Про контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів під час сеансу «гаряча лінія»
Днями, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів».
На питання громадян відповідав головний державний ревізор – інспектор відділу ліцензування та контролю за обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Андрій Первой.
До вашої уваги деякі із питань, що цікавили платників.
Питання 1. Доброго дня. Підкажіть, хто здійснює контроль за оподаткуванням підакцизних товарів?
Відповідь. Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів здійснюється Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та його територіальними підрозділами у межах повноважень.
Питання 2. У мене таке питання: чи необхідно вносити місце торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами до Єдиного реєстру місць зберігання?
Відповідь. Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.
Питання 3. Чи необхідно отримувати ліцензію та РРО для реалізації слабоалкогольних напоїв?
Відповідь. Роздрібна торгівля слабоалкогольними напоями здійснюється на підставі ліцензії на право роздрібної торгівля алкогольними напоями із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі.
Питання 4. Скажіть, чи необхідно отримувати ліцензію для реалізації тютюну у кальянах?
Відповідь. До тютюнових виробів відноситься – сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування для реалізації яких необхідне отримання ліцензії.
Питання 5. Куди необхідно подавати заяву для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями?
Відповідь. Заява на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами подається до Центрів обслуговування платників за місцем торгівлі суб’єкта господарювання або ГУ ДФС у Дніпропетровській області уповноваженою особою заявника або надсилається рекомендованим листом.
Про зміни у порядку реєстрації платників ПДВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 29.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.03.2016 №373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.04.2016 за №515/28645 (далі – Наказ №373).
Наказом №373 забезпечено реалізацію норм Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:
– скорочено перелік підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ шляхом виключення з Положення про реєстрацію платників ПДВ вимог п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу України, та, відповідно, виключено з переліку документів (відомостей), що підтверджують наявність підстав для анулювання реєстрації, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи – підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;
– внесено зміни до форми витягу з реєстру платників ПДВ (додаток 13 до Положення), згідно з якими замість реквізитів одного електронного рахунка у витягу відображаються реквізити трьох електронних рахунків платника ПДВ – сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування, призначених для перерахування коштів до державного бюджету та на його спеціальні рахунки:
– за операціями із сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва);
– за операціями із зерновими і технічними культурами;
за операціями з продукцією тваринництва.
Також Наказом №373 запроваджено такі нововведення:
1) якщо особа у встановлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначена така сама бажана дата реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві;
2) оперативне інформування платників про результати розгляду заяв, поданих ними в електронній формі. Так, якщо за результатами розгляду заяви в електронній формі (ф. №1-ПДВ, ф.№3-ПДВ) контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації (анулюванні реєстрації) платника ПДВ або запропоновано надати нову заяву про реєстрацію (анулювання реєстрації) платника ПДВ, то така відмова або пропозиція викладається контролюючим органом в електронній формі та надсилається на адресу електронної пошти, з якої надійшла заява;
3) встановлено десятиденний строк для направлення до ДФС рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
(Лист ДФС України від 29.04.2016 №15352/7/99-99-08-01-01-17 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/samozaynyatim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/list…)
Щодо можливості виправлення помилки в акті проведення інвентаризації обсягів залишку пального
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до абзацу першого п. 9 підрозд. 5 розд. ХХ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) протягом 20 календарних днів, починаючи з 01.03.2016, платник податку зобов’язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016.
Згідно з п. 1 розд. ІІІ Порядку заповнення та подання Акта інвентаризації обсягів залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №219, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.03.2016 за №377/28507 (далі – Порядок №219), платник податку зобов’язаний у строки, встановлені п. 9 підрозд. 5 розд. XX ПКУ, подати до контролюючого органу за основним місцем обліку Акт інвентаризації обсягів залишку пального (далі – акт інвентаризації) в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису підзвітних осіб, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 2 розд. ІІІ Порядку №219 встановлено, що підтвердженням прийняття контролюючим органом акта інвентаризації є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається платнику податку протягом операційного дня. Датою та часом подання акта інвентаризації в електронному вигляді до контролюючого органу є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надісланий акт інвентаризації сформовано з порушенням вимог, передбачених Порядком №219, протягом операційного дня платнику податку надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про відмову у прийнятті в електронному вигляді із зазначенням причин. У такому випадку платник податку зобов’язаний усунути відповідні недоліки та повторно подати акт інвентаризації.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або відмову в прийнятті акта інвентаризації, такий акт інвентаризації вважається прийнятим контролюючим органом.
Відповідно до п. 8 розд. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.08 за №320/15011 визначено, що якщо платник податків надіслав до контролюючого органу кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючого органу останнім до закінчення граничного терміну встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.
Дані акта інвентаризації можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання.
При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки (абзаци третій та четвертий п. 9 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ).
За результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки. Разом з тим, якщо платник податків надіслав до контролюючого органу кілька примірників акта інвентаризації, то оригіналом вважається той, що був надісланий останнім до закінчення встановленого граничного терміну подання за умови, що його було прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 116.13 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс» офіційного веб – порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua/main/bz/view/?src=ques у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».