Протягом 2017 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшов 101 запит на інформацію
Протягом січня – серпня 2017 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшов 101 письмовий запит на інформацію, що у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року меньше на 158. Із загальної кількості письмових запитів, від юридичних осіб надійшло 36 запитів, від громадян – 65.За наслідками розгляду запитів: задоволено – 69, направлено за належністю – 8, надано роз’яснення – 24. Тематика письмових запитів протягом поточного року, в більшості, стосувалася інформації стосовно організації роботи територіальних органів ДФС, Центрів обслуговування платників, документальних перевірок суб’єктів господарювання тощо. У Дніпропетровській області викрито незаконне виробництво розчинника Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області викрили хімічне підприємство, яке ухилилося від сплати 4,9 млн. грн. акцизного податку при реалізації незаконно виготовленої підакцизної продукції. В рамках проведення операції «Акциз-2017» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України встановлено, що службові особи одного із хімічних підприємств Дніпропетровської області у період з 01.01.2015 по травень 2017 року здійснювали незаконне виробництво та реалізацію дистиляту, який відноситься до категорії підакцизних товарів. У подальшому товар реалізовували різним СПД без складання та подання до ДФС необхідної звітності з акцизного податку та його сплати. За результатами проведених обшуків вилучено та передано на відповідальне зберігання понад 28,8 тис. літрів дистиляту, вартістю більше 1 млн. грн. та сировину для його виробництва, лінію по розливу хімічної продукції, первинні документи щодо купівлі сировини для виготовлення розчинника та реалізації готової продукції; а також документи, які регламентують виробництво хімічної продукції. Також проведено огляд двох інших дистилятів загальною кількістю 3835 літрів, з яких відібрані зразки для проведення експертизи. Тривають слідчі дії. Контрольовані операції: новації в оформленні перевірок Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 08.09.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.07.2017 №629 «Про затвердження форми акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» та Вимог до його (її) складення» (зареєстровано у Мінюсті 28.07.2017 за №931/30799) (далі – Наказ №629), яким затверджено: – форму акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»; 2 – вимоги до складення акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» (далі –Вимоги). Вимоги розроблено відповідно до положень п.п.39.5.2.17 п.39.5.2 п.39.5 ст.39 розділу I Податкового кодексу України (для застосування посадовими особами контролюючих органів при оформленні результатів документальних перевірок платників податків з питань дотримання принципу «витягнутої руки» (далі – перевірка). Якщо за результатами перевірки виявлено, що умови контрольованої операції відрізняються від умов, що відповідають принципу «витягнутої руки» (виявлено відхилення ціни, застосованої в контрольованій операції, від звичайної ціни – для контрольованих операцій, здійснених у 2013–2014 роках), що призвело до неправильного розрахунку обсягу оподатковуваного прибутку платника податку та/або заниження суми податку, складається акт перевірки, у разі відсутності таких порушень складається довідка. Акт (довідка) про результати перевірки складається на паперовому носії державною мовою і має наскрізну нумерацію сторінок. В акті (довідці) про результати перевірки не допускаються виправлення цифрових показників, дат та інших даних. Звертаємо увагу, що втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 21.10.2015 №912 «Про затвердження форми акта (довідки) про результати перевірки платника податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованої(их) операції(й) та Вимог до його (її) складення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.11.2015 за №1396/27841. Щодо оподаткування операцій з передачі будинків з балансу комунального підприємства на баланс ОСББ Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує. Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 15.08.2017 №17901/6/99-99-15-02-02-15 (далі – Лист№17901) повідомила, що згідно з п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу. Таким чином, об’єктом оподаткування податком на прибуток є фінансовий результат до оподаткування, визначений за правилами бухгалтерського обліку, відкоригований на різниці відповідно до Кодексу. Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна (ст.1 Закону України від 29.11.2001 №2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі – Закон № 2866). 3 Керівництво багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління (ст.12 Закону №2866). Згідно з п.5 ст.13 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 №417-VIII, у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. Відповідно до п.1 ст.1 Закону України від 24.06.2004 №1875-IV «Про житлово- комунальні послуги» балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд – власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом. Управитель – особа, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд і забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону та умов договору. Таким чином, при передачі житлових будинків з балансу комунального підприємства, яке не є власником таких будинків, в оперативне управління ОСББ для їх утримання та експлуатації без переходу права власності на такі будинки до ОСББ, різниці для коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток у комунального підприємства не виникають. Лист №17901 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnihosib/72446.html Які документи необхідно подавати суб’єкту господарювання до контролюючого органу для реєстрації ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами ? Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що ст.15 Закону України від 19.12.1995 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) встановлено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на один рік і підлягають обов’язковій реєстрації в контролюючому органі, а у сільській місцевості – і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб’єкта господарювання. 4 Вимог щодо подання суб’єктом господарювання до контролюючого органу (органу місцевого самоврядування) за місцем торгівлі окремого пакету документів для реєстрації ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами Законом та іншими нормативно-правовими актами не встановлено. Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 115.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ»