Про впровадження інвестиційних проектів – 2017 для підтримки малого та середнього бізнесу йшлося на семінарі
З метою формування передумов для впровадження інвестиційних проектів на територіях Васильківського, Межівського, Павлоградського, Петриківського, Покровського та Синельниківського районів, підтримки малих, середніх та фермерських підприємств, створення інвестиційно привабливих територій на базі Васильківської міської ради 21 вересня 2017 року проведено семінар за участі фахівця управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Лариси Федоренко, фахівців Дніпропетровського регіонального інвестиційного агентства (далі – ДІА), представників Дніпропетровської торгово-промислової палати (далі – ТПП), КП «Центр підтримки малого та середнього бізнесу «ДОР»», Кооперативної Академії з питань кооперації Дніпропетровської обласної громадської організації «Сільськогосподарська консультативна служба» (далі – Кооперативна академія), фахівців районних рад вищевказаних районів та представників малих, середніх та фермерських підприємств.
Лариса Федоренко доповіла про місцеві податки та збори, механізми стимулювання місцевою громадою та наголосила, що фіскальна служба постійно взаємодіє з представниками бізнесу, налагоджує ефективний діалог, покращує надання сервісних послуг.
Також, було представлено презентації ДІА «Фінансові ресурси/інструменти орієнтовані на підтримку малого та середнього підприємництва» та «Чотири кроки громади на шляху створення інвестиційно – привабливих територій», КП «Центр підтримки малого та середнього бізнесу «ДОР»» «Механізм реалізації регіональної програми малого та середнього підприємництва», Кооперативної Академії «Кооперація – шлях до успіху підприємців та громад» і проекти ТПП: «На допомогу бізнесу», «Центри підтримки експорту», «Центри підтримки бізнесу (спільно з ЄБРР)», «Представники ТПП за кордоном».
Під час семінару учасники заходу отримали від фахівців ряд актуальних роз’яснень та відповідей на свої запитання, а також побажання натхнення у реалізації власних задумів і ініціатив.
З початку року платникам Дніпропетровщини
повернули понад 500 мільйонів гривень ПДВ
Завдяки дієвому функціонуванню Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ, процес повернення бюджетних коштів платникам став максимально прозорим. Як повідомили фахівці управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, з початку року платники області отримали 522,1 млн. грн. бюджетного відшкодування ПДВ, у тому числі грошовими коштами на рахунки платників у банках – 516,7 млн.грн. Це на 100,9 млн. грн. більше, ніж торік.
Така системність та прозорість адміністрування та сплати ПДВ унеможливлює використання схем мінімізації цього податку. Також відповідно до п.п.200.7.3 п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України Електронний реєстр автоматичного відшкодування ПДВ не має обмеженого доступу, він є публічним і відкритим.
За січень–серпень 2017 року платники податків Дніпропетровської області заявили до відшкодування ПДВ 633,1млн. грн., що більше на 219,2 млн. грн. порівняно з минулим роком.
Щодо заяви про внесення сільськогосподарського
товаровиробника до Реєстру одержувачів бюджетної дотації
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що законодавством України передбачено отримання сільгоспвиробниками бюджетної дотації.Так, законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) закон України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі – Закон №1877) доповнено статтею 16¹ «Бюджетна дотація для розвитку сільськогосподарських товаровиробників і стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції ».Механізмами реалізації положень Податкового кодексу Ураїни (далі – Кодекс) та Закону №1877 щодо отримання бюджетної дотації є, зокрема:- постанови Кабміну України від 21.02.2017 №179 «Про затвердження Порядку ведення та форми Реєстру одержувачів бюджетної дотації, а також порядку надання відповідної інформації Державною фіскальною службою і Державною казначейською службою» (далі – Постанова №179) та від 22.03.2017 №178 «Деякі питання виплати бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників і стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції» (далі – Постанова №178), які набрали чинності 24.03.2017;- наказ Мінфіну України від 23.02.2017 №275 «Про затвердження форм заяв про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру одержувачів бюджетної дотації та про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як одержувача бюджетної дотації», зареєстрований в Мін’юсті України 28.02.2017 року за №263/30136 (далі – Наказ №275), який набрав чинності 28.02.2017;- наказ Мінфіну України від 23 лютого 2017 року №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований в Мін’юсті України 28 лютого 2017 року за №269/30137 (далі – Наказ №276), який набрав чинності з 01.03.2017.Порядок включення сельскогосподарських товаровиробників до Реєстру визначено пунктами 5 – 18 Порядку ведення Реєстру одержувачів бюджетної дотації, затвердженого постановою №179.Форма заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру одержувачів бюджетної дотації (форма №1-РОБД) (далі – Заява) затверджена Наказом №275. Слід зауважити, що якщо у Заяві відсутні або недостовірно заповнені обов’язкові реквізити, дані Заяви не відповідають відомостям Єдиного державного реєстру або в Заяві відсутні дані про види діяльності, здійснення яких дає право на отримання бюджетної дотації відповідно до пункту 16¹·³ статті 16¹ Закону №1877, контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову Заяву (із зазначенням підстав неприйняття попередньої). Після усунення виявлених недоліків сільськогосподарський товаровиробник може падати нову Заяву.Контролюючий орган відмовляє у внесенні сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру, якщо за результатами розгляду Заяви встановлено, що сільськогосподарський товаровиробник не відповідає вимогам питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх товарів, поставлених сільськогосподарським товаровиробником, а саме 75% і більше, або якщо сільськогосподарський товаровиробник не зареєстрований платником ПДВ на дату подання Заяви, чи відносно такого сільськогосподарського товаровиробника на дату подання Заяви прийнято рішення про припинення.Заява надається в електронній формі або на папері у місяці, що передує початку податкового періоду, з якого підприємство матиме право на отримання бюджетної дотації, і на протязі 5-ти календарних днів після закінчення граничного строку подання звітності по ПДВ для місячного звітного періоду.Відповідно до пункту 10 Постанови №179 прийнята до розгляду Заява, розглядається податковим органом протягом 3-х робочих днів з дня її отримання. Якщо останній день строку розгляду Заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, то останнім днем вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим днем.Ведення Реєстру та облік в ньому перерахованих сум бюджетної дотації на поточний рахунок платника в банку за кожний звітний податковий період, в якому відбулася виплата бюджетної дотації, здійснюється Державною фіскальною службою України.З даними Реєстру одержувачів бюджетної дотації можна ознайомитись в розділі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу ДФС України «Електронний кабінет платника», розміщеного на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України (sfs.gov.ua).
Моніторинг податкових накладних:
коли реєстрація не зупиняється
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 06.09.2017 №2723/99-99-07-05-01-18 (далі – лист ДФС №2723) повідомила, що починаючи з 01.07.2017 р. згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинено у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, якщо така податкова ПН/РК відповідає сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення їх реєстрації у ЄРПН (далі — Критерії). Зазначені Критерії разом з вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 зі змінами (далі – наказ №567).
Усі податкові ПН/РК, що подаються на реєстрацію в ЄРПН з метою оцінки ступеня ризиків, достатніх для їх зупинення, до проведення Моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків (далі – Моніторинг), за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються ДФС на відповідність до ознак, визначених п.- п. 1–4 п. 5 Критеріїв. Якщо за результатами перевірки ДФС встановлено, що ПН/РК відповідає одній з цих ознак, – така ПН/РК не підлягає Моніторингу.
Не зупиняється реєстрація ПН/РК якщо:
1) податкова накладна не підлягає наданню отримувачу (покупцю). Такі ПН складаються у разі:
– здійснення операцій з постачання неплатникам ПДВ;
– при умовному продажу (зокрема, при нарахуванні податкових зобов’язань відповідно до п.198.5 ст.198 та п.199.1 ст.199 ПКУ, анулюванні реєстрації платника податку, у разі перевищення бази оподаткування над договірною вартістю);
– при отриманні послуг від нерезидента;
– при здійсненні експортних операцій;
– зведені податкові накладні за щоденним підсумком реалізації;
2) податкова накладна складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (стаття 197; пункти 2, 3, 41,12, 23,26,261,27,28,32,38,45,46,47 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ);
3) обсяг постачання, в ПН/РК, зареєстрованих в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК, становить менше 500 тис. грн. та керівник – посадова особа такого платника податку займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох діючих платників податків. При визначенні обсягу постачання не враховується сума ПДВ. За поточний період береться звітний період, в якому складена ПН/РК, що реєструється в ЄРПН;
4) загальна сума сплачених у 2016 р. єдиного внеску та податків і зборів платником та його відокремленими підрозділами становить більше 5 млн. грн. При розрахунку суми податків не беруться до уваги суми ПДВ, сплачені при ввезенні товарів на митну територію України (ця ознака використовується з 01.04.2017 до 01.01.2018);
5) одночасно D>0,05, а P < Pм х 1,3,
де D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T;
S – загальна сума сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;
T – загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, за останні 12 місяців, за зареєстрованими ПН/РК
P – сума ПДВ в зареєстрованих у звітному (податковому) періоді ПН/РК, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК;
Pм – найбільша місячна сума ПДВ в зареєстрованих ПН/РК за останні 12 місяців.
Лист ДФС №2723 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72419.html