Новини ГУ ДФС у Дніпропетровській області
У січні завдяки слідчим ДФС Дніпропетровщини бюджету
відшкодовано 1 млн. 722 тис. грн. збитків від фінансових злочинів
Протягом січня 2018 року слідчі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області розслідували 249 кримінальних проваджень, з яких 131 – прийнято до провадження у поточному році.
Досудове розслідування закінчено з 15 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено – 10. З обвинувальним актом до судових інстанцій скеровано 8 проваджень, а також 2 кримінальних провадження направлено до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності. Ще 5 кримінальних проваджень закрито.
Крім того, за перший місяць 2018 року за підслідністю направлено 100 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень 10 кримінальних проваджень.
Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж січня поточного року встановлено нанесених державі збитків у сумі 2 млн. 509 тис. грн., з яких 1 млн. 722 тис. грн. вже відшкодовано бюджету.
Внесення фізичною особою нерухомого майна до
статутного фонду юридичної особи в обмін на корпоративні права:
чи є об’єкт оподаткування ПДВ?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п.п.«а» п.185.1 ст.185 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.
Згідно із п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14 розділу І ПКУ постачання товарів – будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, зокрема обмін.
Отже, якщо фізична особа здійснює підприємницьку діяльність та є зареєстрованою платником ПДВ, то операція із внесення такою особою рухомого/нерухомого майна до статутного фонду юридичної особи в обмін на корпоративні права є об’єктом оподаткування ПДВ.
До уваги платників, які застосовують РРО!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно з п.7 розділу ІІ Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 (далі – Порядок), після опломбування центр сервісного обслуговування (далі – ЦСО) видає (або додає) суб’єкту господарювання довідку про опломбування реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) за формою №1-ЦСО (додаток 1 до Порядку) (далі – довідка про опломбування).
Довідка про опломбування складається у двох примірниках, один з яких надається суб’єкту господарювання, інший зберігається у ЦСО, що здійснив опломбування.
Копію кожної довідки про опломбування, виданої ЦСО, суб’єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.
Формою довідки про опломбування РРО передбачено заповнення, зокрема, граф «Причина розпломбування» та «Характер виявленої несправності РРО».
Таким чином, у разі ремонту РРО суб’єкт господарювання надає до контролюючих органів довідку про опломбування РРО, яка видається ЦСО із зазначенням в ній, зокрема причини розпломбування.
Зменшення суми отриманого доходу у ФОП на загальній системі оподаткування можливо лише на суму повернутих коштів за товари
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП) від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, встановлено ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП (п.177.2 ст.177 ПКУ).
Відповідно до п.177.10 ст.177 ПКУ ФОП зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
Форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть ФОП, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – Книга), та Порядок її ведення (далі – Порядок) затверджено Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481.
Відповідно до п.п.2 п.6 Порядку у графі 2 Книги відображається сума доходу, отриманого від здійснення господарської або незалежної професійної діяльності із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).
У графі 3 Книги вказується сума повернутих самозайнятою особою коштів за товари (роботи та послуги) та/або повернутої передплати (п.п.3 п.6 Порядку).
При цьому загальна сума отриманого доходу, яка підлягає декларуванню, розраховується як різниця між отриманим доходом від здійснення господарської або незалежної професійної діяльності (графа 2 Книги) та сумою повернутих самозайнятою особою коштів за товари (роботи та послуги) (графа 3 Книги) та зазначається у графі 4 Книги.
Враховуючи викладене, доходом ФОП, яка перебуває на загальній системі оподаткування, вважається отримана виручка у грошовій та негрошовій формах.
Зменшення загальної суми отриманого доходу, яка підлягає декларуванню, можливо лише на суму повернутих коштів за товари (роботи та послуги) та/або повернутої передплати.
Тобто, зменшення суми доходу, яка підлягає декларуванню ФОП на загальній системі оподаткування, на суму повернутих товарів без фактичного повернення покупцю грошових коштів нормами податкового законодавства не передбачено.
Перереєстрація юридичної особи в контролюючих органах
у зв’язку зі зміною організаційно-правової форми
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно з п.106.1 ст.106 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
Загальні засади державної реєстрації у разі виділу, злиття, перетворення, поділу або приєднання юридичних осіб визначені ст.4 Закону України від 15.05.2003 №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755).
Інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) та інформаційними системами державних органів передбачена ст.13 Закону №755 та у випадках, визначених ст.13 Закону №755, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.
Технічний адміністратор ЄДР в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, відомостей про проведення такої реєстраційної дії.
Відповідно до статей 64 та 67 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями та розділів ІІІ, ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462), взяття на облік/зняття з обліку за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей, наданих державним реєстратором згідно із Законом №755.