Податковий календар на 17 грудня 2018 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що
понеділок, 17 грудня 2018 року, останній день подання:
– звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за листопад 2018 року.
Оприлюднено Закон України «Про Державний бюджет на 2019 рік»
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 12.12.2018 у офіційному виданні «Голос України» № 237-238 опубліковано Закон України від 23 листопада 2018 року № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (далі – Закон № 2629).
Основні показники та мінімуми, які закладено Законом № 2629:
► статтею 7 встановлено у 2019 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі:
– з 1 січня 2019 року – 1 853 гривні;
– з 1 липня – 1 936 гривень;
– з 1 грудня – 2 027 гривень;
● для основних соціальних і демографічних груп населення:
– з 1 січня 2019 року – 1 626 гривень;
– з 1 липня – 1 699 гривень;
– з 1 грудня – 1 779 гривень;
■ дітей віком від 6 до 18 років:
– з 1 січня 2019 року – 2 027 гривень,
– з 1 липня – 2 118 гривень,
– з 1 грудня – 2 218 гривень;
– з 1 січня 2019 року – 1 921 гривня,
– з 1 липня – 2 007 гривень,
– з 1 грудня – 2 102 гривні;
■ осіб, які втратили працездатність:
– з 1 січня 2019 року – 1 497 гривень;
– з 1 липня – 1 564 гривні;
– з 1 грудня – 1 638 гривень;
► статтею 8 встановлено у 2019 році мінімальну заробітну плату:
– у місячному розмірі: з 1 січня – 4 173 гривні;
– у погодинному розмірі: з 1 січня – 25,13 гривні.
Слід зауважити, що прожитковий мінімум працездатної особи впливає, зокрема, на розрахунок:
єдиного податку для платників 1 групи;
базової податкової соціальної пільги (застосовується при розрахунку податку на доходи фізичних осіб)
граничної суми доходу для отримання податкової соціальної пільги.
Мінімальна заробітна плата впливає, зокрема, на:
розрахунок єдиного податку для платників 2 групи;
розмір добових по Україні відповідно до Податкового кодексу України;
збір за місця для паркування транспортних засобів;
податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
штрафи за неподання звіту про контрольовані операції;
розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
штрафи за порушення законодавства про працю.
Важлива інформація для платників ПДВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» із змінами встановлено, що частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників ПДВ податкових накладних та/або розрахунків коригування та їх реєстрація або зупинення реєстрації (далі – операційний день), триває у робочі дні з 8-ї до 20-ї години.
Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Єдиного реєстру податкових накладних, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків.
Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Переваги офіційного працевлаштування
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що соціальний захист сьогодні та пенсійне забезпечення у майбутньому залежить, насамперед, від свідомої громадської позиції самих працюючих. Перш ніж погодитись на пропозицію одержувати заробітну плату «у конверті», варто замислитися над перевагами офіційного працевлаштування.
Так, після офіційного укладення трудового договору працівник відповідно до вимог Кодекса законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) користується такими правами:
► на гарантований розмір заробітної плати, у тому числі на доплати, надбавки й заохочувальні виплати;
► на відпустку (основну, додаткову та без збереження заробітної плати, відпустку у звя’зку з вагітністю та пологами);
► на скорочений робочий час, на вихідні і св’яткові дні;
► на оплату лікарняного, на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;
► на допомогу у зв’язку з безробіттям;
► на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;
► на зарахування стажу роботи.
Офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника у разі, якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати, відмовляється оплатити виконану роботу, не додержується інших своїх зобов’язань. У таких випадках трудові спори між найманим працівником і роботодавцем розглядаються у судовому порядку.
Нагадуємо, що за кожного неоформленого працівника, якого допустили до роботи без укладення трудового договору та повідомлення органів ДФС юридичні та фізичні особи – підприємці несуть відповідальність у вигляді штрафних санкцій, а саме: відповідно до ст. 265 КЗпП – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати встановленої законом на момент виявлення порушення (у 2018 році – 111 690 грн).
Також застосовується адміністративна відповідальність до керівника, а саме: відповідно до частини 1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями – від 500 до 1 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (у 2018 році – від 8500 до 17 000 грн).
Отже, тільки офіційне оформленння трудових відносин є гарантією соціального захисту найманих працівників, а для роботодавців – запорукою процвітання бізнесу.
Пільги для мобілізованих фізичних осіб – підприємців
Відповідно до пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність – призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.
Якщо зазначені особи мають найманих працівників і на строк своєї військової служби уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов’язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.
Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації, без нарахування штрафних і фінансових санкцій.
До уваги платників!
Залишилося менше місяця, щоб отримати податкову знижку за 2017 рік!
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Зокрема, відповідно до статті 166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.
Для отримання податкової знижки за результатами 2017 року фізичній особі необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 зі змінами, за місцем своєї реєстрації по 31 грудня 2018 року включно.
Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.