Понад 5,3 млрд. грн. єдиного внеску надійшло від платників Дніпропетровщини
Впродовж першої половини 2017 року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 5 млрд. 325,5 млн. грн. Якщо цей показник порівняти з першим півріччям 2016 року, то цьогорічна сплата єдиного внеску більше на 1 млрд. 535,8 млн. грн. При цьому, лише у червні 2017 року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд. 030 млн. грн., що на 341,8 млн. грн. більше червневих надходжень минулого року. Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування. Про легалізацію заробітної плати йшлося на селекторній нараді в облдержадміністрації Дніпропетровщини Начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак прийняла участь у селекторній нараді у Дніпропетровській обласній державний адміністрації, яку було проведено з керівництвом районів області. Під час селекторної наради під керівництвом першого заступника голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Олега Кужмана, розглянуто питання заборгованості з заробітної плати найманим працівникам, а також легалізації заробітної плати. На нараді було підкреслено, що на сьогодні найбільші суми заборгованості накопичились у великих містах Дніпропетровщини: Дніпрі, Кривому Розі та Павлограді. В той й же час, за словами Олега Кужмана, близько 168 тисяч найманих працівників області не отримують заробітну плату нижче законодавчо встановленого мінімуму. В той же час, зауважено, що кількість найманих працівників, які отримують мінімальну заробітну плату у порівнянні з минулим роком скоротилася на 18 тисяч. За словами Інни Андрущак, Державна фіскальна служба Дніпропетровщини, разом з іншими державними органами області постійно приймає участь у роботі по легалізації найманих працівників та дотриманням законодавства щодо виплати заробітної плати. Адже, від дотримання законодавчих норм залежать і соціальні гарантії найманих працівників і надходження до бюджету. На селекторній нараді також йшлося про створення державних інспекцій з трудових відносин у районах області. 2 Зміни, внесені до форми та порядку складання звіту про контрольовані операції Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 16.06.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №468 (далі – Наказ №468), яким затверджені Зміни до форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції (далі – Звіт та Порядок). У зв’язку з цим Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю з питання трансфертного ціноутворення повідомила наступне. Звіт про контрольовані операції, здійснені платниками податків протягом 2016 звітного року, заповнюється та подається за оновленою формою та у Порядку, затвердженими наказом №468. Водночас Звіти за 2016 рік, подані платниками до набрання чинності наказом №468, вважаються дійсними. Головною відмінністю від попередньої форми Звіту є доповнення додатка «Відомості про контрольовані операції» до Звіту графою 25 «Сторона, що досліджується», в якій у разі застосування для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» методів ціни перепродажу, «витрати плюс» та чистого прибутку, має бути зазначена інформація про сторону, що досліджується відповідно до п.п.39.3.2 п.39.3 ст.39 ПКУ. У випадках, якщо платник податків обирає стороною, що досліджується, себе, у графі зазначається «1», якщо обрано особу – контрагента у контрольованих операціях, зазначається «0». Під час застосування методів порівняльної неконтрольованої ціни або розподілу прибутку графа 25 не заповнюється. Назва графи 20 додатка «Відомості про контрольовані операції» до Звіту приведена у відповідність до вимог ПКУ: в ній зазначається загальна вартість операції за вирахуванням непрямих податків. Також у новій редакції викладено додаток «Інформація про пов’язаних осіб» до Звіту, який відтепер має більш зручну для заповнення форму. Щодо змін, внесених до Порядку, то у новій редакції викладено пункти 1 – 3 розділу І Порядку. Так, Звіт подається до 1 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. У разі, якщо платником податку виявлено, що у раніше поданому Звіті інформацію надано не у повному обсязі, або вона містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати: • новий Звіт (звіт з позначкою «звітний новий») до граничного строку подання Звіту за такий самий звітний період; • уточнюючий Звіт (звіт з позначкою «уточнюючий») після граничного строку подання звіту за такий самий звітний період. Новий та уточнюючий Звіти повинні містити повну інформацію про контрольовані операції за звітний рік, як передбачено при складанні основного Звіту (звіту з позначкою «звітний»). Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем. 3 Враховуючи, що у 2017 році 30 вересня припадає на вихідний день, граничний строк подання Звіту щодо контрольованих операцій за 2016 рік є 02.10.2017. Порядок доповнено роз’ясненнями щодо особливостей заповнення Звіту, у разі здійснення господарських операцій із придбання (продажу) товарів (робіт, послуг) з пов’язаними особами – нерезидентами із залученням непов’язаних осіб відповідно до п.п.39.2.1.5 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ. У такому випадку в основній частині Звіту «Загальні відомості про контрольовані операції» у графі 2 має зазначатись повне найменування нерезидента – пов’язаної особи. Водночас у розділі «Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях» додатка до Звіту зазначається інформація відповідно до первинних документів щодо операції придбання та/або продажу товарів (робіт, послуг) із залученою у ланцюгу таких операцій непов’язаною особою. Уточнено порядок заповнення окремих граф розділу «Відомості про контрольовані операції» додатка до Звіту: – у разі, якщо предметом контрольованої операції є фінансові послуги із надання/отримання кредиту, депозиту, позики, у графі 17 зазначається сума відсотків, нарахованих (сплачених) або отриманих під час відповідної контрольованої операції у валюті контракту; – у графі 23 вказується цифрове значення показника рентабельності контрольованої операції (сукупності контрольованих операцій), зазначеного платником податку у графі 22, у відсотках, з точністю до другого знака після коми. Також розділ V Порядку доповнено пунктом 7, який роз’яснює відображення показника рентабельності при групуванні контрольованих операцій, а саме: у разі, якщо показник рентабельності обчислюється для сукупності контрольованих операцій, здійснених платником протягом року, але правила групування згідно з цим розділом не дозволяють відобразити інформацію про таке групування одним рядком, відповідний показник рентабельності (графа 22) та його цифрове значення (графа 23) зазначаються у кожному з рядків, які відображають сукупність таких операцій. Враховуючи зміни у ст.39 ПКУ щодо критеріїв визнання господарських операцій контрольованими, коди підстав віднесення господарських операцій до контрольованих згідно з додатком 1 до Порядку викладено у відповідності до вимог п.п.39.2.1.1 п.39.2.1. ст.39 ПКУ. Зокрема, додаток 1 доповнено новим кодом «040» для контрольованих операцій, передбачених п.п.«г» п.п.39.2.1.1 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ, – «господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи». Представники платника податків Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що визначення представників платника податків наведено у статті 19 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ). Відповідно до п.19.1 ст.19 ПКУ платник податків веде справи, пов’язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, 4 як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах. Представниками платника податків визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Довіреність, видана платником податків – фізичною особою на представництво його інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, має бути засвідчена відповідно до чинного законодавства (п.19.2 ст.19 ПКУ). Згідно з п.19.3 ст.19 ПКУ представник платника податків користується правами, встановленими ПКУ для платників податків. Внесено зміни до програмного забезпечення ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovaneklientske-program/) розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.17.0) станом на 22.06.2017. 1. З метою забезпечення приймання та автоматизованої обробки фінансової звітності, яка є додатком до податкової декларації з податку на прибуток банку додано наступні форми: – J0902202 – Звіт про фінансовий стан (Баланс) /Проміжний скорочений звіт про фінансовий стан (Баланс); – J0902302 – Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід(Звіт про фінансові результати) / Проміжний скорочений звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати); – J0902402 – Звіт про прибутки і збитки / Проміжний скорочений звіт про прибутки і збитки; – J0902502 – Звіт про сукупний дохід / Проміжний скорочений звіт про сукупний дохід; – J0902602 – Звіт про зміни у власному капіталі (Звіт про власний капітал) / Проміжний скорочений звіт про зміни у власному капіталі (Звіт про власний капітал); – J0902702 – Звіт про рух грошових коштів / Проміжний скорочений звіт про рух грошових коштів за прямим методом; – J0902802 – Звіт про рух грошових коштів / Проміжний скорочений звіт про рух грошових коштів за непрямим методом. 2. З метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми: 5 – F/J1312301 – «Додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» – Таблиця даних платника податків.