Протягом п’яти місяців 2016 року на «Пульс» звернулося 168 мешканців Дніпропетровщини
Впродовж січня – травня поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло 168 звернень від платників податків та громадян Дніпропетровської області, що на 34,6 відсотків менше відповідного періоду 2015 року.
Розгляд всіх звернень завершено, про вжиті заходи проінформовано заявників у встановлені законодавством терміни.
Половина звернень суб’єктів господарювання та громадян стосувались питань, які виникають під час подання звітності та реєстрації накладних – 84 звернення.
Крім того, дзвінки на сервіс «Пульс» від мешканців Дніпропетровщини лунали з приводу питань роботи органів ГУ ДФС області (35 звернень), системи електронного адміністрування ПДВ (31 звернення), перевірок суб’єктів господарювання (6 звернень), роботи Центрів обслуговування платників (4 звернення) тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 3 звернення.
Нагадуємо, номер цілодобової телефонної лінії антикорупційного сервісу Держаної фіскальної служби України «Пульс»: (044) 284-00-07.
Актуально для платників єдиного внеску!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/) у розділі «Анонси» повідомила наступне.
Починаючи з 01.07.2016 звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) за звітний період «червень 2016 року» та за звітні періоди 2016 року подаються платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) до контролюючих органів за новою формою згідно з Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок), який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 року №441, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.05.2016 за №682/28812).
Нові електронні формати Звіту розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі сервіс «Електронна звітність» / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення /Реєстр електронних форм податкових документів.
Звертаємо увагу, що для подання Звіту в електронному вигляді за новими формами та згідно із затвердженим форматом (стандартом) платникам єдиного внеску у разі відсутності діючого Договору про визнання електронних документів (J/F1391004) з відповідним територіальним органом ДФС необхідно укласти такий Договір.
Підготувати, заповнити та надіслати Звіт в електронному вигляді за новими формами можна буде скориставшись електронним сервісом «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) (cabinet.sfs.gov.ua).
Також ДФС повідомила, що Звіт за попередній звітний період (періоди) до 2016 року, який не подавався, подається до контролюючого органу за формою, що діяла з 01.05.2015 року та відповідно у форматах, визначених для таких форм (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/198072.html). Такий Звіт подається лише один раз за один звітний період (абз.2 п.3 розділу V Порядку).
Як інформує ДФС, у разі виникнення питань, пов’язаних із надсиланням звітності платники мають можливість звернутися за багатоканальним телефоном: 0-800-501-007. Інформація надається щоденно у робочі дні з 8 год. 00 хвилин до 20 год. 00 хвилин.
Про порядок застосування штрафних санкцій
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) надала роз’яснення щодо питання недопустимості повторного застосування штрафних санкцій
Відповідно до пункту 116.2 статті 116 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) за одне податкове правопорушення контролюючий орган може застосувати тільки один вид штрафної (фінансової) санкції (штрафу), передбаченої цим Кодексом та іншими законами України.
Отже, у разі притягнення платника податків до відповідальності у вигляді штрафу за певною статтею Кодексу, виключається можливість притягнення останнього до відповідальності, передбаченої іншими статтями Кодексу, за одне і те ж правопорушення (одне податкове правопорушення не може тягнути відповідальність за різними статтями Кодексу).
Водночас вказане правило не поширюється на випадки скасування рішення контролюючого органу, оскільки у такому випадку відсутня повторність.
Застосування штрафної санкції, передбаченої Кодексом, у разі скасування податкового повідомлення – рішення у судовому порядку, має здійснюватися виключно за умови наявності ознак складу податкового правопорушення у діях (бездіяльності) платника податків. При цьому таке визначення суми грошового зобов’язання не буде вважатися повторним, оскільки скасування акта суб’єкта владних повноважень як способу захисту порушеного права позивача застосовується тоді, коли спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту прийняття такого акта.
Відповідно до пункту 119.2 статті 119 Кодексу неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.
Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог пункту 169.4 статті 169 Кодексу та були виправлені відповідно до вимог статті 50 Кодексу.
Аналіз вказаного положення пункту 119.2 статті 119 Кодексу свідчить про те, що умовою притягнення платника податків до відповідальності є приведення недостовірних відомостей або помилок до: зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку, або зміни платника податку.
Щодо застосування статті 121 Кодексу у разі порушення строків зберігання документів, визначених наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 №578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 17.04.2012 за № 571/20884.
Відповідно до статті 121 Кодексу незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.
Аналіз вказаного пункту свідчить про те, що склад податкового правопорушення стосується порушення платником податків строків зберігання первинних документів, передбачених саме статтею 44 Кодексу.
Тотожну думку висловлює Вищий адміністративний суд України у своїх рішеннях від 11.04.2016 №К/800/25574/15, від 23.02.2016 №К/800/1317/15 тощо.
(Лист ДФС України від 14.06.2016 №6414/П/99-99-10-02-14 «Про надання інформації» розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:
http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi–konsultatsii/konsultatsii–dlya–fizichnih–osib/68600.html).
Про надання послуг ЕЦП
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» (http://acskidd.gov.ua/news) рекомендує клієнтам для економії свого часу та уникнення черг звертатися за послугами електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) завчасно та не відкладати візит до АЦСК ІДД ДФС на кінець звітного періоду.
Таким чином, процедура отримання послуг ЕЦП буде більш комфортною, а адміністратор реєстрації АЦСК ІДД ДФС матиме змогу надати більш детальну консультацію з питань отримання та застосування послуг ЕЦП.