Розмір мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму у 2016 році
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до статті 8 Закону України від 25.12.2016 №928-VIII «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (далі – Закон №928) мінімальна заробітна плата у 2016 році становить:
у місячному розмірі:
з 1 січня – 1378 гривень,
з 1 травня – 1450 гривень,
з 1 грудня – 1550 гривень;
у погодинному розмірі:
з 1 січня – 8,29 гривні,
з 1 травня – 8,69 гривні,
з 1 грудня – 9,29 гривні.
Прожитковий мінімум на 2016 році визначений статтею 7 Закону №928 та складає:
– на одну особу у розрахунку на місяць у розмірі:
з 1 січня – 1330 гривень,
з 1 травня – 1399 гривень,
з 1 грудня – 1496 гривень;
– для основних соціальних і демографічних груп населення:
дітей віком до 6 років:
з 1 січня – 1167 гривень,
з 1 травня – 1228 гривень,
з 1 грудня – 1313 гривень;
дітей віком від 6 до 18 років:
з 1 січня – 1455 гривень,
з 1 травня – 1531 гривня,
з 1 грудня – 1637 гривень;
працездатних осіб:
з 1 січня – 1378 гривень,
з 1 травня – 1450 гривень,
з 1 грудня – 1550 гривень;
осіб, які втратили працездатність:
з 1 січня – 1074 гривні,
з 1 травня – 1130 гривень,
з 1 грудня – 1208 гривень.
Порядок визначення вартості необоротних активів для цілей нарахування амортизації
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у зв’язку з надходженням численних запитів платників податків про визначення сум коригувань на різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів у листі від 28.01.2016 №2784/7/99-99-19-02-02-17 «Про вартість необоротних активів для цілей нарахування амортизації відповідно до п.138.3 ст.138 Податкового кодексу України» (далі – лист ДФС №2784) надані роз’яснення з цього питання.
Згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу.
Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, формуються відповідно до вимог статті 138 Кодексу.
Відповідно до пункту 138.1 статті 138 Кодексу фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму уцінки та втрат від зменшення корисності основних засобів або нематеріальних активів, включених до витрат звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та згідно з пунктом 138.2 статті 138 Кодексу зменшується на суму дооцінки та вигід від відновлення корисності основних засобів або нематеріальних активів в межах попередньо віднесених до витрат уцінки та втрат від зменшення корисності основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Отже, для розрахунку амортизації відповідно до положень пункту 138.3 статті 138 Кодексу визнається вартість основних засобів та нематеріальних активів без урахування їх переоцінки (уцінки, дооцінки), проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку.
Крім того, з урахуванням вимог пункту 11 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів відповідно до пункту 138.3 статті 138 Кодексу балансова вартість основних засобів та нематеріальних активів станом на 01.01.2015 має дорівнювати балансовій вартості таких активів, що визначена станом на 31.12.2014 відповідно до статей 144 – 146 та 148 розділу III Кодексу у редакції, що діяла до 01.01.2015.
Лист ДФС №2784 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/66227.html
У 2016 році змінені ставки екологічного податку
Законом України від 24.12.2015 №909-VIІI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році, за:
– викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім двоокису вуглецю), що затверджені пунктами 243.1 –243.3 статті 243 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), на 26,71%, а за викиди двоокису вуглецю (пункт 243.4 статті 243 Кодексу) – на 26,92% (пункт 59 розділу І Закону №909);
– скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти (пункти 245.1 – 245.2 статті 245 Кодексу) – на 26,72%(пункт 60 розділу І Закону №909);
– розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (пункти 246.11 – 246.2 статті 246 Кодексу) – на 25,81 – 26,81% (пункт 61 розділу І Закону №909);
– утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) (пункт 247.1 статті 247 Кодексу) – на 26,7% (пункт 62 розділу І Закону №909);
– тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк (пункт 248.1 статті 248 Кодексу) – на 26,7% (пункт 63 розділу І Закону №909).
Звертаємо увагу, що відповідно до абзацу четвертого пункту 2 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу за податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли для виробників електроенергії на теплоелектроцентралях та ТЕС, з 01.01.2016 ставки податку становлять 100% від ставок, передбачених статтями 243, 244, 245 і 246 Кодексу.
Про це повідомила Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 29.01.2016 №2938/7/99-99-15-04-02-17, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/66221.html
Розроблені форми реєстрів заяв про відшкодування ПДВ та порядок їх ведення
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.02.2016 набрали чинності зміни, внесені Законом України №909-VIII до Податкового кодексу України, щодо запровадження реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (ПДВ).
Державною фіскальною службою України направлено до Міністерства фінансів України пропозиції до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення та форми реєстрів заяв про повернення сум бюджетного відшкодування».
Власні кошти, внесені ФОП на розрахунковий рахунок, не включаться до її доходу
Пунктом 177.2 статті 177 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що об’єктом оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування (далі – ФОП) є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
ФОП зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга) та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (пункт 177.10 статті 177 Кодексу).
Отже, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла ФОП, як у грошовій, так і в натуральній формі від провадження господарської діяльності:
– виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок ФОП, чи в готівковій формі, що надійшла до каси ФОП на місці здійснення розрахунків;
– сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності:
– вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг);
– суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів господарювання за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів;
– інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
Власні кошти, які ФОП зараховує на розрахунковий рахунок, не включається до складу доходу та не відображається у Книзі.