Про фізичних осіб, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Надання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) передбачено Конституцією України (далі – Конституція) та Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом (ст.67 Конституції).
Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами ПКУ.
З 1 січня 2019 року розпочалася деклараційна кампанія, у ході якої громадяни декларують доходи, отримані протягом 2018 року, і триватиме вона до 02 травня 2019 року (включно).
Отже, граничний термін подання Декларації для осіб, які зобов’язані задекларувати доходи, – 02 травня 2019 року.
Подавати Декларації повинні і одноосібники, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
У разі надання власних земельних ділянок (паїв) в оренду іншій фізичній особі, яка не є суб’єктом господарювання, та отримання доходу у вигляді орендної плати, такі фізичні особи – орендодавці також мають обов’язок стосовно декларування отриманих доходів та сплати відповідних податків і зборів (п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПКУ).
Відповідно до вимог ПКУ доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Самостійно сплатити узгоджені податкові зобов’язання платники податку зобов’язані до 01 серпня (п. 179.7 ст. 179 ПКУ).
Сплачені платниками – одноосібниками податки і збори наповнюють бюджет відповідної територіальної громади, з якого надалі буде проводитись фінансування шкіл, лікарень, ремонт місцевих доріг тощо.
Додатково повідомляємо, що фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, мають можливість здійснювати таку діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, зареєструвавшись суб’єктами господарювання – фізичними особами підприємцями, зі сплатою відповідних податків і зборів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) – до відповідних цільових фондів, згідно з вимогами чинного законодавства. При цьому, сплата ЄСВ забезпечує формування страхового стажу, а отже, і соціальні гарантії у майбутньому.
Декларування доходів – це обов’язок кожного, хто отримує прибутки.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували конвертаційний центр
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували конвертаційний центр з обігом коштів понад 375 млн грн, до роботи якого залучалися нелегальні пункти обміну валюти.
В рамках розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 212 та ч.1 ст. 205 КК України було встановлено групу жителів м. Кривий Ріг, які надавали послуги з формування штучного податкового кредиту, переведення безготівкових коштів у готівку, мінімізації податкових зобов’язань та виводу бюджетних коштів у тіньовий обіг підприємствам реального сектору економіки (у т.ч. державної та комунальної форм власності) Дніпропетровської, Харківської та інших областей, та підприємствам м. Києва.
Механізм конвертації полягав в тому, що на розрахункові рахунки транзитно-конвертаційних підприємств та СГД з ознаками фіктивності замовники конвертації перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані ТМЦ.
Вказані кошти повертались замовникам послуг конвертації готівкою за вирахуванням відсотка винагороди у розмірі 10 – 13 % від проконвертованої суми.
Додатково для маскування походження та надання легального статусу грошові кошти конвертувалися у валюту. До цього процесу залучались підконтрольні нелегальні пункти обміну валюти, розташовані у м. Дніпро. Видача готівки здійснювалась у т.ч. через вказані обмінні пункти. Таким чином протягом 2017 – 2019 років було проконвертовано понад 375 млн гривень.
За результатами обшуків, проведених у Дніпрі та Кривому Розі (в офісних приміщеннях «конверту», в нелегальних пунктах обміну валюти, за місцями проживання фігурантів та в їх автомобілях) з незаконного обігу вилучено готівку в національній та іноземній валюті в еквіваленті більше 1 млн грн, 106 печаток підконтрольних підприємств, їх фінансово-господарські документи, чорнові записи кліше з підписами, банківські картки, електронні носії інформації, комп’ютерну техніку, мобільні телефони та інше.
Триває слідство.
Затверджено порядок зарахування частини акцизного податку
з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 30.03.2019 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 259 (далі – Постанова № 259), якою затверджено Порядок зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування у 2019 році (далі – Порядок).
Порядок затверджено відповідно до п. 43¹ розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України і він визначає механізм зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування у 2019 році.
Постанову № 259 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 30.03.2019 № 62 і вона набрала чинності 30.03.2019.
При сплаті податків і зборів необхідно правильно заповнювати
поле «Призначення платежу» розрахункового документа
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що відповідно до Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419) із змінами при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, здійсненні бюджетного відшкодування ПДВ, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
поле № 1:
друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу);
поле № 2:
друкується розділовий знак «;» ;
друкується код виду сплати (формат ссс – тризначне число);
поле № 3:
друкується розділовий знак «;» ;
друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
поле № 4:
друкується розділовий знак «;» ;
друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля «Призначення платежу» електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу «;» не допускається.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов’язково вказується код класифікації доходів бюджету.
У разі здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за висновками територіальних органів Державної фіскальної служби України (далі – територіальні органи ДФС), поля № 5 та № 6 заповнюються таким чином:
поле № 5:
друкується розділовий знак «;»;
друкується дата висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (формат – ДД.ММ.РРРР). Платником податків поле № 5 не заповнюється;
поле № 6:
друкується розділовий знак «;»;
друкується номер висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету. Платником податків поле № 6 не заповнюється;
поле № 7:
друкується розділовий знак «;».
Резервне поле. Заповнюється платниками податків та/або органами Державної казначейської служби України (територіальними органами ДФС) у разі здійснення розрахунків згідно з окремими рішеннями Кабінету Міністрів України тощо. Зазвичай не заповнюється.
У разі погашення податкових векселів (податкових розписок) коштами при заповненні розрахункового документа в резервному полі необхідно проставляти номер векселя.
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Затверджено нові порядки ведення
реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 19.04.2019 набув чинності наказ Міністерства фінансів від 13.02.2019 № 64 (далі – Наказ № 64), яким затверджено порядки ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій.
Відтепер реєстрація реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) буде здійснюватись за спрощеною процедурою. Достатньо однієї заяви, яку можна подати в електронній формі без додатків. Спрощення реєстраційної процедури забезпечується за рахунок запровадження електронного обміну документами між усіма суб’єктами відносин у сфері застосування РРО (виробник РРО, центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (далі – ЦСО), суб’єкт господарювання, ДФС).
Для цього ДФС розробила нові електронні форми документів та створила сервіси в «Електронному кабінеті», що дозволяють виробникам (постачальникам) подавати заяви, а ЦСО – повідомляти про укладені договори.
Реєстрація РРО здійснюватиметься у такій послідовності:
► виробник РРО включає ЦСО до реєстру ЦСО РРО;
► виробник РРО включає екземпляр РРО до реєстру екземплярів РРО;
► ЦСО надсилає електронне повідомлення про укладений договір з власником РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО;
► суб’єкт господарювання – власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО;
► ДФС направляє до ЦСО довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні);
► ЦСО вводить РРО в експлуатацію та направляє до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;
► ДФС видає реєстраційне посвідчення.
Усі процедури здійснюються в електронній формі. За бажанням суб’єкти господарювання можуть подати заяву про реєстрацію РРО у паперовій формі та отримати реєстраційне посвідчення у паперовій формі.
Заяви про включення до реєстрів екземпляру РРО/ЦСО та повідомлення ЦСО можуть підписуватись уповноваженими особами виробників (постачальників) або ЦСО, яким делеговано право підпису електронних документів та направлені повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису в електронному вигляді за формою, встановленою Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами.
Наказом № 64 визначений період (два місяці) та особливості первинного формування і наповнення реєстру екземплярів РРО. Так, ДФС протягом двох місяців, наступних за місяцем набрання чинності цим наказом, формує реєстр, включає до нього екземпляри РРО, які зареєстровані в органах ДФС і перебувають в експлуатації.
Виробники (постачальники) протягом трьох місяців подають заяви про включення до реєстру всіх екземплярів РРО, поставка яких була здійснена до набрання чинності Наказом № 64.
Протягом трьох місяців для первинної реєстрації РРО, які не включені виробниками до реєстру екземплярів РРО, власники повинні будуть додавати до заяви паспорти (формуляри) таких РРО та паспорти модема (у разі застосування зовнішнього модема), а також копії документів, які підтверджують факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО.
Первинне наповнення реєстру ЦСО інформацією здійснюватиметься на підставі заяв виробників (постачальників) протягом двох місяців після набрання чинності Наказом № 64. Водночас ЦСО, який укладає договір про технічне обслуговування та ремонт РРО, що вперше буде реєструватись в органах ДФС, на момент укладання такого договору має бути включений до реєстру ЦСО.
Інформація розиміщена на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України за посиланням
Наказ № 64 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 19.04.2019 № 30.
Податковий агент на вимогу платника ПДФО
зобов’язаний надати довідку про доходи
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що деклараційна кампаній – 2019 триває до 02 травня 2019 року (включно). Особи, які мають право на податкову знижку за 2018 рік, подають декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) по 31 грудня 2019 року (включно).
На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою ПДФО, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій Декларації.
Норми визначені абзацом другим п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
При цьому особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника ПДФО відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого ПДФО (п.п. «в» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).
Довідка про доходи фізичної особи надається податковим агентом з метою заповнення податкової Декларації для реалізації права на застосування податкової знижки.
Враховуючи те, що затвердженої форми довідки про доходи, яку повинні надавати податкові агенти на вимогу платника ПДФО, нормами чинного законодавства не передбачено, то довідка надається у довільній формі, в якій, крім інформації про фізичну особу (П. І. Б, реєстраційний номер облікової картки, період роботи), зазначається сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою); розмір та сума податкової соціальної пільги; сума нарахованого та утриманого ПДФО).
Водночас, за допомогою меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини «Електронного кабінету» фізична особа – платник податків може сформувати «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій», але виключно для отримання вищезазначеної інформації про себе.