Питання сплати податку на нерухомість розглядалось під час проведення наради у міській раді міста Дніпро
У міській раді міста Дніпро відбулася робоча нарада, де розглядалося питання сплати податку власниками нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, за участі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інни Андрущак. Під час наради окреслено питання, що виникають при наданні фіскальною службою області повідомлень-рішень про сплату платником податку на нерухомість, відмінну від земельної ділянки. Інна Андрущак зазначила, що сплачувати податок на нерухомість повинні мешканці м. Дніпро власники квартир загальною площею більше 85 квадратних метрів та власники домівок, загальна площа яких перевищує 130 квадратних метрів. Фіскальна служба формує та направляє платникам повідомлення-рішення про сплату податку на основі кадастрових даних. Заплановано на районних рівнях у місті Дніпрі створити комісії по виявленню житлових приміщень, з яких повинен сплачуватись податок на нерухомість та підготувати власникам такого житла довідки. Це стане одним з перших кроків в роботі з платниками податку на нерухомість, адже сплата такого податку, – це прояв соціальної справедливості, дотримання податкового законодавства та наповнення місцевих бюджетів громад. ДФС оновлено коди типів об’єктів оподаткування Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне. Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Об’єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку (п.22.1 ст.22 ПКУ). Процедура повідомлення платником податків про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючим органам за основним місцем обліку платника податків визначено Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300) зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №1588). Відповідно до п.8.1 розділу VIII Порядку №1588 платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, 2 контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом. Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП (далі – ф.№20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п.8.4 розділу VIII Порядку №1588). Пунктом 8.7 розділу VIII Порядку №1588 8.7 визначено, що рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах. Звертаємо увагу, що ДФС на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Довідники» за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki- /127294.html розміщено оновлений станом на 04.07.2017 довідник типів об’єктів оподаткування. Тип об’єкта оподаткування зазначається у графі 3 розділу 3 «Відомості про об’єкти оподаткування платника податків» ф.№20-ОПП. Який алгоритм розрахунку податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання за наслідками 2016 року? Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує. Відповідно до п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ. Порядок застосування податкової знижки визначений статтею 166 ПКУ. Нагадуємо, що з 01.01.2017 набрав чинності Закон України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесено зміни, зокрема, до п.п.166.3.3 п.166.3 ст.163 ПКУ, відповідно до якого платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення. Однак, з метою реалізації права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених на навчання за підсумками 2016 року, застосовуються норми ПКУ чинні у 2016 році. 3 Згідно з редакцією п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ, яка діяла до 01.01.2017, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн., в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року (у 2016 році це 1930 гривень: 1378 грн. х 1,4). Підпунктом 166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ. Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності (п.164.6 ст.164 ПКУ). Враховуючи вищевикладене, алгоритм нарахування податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання, за наслідками звітного податкового 2016 року розраховується наступним чином: ► визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму ПСП за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП, утриманого податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця); ► на підставі підтверджувальних документів визначається сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податкової знижки, яка не повинна перевищувати для студентів, які навчаються на заочній, вечірній, дистанційній формі навчання – 23160 грн. (1930 грн. х 12 міс.), для денної форми навчання – 19300 грн. (1930 грн. х 10 міс.); ► розраховується сума ПДФО на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку: – з суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником податку витрат на оплату за навчання, та ставки податку. При цьому відповідно до п.179.8 ст.179 ПКУ сума, що має бути повернута, зараховується на банківський рахунок платника податку, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в 4 податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації. Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 103.06.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ». Актуально для платників податку на нерухомістьу зоні АТО Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та єдиного податку четвертої групи у зоні АТО на таке. Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб- порталу (http://sfs.gov.ua) у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомила, що з метою узгодження розміру грошових зобов’язань платників податків відповідно до приписів Спеціальних норм (підпункти 38.6 та 38.8 п.38 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу «Перехідні положення» Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)), суб’єкти господарювання, які до набрання чинності належали до зазначеної категорії платників, уточнюють узгоджені у період з 14 квітня 2014 року по дату набрання чинності вказаних норм податкові зобов’язання керуючись нормами статті 50 «Внесення змін до податкової звітності» ПКУ.