Правила заповнення уточнюючої декларації з рентної плати та додаток 5 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води» у разі виявлення помилок за минулий податковий період при обчисленні податкового зобов’язання з рентної плати за спеціальне використання
Податкова декларація з рентної плати (далі – декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719. Невід’ємною частиною декларації є додатки. Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. Зокрема, розрахунок податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води (далі – розрахунок) здійснюється у Додатку 5 до декларації (далі – Додаток 5).
Уточнююча декларація подається разом з додатками, у яких виявлені помилки, окремо за кожний податковий період.
У декларації та Додатках 5 до неї заповнюються всі рядки усіх розділів з урахуванням приміток. При цьому у разі подання декларації та додатків до неї на паперових носіях за відсутності значення рядок прокреслюється, а у разі подання декларації засобами електронного зв’язку – не заповнюється. Вартісні показники розрахунку зазначаються у гривнях з копійками.
У відповідності до приміток, зазначених у декларації:
у графі «порядковий №» зазначається номер декларації арабськими цифрами, починаючи з 1 (одиниці), послідовно в порядку зростання кількості поданих з початку року Податкових декларацій;
у рядку 1.1 уточнюючої декларації зазначається звітний (податковий) період, у якому здійснюєтьсяуточнення податкових зобов’язань: квартал – І, ІІ, ІІІ, ІV та рік.
у рядку 1.2 уточнюючої декларації зазначається звітний (податковий) період, що уточнюється: квартал – І, ІІ, ІІІ, ІV та рік.
у рядку 2 зазначаються:
повне найменування (прізвище, ім’я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами;
код за ЄДРПОУ платника податку або реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами, або реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізичної особи. Серія та номер паспорта зазначаються фізичними особами, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;
код виду економічної діяльності (КВЕД);
код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ, за місцезнаходженням контролюючого органу, до якого подається податкова декларація. Відповідно зазначений код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ проставляється у рядках 3 Додатків 5, що додаються до цієї декларації;
податкова адреса, поштовий індекс, міжміський код, тел./факс;
електронна адреса (за бажанням платника);
у рядку 3 – найменування контролюючого органу, до якого подається декларація (відповідно до п. 257.3 ст. 257 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник рентної плати подає податкові декларації до контролюючих органів за основним та/або за неосновним місцем обліку залежно від наявних об’єктів оподаткування, зокрема з рентної плати за спеціальне використання води – за місцезнаходженням водного об’єкта);
у рядку 4.4.1 – податкове зобов’язання, що збільшується або зменшується (сума різниці між рядками 14.1 та 14.2 Додатків 5);
у рядку 4.4.2 – сума штрафу (сума рядків 16 Додатків 5);
у рядку 4.4.3 – сума пені (сума рядків 17 Додатків 5).
У відповідності до приміток, зазначених у Додатку 5:
у графі «порядковий № Податкової декларації» зазначається номер декларації, до якої додається цей розрахунок;
у графі «Розрахунок №» – арабськими цифрами зазначається порядковий номер розрахунку, починаючи з 1 (одиниці), послідовно в порядку зростання;
зазначається тип розрахунку «уточнюючий»;
у рядку 1.1 уточнюючої декларації зазначається звітний (податковий) період, у якому здійснюється уточнення податкових зобов’язань: квартал – І, ІІ, ІІІ, ІV та рік.
у рядку 1.2 уточнюючої декларації зазначається звітний (податковий) період, що уточнюється: квартал – І, ІІ, ІІІ, ІV та рік.
у рядку 2 – код за ЄДРПОУ платника податку або реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами, або реєстраційний номер облікової картки платника податків — фізичної особи. Серія та номер паспорта зазначаються фізичними особами, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;
у рядку 3 – код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ, зазначений у рядку 2 Податковоїдекларації, до якої додається розрахунок;
у рядку 4 – інформація про отриманий документ на спеціальне водокористування (номер спеціального дозволу, дата видачі – дд.мм.рррр., строк дії у роках). При цьому відповідно до роз’яснень, наданих у листі ДФС від 27.01.2016 № 2604/7/99-99-15-04-02-17 (далі – лист № 2604), платники, які є первинними водокористувачами, зазначають інформацію щодо отриманого у визначеному законодавством порядку дозволу на спеціальне водокористування, зокрема, дата видачі та термін дії. Платники, які не належать до категорії первинних водокористувачів, рядок 4 розрахунку не заповнюють.
у рядку 5 – код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцезнаходженням водного об’єкта;
у рядку 6 – код водних об’єктів згідно з додатком 16 до Податкової декларації. Останній розряд коду повинен бути відмінним від «0». Для кожного типу водного об’єкта заповнюється окремий розрахунок (для отримання інформації щодо кодифікації водних об’єктів за типом водного об’єкта та напрямом використання води слід звертатись до установи, де отримано спеціальний дозвіл та/або договір на поставку води). Методичні рекомендації щодо заповнення цього реквізиту наведені у листі № 2604. Платники, які видобувають та/або споживають обсяги води із змішаних джерел водопостачання, керуючись п. 255.10 ст. 255 ПКУ, складають окремі Додатки 5 за кожним джерелом, з яких формуються (наповнюються) такі змішані джерела, із зазначенням у р. 6 відповідних кодів;
у рядку 7 – розмір встановленого річного ліміту використання води у куб. м. згідно з отриманим дозвільним документом;
у рядку 8 – обсяг використаної води, визначеної за кодом типу водного об’єкта, який враховується при визначенні податкового зобов’язання з рентної плати з початку року, в куб. м.;
у рядку 8.1 – обсяг використаної води в межах установленого річного ліміту згідно з отриманим дозвільним документом, який враховується при визначенні податкового зобов’язання з початку року, в куб. м.;
у рядках 8.1.1 та 8.1.2 – обсяг використаної води в межах установленого річного ліміту з урахуванням відсоткового співвідношення поверхневої та підземної води, встановленого органом, який здійснює централізоване водопостачання в поточному році, в куб. м.;
у рядку 8.2 – обсяг використаної води понад установлений річний ліміт згідно з отриманим дозвільним документом, який враховується при визначенні податкового зобов’язання з початку року, в куб. м.;
у рядках 8.2.1 та 8.2.2 – обсяг використаної води понад установлений річний ліміт з урахуванням відсоткового співвідношення поверхневої та підземної води, встановленого органом, який здійснює централізоване водопостачання в поточному році, в куб. м.;
у рядках 9 (9.1 та 9.2) та 10 (10.1, 10.2, 10.3 та 10.4) – ставки рентної плати та коефіцієнти до них зазначаються згідно із ст. 255 ПКУ;
у рядку 11 – податкове зобов’язання з початку року, яке визначається за наведеною формулою в цьому рядку, при цьому значення показника «V» становить:
для водних ресурсів, що входять виключно до складу напоїв, — 1;
для водних ресурсів для потреб рибництва — 10000;
за спеціальне використання поверхневих та підземних вод, шахтної, кар’єрної та дренажної води – 100;
у рядку 12 – податкове зобов’язання з початку року за попередній податковий (звітний) період: за I квартал, або за півріччя, або за 9 місяців;
у рядку 13 – податкове зобов’язання за податковий (звітний) квартал;
у рядку 14 – сума податкового зобов’язання, зазначена у рядку 13 додатка 5 раніше поданоїдекларації, що узгоджується у зв’язку із самостійним виявленням помилки;
у рядку 15 – розмір штрафної санкції (десятковим дробом), що застосовується у разі заниження у раніше поданій декларації суми податкових зобов’язань, що самостійно узгоджується платником, визначеної відповідно до п.п. «а» абзацу третього п. 50.1 ст. 50 ПКУ (3 %);
у рядку 16 – сума штрафу;
у рядку 17 – сума пені, яка нараховується платником самостійно відповідно до до п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ з урахуванням п.п «а» п.п.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ.
Про порядок заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води
Нагадуємо, що за четвертий квартал 2015 року та наступні податкові періоди платники рентної плати звітують за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (далі – наказ №719).
Невід’ємною частиною Податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) є 11 додатків. Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання, для такого об’єкта оподаткування до Декларації не додається.
Платники рентної плати за спеціальне використання води надають до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації Декларацію та відповідний тип додатка, а саме:
- додаток 5 «Розрахунокз рентної плати за спеціальне використання води» (далі – додаток 5);
- додаток 6 «Розрахунокз рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту»;
- додаток 7 «Розрахунокз рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики» (далі – додаток 7).
Як повідомила Державна фіскальна служба України, під час аналізу даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за І квартал 2016 року встановлено найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, а саме:
- неправильне застосування платниками ставок Плати, встановлених статтею 255 Податкового Кодексу України від 02.10.2010 № 2755-VI з внесеними змінами та доповненнями, що призводить до невірного обчислення податкових зобов’язань (додатки 5 та 7);
- неправильне визначення коду водного об’єкта (додаток 5);
- помилково у додатку 5 за І квартал 2016 заповнюється рядок 12 «податкове зобов’язання з початку року за попередній звітний період» при тому, що за звітний І квартал 2016 року попереднього звітного періоду не може бути;
- неправильне заповнення додатку 5: за умови заповнення рядка 11 «податкове зобов’язання з початку року» не заповнено рядок 13 «податкове зобов’язання за податковий (звітний) квартал».
Таким чином, з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння Плати платникам необхідно дотримуватись порядку заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води.
Актуальна інформація для платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України
Звертаємо увагу, що за результатами проведеного Державною фіскальною службою України аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за червень – серпень 2016 року виявлені методологічні помилки заповнення платниками Рентної плати податкової звітності, а саме:
– неправильне застосування розміру встановлених ставок Рентної плати;
– неправильне заповнення коду радіозв’язку.
Нагадуємо, що порядок адміністрування Рентної плати регламентується статтею 254 «Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Ставки Рентної плати у гривнях за 1 МГц смуги радіочастот на місяць визначені пунктом 254.4 статті 254 Кодексу.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п.254.5.2 п.254.5 ст.254 Кодексу).
Звертаємо увагу, що для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15х2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику Рентної плати – користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 (п.254.4 ст.254 Кодексу).
Платникам Шевченкывського району про екологічний податок
Відповідно до п.240.1 ст. 240 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
З 01.01.2013 року Законом України від 24 травня 2012 року N 4834-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм» внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, змінено значення поняття «розміщення відходів», яке визначено пп.14.1.223 п.14.1 ст. 14 ПКУ.
Розміщення відходів – постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів (пп.14.1.223 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Відповідно до пп.240.1.3 п.240.1 ст.240 ПКУ платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання).
Враховуючи вищенаведене, суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення (зберігання) відходів, в тому числі небезпечних (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо) до їх передачі на утилізацію та захоронення, не є платниками екологічного податку з 01.01.2013 року за умови наявності у них договору на видалення та утилізацію відходів з суб’єктами господарювання (комунальними або спеціалізованими підприємствами тощо).
Суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення (зберігання) відходів, в тому числі небезпечних (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо), є платниками екологічного податку у разі відсутності у них договору на видалення та утилізацію відходів, в якому визначаються терміни передачі відходів на утилізацію та захоронення.