Новини ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Загальна сума доходів, що вказана в їх деклараціях – 90,5 млн. грн., що на 10,8 млн. грн. більше, ніж у січні минулого року При цьому додатково до сплати в бюджет нараховано: податку на доходи з фізичних осіб – 2,0 млн. грн., військового збору – 0,4 млн. грн. Про це повідомила в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.
Із загальної кількості декларантів, 5 громадян повідомили про понад мільйонні статки. Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу складає 37,1 млн. грн.
Разом з тим, 232 мешканці Дніпропетровщини надали декларацію з метою скористатися правом на податкову знижку. Їм із бюджету буде повернуто майже півмільйона гривень.
Нагадаємо, що останній день подання декларації про доходи, отримані громадянами у 2017 році, – 2 травня 2018 року, а охочі реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2017 року можуть подати податкову декларацію до 31 грудня 2018 року включно.
Про справляння у 2018 році рентної плати
за спеціальне використання лісових ресурсів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) листом від 01.02.2018 №3000/7/99-99-12-03-04-17 «Про справляння у 2018 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів» (далі – лист ДФС №3000) надала методичні рекомендації щодо особливостей адміністрування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі – Рентна плата) у 2018 році.
Так, платники, об’єкт оподаткування, ставки, порядок обчислення і сплати Рентної плати визначені статтями 256, 257 та 258 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Платниками Рентної плати є лісокористувачі, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціальних дозволів (лісорубних або лісових квитків) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами (п.256.1 ст.256 ПКУ).
Водночас умови спеціального використання лісових ресурсів визначено Порядком спеціального використання лісових ресурсів та Порядком видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 №761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів», із змінами та доповненнями (далі – Порядок №761), згідно з якими спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється на підставі лісорубного або лісового квитків. Лісовий квиток видається щороку на підставі лімітів використання лісових ресурсів під час заготівлі другорядних лісових матеріалів за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку №761.
Відповідно до абзацу другого п.257.5 ст.257 ПКУ лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з Рентної плати та сплачують рівними частинами від суми Рентної плати, зазначеної в отриманих лісорубних квитках (спеціальних дозволах), протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової декларації, виданих у відповідному календарному році, крім сум, сплачених згідно з підпунктами «а» і «б» п.п.256.11.6 п.256.11 ст.256 ПКУ, а саме:
а) лісокористувачами, якими до отримання лісорубних та лісових квитків Рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають:
фізичних осіб, а також фізичних осіб – підприємців, яким видано лісорубні та лісові квитки;
лісокористувачами (крім фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, яким видано лісові квитки), у яких сума Рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року, в якому сплачується Рентна плата;
б) лісокористувачами з іншої області, які сплачують Рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини.
Пунктом 47 розділу І Закону України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон №2245) внесено зміни до ст.256 ПКУ та збільшено ставки Рентної плати на 16,8 відсотків (порівняно з діючими у 2017 році), які застосовуються при обчисленні податкових зобов’язань з Рентної плати за результатами господарської діяльності у 2018 році. Зазначена норма запроваджена п.1 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245, починаючи з 01 січня 2018 року.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 №927 зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2017 №545).
Податкові декларації Рентної плати подаються платниками Рентної плати контролюючим органам за місцезнаходженням лісової ділянки (п.п.257.3.5 п.257.3 ст.257 ПКУ).
Граничними термінами подання податкової звітності та сплати податкових зобов’язань з Рентної плати є:
за ІV квартал 2017 року – 9 та 19 лютого 2018 року відповідно;
за I квартал 2018 року – 10 та 18 травня 2018 року відповідно;
за ІІ квартал 2018 року – 9 та 17 серпня 2018 року відповідно;
за ІІІ квартал 2018 року – 9 та 19 листопада 2018 року відповідно.
Лист ДФС №3000 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72799.html
Переобладнання транспортного засобу:
що необхідно для отримання податкової знижки?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено п.166.3 ст.166 ПКУ. До зазначеного переліку включається сума коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.
Згідно з п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно, наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинні відображатися вартість таких товарів (робіт, послуг) та строк їх продажу (виконання, надання).
Оригінали зазначених документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
На вимогу територіального органу ДФС та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку (абз. другий п.п.«в» п.176.1 ст.176 ПКУ).
Отже, фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, на вимогу органу ДФС, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; довідку про отримані у звітному році доходи тощо.
До уваги платників транспортного податку!
Декларація за новою формою подається до 20 лютого
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 01.01.2018 діє нова форма Податкової декларації з транспортного податку, що оновлена наказом Міністерства фінансів України від 27.06.2017 №595.
Податкову декларацію з транспортного податку (далі – податкова декларація) подають виключно юридичні особи – платники транспортного податку.
Нагадуємо, що об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму транспортного податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування податкову декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року транспортний податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.
Таким чином, звітність з транспортного податку за новою формою подається юридичними особами до 20 лютого 2018 року.
«Електронний кабінет» – сучасний сервіс, який дозволяє отримати
довідку про відсутність заборгованості без відвідування податкової
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що під час здійснення професійної діяльності у платників податків виникає необхідність підтвердити відсутність заборгованості перед бюджетом. У такому випадку підтверджуючим документом стає довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів та інших платежів, що контролюються органами ДФС України.
За допомогою сервісу «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) платник може надіслати заяву та отримати довідку про відсутність податкової заборгованості.
Суб’єкти сфери публічних закупівель, підприємства або суб’єкти господарювання у загальнодоступній частині «Електронного кабінету» без використання ЕЦП мають можливість переглянути видані платникам довідки та/або завантажити довідку у вигляді файла з територіального контролюючою органу.
Головні переваги використання «Електронного кабінету»:
можливість на безоплатній основі працювати у цілодобовому режимі;
економія власного часу, не відвідуючи орган ДФС України;
затребувана інформація надходить в режимі реального часу;
запити платників з найвіддаленіших районів України швидко й легко задовольняються.
Крім того, «Електронний кабінет» є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків з фахівцями ДФС України за допомогою використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.