Протягом десяти місяців поточного року сервіс ДФСУ «Пульс» отримав 192 запита від дніпропетровських платників
У переважній більшості громадяни Дніпропетровського регіону використовують сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» для з’ясування питань щодо подання електронної звітності та реєстрації накладних. Цієї тематики стосувалось 86 звернень.
Питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області порушував 51 заявник. Робота системи електронного адміністрування ПДВ цікавила 31 запитувача, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 6 платників, з антикорупційної тематики – 7 звернень.
Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що звертатися щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників Державної фіскальної служби, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Оновлено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 08.11.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.09.2016 №827, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за №1341/29471 (далі – Наказ №827).
Зазначеним Наказом внесені зміни до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 №787, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за № 1650/24182 (зі змінами).
Так, Наказом №827 Порядок доповнено новим додатком 1 («Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету»).
За формою згідно з додатком 1 до Порядку подається до відповідного органу Казначейства «Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів» (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної фіскальної служби України (далі – органи ДФС)).
У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, подання подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 («Висновок») до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31.12.2015 за №1679/28124.
Наказ №827 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 08.11.2016 №86.
До уваги платників податків!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу в електронному сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» у розділі «Необхідно знати» повідомила, що на офіційному сайті Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) платники податків можуть ознайомитись з інформацією стосовно:
– режиму роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням: www.acskidd.gov.ua/contacts;
– порядку отримання послуг електронного цифрового підпису за посиланням: www.acskidd.gov.ua/r_kor;
– скасування посилених сертифікатів за посиланням: www.acskidd.gov.ua/blokuvannya
В яких випадках СГ повинні повідомляти контролюючі органи
про відсутність у звітному році об’єктів обчислення екологічного податку?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській інформує.
Відповідно до пункту 250.9 ст.250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо платник податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації відповідно до статті 250 ПКУ.
Тобто, суб’єкти господарювання, у тому числі новостворені, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку не повинні подавати до відповідних контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.
Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це відповідні контролюючі органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року.
В іншому разі такі суб’єкти господарювання зобов’язані подавати податкові декларації екологічного податку.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 120.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за третій квартал 2016 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській звертає увагу, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) повідомила про величину коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у третьому кварталі поточного року для гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр.
Відповідно до пункту 252.16 статті 252 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається за сумою витрат, обчислених згідно з підпунктами 252.11 – 252.15 статті 252 ПКУ, та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що визначений у протоколах Державної комісії України по запасах корисних копалин.
У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка НБУ).
У третьому кварталі 2016 року діяли три облікові ставки:
– 16,5 % – 28 днів (01.07.2016 – 28.07.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 23.06.2016 №88-рш;
– 15,5% – 49 днів (29.07.2016 – 15.09.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 28.07.2016 №172-рш;
– 15% – 15 днів (16.09.2016 – 30.09.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 15.09.2016 №277-рш.
З метою уникнення різнотлумачень, базуючись на принципі рівномірності ДФС рекомендує використовувати середньозважену облікову ставку НБУ для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
З урахуванням зазначеного, середньозважена облікова ставка за третій квартал 2016 року відповідає 15,72% ((16,5% х 28 днів + 15,5% х 49 днів + 15% х 15 днів)/92).
Таким чином, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за третій квартал поточного року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 47,16% – трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки НБУ.