої на суму боргу (кредиту та/або відсотків), прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання.
Для рострочення такої суми податкового зобов’язанння платник податку разом із декларацією за 2017 рік подає заяву у довільній формі, що містить фактичні дані про суму прощеного (анульованого) кредитором боргу, підтверджену відповідними документами кредитора, та коротке пояснення обставин, що привезли до виникнення необхідності здійснення розстрочення задекларованої суми податкового зобов’язання. Такі доповнення до податкової декларації про майновий стан і доходи, складені за довільною формою, вважаються невід’ємною її частиною.
Новації ПДВ при імпорті обладнання
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» було внесено зміни, до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема, підрозділ 2 розділу ХХ ПКУ доповнено п.65, яким тимчасово, до 01.01.2020, платнику ПДВ надано право на розстрочення (рівними частинами) сплати ПДВ на термін, зазначений у заяві такого платника, але не більше 24 календарних місяців, без нарахування процентів, пені та штрафів, визначених ПКУ, при ввезенні на митну територію України з поміщенням в митний режим імпорту обладнання, що класифікується за визначеними п.65 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ товарними підкатегоріями згідно з УКТ ЗЕД.
При наданні розстрочення сплати ПДВ норми ст.100 ПКУ не застосовуються.
Порядок надання розстрочення сплати ПДВ та застосування забезпечення відповідно до п.65 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Суми ПДВ, сплачені з урахуванням вимог, встановлених п.65 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, включаються платником ПДВ до складу податкового кредиту у звітному (податковому) періоді, в якому було сплачено податок до бюджету.
Майже 7,4 тисячі суб’єктів ЗЕД Дніпропетровщини забезпечили більше 20 мільярдів гривень митних платежів
Станом на 01.01.2018 в Дніпропетровській митниці ДФС перебуває на обліку 7 тисяч 393 суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, якими протягом 2017 року подано до Дніпропетровської митниці 166 тисяч 430 митних декларацій.
Основна кількість товарів, оформлених Дніпропетровською митницею ДФС на експорт, направляється до країн: ЄС (44,1%), СНД (28,3%), Азії (21,5%). Основні імпортери країни: СНД (38,8%), ЄС (37,9%), Азії (12,6%).
Загалом, Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету впродовж 2017 року перераховано 20 мільярдів 23 мільйони 700 тисяч гривень митних платежів, що на 24,7% більше ніж у 2016 році.
У 2017 році мешканці Дніпропетровщини скористалися
сервісом ДФС України «Пульс» 260 разів
Впродовж січня – грудня минулого року на телефонний номер сервісу ДФС України «Пульс» від громадян Дніпропетровської області надійшло 260 звернень, які вчасно розглянуті та вирішені позитивно.
Наразі майже дві третини дзвінків стосувалися питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (166 звернень). Крім того, 41 звернення стосувалось організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області. З приводу роботи системи електронного адміністрування ПДВ звернулися 28 платників тощо.
Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0-800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.