Податковий календар на 30 вересня 2021 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що у четвер, 30 вересня 2021 року,
- останній день подання:
– звіту про контрольовані операції за 2020 рік;
– повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2020 рік;
- останній день сплати:
♦ рентної плати за серпень 2021 року за:
– користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
– користування радіочастотним ресурсом України;
– транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;
– транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
♦ плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за серпень 2021 року;
♦ податку на доходи фізичних осіб за серпень 2021 року від оподаткування доходів, нарахованих у вигляді:
– процентів на поточний або депозитний банківський рахунок;
– процентів на вклади члена кредитної спілки;
♦ податковим агентом податку на доходи фізичних осіб, у разі якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку за серпень 2021 року;
♦ військовий збір з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень 2021 року;
♦ податку на додану вартість за серпень 2021 року;
♦ акцизного податку за серпень 2021 року.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
На Дніпропетровщині зареєстровано майже 259,6 тис. платників податків
Станом на 01 вересня 2021 року на обліку в органах податкової служби регіону перебувало майже 259,6 тис. платників податків. Це на 7,3 тис. платників більше, ніж на цю ж дату 2020 року. Із загальної кількості суб’єктів господарювання 113,2 тис. – юридичні особи та 146,4 – фізичні особи – підприємці.
У серпні 2021 року на податковий облік взято 377 юридичних осіб та 2 014 фізичних осіб – підприємців, припинили діяльність 103 юридичних осіб та 1 054 приватних підприємців.
У Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків станом на 01.09.2021 обліковано майже 36,9 тис. фізичних осіб, зокрема 1,3 тис. – іноземців.
Що стосується платників податків на додану вартість, то станом на 01 вересня поточного року у відповідному реєстрі перебувало 21,4 тис. юридичних осіб та 1,8 тис. фізичних осіб – підприємців.
Шановні платники податків,
які використовують єдиний рахунок для сплати податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу що в режимі «Єдина картка платника» пункту меню «Єдиний рахунок» ІТС «Електронний кабінет» платникам надана можливість в актуальному стані переглянути інформацію про рух коштів на єдиному рахунку для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Виїзд мобільного ЦОПу до м. Підгородне
Підгородненської територіальної громади
Для вирішення невідкладних питань з оподаткування, забезпечення зручних та доступних умов для декларування та отримання послуг і сервісів фізичними та юридичними особами 17.09.2021 за підтримки голови Підгородненської територіальної громади (далі – ТГ) Горба Андрія до м. Підгородне здійснено виїзд мобільного ЦОПу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) за участі фахівців ЦОПу Дніпровської ДПІ ГУ ДПС, а саме: заступника начальника Дніпровської ДПІ Некрасової Ірини та завідувача сектору надання адміністративних послуг Дніпровської ДПІ Кіслової Нелі.
У ході проведення заходу здійснено інформаційно-роз’яснювальну та консультаційну роботу з питань нарахування, сплати та пільг по земельному податку і податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, змін порядку подання звітності з єдиного внеску, заповнення поля «Призначення платежу» в розрахункових документах, обов’язку платників щодо подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, за формою № 20-ОПП, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи після отримання спадщини, продажу (обміну) рухомого та нерухомого майна та інших випадків обов’язкового декларування доходів, впроваджені електронні сервіси ДПС, привілеї «Електронного кабінету», безкоштовного отримання КЕП, врегулювання податкового боргу, щодо основних питань одноразового добровільного декларування, ознайомлення зі сторінками ДПС України на Facebook та You Tube, Telegram-каналом, сторінкою «ДПС у Дніпропетровській області» на Facebook.
Під час відвідування Підгородненської ТГ до спілкування з громадянами в онлайн режимі долучився заступник начальника ГУ ДПС Леонов Валерій, який звернув увагу, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування. Він запропонував користуватися Базою знань ДПС, яка доповнена новим розділом «Одноразове добровільне декларування», що містить відповіді на актуальні запитання. Наголосив, що скористатись Базою знань можливо у вільному доступі через вебпортал «Державна податкова служба України», або безпосередньо через пошукову систему в Інтернет мережі на сайті «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», чи за посиланням https://zir.tax.gov.ua
Під час виїзду фахівцями прийнято заяви:
– за формою № 5ДР – 4,
– за формою № 1ДР – 5,
– громадян для нарахування земельного податку – 8.
Надані консультації з питань:
– сплати земельного податку та видані реквізити для оплати 6 громадянам;
– повернення ПДФО за навчання дитини;
– застосування РРО/ ПРРО;
– внесення змін у додаток до ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, у зв’язку із змінами програмного забезпечення РРО.
Видано витяги про реєстрацію платників єдиного податку 13 фізичним особам – підприємцям; довідки про доходи – 4 громадянам;
Для забезпечення своєчасної сплати податків і зборів декларантам надані реквізити рахунків для сплати податків і зборів до державного та місцевого бюджетів.
Мешканці м. Підгородне отримали від податкової служби примірники друкованої продукції інформаційно-роз’яснювального характеру.
Начальник фінансового відділу Підгородненської міської ради Чуракова Ірина висловила подяку та впевненість у подальшій спільній роботі по наданню адміністративних послуг безпосередньо на території ТГ для зручності громадян.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Адміністративні послуги мобільного ЦОПу для мешканців
Тернівського району м. Кривий Ріг
З метою забезпечення зручних та доступних умов для отримання послуг і сервісів фізичним та юридичним особам, розширення кола суб’єктів звернень, які мають можливість звернутись до мобільного Центру обслуговування платників (далі – мобільний ЦОП) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) 20.09.2021, проведено виїзд до Прозорого офісу соціальних послуг Тернівської районної у місті раді за адресою: Дніпропетровська область, Тернівський район, вул. Ухтомського, 23.
У Тернівському районі мешкають 82,8 тис. осіб, загальна площа району становить 76, 2 кв. кілометрів.
Виїзд здійснено у складі старшого державного інспектора Криворізької північної ДПІ ГУ ДПС Оніщенко Інни та завідувача сектору надання адміністративних та інших послуг Криворізької північної ДПІ ГУ ДПС Сосницького Сергія.
Сосницький Сергій повідомив відвідувачам Прозорого офісу про графік роботи ЦОПу Криворізької північної ДПІ ГУ ДПС, за якими номерами телефонів можна отримати будь-яку податкову консультацію спеціаліста; які саме адміністративні послуги можна отримати у мобільному ЦОПі; які документи потрібно мати для отримання тієї чи іншої послуги.
У процесі бесіди роз’яснено норми діючого податкового законодавства, визначено терміни обміну інформацією з питань нарахування земельного податку, орендної плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначення пільгової категорії платників податків, надано консультації стосовно заповнення Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (форм № 5ДР) та з питань повернення податкової пільги за навчання, інші питання.
Оніщенко Інна надала консультації щодо роботи «Електронного кабінету». Вона зазначила, що однією з ключових функцій податкової служби – зробити процес роботи з платниками податків максимально автоматизованим та, у період карантинного режиму, максимально безпечним. Безкоштовним сервісом «Електронний кабінет» можна скористатись цілодобово, як з персональних комп’ютерів, так і зі смартпристроїв.
Для роботи з сервісом «Електронний кабінет» необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи, при цьому зазначила адреси пунктів кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС:
– м. Дніпро, просп. Слобожанський, буд. 95а (Лівобережна ДПІ);
– м. Дніпро, просп. Богдана Хмельницького, буд. 25 (Шевченківська ДПІ);
– м. Кривий Ріг, просп. Героїв-підпільників, буд 42 (Криворізька північна ДПІ);
– м. Кривий Ріг, вул. Пушкіна, буд 4 (Криворізька південна ДПІ);
– м. Кривий Ріг, вул. Кобилянського, буд 148а (Криворізька ДПІ).
Платники також отримали інформацію щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб (терміни його проведення; активи, що підлягають одноразовому (спеціальному) добровільному декларуванню; хто може скористатись одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням).
За результатами роботи мобільного ЦОПу надано 38 адміністративних послуг, а також усні консультації щодо сплати земельного податку, орендної плати за землю, податку на нерухоме майно та декларування доходів громадян.
Прийнято від фізичних осіб, зокрема, 8 заяв за формою № 5ДР про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, 9 заяв про доходи.
Також присутнім надано друковану продукцію про одноразове (спеціальне) добровільне декларування активів фізичних осіб.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Послідовність дій суб’єкта господарювання для реєстрації програмного РРО
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний РРО (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.
Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви, що подається в електронній формі через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Після включення ПРРО до реєстру ПРРО такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, встановленим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Довідник умовних кодів причин коригування оновлено
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державна податкова служба України на офіційному вебпорталі за посиланням
https://tax.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki-/357729.html
24.09.2021 розмістила оновлений Довідник умовних кодів причин коригування (далі – Довідник), який може бути визначено у розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної відповідно до наказу Міністерства фінансів України (далі – МФУ) від 31.12.2015 № 1307 (у редакції наказу МФУ від 01.03.2021 № 131).
З 01.10.2021 з Довідника буде виключено такі три коди:
– 302 – «Усунення неоднозначностей»;
– 303 – «Зменшення обсягу при нульовій кількості»;
– 304 – «Зменшення кількості при нульовому обсягу».
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Перелік змін та доповнень до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що станом на 22.09.2021 оновлена версія 1.29.20.0 спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
Відповідно до цього оновлення додані нові версії документів.
- На виконання вимог наказу Міністерства фінансів України від 26.07.2021 року № 427 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питання застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій» додано:
– F/J 1311404 – Заява про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій. Форма № 1 РРО.
– F/J 1316603 – Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій. Форма № 1-ПРРО.
– F/J 1317103 – Заява про включення до Реєстру ЦСО РРО. Форма № 1-РЦСО.
– F/J 1391802 – Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих/ удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО. Форма № 5-ПРРО.
- Відповідно до змін, які внесені наказом Міністерства фінансів України від 27.08.2021 № 484 «Про затвердження змін до форми Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній та порядку його складання» додано:
– J1800102 – Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Хто може скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01 вересня 2021 року розпочалося одноразове (спеціальне) добровільне декларування (далі – одноразове декларування), яке триватиме до 01 вересня 2022 року.
Скористатися одноразовим декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до Податкового кодексу України є чи були платниками податків.
Особи, які мають право скористатися правом на одноразове декларування та не скористалися таким правом, вважаються такими, що повідомили контролюючий орган про відсутність у власності станом на дату завершення періоду проведення одноразового декларування активів, одержаних (набутих) за рахунок доходів, з яких не сплачено або сплачено не в повному обсязі податки і збори відповідно до податкового законодавства на момент нарахування (отримання) таких доходів та/або склад та обсяг таких активів перебуває в таких межах:
1) активи, крім нижчевизначених пунктами 2 і 3, сумарна вартість яких не перевищує 400 тисяч гривень станом на дату завершення періоду одноразового декларування. У разі якщо грошова вартість таких активів визначена в іноземній валюті/банківських металах, їх вартість зазначається у гривні за офіційним курсом національної валюти до іноземної валюти, установленим Національним банком України/облікової ціни банківських металів, розрахованої Національним банком України на дату подання декларантом одноразової (спеціальної) добровільної декларації;
2) нерухоме майно, розташоване на території України, яке станом на дату завершення періоду одноразового декларування належало фізичній особі на праві власності (у тому числі спільної сумісної або спільної часткової власності), що підтверджується даними відповідних державних реєстрів, в обсязі:
а) об’єкти житлової нерухомості:
квартира/квартири, загальна площа якої/яких не перевищує сукупно 120 квадратних метрів, або майнові права, що підтверджені відповідними документами, на таку квартиру або квартири у багатоквартирному житловому будинку незавершеного будівництва;
житловий будинок/житлові будинки, зареєстрований/зареєстровані у встановленому порядку в Україні, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 квадратних метрів, або житловий будинок незавершеного будівництва чи будинки незавершеного будівництва, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 квадратних метрів, за умови наявності у такої фізичної особи права власності на земельну ділянку відповідного цільового призначення;
б) об’єкти нежитлової нерухомості – нежитлові будинки некомерційного призначення та/або нежитлові будинки незавершеного будівництва некомерційного призначення, загальна площа яких не перевищує 60 квадратних метрів;
в) земельні ділянки, сукупний розмір яких по кожній окремій ділянці не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України;
3) один транспортний засіб особистого некомерційного використання (крім транспортного засобу, призначеного для перевезення 10 осіб i більше, включаючи водія, легкового автомобіля з робочим об’ємом циліндрів двигуна не менше як 3 тисячі кубічних сантиметрів та/або середньоринковою вартістю понад 400 тисяч гривень, мотоцикла із робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 800 кубічних сантиметрів, літака, гелікоптера, яхти, катера), право власності на який було зареєстровано відповідно до законодавства України станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Де на офіційному вебпорталі ДПС можна ознайомитися з Реєстром неприбуткових установ та організацій?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» зі змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Відповідно до п. 12 Порядку з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться в Реєстрі неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), на офіційному вебпорталі ДПС забезпечується відкритий доступ до таких відомостей.
З Реєстром можна ознайомитись у відкритій та приватній частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua).
Робота у приватній частині здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Для перевірки даних щодо включення до Реєстру достатньо здійснити пошук за кодом ЄДРПОУ або найменуванням неприбуткової організації.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Чи може ФОП – «спрощенець» протягом поточного року перейти на четверту групу платників єдиного податку?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується фізичною особою самостійно або спільно з членами її сім’ї на підставі договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.
Норми встановлені частинами першою та третьою ст. 8 прим. 1 Закону України від 19 червня 2003 року № 973-IV «Про фермерське господарство» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 973).
Після укладання (складання) договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства голова сімейного фермерського господарства має зареєструватися як фізична особа – підприємець (далі – ФОП) або зареєструвати зміни до відомостей про ФОП в порядку, встановленому Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 755).
Пунктом 21 прим. 1 частини четвертої ст. 9 Закону № 755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) містяться, зокрема, відомості щодо створення ФОП сімейного фермерського господарства.
Главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлюються правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.
Підпунктом «б» п. п. 4 п. 291.4 ст. 291 ПКУ до платників єдиного податку четвертої групи (сільськогосподарські товаровиробники) передбачено, що належать ФОП, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону № 973, за умови виконання сукупності таких вимог:
- здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
- провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;
- не використовують працю найманих осіб;
- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-ІІІ зі змінами та доповненнями;
- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.
Отже, ФОП – платник єдиного податку третьої групи щодо якого в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про створення ним сімейного фермерського господарства, які надійшли від державного реєстратора до органу ДПС, має право протягом поточного року перейти на четверту групу платників єдиного податку за умови дотримання вимог п. п. «б» п. п. 4 п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
Слід зазначити, що питання реєстрації та внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про створення ФОП сімейного фермерського господарства знаходиться в правовому полі Міністерства юстиції України.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Порядок заповнення реєстраційної заяви ф. № 1-ПДВ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що будь-яка особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву.
Норми встановлені п. 183.1 ст. 183 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 2.5 розділу ІІ Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.11.2014 № 1130, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233, із змінами (далі – Положення № 1130) контролюючі органи, які є територіальними органами Державної податкової служби України, забезпечують організацію роботи з реєстрації та обліку платників ПДВ, що перебувають на їх території.
Пунктом 2.6 розділу ІІ Положення № 1130 визначено, що контролюючі органи, зазначені у пункті 2.5 розділу ІІ Положення № 1130, та державні податкові інспекції, які є їхніми структурними підрозділами, здійснюють:
► приймання заяв, контроль за повнотою даних щодо відповідності нормативним документам;
► обробку даних заяв та документів щодо реєстрації, перереєстрації, анулювання реєстрації платників ПДВ;
► реєстрацію, перереєстрацію, анулювання реєстрації платників ПДВ;
► формування і надання витягів з Реєстру автоматизованого банку даних (далі – Реєстр);
► підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації;
► моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру.
У разі виникнення у особи запитань щодо заповнення певних розділів реєстраційної заяви за ф. № 1-ПДВ, пов’язаних із діяльністю виключно такої особи у конкретному випадку, їй необхідно звернутися до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання).
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Подати запит та отримати витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій можливо в електронному вигляді
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 12 прим. 1 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 440) неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткова організація) може звернутися до контролюючого органу із запитом про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 (далі – Запит) подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації. Усі розділи Запиту підлягають заповненню.
У запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
Неприбуткові організації можуть подати Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
За Запитом неприбуткової організації контролюючий орган надає їй безоплатно протягом трьох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру за формою згідно з додатком 4, який містить відомості про неприбуткову організацію, визначені п. 11 Порядку № 440, або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі за формою згідно з додатком 5 (далі – Повідомлення). Витяг містить відомості з Реєстру, актуальні на дату та час його формування, та є чинним до внесення змін до Реєстру в частині відомостей, що стосуються зазначеної неприбуткової організації.
Витяг з Реєстру або Повідомлення надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків.
Режим «Листування з ДПС» приватної частини інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» забезпечує можливість направлення платником до органу ДПС разом із супровідним листом Запиту за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Датою подання Запиту із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у підрежимі «Вихідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи».
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
За якою формою та у якому вигляді ФОП на загальній системі оподаткування зобов’язані вести облік доходів та витрат?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує що фізичні особи – підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат.
Норми визначені п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2021 № 261 «Про затвердження типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення» (далі – Порядок № 261).
Пунктом 1 розділу І Порядку № 261 визначено, що на підставі первинних документів за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід/понесено витрати, здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.
Облік доходів і витрат ведеться в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету у порядку, встановленому законодавством (п. 2 розділу І Порядку № 261).
У разі ведення обліку доходів і витрат у паперовому вигляді самозайнята особа зобов’язана виконувати записи розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою. Внесення виправлень здійснюється шляхом створення нового запису, який засвідчується підписом самозайнятої особи (п. 3 розділу І Порядку № 261).
У разі ведення обліку доходів і витрат в електронному вигляді самозайнята особа зобов’язана вести таку форму у форматі EXCEL, крім випадку ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами електронного кабінету (п. 4 розділу І Порядку № 261).
У разі ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами електронного кабінету самозайнята особа зобов’язана отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді. Після отримання самозайнятою особою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа така особа здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат відповідно до ПКУ безкоштовно.
У типовій формі, яка ведеться в електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету, допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, у якому відображається від’ємне або позитивне значення (п. 5 розділу І Порядку № 261).
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Визначення обсягу постачання товарів/послуг для реєстрації платником ПДВ у разі повернення продавцю раніше поставлених ним товарів/послуг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи.
Норми передбачені п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 182.1 ст. 182 ПКУ якщо особа, яка відповідно до п. 181.1 ст. 181 ПКУ не є платником податку у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.
При розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з ПКУ, для визначення необхідності обов’язкової реєстрації та можливості добровільної реєстрації платником ПДВ потрібно враховувати визначення термінів «постачання товарів» (пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 ПКУ) та «постачання послуг» (п. п. 14.1.185 п. 14.1 ст. 14 ПКУ) і приймати до уваги обсяги такого постачання протягом останніх 12 календарних місяців.
Отже, якщо у періоді, за який визначається встановлений для реєстрації обсяг постачання товарів/послуг, продавцю було повернуто раніше поставленні ним товари/послуги, або у разі повернення продавцем суми попередньої оплати за такі товари/послуги, то обсяги повернення вираховуються із загального обсягу постачання товарів/послуг, що встановлений для реєстрації.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Про порядок заповнення РК до ПН, складеної та зареєстрованої
в ЄРПН без факту здійснення господарської операції
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Пунктом 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.
Пунктом 6 розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 із змінами і доповненнями визначено, що дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника.
На дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін (п. 201.1 ст. 201 ПКУ).
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою (п. 201.10 ст. 201 ПКУ).
Пунктом 192.1 ст. 192 ПКУ передбачено можливість складання розрахунку коригування до податкової накладної у разі допущення платником податку помилок при її складанні, у тому числі не пов’язаних зі зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Отже, у разі складання податкової накладної без факту здійснення господарської операції та її реєстрації в ЄРПН платник податку з метою виправлення помилки може скласти розрахунок коригування до неї.
У такому розрахунку коригування:
- у полі «Дата складання» зазначається дата, на яку було виявлено помилку;
- у заголовній частині розрахунку коригування – дані із заголовної частини податкової накладної з індивідуальним податковим номером покупця на якого помилково (без факту здійснення господарських операцій) було складено податкову накладну;
- у розділі Б – зі знаком «–» (виводяться в «0») відповідні показники усіх рядків податкової накладної, що коригується (кількість, обсяг постачання та сума ПДВ).
При цьому у графі 2.1 «код причини» розрахунку коригування зазначається код «103» (повернення товару або авансових платежів).
Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем товарів/послуг, на якого була складена така податкова накладна.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!